Astra käyttötesti

herätti_kiinnostuksen

Entisen Opel-miehen sydäntä lämmitti kovasti lukea viimeisimmästä Tekniikan Maailmasta Astra Sprts Tourer 1,4 turbon 60000km:n käyttötesti.
Kerrassaan mainio suoritus! Autossahan oli erinomaiset käyttöominaisuudet, taloudellisuus ja luotettavuus. Loppukunto oli tuulilasia lukuunottamatta hyvä tai kiitettävä joka osa-alueella.
Yhtään varsinaista vikaa ei matkalla ilmaantunut. Ainoat korjaamokäynnit kahden huoltokäynnin lisäksi olivat rengaspaineanturien koodaukset.
Ohessa linkki käyttötestin 25-kohtaiseen profiiliin. Profiilissa on runsaasti kiitettäviä ja hyviä osa-alueita. Se on itse asiassa parempi kuin monen laatu- ja luotettavuusikonina pitämän Toyotan yhdessäkään käyttötestissä tällä vuosituhannella.
Astran käyttötestikulut olivat 1,09€/100km pienemmät kuin Auris Hybridissä kolme vuotta sitten, vaikka polttoaineen kulutus oli 0,8l/100km suurempi ja vakuutusten hinnat ovat kolmessa vuodessa nousseet.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1437/page803207/6f89c385a1782abc96f996f3aefe174c-1465x2000.jpg

17

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pappa_Autoilija

      Hienosti suoriutui uusin Astra kestotestistä. Ja hyvältä ja laadukkaaltahan tämä kyllä tuntuu, niin kuin toki uuden atuon kuuluukin.

      Itselläni on ollut vuosien varrella useampiakin Astroja, malleja G, H ja hetki sitten hankittuna tämä uusin K-sarjalainen. Kaikki ovat olleet merkin maineesta huolimatta varsin luotettavia ja mukavia pelejä, siksi tietysti olen merkissä pysynytkin. Mitään erityisen kallista vikaa tai vikaherkkyyttä ei ole missään näistä ilmennyt, vaikka G ja H-Astroilla ajoin yhteensä lähemmäksi 500tkm:)

      Tiedä sitten, olisiko merkki jo vaihtunut mikäli olisin aikoinaan erehtynyt hankkimaan J-Astran sillä surullisen kuuluisalla M32-vaihteistolla ja 1.4t-moottorilla:)

      • sisäkumilla

        Kehu kehu!!!!! Mitäs paukku baarumeita siinä käytetään, jottei ilmat pysy gummeissa?


    • sormipoisnenästä

      Huomasin moottoriosiossa, että oli mainittu voimakkaasti karstoittuneet männänrenkaat.
      Autolla ajettu 60 000km ja männäänrenkaat karstassa.
      Mites sitten, kun autolla on ajettu samalla huoltovälillä vaikkapa 150 000km, niin tuleeko mieleen eräs toisen konsernin 1,8-2,0 turbomoottori ja öljynkulutus...

    • kylmää.ajatellakin

      Eräässä merkissä ruostetta jo 2000 km ajettuna, mites sitten 200000 km ajettuna ?

    • aikaIsoPropleemi

      Aika kultaisella (lue sokealla) katseella oli aloittaja tulokset lukenut. Moottorin hurja karstoittuminen ei lupaa pitkää ikää moottorille.

      • kestotilaaja

        Luotettavuuden kolmelta eri osa-alueelta pelkästään kiitettävät arvosanat.
        Itse et ole ymmärtänyt lukemaasi tai luet kuin piru raamattua!
        Sylinterinkannessa palotilat puhtaat. Mäntä karstainen, mutta männänrenkaat liikkuivat vapaasti ja öljytiehyet auki. Karstaisuus ei siis ole ongelma.
        Joka ikisessä käyttötestatussa japsiautossa on ollut enemmän ongelmia tai puutteita, puhumattakaan huonoista ominaisuuksista ja kalliista huoltokuluista. Toyotassa Corollassa jopa sylinterin soikeus ja sitä kautta käyntivälys hylkyrajalla vuonna 2003.


