Onko kukaan käynyt tuolla Zugspitzen huipulla kesäaikaan? Kannattaisko siellä mennä käymään koko perheen voimin ja maksaako se jotain että sinne pääsee? Siellä on varmaan kesälläkin aikas kylmä, eli varmaan pitäis ottaa talvivaatettakin mukaan, vai? Ainiin, onko se kesälläkin ihan lumen peitossa?
Zugspitze
2
1363
Vastaukset
- Anni
Sinne pääsee sekä Saksan että Itävallan puolelta. Katso sivustot www.zugspitze.at tai www.zugspitze.de.
On ihan kiva kohde koko perheelle. Ja kyllä, kyllä maksaa. Ja koko perheeltä aika paljonkin. Mikään 'kiipeä itse ilmaiseksi' -kohde ei ole kyseessä.
Itse kävin Saksan puolelta. Autolla liikkujalle Eibsee on näppärä paikka jättää auto. Sieltä voi jatkaa ylöspäin joko köysiradalla tai junalla (ei ihan tavallinen, tutki .de-sivusto.)
Ylöspäin kannattaa mennä köysiradalla, koska Eibsee on junamatkalla välipysäkki eikä mukaan välttämättä mahdu. Juna kulkee suurimman osan matkasta tunnelissa vuoren sisällä.
Ylhäällä on iso rakennuskompleksi ja villiin maastoon pääsemikseksi pitää nähdä vähän vaivaakin eli etsiä ulospääsy.
Ainakin heinäkuun alussa oli vielä lunta, mutta vain paikoitellen.
Talvivaatekylmä ei ollut, mutta takki piti kyllä olla päällä. - mukaan
Olemme käyneet huipulla heinäkuussa ja silloin siellä oli muutamia lumilautailijoita laskemassa ylärinteillä. Siellä oli myös vaeltajia kävelemässä. Meillä ei ollut moiseen varusteita. Sisätiloissa tarkenee, mutta ulkona on vähintään takki tarpeen.
Kannattaa käydä. Kokemus jää lapsillekin mieleen ja korkeanpaikankammoinen ei tietenkään sitä koskaan unohda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882