Entisen Opel-miehen sydäntä lämmitti kovasti lukea viimeisimmästä Tekniikan Maailmasta Astra Sprts Tourer 1,4 turbon 60000km:n käyttötesti.
Kerrassaan mainio suoritus! Autossahan oli erinomaiset käyttöominaisuudet, taloudellisuus ja luotettavuus. Loppukunto oli tuulilasia lukuunottamatta hyvä tai kiitettävä joka osa-alueella.
Yhtään varsinaista vikaa ei matkalla ilmaantunut. Ainoat korjaamokäynnit kahden huoltokäynnin lisäksi olivat rengaspaineanturien koodaukset.
Ohessa linkki käyttötestin 25-kohtaiseen profiiliin. Profiilissa on runsaasti kiitettäviä ja hyviä osa-alueita. Se on itse asiassa parempi kuin monen laatu- ja luotettavuusikonina pitämän Toyotan yhdessäkään käyttötestissä tällä vuosituhannella.
Astran käyttötestikulut olivat 1,09€/100km pienemmät kuin Auris Hybridissä kolme vuotta sitten, vaikka polttoaineen kulutus oli 0,8l/100km suurempi ja vakuutusten hinnat ovat kolmessa vuodessa nousseet.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1437/page803207/6f89c385a1782abc96f996f3aefe174c-1465x2000.jpg
Astra käyttötesti
17
852
Vastaukset
- Pappa_Autoilija
Hienosti suoriutui uusin Astra kestotestistä. Ja hyvältä ja laadukkaaltahan tämä kyllä tuntuu, niin kuin toki uuden atuon kuuluukin.
Itselläni on ollut vuosien varrella useampiakin Astroja, malleja G, H ja hetki sitten hankittuna tämä uusin K-sarjalainen. Kaikki ovat olleet merkin maineesta huolimatta varsin luotettavia ja mukavia pelejä, siksi tietysti olen merkissä pysynytkin. Mitään erityisen kallista vikaa tai vikaherkkyyttä ei ole missään näistä ilmennyt, vaikka G ja H-Astroilla ajoin yhteensä lähemmäksi 500tkm:)
Tiedä sitten, olisiko merkki jo vaihtunut mikäli olisin aikoinaan erehtynyt hankkimaan J-Astran sillä surullisen kuuluisalla M32-vaihteistolla ja 1.4t-moottorilla:)- sisäkumilla
Kehu kehu!!!!! Mitäs paukku baarumeita siinä käytetään, jottei ilmat pysy gummeissa?
- sormipoisnenästä
Huomasin moottoriosiossa, että oli mainittu voimakkaasti karstoittuneet männänrenkaat.
Autolla ajettu 60 000km ja männäänrenkaat karstassa.
Mites sitten, kun autolla on ajettu samalla huoltovälillä vaikkapa 150 000km, niin tuleeko mieleen eräs toisen konsernin 1,8-2,0 turbomoottori ja öljynkulutus... - kylmää.ajatellakin
Eräässä merkissä ruostetta jo 2000 km ajettuna, mites sitten 200000 km ajettuna ?
- aikaIsoPropleemi
Aika kultaisella (lue sokealla) katseella oli aloittaja tulokset lukenut. Moottorin hurja karstoittuminen ei lupaa pitkää ikää moottorille.
- kestotilaaja
Luotettavuuden kolmelta eri osa-alueelta pelkästään kiitettävät arvosanat.
Itse et ole ymmärtänyt lukemaasi tai luet kuin piru raamattua!
Sylinterinkannessa palotilat puhtaat. Mäntä karstainen, mutta männänrenkaat liikkuivat vapaasti ja öljytiehyet auki. Karstaisuus ei siis ole ongelma.
