Viisi viikkoa jouluun

Tämä palsta on ollut varsin ikävää luettavaa viime aikoina ja vaikka tällaista häiriköintiä on täällä aina esiintynyt jossain määrässä niin nyt tuntuu jengit voivat erityisen huonosti. Rekisteröityjä nimimerkkejä, etenkin Korpikirjailijaa, mutta myös minua ja muutamia muita on yritetty lytätä ihan kuin nuijasota olisi menossa ja ketjuja, viestejä ja kommentteja on poistunut tuhkatiheään ja syystäkin. Ikäänkuin täällä olisi menossa joku ihmeen valtataistelu kuka ja ketkä ovat kukkoja tunkiolla.
***
Jospa julistettaisiin joulurauha etuajassa ja lopetetaan toisista ihmisistä kirjoittaminen.

110

1643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä on kyllä Joulu-aloitus jo.

      H.

      • Ajattelin tehdä ainakin viisi uutta joulualoitusta, kaikki eri aiheista, jotka jollain tavalla liittyvät jouluun.
        Ei sinun ole pakko lukea.
        Vielä vähemmin osallistua.
        Pax Saturnalia


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ajattelin tehdä ainakin viisi uutta joulualoitusta, kaikki eri aiheista, jotka jollain tavalla liittyvät jouluun.
        Ei sinun ole pakko lukea.
        Vielä vähemmin osallistua.
        Pax Saturnalia

        "Paloma.se.co"

        Et kai vaan halua masentaa ensimmäistä aloittajaa?
        Kattokaa, mulla on parenpi ja tyylikkäänpi Joulu-aloitus?
        -
        Heijastimet sitten polven-korkeudelle.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Et kai vaan halua masentaa ensimmäistä aloittajaa?
        Kattokaa, mulla on parenpi ja tyylikkäänpi Joulu-aloitus?
        -
        Heijastimet sitten polven-korkeudelle.

        H.

        Ei ole kysymys aloitusten kilpailuttamisesta. Mitä väliä sillä on kuinka monta aloitusta on samasta aiheesta? Jokainen kertoo omaa tarinaansa.
        Vai olenko tallannut sinun varpaillesi?
        Jos on kysymys runoiluista ja you tube.linkeistä, niin sori, ei ole mun kuppi pontikkaa.


      • et.kuulu.tähän
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Et kai vaan halua masentaa ensimmäistä aloittajaa?
        Kattokaa, mulla on parenpi ja tyylikkäänpi Joulu-aloitus?
        -
        Heijastimet sitten polven-korkeudelle.

        H.

        Hunkin hommaa on tukea huonompia ja paapottaa kärsiviä, meeppä hoitaan hommasi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei ole kysymys aloitusten kilpailuttamisesta. Mitä väliä sillä on kuinka monta aloitusta on samasta aiheesta? Jokainen kertoo omaa tarinaansa.
        Vai olenko tallannut sinun varpaillesi?
        Jos on kysymys runoiluista ja you tube.linkeistä, niin sori, ei ole mun kuppi pontikkaa.

        "Paloma.se.co"

        Minä ninku kohteliaisuutta ja etiikkaa. :)
        Ei se aloitus ole minun.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Minä ninku kohteliaisuutta ja etiikkaa. :)
        Ei se aloitus ole minun.

        H.

        Noniin nii.
        Ryhmässä kaikki paskoja paitsi sinä ja korppis, kaksi sorrettua.

        Nyt sitten odotellaan sitä jatkoa, missä kaikki taas vuoroin puolustautuvat ja kehuvat, että en minä, mutta nuo toiset/muutamat/eräät ...

        Niinhän ne tällaiset aloitukset bruukaa mennä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Noniin nii.
        Ryhmässä kaikki paskoja paitsi sinä ja korppis, kaksi sorrettua.

        Nyt sitten odotellaan sitä jatkoa, missä kaikki taas vuoroin puolustautuvat ja kehuvat, että en minä, mutta nuo toiset/muutamat/eräät ...

        Niinhän ne tällaiset aloitukset bruukaa mennä.

        Siis Palomalle tuo, huomenta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Noniin nii.
        Ryhmässä kaikki paskoja paitsi sinä ja korppis, kaksi sorrettua.

        Nyt sitten odotellaan sitä jatkoa, missä kaikki taas vuoroin puolustautuvat ja kehuvat, että en minä, mutta nuo toiset/muutamat/eräät ...

        Niinhän ne tällaiset aloitukset bruukaa mennä.

        "Tellukka"

        Minulleko?
        Tosiaanko?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Minulleko?
        Tosiaanko?

        H.

        Eiku Palomalle, niinkun oikaisin.


      • HölmömpiEiVoisOlla
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Et kai vaan halua masentaa ensimmäistä aloittajaa?
        Kattokaa, mulla on parenpi ja tyylikkäänpi Joulu-aloitus?
        -
        Heijastimet sitten polven-korkeudelle.

        H.

        Hunk-szukampi vai hunks-zukanpi?

        Kunpi vai kanpi?
        Se kirjoittaa, että on paren-pi! Mitähän sekin luulee silloin sanovansa?

        Onko tyylik-kään-pi? Kääntyykö johonkin?

        Vai oisko vaan parempi jättää vaille huomiota kaikki hänen tänne kampeamansa tekstit. Ei häiritsis hölmöimmätkään jutut, kun jättäisi lukematta.


      • Sen-pituinen-se

        Polven korkeudelle vai hunkszukan-korkeudelle?

        Mitä kummaa tarkoittanee?


    • Pitikö taas tehdä uusi aloitus toisista keskustelijoista!

      • Tämä ei koske henkilökohtaisesti ketään keskustelijaa vaan puutun ainoastaan keskustelujen aihevalikkoon.
        Pax Saturnalia sinullekin :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tämä ei koske henkilökohtaisesti ketään keskustelijaa vaan puutun ainoastaan keskustelujen aihevalikkoon.
        Pax Saturnalia sinullekin :)

        Tuo ylempi kommenttini piti olla tähän.

        "Noniin nii.
        Ryhmässä kaikki paskoja paitsi sinä ja korppis, kaksi sorrettua.

        Nyt sitten odotellaan sitä jatkoa, missä kaikki taas vuoroin puolustautuvat ja kehuvat, että en minä, mutta nuo toiset/muutamat/eräät ...

        Niinhän ne tällaiset aloitukset bruukaa mennä."


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuo ylempi kommenttini piti olla tähän.

        "Noniin nii.
        Ryhmässä kaikki paskoja paitsi sinä ja korppis, kaksi sorrettua.

        Nyt sitten odotellaan sitä jatkoa, missä kaikki taas vuoroin puolustautuvat ja kehuvat, että en minä, mutta nuo toiset/muutamat/eräät ...

        Niinhän ne tällaiset aloitukset bruukaa mennä."

        No sitten...yllätäpä meidät kaikki ja kommentoi jotain kaunista ja positiivista ja omakohtaisesti koettua.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        No sitten...yllätäpä meidät kaikki ja kommentoi jotain kaunista ja positiivista ja omakohtaisesti koettua.

        Tämän ketjun aihehan on kuinka ikävää luettavaa palsta on ja kuinka sinua ja Korppista on yritetty lytätä.
        Pysy aiheessasi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tämän ketjun aihehan on kuinka ikävää luettavaa palsta on ja kuinka sinua ja Korppista on yritetty lytätä.
        Pysy aiheessasi.

        Minä päätän itse mikä on aloitusteni aiheena.
        Väännetään sitten rautalangasta.
        Tämän aloituksen aihe: Pax Saturnalia.
        Viisi viikkoa jouluun.
        Aika jättää kukkotappelut, vihanlietsomiset ja ad-hominem-hyökkäykset taakse ja puhdistaa ja raikastaa palstan ilmapiiriä posittivisilla ja rakentavilla viesteillä.
        Sinäkin pystyt siihen jos haluat.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä päätän itse mikä on aloitusteni aiheena.
        Väännetään sitten rautalangasta.
        Tämän aloituksen aihe: Pax Saturnalia.
        Viisi viikkoa jouluun.
        Aika jättää kukkotappelut, vihanlietsomiset ja ad-hominem-hyökkäykset taakse ja puhdistaa ja raikastaa palstan ilmapiiriä posittivisilla ja rakentavilla viesteillä.
        Sinäkin pystyt siihen jos haluat.

        Otsikko viittaa jouluun.
        Ihmettelen miksi, kun aloituksen sisällöksi olet sitten päättänyt kirjoittaa ihan muuta.
        Aloituksen aihehan meille lukijoille on vain se mitä siinä lukee, eikä se mitä sinä päätät sen olevan vaikka sanat kertovat muuta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Otsikko viittaa jouluun.
        Ihmettelen miksi, kun aloituksen sisällöksi olet sitten päättänyt kirjoittaa ihan muuta.
        Aloituksen aihehan meille lukijoille on vain se mitä siinä lukee, eikä se mitä sinä päätät sen olevan vaikka sanat kertovat muuta.

        Kaikella ystävällisyydellä: ojennusaloitukselta tämä minustakin näyttää :). Tosin en jaksa vielä joulualoitustakaan. Iskee vielä joulu-uupumus kun on vielä kahdet synttäritkin ennen joulua ja niistä ei tosiaankaan tule joulusynttärit, kummistakaan vaikka toiset on aika liki joulua.


      • Tellukka kirjoitti:

        Otsikko viittaa jouluun.
        Ihmettelen miksi, kun aloituksen sisällöksi olet sitten päättänyt kirjoittaa ihan muuta.
        Aloituksen aihehan meille lukijoille on vain se mitä siinä lukee, eikä se mitä sinä päätät sen olevan vaikka sanat kertovat muuta.

        En kyllä itse löydä siitä minkäänlaista ristiriitaa: sanoin mitä tarkoitin ja tarkoitin mitä sanoin. Sanat eivät tarkoita mitään muuta kuin sitä että toivon joulusiivousta ja rauhaa palstalle. En osoittele ketään sormellani ja mitään salattuja tarkoituksia on turha etsiä.


      • siilenämää kirjoitti:

        Kaikella ystävällisyydellä: ojennusaloitukselta tämä minustakin näyttää :). Tosin en jaksa vielä joulualoitustakaan. Iskee vielä joulu-uupumus kun on vielä kahdet synttäritkin ennen joulua ja niistä ei tosiaankaan tule joulusynttärit, kummistakaan vaikka toiset on aika liki joulua.

        Edelleenkin kaikella ystävällisyydellä.
        Olen esittänyt vain toivomuksen siitä minkälaista ilmapiiriä haluaisin tänne palstalle. Samalla lupaan itse omalta osaltani vaikuttaa siihen että pystysimme taas kerran keskustelmaan vain asioista, emmekä keskittyisi etsimään vikaa toisistamme.
        Pax Saturnalia
        (Paloma rauhan asialla)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En kyllä itse löydä siitä minkäänlaista ristiriitaa: sanoin mitä tarkoitin ja tarkoitin mitä sanoin. Sanat eivät tarkoita mitään muuta kuin sitä että toivon joulusiivousta ja rauhaa palstalle. En osoittele ketään sormellani ja mitään salattuja tarkoituksia on turha etsiä.

        Kuusi riviä kirjoitat ensin toisista, eikä mitenkään yhtään positiivisesti.
        Sitten vasta viimeisen lauseesi loppuun töksäytät, että "...lopetetaan toisista ihmisistä kirjoittaminen".
        Siinä se ristiriita.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Edelleenkin kaikella ystävällisyydellä.
        Olen esittänyt vain toivomuksen siitä minkälaista ilmapiiriä haluaisin tänne palstalle. Samalla lupaan itse omalta osaltani vaikuttaa siihen että pystysimme taas kerran keskustelmaan vain asioista, emmekä keskittyisi etsimään vikaa toisistamme.
        Pax Saturnalia
        (Paloma rauhan asialla)

        Hyvä otsikko tiivistää viestin sisällön yhteen lauseeseen ja minusta sinun otsikkosi ja tekstisi eivät nyt oikein kohdanneet. Mutta on täällä suurempiakin mokia tehty :).


    • Heikunkeikku

      Toden totta, vain viisi viikkoa jouluun. Miten tämä aika on voinut mennä näin nopeaan.
      Eilen kun ajelin töistä kotia, niin kiinnitin huomiota, että hyvin moni oli jo laittanut jouluvaloja pihoilleen. Myös ikkunoilla oli joulukynttelikköjä.
      Ei siinä mitään, vaikka niitä normaaleja valoja on, mutta yllättävän paljon loisti pihoilla värikkäitä valoja. Jotenkin sinisen-punaisen-keltaisen-vihreät valotketjut ovat mielestäni vähän ennenaikaisia tälläilyjä.

      En voi sanoa olevani hirmuisen jouluihminen.
      Nyt kun ei tarvitse ottaa huomioon äitiäni, niin oon vähän suunnitellut, että menisin viettämään joulua mun nuorimman pojan luo Helsinkiin.
      Hän on kasvissyöjä ja voitais aattona mutustella salaatinlehtiä ja muita pavunvarsia:)
      Nuotio pihan perälle ja siinä nuotion loimussa voitais vaan istuskella ja jutella.
      Kaipa mun kissa pari-kolme yötä täälä pärjää, jos käsken jonkun kaverin käymään katsomassa kissaa ja klappaamassa sille kananmunaa yösyömiseksi.

      Yhdyn ennenaikaiseen joulurauhan julistamiseen.
      Hypätkööt meidän pääknuppeihimme ilakoivaa, humoristista ja positiivista mieltä, kera sulosanomien ryöpyjä sormiimme.

      • "Heikunkeikku"

        Tervehdys pimpeli-pom.
        Minua alkoikin tynpiä tuo vedätyksesi iki-vanhaan, liian-pitkään kirjasto-juttuun.
        Tässä pääset parenmin estraadille.
        Ei tähän sitten Joulu-kirjoja, ei Joulu-tarinoita :)
        Aito Joulu-Aloitushan on alenpana.
        Se mimmin...

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Tervehdys pimpeli-pom.
        Minua alkoikin tynpiä tuo vedätyksesi iki-vanhaan, liian-pitkään kirjasto-juttuun.
        Tässä pääset parenmin estraadille.
        Ei tähän sitten Joulu-kirjoja, ei Joulu-tarinoita :)
        Aito Joulu-Aloitushan on alenpana.
        Se mimmin...

        H.

        Kulutin sormenpäitäni jo tovin, kirjoittaen tosi erinomaisen hyvän kommentin sinulle.
        Se ei suostu lähtemään luoksenne, koska pitäisi ruveta päivittelemään sun muuta höperöä.
        Yritän nyt uudestaan josko nyh lähtis.

        Lähde vaan sinäkin tallustelemaan kirjastoon. Käväse hakemassa muutamat Oivallukset itsellesi. Viides ja kuudes oivallus, ne nyt ainaskin.
        Energiasi lähtis liitoon ja tuntisit olevasi kuin uusi ihminen. Ja uusin sormin naputtelisit ilahduttavia ja ennenkaikkea ymmärrettävää tekstiä.

        Jouluaiheita ku aloit ruinaamaan, niin joululauluja oon jo alkanut opettamaan. Ehtivät oppimaan siihen mennes, ku ulko-ovelta kuuluu Kop-kop, onkos täälä kilttiä lapsia.

        Nuo liian aikaisin tulevat jouluasiat on yks syy, että en oikein ole jouluihminen. Jos yli kuukauden soittelee ja kuuntelee joululauluja ja vahtaa ihmisten pihojen jouluvaloja ja jutteluja joululahjoista, niin sitten kun vihdoin joulu esiin astuu, niin siinä vaiheessa on aivan lopen kyllästynyt jouluun.


      • pirremiinapa

        Syäkö sinun kissa kanamunia, pitääpä tarjota Kilillekin josko maistuis.

        Niin joulua pukkaa, on kiva viettää sitä taas maalaismaisemissa, toivottavasti järbi kutoo vahvat jäät ennen sitä, olisi kiva käydä pilkill.
        En ole kpskaan tykännypilkkimisestä, mutta nyt pakotan itseni tykkäämään :).

        Toivottavasti saan yökylä vieraita, olisi kivempaa porukalla joulustella.
        Olen ihmetellyt samaa, miten se joulu on taas näin lähellä,ihin tämä aika kuluu...🎅.


      • pirremiinapa
        pirremiinapa kirjoitti:

        Syäkö sinun kissa kanamunia, pitääpä tarjota Kilillekin josko maistuis.

        Niin joulua pukkaa, on kiva viettää sitä taas maalaismaisemissa, toivottavasti järbi kutoo vahvat jäät ennen sitä, olisi kiva käydä pilkill.
        En ole kpskaan tykännypilkkimisestä, mutta nyt pakotan itseni tykkäämään :).

        Toivottavasti saan yökylä vieraita, olisi kivempaa porukalla joulustella.
        Olen ihmetellyt samaa, miten se joulu on taas näin lähellä,ihin tämä aika kuluu...🎅.

        Sori nuo kirjoitus virheet, tää känny on ..no niin turha selitellä..😕


      • Heikunkeikku
        pirremiinapa kirjoitti:

        Syäkö sinun kissa kanamunia, pitääpä tarjota Kilillekin josko maistuis.

        Niin joulua pukkaa, on kiva viettää sitä taas maalaismaisemissa, toivottavasti järbi kutoo vahvat jäät ennen sitä, olisi kiva käydä pilkill.
        En ole kpskaan tykännypilkkimisestä, mutta nyt pakotan itseni tykkäämään :).

        Toivottavasti saan yökylä vieraita, olisi kivempaa porukalla joulustella.
        Olen ihmetellyt samaa, miten se joulu on taas näin lähellä,ihin tämä aika kuluu...🎅.

        Yksi kananmuna klapataan illalla kuppiin. Kissa tahtoo sen lipittää yöllä. Järjestään AINA kissi ja minä menemme yhdessä sänkyyn. Minä kaapasen kirjan kouraani ja toisella kädellä hiiperrän kissan tassua, joka lepää käsivarteni päällä.
        Jos luen kauan, kissa pysyy pyyheliinansa päällä hievahtamatta. Jos luen vain vähän aikaa, niin aina tapahtuu sama traditio heti, kun sammutan lukuvalon.
        Valon sammuttua, kissa hypähtää välittömästi ylös ja lähtee kopinalla (en ymmärrä miten kissan tassut voi kopista) portaita pitkin alakertaan lipittämään kananmunaa. Kuppi tyhjäksi. Yön aikana lipittää myös puoli purkillista viiliä.
        Syömisrituaalinsa jälkeen kipittää takaisin omalle paikalleen tyynyni viereen.

        Kananmuna tekee turkille hyvää. Kiiltoa lisäävää. Kampaan hiukseni aamulla kissan kylkiin katsoen. Kuin peiliin ikään :) No okei sitte, ehkä hieman liioittelin, mutta kuitennii. :)

        Aina oon tykännyt kalastamisesta, Paitsi EN pilkkimisestä. Kylmässä kun värjöttelee pilkki kourassa, niin ei viehätä. Parasta on virvelöinti.
        Tosin on jo aikaa, kun oon viimeksi virvelöinyt. Keskimmäinen lapsenlapseni ennen lähti mielellään mun kanssa kalaan, mutta nyt on jo sen verran raavas mies, ettei huvita muorin kanssa lähteä kalaan.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Yksi kananmuna klapataan illalla kuppiin. Kissa tahtoo sen lipittää yöllä. Järjestään AINA kissi ja minä menemme yhdessä sänkyyn. Minä kaapasen kirjan kouraani ja toisella kädellä hiiperrän kissan tassua, joka lepää käsivarteni päällä.
        Jos luen kauan, kissa pysyy pyyheliinansa päällä hievahtamatta. Jos luen vain vähän aikaa, niin aina tapahtuu sama traditio heti, kun sammutan lukuvalon.
        Valon sammuttua, kissa hypähtää välittömästi ylös ja lähtee kopinalla (en ymmärrä miten kissan tassut voi kopista) portaita pitkin alakertaan lipittämään kananmunaa. Kuppi tyhjäksi. Yön aikana lipittää myös puoli purkillista viiliä.
        Syömisrituaalinsa jälkeen kipittää takaisin omalle paikalleen tyynyni viereen.

        Kananmuna tekee turkille hyvää. Kiiltoa lisäävää. Kampaan hiukseni aamulla kissan kylkiin katsoen. Kuin peiliin ikään :) No okei sitte, ehkä hieman liioittelin, mutta kuitennii. :)

        Aina oon tykännyt kalastamisesta, Paitsi EN pilkkimisestä. Kylmässä kun värjöttelee pilkki kourassa, niin ei viehätä. Parasta on virvelöinti.
        Tosin on jo aikaa, kun oon viimeksi virvelöinyt. Keskimmäinen lapsenlapseni ennen lähti mielellään mun kanssa kalaan, mutta nyt on jo sen verran raavas mies, ettei huvita muorin kanssa lähteä kalaan.

        Vene on nyt otettu pihaan ja peitetty talvea varten. Kalassa käytiin pari kertaa viime kesänä tai siis en minä vaan Legolassi ja mun tyttärenpojat ja joku niiden kaveri ne on kaikki vielä siinä iässä että virvelöiminen on kivaa. (Legolassi lähinnä vain pelkää että saavat koukun silmäänsä.)
        Pilkillä tykkää mies kanssa käydä varsinkin kevättalvella mutta se on lähinnä sellaista auringonottoa, luulen :)
        Hamsteria hoidamme nyt keittiössä nyt kun se ravaa pyörässä yön aikana ja vinguttaa lujaa ja pitää jengiä ylhäällä yläkerrassa. Joo, pitäis taa öljytä ratas...minä ruokin sitä pähkinöillä ja Legolassi juttelee sille ja antaa sen teroittaa hampaitaan hänen etusormensa kynteen. Kissaa meillekin on tarjottu, mutta en halua ottaa huolekseni koska se sitoo liikaa ja haluan olla vapaa kuin taivaan ....kyyhkynen . Hamsteri on poikani ja sen siirrämme hänen vastuulleen tarpeen mukaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Vene on nyt otettu pihaan ja peitetty talvea varten. Kalassa käytiin pari kertaa viime kesänä tai siis en minä vaan Legolassi ja mun tyttärenpojat ja joku niiden kaveri ne on kaikki vielä siinä iässä että virvelöiminen on kivaa. (Legolassi lähinnä vain pelkää että saavat koukun silmäänsä.)
        Pilkillä tykkää mies kanssa käydä varsinkin kevättalvella mutta se on lähinnä sellaista auringonottoa, luulen :)
        Hamsteria hoidamme nyt keittiössä nyt kun se ravaa pyörässä yön aikana ja vinguttaa lujaa ja pitää jengiä ylhäällä yläkerrassa. Joo, pitäis taa öljytä ratas...minä ruokin sitä pähkinöillä ja Legolassi juttelee sille ja antaa sen teroittaa hampaitaan hänen etusormensa kynteen. Kissaa meillekin on tarjottu, mutta en halua ottaa huolekseni koska se sitoo liikaa ja haluan olla vapaa kuin taivaan ....kyyhkynen . Hamsteri on poikani ja sen siirrämme hänen vastuulleen tarpeen mukaan.

        "Paloma.se.co"

        Otitko tämän tarinasi blogistasi?
        Heikkukin varmaan otti.
        Sopisitte hyvin tsättäilemään jossain toisaalla.

        H.


      • laitappajuutuubista
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Otitko tämän tarinasi blogistasi?
        Heikkukin varmaan otti.
        Sopisitte hyvin tsättäilemään jossain toisaalla.

        H.

        Hunkszi vois mennä omaan renkutus joulualotukseensa eikä räkyttää oikeitten kirjottajien peräpäässä.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Otitko tämän tarinasi blogistasi?
        Heikkukin varmaan otti.
        Sopisitte hyvin tsättäilemään jossain toisaalla.

        H.

        @hunksz:
        Minä en ole taas kirjoittanut blogia pitkiin aikoihin. Tykkään blogata täällä ja nyt kun lepuutan oikeata kättäni (kipeä kämmen ja sormet ei taivu) ja en voi kirjoittaa kuin hetken niin tää on hyvä paikka pienille kuulumisten vaihdolle.
        Ellei sinulle kuulu mitään eikä sinulla ole mitään kerrottavaa, niin voit siirtyä seuraavaan aiheeseen.


      • jyrsijöitä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vene on nyt otettu pihaan ja peitetty talvea varten. Kalassa käytiin pari kertaa viime kesänä tai siis en minä vaan Legolassi ja mun tyttärenpojat ja joku niiden kaveri ne on kaikki vielä siinä iässä että virvelöiminen on kivaa. (Legolassi lähinnä vain pelkää että saavat koukun silmäänsä.)
        Pilkillä tykkää mies kanssa käydä varsinkin kevättalvella mutta se on lähinnä sellaista auringonottoa, luulen :)
        Hamsteria hoidamme nyt keittiössä nyt kun se ravaa pyörässä yön aikana ja vinguttaa lujaa ja pitää jengiä ylhäällä yläkerrassa. Joo, pitäis taa öljytä ratas...minä ruokin sitä pähkinöillä ja Legolassi juttelee sille ja antaa sen teroittaa hampaitaan hänen etusormensa kynteen. Kissaa meillekin on tarjottu, mutta en halua ottaa huolekseni koska se sitoo liikaa ja haluan olla vapaa kuin taivaan ....kyyhkynen . Hamsteri on poikani ja sen siirrämme hänen vastuulleen tarpeen mukaan.

        Hyh hyh, hamsteri keittiössä. Pöpövaara.


      • jyrsijöitä kirjoitti:

        Hyh hyh, hamsteri keittiössä. Pöpövaara.

        Se on ihan omassa häkissään eikä juoksentele mun kaapeissa eikä pöydillä. Pöpövaara on erittäin minimaalinen.


      • laitappajuutuubista kirjoitti:

        Hunkszi vois mennä omaan renkutus joulualotukseensa eikä räkyttää oikeitten kirjottajien peräpäässä.

        "laitappajuutuubista"

        MINÄ olen aito ja oikea keskustelu-palstailija.
        Harvemmin alan tsättäilemään kahdestaan kenenkään kanssa koti-oloistani.
        Minä inhoan blogeja väärillä palstoilla.
        "Oikea kirjoittaja" ?
        Jaa että sellaisiakin on...

        H.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        @hunksz:
        Minä en ole taas kirjoittanut blogia pitkiin aikoihin. Tykkään blogata täällä ja nyt kun lepuutan oikeata kättäni (kipeä kämmen ja sormet ei taivu) ja en voi kirjoittaa kuin hetken niin tää on hyvä paikka pienille kuulumisten vaihdolle.
        Ellei sinulle kuulu mitään eikä sinulla ole mitään kerrottavaa, niin voit siirtyä seuraavaan aiheeseen.

        "Paloma.se.co"

        Miksi ihmeessä?
        Sinullahan on oma, aito blogi.
        Onko siinä hiljaista?
        Tai ei sinnekään oikeita asioita ole tullut?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "laitappajuutuubista"

        MINÄ olen aito ja oikea keskustelu-palstailija.
        Harvemmin alan tsättäilemään kahdestaan kenenkään kanssa koti-oloistani.
        Minä inhoan blogeja väärillä palstoilla.
        "Oikea kirjoittaja" ?
        Jaa että sellaisiakin on...