      • Mielikuvat_90_luvulta

        Hyvin suoriutui uusin K-Astra kestotestistä. Ilmeisesti Tojo miehiä nyt harmittaa, kun sen aneemisen ajettavuuden omaavan ruostekotteronsa laatu ei enää täysin vastaakaan merkin myyttistä mielikuvaa ikuisesti kestävänä menopelinä. Tosin ei wanha maine ole vastannut laadun osalta totuutta Opelissakaan enää yli vuosikymmeneen, tosin juuri päinvastaisesta syystä:)


    • ikävääfaktaa

      Karstoittuminen on kaikkien nykyautojen ikävä ongelma minkä eräs lähde täytyy olla polttoaineissa. On vaan niin kova asia, että siitä ei puhuta. Koska poliittisesti määrätään päästöille autojen moottoreihin nähden liian tiukkoja arvoja niin on sitten poltettava vaikka mitä ruokaöljyjä ja kierrätysecoliruja. Putkesta ei tule ulos partikkeleita mutta ne jäävät koneisiin...

      • BioFuelSucks

        Tässä pätee totuuden siemen tuohon ongelmaan.


    • naurattaaajellaopelilla

      Ja oikein mitään kulumaa autosta ei kestotestin jälkeen löytynyt. Kori, sisustus ja moottori olivat kaikki kunnossa. Tuo tuulilasikin olisi varmaan jäänyt mainitsematta jos siihen ei olisi testin kuluessa olisi lentänyt kaksi kiveä rikkoen lasin. Itse en tuota kyllä auton viaksi laskisi.

      Vag omistajat ovat varmaan ihmeissään kun testissä lukee, että moottoriin ei lisätty yhtään öljyä huoltojen välillä. Itse olen ajanut melkein 20 vuotta seitsemällä eri Opel autolla ja yhtään kertaa ei vielä ole tarvinnut öljyä lisäillä.

    • kokemustaonastrasta

      Opel on parantunut laatuaan aina virheiden tultua esiin ja moni muu on vaan siirtänyt säästöt tuotantoketjuun. Opel on perinyt paljon hyviä asioita Saabista ja se alkaa nyt näkyä. Hyvinä istuimina ja muina käyttömukavina yksityiskohtina kuten Saabin aurinkolippoina, hyvinä valoina, nopeana lämpiämisenä, ym. ym. ja ennen kaikkea ruostumattomuutena.

      Vielä saisi hieman lisätä työtä mm. muoviosien viimeistelyssä. Mutta ei ole ollenkaan paskin vekotin hintaluokassaan. Siinä olen samaa mieltä, että alihankintaosa tuulilasi on huonolaatuinen. Ihan liian pehmeä kun naarmuuntuu niin helposti käytössä ja koppakuoriainen saa lasiin reiän. Siinä on parannettavaa myös.

    • suututtaa

      Automyyjä UNOHTI laitattaa uuteen Astraani lämpöpaketin. Huomasin vasta kotona. Nyt ei soita edes, kun pitäisi sopia aika milloin hakevat sen ja laittavat. Että sellaista Länsi-autossa.

      • 18884Takana

        Aika uuno saa olla jos tälläistä asiaa tarkista luovutuksessa. Aja auto takaisin ja sovi asia, ei liene mahdotonta. Voit saada jopa jotain "hyvitystä" ....
        Minulla oli lämpöpaketti ja vermeet, ihan itse tarkistin ennen kuin otin avaimet vastaan.


    • vbnbvnvn

      Kohta sitten face-lift ja Ranskan palikkaa lyödään lisää joten se siitä.

      • Valtavaihtuu

        Sekä Opel että että emoyhtiö PSA ovat parantaneet tosissaa, rehellisesti.


        Pari suosikkikonsernia taas tulleet perä edellä vastaan.


    • Nipponkippon

      Tota heii...
      >kun noita käyttökuluja lasketaan, huomioidaanko mitä milloinkin on ollut polttoaineen hinta?
      Eihän ole vertailuklpoista esim vuoden 2008 hinnalla ja vuoden 2015 hinnalla.

    • opelillajamuilla

      omallani ajoin yli 300 000 km ja hyvin toimi. Alussa oli öljyvuoto mutta takuuna korjasivat. Sen jälkeen toimi hyvin. Ainoa vika tuntui olevan nykiminen jota ei saatu selväksi. Se ilmeni silloin tällöin. Jälkeenpäin tajusin että se johtui moottorin karstaantumisesta eli palotilat olivat keränneet kerroksen kansiin. Kannattaa siis päästellä viikottain moottoritiellä sen verran että pysyy auki. Itse ajoin liian nätisti koko ajan. Sama pulma tuli seuraavassakin autossa ja siitä pääsin juuri noin eroon, muuta ei tarvinnut tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe