Astra käyttötesti

herätti_kiinnostuksen

Entisen Opel-miehen sydäntä lämmitti kovasti lukea viimeisimmästä Tekniikan Maailmasta Astra Sprts Tourer 1,4 turbon 60000km:n käyttötesti.
Kerrassaan mainio suoritus! Autossahan oli erinomaiset käyttöominaisuudet, taloudellisuus ja luotettavuus. Loppukunto oli tuulilasia lukuunottamatta hyvä tai kiitettävä joka osa-alueella.
Yhtään varsinaista vikaa ei matkalla ilmaantunut. Ainoat korjaamokäynnit kahden huoltokäynnin lisäksi olivat rengaspaineanturien koodaukset.
Ohessa linkki käyttötestin 25-kohtaiseen profiiliin. Profiilissa on runsaasti kiitettäviä ja hyviä osa-alueita. Se on itse asiassa parempi kuin monen laatu- ja luotettavuusikonina pitämän Toyotan yhdessäkään käyttötestissä tällä vuosituhannella.
Astran käyttötestikulut olivat 1,09€/100km pienemmät kuin Auris Hybridissä kolme vuotta sitten, vaikka polttoaineen kulutus oli 0,8l/100km suurempi ja vakuutusten hinnat ovat kolmessa vuodessa nousseet.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1437/page803207/6f89c385a1782abc96f996f3aefe174c-1465x2000.jpg

17

977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pappa_Autoilija

      Hienosti suoriutui uusin Astra kestotestistä. Ja hyvältä ja laadukkaaltahan tämä kyllä tuntuu, niin kuin toki uuden atuon kuuluukin.

      Itselläni on ollut vuosien varrella useampiakin Astroja, malleja G, H ja hetki sitten hankittuna tämä uusin K-sarjalainen. Kaikki ovat olleet merkin maineesta huolimatta varsin luotettavia ja mukavia pelejä, siksi tietysti olen merkissä pysynytkin. Mitään erityisen kallista vikaa tai vikaherkkyyttä ei ole missään näistä ilmennyt, vaikka G ja H-Astroilla ajoin yhteensä lähemmäksi 500tkm:)

      Tiedä sitten, olisiko merkki jo vaihtunut mikäli olisin aikoinaan erehtynyt hankkimaan J-Astran sillä surullisen kuuluisalla M32-vaihteistolla ja 1.4t-moottorilla:)

      • sisäkumilla

        Kehu kehu!!!!! Mitäs paukku baarumeita siinä käytetään, jottei ilmat pysy gummeissa?


    • sormipoisnenästä

      Huomasin moottoriosiossa, että oli mainittu voimakkaasti karstoittuneet männänrenkaat.
      Autolla ajettu 60 000km ja männäänrenkaat karstassa.
      Mites sitten, kun autolla on ajettu samalla huoltovälillä vaikkapa 150 000km, niin tuleeko mieleen eräs toisen konsernin 1,8-2,0 turbomoottori ja öljynkulutus...

    • kylmää.ajatellakin

      Eräässä merkissä ruostetta jo 2000 km ajettuna, mites sitten 200000 km ajettuna ?

    • aikaIsoPropleemi

      Aika kultaisella (lue sokealla) katseella oli aloittaja tulokset lukenut. Moottorin hurja karstoittuminen ei lupaa pitkää ikää moottorille.

      • kestotilaaja

        Luotettavuuden kolmelta eri osa-alueelta pelkästään kiitettävät arvosanat.
        Itse et ole ymmärtänyt lukemaasi tai luet kuin piru raamattua!
        Sylinterinkannessa palotilat puhtaat. Mäntä karstainen, mutta männänrenkaat liikkuivat vapaasti ja öljytiehyet auki. Karstaisuus ei siis ole ongelma.
        Joka ikisessä käyttötestatussa japsiautossa on ollut enemmän ongelmia tai puutteita, puhumattakaan huonoista ominaisuuksista ja kalliista huoltokuluista. Toyotassa Corollassa jopa sylinterin soikeus ja sitä kautta käyntivälys hylkyrajalla vuonna 2003.


      • Mielikuvat_90_luvulta

        Hyvin suoriutui uusin K-Astra kestotestistä. Ilmeisesti Tojo miehiä nyt harmittaa, kun sen aneemisen ajettavuuden omaavan ruostekotteronsa laatu ei enää täysin vastaakaan merkin myyttistä mielikuvaa ikuisesti kestävänä menopelinä. Tosin ei wanha maine ole vastannut laadun osalta totuutta Opelissakaan enää yli vuosikymmeneen, tosin juuri päinvastaisesta syystä:)


    • ikävääfaktaa

      Karstoittuminen on kaikkien nykyautojen ikävä ongelma minkä eräs lähde täytyy olla polttoaineissa. On vaan niin kova asia, että siitä ei puhuta. Koska poliittisesti määrätään päästöille autojen moottoreihin nähden liian tiukkoja arvoja niin on sitten poltettava vaikka mitä ruokaöljyjä ja kierrätysecoliruja. Putkesta ei tule ulos partikkeleita mutta ne jäävät koneisiin...

      • BioFuelSucks

        Tässä pätee totuuden siemen tuohon ongelmaan.


    • naurattaaajellaopelilla

      Ja oikein mitään kulumaa autosta ei kestotestin jälkeen löytynyt. Kori, sisustus ja moottori olivat kaikki kunnossa. Tuo tuulilasikin olisi varmaan jäänyt mainitsematta jos siihen ei olisi testin kuluessa olisi lentänyt kaksi kiveä rikkoen lasin. Itse en tuota kyllä auton viaksi laskisi.

      Vag omistajat ovat varmaan ihmeissään kun testissä lukee, että moottoriin ei lisätty yhtään öljyä huoltojen välillä. Itse olen ajanut melkein 20 vuotta seitsemällä eri Opel autolla ja yhtään kertaa ei vielä ole tarvinnut öljyä lisäillä.

    • kokemustaonastrasta

      Opel on parantunut laatuaan aina virheiden tultua esiin ja moni muu on vaan siirtänyt säästöt tuotantoketjuun. Opel on perinyt paljon hyviä asioita Saabista ja se alkaa nyt näkyä. Hyvinä istuimina ja muina käyttömukavina yksityiskohtina kuten Saabin aurinkolippoina, hyvinä valoina, nopeana lämpiämisenä, ym. ym. ja ennen kaikkea ruostumattomuutena.

      Vielä saisi hieman lisätä työtä mm. muoviosien viimeistelyssä. Mutta ei ole ollenkaan paskin vekotin hintaluokassaan. Siinä olen samaa mieltä, että alihankintaosa tuulilasi on huonolaatuinen. Ihan liian pehmeä kun naarmuuntuu niin helposti käytössä ja koppakuoriainen saa lasiin reiän. Siinä on parannettavaa myös.

    • suututtaa

      Automyyjä UNOHTI laitattaa uuteen Astraani lämpöpaketin. Huomasin vasta kotona. Nyt ei soita edes, kun pitäisi sopia aika milloin hakevat sen ja laittavat. Että sellaista Länsi-autossa.

      • 18884Takana

        Aika uuno saa olla jos tälläistä asiaa tarkista luovutuksessa. Aja auto takaisin ja sovi asia, ei liene mahdotonta. Voit saada jopa jotain "hyvitystä" ....
        Minulla oli lämpöpaketti ja vermeet, ihan itse tarkistin ennen kuin otin avaimet vastaan.


    • vbnbvnvn

      Kohta sitten face-lift ja Ranskan palikkaa lyödään lisää joten se siitä.

      • Valtavaihtuu

        Sekä Opel että että emoyhtiö PSA ovat parantaneet tosissaa, rehellisesti.


        Pari suosikkikonsernia taas tulleet perä edellä vastaan.


    • Nipponkippon

      Tota heii...
      >kun noita käyttökuluja lasketaan, huomioidaanko mitä milloinkin on ollut polttoaineen hinta?
      Eihän ole vertailuklpoista esim vuoden 2008 hinnalla ja vuoden 2015 hinnalla.

    • opelillajamuilla

      omallani ajoin yli 300 000 km ja hyvin toimi. Alussa oli öljyvuoto mutta takuuna korjasivat. Sen jälkeen toimi hyvin. Ainoa vika tuntui olevan nykiminen jota ei saatu selväksi. Se ilmeni silloin tällöin. Jälkeenpäin tajusin että se johtui moottorin karstaantumisesta eli palotilat olivat keränneet kerroksen kansiin. Kannattaa siis päästellä viikottain moottoritiellä sen verran että pysyy auki. Itse ajoin liian nätisti koko ajan. Sama pulma tuli seuraavassakin autossa ja siitä pääsin juuri noin eroon, muuta ei tarvinnut tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3879
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3495
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      78
      3328
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      122
      1580
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1506
    7. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1076
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1016
    Aihe