        H.

        hunksz

        Onko olemassa mitään mitä et inhoaisi, mikäli se poikkeaa omasta näkökannastasi?
        Tai malta olla ojentamatta eri mieltä olevaa?


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "laitappajuutuubista"

        MINÄ olen aito ja oikea keskustelu-palstailija.
        Harvemmin alan tsättäilemään kahdestaan kenenkään kanssa koti-oloistani.
        Minä inhoan blogeja väärillä palstoilla.
        "Oikea kirjoittaja" ?
        Jaa että sellaisiakin on...

        H.

        Kenen kanssa minä keskustelen, että sitä ihan tsättäilemiseksi voisi sanoa mitä häh?
        Ensteks kommentoin aloitukseen ja sitte sinä tryykäät vastaamaan ja minä sitte kohteliaisesti sinulle, jonka jälkeen "pirremiinapa" pötkähtää paikalle ja kysäsee multa kissistä, johon minä siihen sitte... jonka jälkeen Paloma eli aloittaja kommentoi minulle, siis ekan kerran, jonka jälkeen Sinä taas sukellat ketjun sekaan valittaen, että hää ja mää kaiketi kans tsättäillään.

        Käsket painua muualle. Sitten "laitappajuutuubista" suoltaa jotakin sulle ja sää sitte sille. Paloma siinä välis sulle, ku säki sille ja sitte joku jyrsijä jyrsäyttää joistakin pöpöistä Palomalle ja Paloma sitte sille ku seki Palomalle.

        Eikä tää juttu tähän lopu, sinä kato katot parhaimmaksesi TAAS rynniä rupattelemaan ja kertomaan, että SINÄ et tsättäile. Kiesus sentää, kyllä sulla vaan on taipumusta tsättäilyyn.

        Yhteenveto:
        Mun kommentin jälkeen on aimo kasa ERI ihmisiä kommentoinut.
        Ei siis ole kyse mistään kahen ihmisen tsättäilyistä.

        :) Niin että koitahan pitää näppisi kurissa ajatellen ensteks ja vasta sitten, kun ajattelu on työstetty loppuun, voit jonkun sanasen veistää.

        Tämä on neuvoni. Ole hyvä.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Onko olemassa mitään mitä et inhoaisi, mikäli se poikkeaa omasta näkökannastasi?
        Tai malta olla ojentamatta eri mieltä olevaa?

        "Ancelina"

        Tuo nimmari on kivin.
        -
        Lähtö-kohtaisesti aloitan aina inhoamalla.
        Inho sitten vähenee tahi lisääntyy kohdetta lukiessani.
        -
        Kuten olet tietoinen sinäkin...
        Hiljaisuus tappaa keskustelun.
        Ojennus on toisinaan pakollinen.
        Mutta myös hali on toisinaan pakollista.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Tuo nimmari on kivin.
        -
        Lähtö-kohtaisesti aloitan aina inhoamalla.
        Inho sitten vähenee tahi lisääntyy kohdetta lukiessani.
        -
        Kuten olet tietoinen sinäkin...
        Hiljaisuus tappaa keskustelun.
        Ojennus on toisinaan pakollinen.
        Mutta myös hali on toisinaan pakollista.

        H.

        Hunksz, kivin nimmari mielestäsi on siis omasi, enpä yllättynyt.

        Minun lähtökohtani on etten aloita enkä lopeta inhoamalla, siihen väliin tosin mahtuu paljon.


      • Ancelina kirjoitti:

        Hunksz, kivin nimmari mielestäsi on siis omasi, enpä yllättynyt.

        Minun lähtökohtani on etten aloita enkä lopeta inhoamalla, siihen väliin tosin mahtuu paljon.

        "Ancelina"

        Odotinkin tuota.
        Siksi mietin tarkenmin kirjoitanko tuo vai tämä.
        Tuo on mielestä minusta pois-päin? :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Odotinkin tuota.
        Siksi mietin tarkenmin kirjoitanko tuo vai tämä.
        Tuo on mielestä minusta pois-päin? :)

        H.

        Hunksz, taidat tuntea tapani jo aika hyvin, ei sinua niin vain hämäytetä.
        Tuokin nimmari on kiva :)


    • En minäkään halua aloittaa jouluhössötyksiä liian aikaiseen. Kyllästyy ja väsyy jo pitkälti ennen joulua. Kaikkein mieluimmin lähtisin jonnekin maapallon toiselle puolelle jouluksi mutta en saa ketään muuta innostumaan j a sitten omat muksut ja muksujenmuksut olisivat pettyneitä kun mormor ei olekaan ostanut lahjapinoon omaa osuuttaan (kokeillaanko tänä vuonna ennätystä josko saataisiin latvakoristus peittoon pakettien taakse).
      Tähän aikaan vuodesta, noin kuusi viikkoa ennen joulua (nyt olen jo vähän jäljessä) aloitan syksyisen suursiivoukseni joka on hieman perusteellisempi kuin viikottainen fuskusiivoukseni ja nyt olen siivonnut punssiverannan ja eteisen, jonne laitan ensimmäiset joulutähdet, jouluvalot jne....ja nyt meen hakemaan tilaamani amaryllis-sipulit, joiden pitäisi nipinnapin ehtiä kukkimaan jouluna..
      ***
      Tämä aloitukseni oli lähinnä jonkinlainen yritys joulunalussiivoukseen. Luoda puitteita viihtyisille juttelutuokioille ikätovereideni kanssa molemmin puolin lahtea.

    • Vai muka kilpaileva joulualoitus, eihän tällä sivulla toista joulualoitusta näy.
      Voihan vanhan kaivaa esiin, kuka sitä kaipailee, eikä narista tästä aloituksesta.

      En ole vielä joulua laitellut, tänään vietettiin äidin synttäreitä suvun kesken.
      Postista hain paketin, tilasin lapsenlapselle joululahjoja.
      Hain kellarista viime joulun aikaiset amaryllikset, saa nähdä suostuvatko kukkimaan.
      Hiljaa hyvä tulee.

      • Kakkossivulla komeilee mimmimummin aloitus.
        Joulu alkaa jo hiipiä mieliin.
        mimmimum-..mi
        10.11.2017 20:16


      • siilenämää kirjoitti:

        Kakkossivulla komeilee mimmimummin aloitus.
        Joulu alkaa jo hiipiä mieliin.
        mimmimum-..mi
        10.11.2017 20:16

        Niinhän minä kirjoitin, kaipaava voi ottaa sen esiin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Niinhän minä kirjoitin, kaipaava voi ottaa sen esiin.

        Kirjoitit myös: Vai muka kilpaileva joulualoitus. Sanoiko kukaan aiemmin että tällä sivulla on ;).