Joka ikisessä käyttötestatussa japsiautossa on ollut enemmän ongelmia tai puutteita, puhumattakaan huonoista ominaisuuksista ja kalliista huoltokuluista. Toyotassa Corollassa jopa sylinterin soikeus ja sitä kautta käyntivälys hylkyrajalla vuonna 2003. - Mielikuvat_90_luvulta
Hyvin suoriutui uusin K-Astra kestotestistä. Ilmeisesti Tojo miehiä nyt harmittaa, kun sen aneemisen ajettavuuden omaavan ruostekotteronsa laatu ei enää täysin vastaakaan merkin myyttistä mielikuvaa ikuisesti kestävänä menopelinä. Tosin ei wanha maine ole vastannut laadun osalta totuutta Opelissakaan enää yli vuosikymmeneen, tosin juuri päinvastaisesta syystä:)
- ikävääfaktaa
Karstoittuminen on kaikkien nykyautojen ikävä ongelma minkä eräs lähde täytyy olla polttoaineissa. On vaan niin kova asia, että siitä ei puhuta. Koska poliittisesti määrätään päästöille autojen moottoreihin nähden liian tiukkoja arvoja niin on sitten poltettava vaikka mitä ruokaöljyjä ja kierrätysecoliruja. Putkesta ei tule ulos partikkeleita mutta ne jäävät koneisiin...
- BioFuelSucks
Tässä pätee totuuden siemen tuohon ongelmaan.
- naurattaaajellaopelilla
Ja oikein mitään kulumaa autosta ei kestotestin jälkeen löytynyt. Kori, sisustus ja moottori olivat kaikki kunnossa. Tuo tuulilasikin olisi varmaan jäänyt mainitsematta jos siihen ei olisi testin kuluessa olisi lentänyt kaksi kiveä rikkoen lasin. Itse en tuota kyllä auton viaksi laskisi.
Vag omistajat ovat varmaan ihmeissään kun testissä lukee, että moottoriin ei lisätty yhtään öljyä huoltojen välillä. Itse olen ajanut melkein 20 vuotta seitsemällä eri Opel autolla ja yhtään kertaa ei vielä ole tarvinnut öljyä lisäillä. - kokemustaonastrasta
Opel on parantunut laatuaan aina virheiden tultua esiin ja moni muu on vaan siirtänyt säästöt tuotantoketjuun. Opel on perinyt paljon hyviä asioita Saabista ja se alkaa nyt näkyä. Hyvinä istuimina ja muina käyttömukavina yksityiskohtina kuten Saabin aurinkolippoina, hyvinä valoina, nopeana lämpiämisenä, ym. ym. ja ennen kaikkea ruostumattomuutena.
Vielä saisi hieman lisätä työtä mm. muoviosien viimeistelyssä. Mutta ei ole ollenkaan paskin vekotin hintaluokassaan. Siinä olen samaa mieltä, että alihankintaosa tuulilasi on huonolaatuinen. Ihan liian pehmeä kun naarmuuntuu niin helposti käytössä ja koppakuoriainen saa lasiin reiän. Siinä on parannettavaa myös. - suututtaa
Automyyjä UNOHTI laitattaa uuteen Astraani lämpöpaketin. Huomasin vasta kotona. Nyt ei soita edes, kun pitäisi sopia aika milloin hakevat sen ja laittavat. Että sellaista Länsi-autossa.
- 18884Takana
Aika uuno saa olla jos tälläistä asiaa tarkista luovutuksessa. Aja auto takaisin ja sovi asia, ei liene mahdotonta. Voit saada jopa jotain "hyvitystä" ....
Minulla oli lämpöpaketti ja vermeet, ihan itse tarkistin ennen kuin otin avaimet vastaan.
- vbnbvnvn
Kohta sitten face-lift ja Ranskan palikkaa lyödään lisää joten se siitä.
- Valtavaihtuu
Sekä Opel että että emoyhtiö PSA ovat parantaneet tosissaa, rehellisesti.
Pari suosikkikonsernia taas tulleet perä edellä vastaan.
- Nipponkippon
Tota heii...
>kun noita käyttökuluja lasketaan, huomioidaanko mitä milloinkin on ollut polttoaineen hinta?
Eihän ole vertailuklpoista esim vuoden 2008 hinnalla ja vuoden 2015 hinnalla. - opelillajamuilla
omallani ajoin yli 300 000 km ja hyvin toimi. Alussa oli öljyvuoto mutta takuuna korjasivat. Sen jälkeen toimi hyvin. Ainoa vika tuntui olevan nykiminen jota ei saatu selväksi. Se ilmeni silloin tällöin. Jälkeenpäin tajusin että se johtui moottorin karstaantumisesta eli palotilat olivat keränneet kerroksen kansiin. Kannattaa siis päästellä viikottain moottoritiellä sen verran että pysyy auki. Itse ajoin liian nätisti koko ajan. Sama pulma tuli seuraavassakin autossa ja siitä pääsin juuri noin eroon, muuta ei tarvinnut tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747