      • siilenämää kirjoitti:

        Kirjoitit myös: Vai muka kilpaileva joulualoitus. Sanoiko kukaan aiemmin että tällä sivulla on ;).

        Just näin, hyvää yötä ja näkemiin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Just näin, hyvää yötä ja näkemiin.

        Ennalta-arvattava vastaus :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Ennalta-arvattava vastaus :).

        Ootkos mustis kun HUNKSZ muisti mimmimummin joulualoituksen vaikka se ei ollut tällä sivulla Lällällää :D.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ootkos mustis kun HUNKSZ muisti mimmimummin joulualoituksen vaikka se ei ollut tällä sivulla Lällällää :D.

        Kuka nyt mustis olisi nimimerkille?
        Kävin kylillä hakemassa paketin, siinä oli uusia jouluvaloja kun entisiä on mennyt pimeäksi.
        Minulla on jokaisella mökin ikkunalla jonkinlainen valo, on mukavaa kun ulkona on säkkipimeää.
        Pitäisi lämmittää uunia mutta taidan jättää huomiseen, onhan täällä patteritkin.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ootkos mustis kun HUNKSZ muisti mimmimummin joulualoituksen vaikka se ei ollut tällä sivulla Lällällää :D.

        Hunksz nyt muistaa kaikki kymmenen vuotta sitten tehdyt aloitukset :)
        En ole mustis, en edes sinulle.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kuka nyt mustis olisi nimimerkille?
        Kävin kylillä hakemassa paketin, siinä oli uusia jouluvaloja kun entisiä on mennyt pimeäksi.
        Minulla on jokaisella mökin ikkunalla jonkinlainen valo, on mukavaa kun ulkona on säkkipimeää.
        Pitäisi lämmittää uunia mutta taidan jättää huomiseen, onhan täällä patteritkin.

        Kyllä kuule mustis voi olla vaikka mille. Jopa sille kun joku huomioi toiste enempi kuin ittiä :).


    • Voi hirmu, ihan havahduin, kuvittelin olevan vielä enemmän aikaa, kuin viisi viikkoa.
      Täytyypä sähköpostia miniälle laittaa.
      Jotain pientä olen jälkipolville hankkinut, tykkään ostella pikkuhiljaa, inhoan viime tipassa tukka putkella juoksua.
      Pojan synttärilahjan hain äsken liikkeestä.
      Tuumin, että itsenäisyyspäivänä voisi valonauhan laittaa ikkunaan.
      Mulla on tässä pienen nurmen ja muutaman ison puun takana samansuuntainen kerrostalo, Näen suoraan monta valonauhaa joulun aikaan.
      Joulurauha alkakoon vaan minunkin puolestani, vaikka minulla täällä aina on rauha.
      Sehän jatkuu niin, että ihmisillä hyvä tahto.

    • Kuin.karhu.pesässä

      Voi kamala...joko joulu on pihalla ja kohta ovella enkä laittanut tikkuakaan ristiin hohhoijaa kun kaamos laiskottaa.ö

    • Mikä_milloinkin

      Tässä taas yksi ketju esimerkkinä siitä, että jutut menee ihmisten väliseksi kinaksi. Hyppään sellaiset viestit yli ja yritän etsiä ketjusta joitain, mitkä liittyvät aloitukseen, tai jotka ovat kiinnostavia ihan muutoin vain.

      Ei kannata rekisteröityä. Jossain aiemmassa ketjussa joku sanoi, ettei meitä ei-rekisteröityneitä voi ottaa vakavasti. Mutta minä en haluakaan tulla vakavasti otetuksi.

      • Jos tää ketju menee (tai on mennyt) väittelyksi niin se ei ole ainakaan minun vikani. Ainahan vikoja löytyy ja väärin menee koko ajan varsinkin jos niitä varta vasten etsitään.
        Tämä on minun joulunalusviikkojen ketjuni ja kuulutan joulurauhaa palstalle ja kuulumisiakin saa vaihtaa ihan vapaasti. Riitapukareiden ja arvostelijoiden huomautusten yli saa hyppiä ihan vapaasti.
        Siitä rekisteröitymisestä vielä: kaikkihan tietävät jo mielipiteeni. Kuitenkin huomauttaisin vielä sen verran että ei se ole tärkeää että tulee vakavasti otetuksi. Ainoastaan että mielipiteesi ja ajatuksesi tulevat johdonmukaisiksi ja keskustelu mielekkääksi. Kaikki eivät halua tästä mitään "keskustelupalstaa", vaan heille riittää huutelupalsta eli tärkeää on se oman mielipiteen esille tuominen asiasta kuin asiasta ilman mitään tarvetta keskustella muiden kanssa. Olemme harvinaisen sisäänpäinkääntyvää kansaa....


    • pirremiinapa

      Joulurauhaa myös täältäkin.

      En oikei ymmärtänytkään kuinka lähellä joulu on, ihan säikähin, minäkin.

      Jaha, jouluvaloja olen jo kaivellut tuolta muuttomylläkän keskeltä, ja sitten niitä myttyrötä selvitellyt huoks, laatikot on joutuneet jossain välissä jonnekin, siksi myttyrässä..

      Kyntteliköt löytyi, ja pitää vain tarkistaa montako lamppua niistä on pimeänä.

      Tämä joulu on köyhä noin materiaalisesti, ei paljoa kannata hörsätä lahjoihin, pitää säästää kevään remonttia varten, ja kun on se vuokra kämppäkin vielä maksettavana, toivottavasti löydän uuden vuokralaisen tilalleni, vupkran antaja ei pura vuokrasopimusta muussa tapauksessa kesken vuokrasopimuskautta, joka on yksi vuosi, tulee vasta maaliskuussa täyteen.

      Voikun saisi jäälyhtyjä ennen joulua jäädytettyä.

    • ala.arvoista

      Hunkki nostiki kilpailevan alotuksen ylös, voi teittii laps'rukkii ;D

      • "ala.arvoista"

        Jos luit kommenttini, huomasit taatusti että en nostanut kilpailevaa.
        Jos jotain tein, kirjoitin alku-peräiseen.
        Fiksut ihmiset huomaavat myös että olen laittanut kirjoitukseeni paljon itsestäni.
        Niin paljon, että kirjoitustani ei voi verrata pashan-heittojen tyylisiin töksäytyksiin.

        H.


      • Oot.ihme.komentelija
        hunksz kirjoitti:

        "ala.arvoista"

        Jos luit kommenttini, huomasit taatusti että en nostanut kilpailevaa.
        Jos jotain tein, kirjoitin alku-peräiseen.
        Fiksut ihmiset huomaavat myös että olen laittanut kirjoitukseeni paljon itsestäni.
        Niin paljon, että kirjoitustani ei voi verrata pashan-heittojen tyylisiin töksäytyksiin.

        H.

        Tämä on myös alkuperäinen aloitus, paloman tekemä, jokaisella on oikeus tehdä alotuksia ilman että räksytät perässä.


      • OpetteleKirjoittamaan
        hunksz kirjoitti:

        "ala.arvoista"

        Jos luit kommenttini, huomasit taatusti että en nostanut kilpailevaa.
        Jos jotain tein, kirjoitin alku-peräiseen.
        Fiksut ihmiset huomaavat myös että olen laittanut kirjoitukseeni paljon itsestäni.
        Niin paljon, että kirjoitustani ei voi verrata pashan-heittojen tyylisiin töksäytyksiin.

        H.

        H.
        Hunk-szukampi vai hunks-zukanpi?

        Kunpi vai kanpi?
        Se kirjoittaa, että on paren-pi! Mitähän sekin luulee silloin sanovansa?

        Onko tyylik-kään-pi? Kääntyykö johonkin?

        Vai oisko vaan parempi jättää vaille huomiota kaikki hänen tänne kampeamansa tekstit. Ei häiritsis hölmöimmätkään jutut, kun jättäisi lukematta


    • pashan-heittoa

      Perustettava raati johon kuuluu hunkki tellukka ja siilenämää, he käsittelevät alotukset ja hyväksyy tai hylkää ne.
      Hullummaksi menee tää palsta :(((((

      • Kas noin sitä pitää osata pysyä aloituksen aiheessa, eikä alkaa löpisemään aiheen ulkopuolelta omiaan.
        Sait peukun.


      • No niin nii.
        Sehän se aloituksen aihe onkin, moittia toisia kommentoijia. Siitähän "pashan-heittoa" juuri kehuin.


    • Olipas hyvää, täyttävää ja sisuksia lämmittävää kaurarouhepuuroa.

      Ompelin nimilappuja pojan sukkiin ja laitoin tarralappuja collarihousuihin.
      Kaktukset kukkivat komeasti, joka marraskuu sama ilonaihe.

      Märkää ja hämärää on ulkona, pienen lenkin käyn kävelemässä ja sitten asetun tupatytöksi. Saatan jopa sytyttää kynttilän.

      • Minulla on vain yksi lehtikaktus mutta se on sitäkin ahkerampi kukkimaan. Kasvatin sen pienestä alusta ja nyt se on ainakin kolminkertainen ja kukkii lokakuusta joulukuuhun ja sitten uudelleen kevättalvella. Pidän sitä kesällä ulkona ja se tykkää siitä.
        Nyt olen istuttanut neljä amaryllista eteisen ikkunalle kahdessa selvä alku saas nähdä mikä niistä tulee.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minulla on vain yksi lehtikaktus mutta se on sitäkin ahkerampi kukkimaan. Kasvatin sen pienestä alusta ja nyt se on ainakin kolminkertainen ja kukkii lokakuusta joulukuuhun ja sitten uudelleen kevättalvella. Pidän sitä kesällä ulkona ja se tykkää siitä.
        Nyt olen istuttanut neljä amaryllista eteisen ikkunalle kahdessa selvä alku saas nähdä mikä niistä tulee.

        Sain syksyllä sisareltani korallikaktuksen alun, on toistaiseksi pysynyt hengissä.
        Ei ole mitään aikaisempaa kokemusta tuollaisesta kaktuksesta.

        Jossakin mainostettiin Itsenäisyyspäivän amaryllistä, hinta oli kaksinkertainen näihin tavallempiin amarylliksiin verrattuna.
        Epäilemättä olisi kyllä kaunis, kukinta kuulemma ajoitettu Itsenäisyyspäivään.


      • Ancelina kirjoitti:

        Sain syksyllä sisareltani korallikaktuksen alun, on toistaiseksi pysynyt hengissä.
        Ei ole mitään aikaisempaa kokemusta tuollaisesta kaktuksesta.

        Jossakin mainostettiin Itsenäisyyspäivän amaryllistä, hinta oli kaksinkertainen näihin tavallempiin amarylliksiin verrattuna.
        Epäilemättä olisi kyllä kaunis, kukinta kuulemma ajoitettu Itsenäisyyspäivään.

        Tavallisimpiin..

        Kaktuksista ei näköjään saakaan keskustella ;)
        Eikä kiitellä palstalaisia mielipiteensä kertomisesta, on tää veikeetä touhua.


    • hehehehee

      Hyvinhän palsta porskuttaa 🎈🎉🎊🎈🎈
      Myrskyn jälkeen on poutasää https://www.youtube.com/watch?v=lxxnB6y9KiY
      “Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu.” ⛅sanoi Muumipappa
      Vain itseään voi muuttaa 🎭
      Valaisevampaa on tarkkailla, millaisia reaktioita oma toiminta aiheuttaa toisissa 😖, kuin kehua kehumasta päästyäänkin omaa erinomaisuuttaan 😇
      Millainen olen teidän mielestänne, on hyvä kysyä 🎯 Kaikki vaan ei halua tietää toisten mielipidettä omasta käyttäytymisestään. Kehuskellaan kehuskelemasta päästyäänkin itseään ja omakehu haisee 🤦‍♂🤦‍♀
      Analyysi siitä, millainen itse on, on aina joko liian hyvä tai liian huono 📈📉
      Millaisena minun käyttäytymiseni palstalla näyttäytyy sinun silmin ❓

      • Eihän nimimerkissä " hehehehee"ole mitään vikaa, nimerkki on vain sellainen että sen aina kuvittelee ivanauruksi :)
        Vai luulenko ainoastaan?


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Eihän nimimerkissä " hehehehee"ole mitään vikaa, nimerkki on vain sellainen että sen aina kuvittelee ivanauruksi :)
        Vai luulenko ainoastaan?

        No kenelle mitäkin siitä tulee mieleen.
        Minulle tulee mieleen siitä hänen epävarmuutensa, että jos ei saa vastakaikua ajatuksilleen, niin sen voi peittää sen taakse, että ihanhan minä vain pilaillessani ...

        Voisi hyvin kuvitella, kuinka hän hattu kourassa menisi vaikka pankkiin kyselemään lainaa ja aina väliin hehhehhee. Kun sitä lainaa ei tippuisi, niin näyttäisi siltä, että huvikseenhan hän sitä tässä vain kyselikin.


      • Onko sääntöjen vastaista kertoa saaneensa riittävästi analyyseja itsestään, kun sitä kerran kysytään ;)
        Kiitos!


      • Ancelina kirjoitti:

        Onko sääntöjen vastaista kertoa saaneensa riittävästi analyyseja itsestään, kun sitä kerran kysytään ;)
        Kiitos!

        Älyproteesiin on nähtävästi lisätty kierroksia.
        Olisiko saaneet palautetta, kun niin paljon törkyviestejä palstoilla.
        Sen suunnittelijat ovat keränneet isot rahat "työstään". Loppujen lopuksi se on taidettu vain järjestää poistamaan joka niin ja niin mones kommentti.
        Hämäystä niinkuin kuninkaan uudet vaatteet.


      • Tellukka kirjoitti:

        Älyproteesiin on nähtävästi lisätty kierroksia.
        Olisiko saaneet palautetta, kun niin paljon törkyviestejä palstoilla.
        Sen suunnittelijat ovat keränneet isot rahat "työstään". Loppujen lopuksi se on taidettu vain järjestää poistamaan joka niin ja niin mones kommentti.
        Hämäystä niinkuin kuninkaan uudet vaatteet.

        Nopeaa toimintaa, vielä kun vähän lisäävät kierroksia, ei ehdi viestiä edes lähettää, kun se napataan pois kuleksimasta.


      • Ancelina kirjoitti:

        Nopeaa toimintaa, vielä kun vähän lisäävät kierroksia, ei ehdi viestiä edes lähettää, kun se napataan pois kuleksimasta.

        Se näkyy olevan täysin analfabeetti.
        Se on ohjelmoitu nappaamaan vain viestin sieltä toisen täältä, riippumatta viestin sisällöstä tai yhdestäkään sanasta, että näyttäisi siltä kuin palstoja moderoitaisiin. Sen huomaa siitä, kun kirjoittaa täsmälleen saman viestin uudestaan ja se jää poistamatta.

        Silkkaa hämäystä koko älyproteesi.


      • hehehehee
        Ancelina kirjoitti:

        Onko sääntöjen vastaista kertoa saaneensa riittävästi analyyseja itsestään, kun sitä kerran kysytään ;)
        Kiitos!

        @Ancelina

        Ehdin lukea mielipiteesi. Kiitos siitä!


      • hehehehee kirjoitti:

        @Ancelina

        Ehdin lukea mielipiteesi. Kiitos siitä!

        Hyvä jos kelpasi.


      • hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

        No kenelle mitäkin siitä tulee mieleen.
        Minulle tulee mieleen siitä hänen epävarmuutensa, että jos ei saa vastakaikua ajatuksilleen, niin sen voi peittää sen taakse, että ihanhan minä vain pilaillessani ...

        Voisi hyvin kuvitella, kuinka hän hattu kourassa menisi vaikka pankkiin kyselemään lainaa ja aina väliin hehhehhee. Kun sitä lainaa ei tippuisi, niin näyttäisi siltä, että huvikseenhan hän sitä tässä vain kyselikin.

        @Tellukka

        Kiitoksia kommentistasi!
        "No kenelle mitäkin siitä tulee mieleen." Tämä on yleispätevä fakta kirjoittamassasi, jonka voit jokaiselle laittaa tällaiseen kysymykseen vastaukseksi.
        Muita juttujasi en tunnista toimissani. Ehkä olet noussut väärällä jalalla vuoteestasi ja katsot pahalla silmällä. Olen tuollaista onnetonta naurahtelua nähnyt ja kuullut jollain miehellä. Mutta mä olen määrätietoinen nainen. Mutta mitäpä tuosta.
        Asiahan on kuten kirjoitit "No kenelle mitäkin siitä tulee mieleen." ja sinulle tuli tuommoista.


      • Mikähän siinä lienee, että sitä tosiaankin on enemmän varuillaan, jos näkee jonkun kulkevan tuolla ja nauraa hekottelevan yksinään kuin jos näkee jonkun kulkevan ja kiroilevan yksinään.


      • hehehehee kirjoitti:

        @Tellukka

        Kiitoksia kommentistasi!
        "No kenelle mitäkin siitä tulee mieleen." Tämä on yleispätevä fakta kirjoittamassasi, jonka voit jokaiselle laittaa tällaiseen kysymykseen vastaukseksi.
        Muita juttujasi en tunnista toimissani. Ehkä olet noussut väärällä jalalla vuoteestasi ja katsot pahalla silmällä. Olen tuollaista onnetonta naurahtelua nähnyt ja kuullut jollain miehellä. Mutta mä olen määrätietoinen nainen. Mutta mitäpä tuosta.
        Asiahan on kuten kirjoitit "No kenelle mitäkin siitä tulee mieleen." ja sinulle tuli tuommoista.

        Olen nähnyt niitä tyhjän hekottelijoita niin miehissä kuin naisissakin.
        Aina herää sama kysymys mielessäni, että mille tuo siis nauraa, valehteleeko se vai onko olevinaan hauska, vai onko joku ruuvi väljällä.


      • hehehehee

        @Paloma.se.co

        Kiitos kommentistasi!
        Komppaan Tellukkaa "No kenelle mitäkin siitä tulee mieleen." ja sinulle tuli tuommoista nimimerkistäni hehehehee. Ja sinä pidät kirjoitustyyliäni aggressiivisena, Mielenkiintoista. Rennosti kommenttini kirjoitan. No, joo, en ole mikään joo-joo-nainen missään tilanteessa muuallakaan. Enpä juuri koskaan peesaa enkä komppaa ketään - en sillä tavalla arkana kokoa jengiä tuekseni. Nyt komppasin Tellukkaa, kun sinäkin komppasit mielikkiä.

        Uskallatko itse kysyä, millainen sinun oma palstakäyttäytymisesi on palstalaisten mielestä?


      • Voisi sitten itse ainakin kertoa tekevänsä joogaharjoituksia.


      • hehehehee kirjoitti:

        @Paloma.se.co

        Kiitos kommentistasi!
        Komppaan Tellukkaa "No kenelle mitäkin siitä tulee mieleen." ja sinulle tuli tuommoista nimimerkistäni hehehehee. Ja sinä pidät kirjoitustyyliäni aggressiivisena, Mielenkiintoista. Rennosti kommenttini kirjoitan. No, joo, en ole mikään joo-joo-nainen missään tilanteessa muuallakaan. Enpä juuri koskaan peesaa enkä komppaa ketään - en sillä tavalla arkana kokoa jengiä tuekseni. Nyt komppasin Tellukkaa, kun sinäkin komppasit mielikkiä.

        Uskallatko itse kysyä, millainen sinun oma palstakäyttäytymisesi on palstalaisten mielestä?

        En tunne tarvetta tehdä gallupia siitä mitä muut minusta ajattelevat. Uskoisin että on yhtä monta mielipidettä kuin kirjoittajaa ja jokainen tulkitsee ja muodostaa mielikuvansa perustuen omiin edellytyksiinsä, ennakkoluuloihinsa, kokemuksiinsa ja vastaukset kertovat yleensä aina enemmän vastaajasta kuin kyselyn kohteesta. (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta)
        Kysymys ei ole uskaltamisesta, vaan aloitteen mielekkyydestä.


      • hehehehee
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En tunne tarvetta tehdä gallupia siitä mitä muut minusta ajattelevat. Uskoisin että on yhtä monta mielipidettä kuin kirjoittajaa ja jokainen tulkitsee ja muodostaa mielikuvansa perustuen omiin edellytyksiinsä, ennakkoluuloihinsa, kokemuksiinsa ja vastaukset kertovat yleensä aina enemmän vastaajasta kuin kyselyn kohteesta. (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta)
        Kysymys ei ole uskaltamisesta, vaan aloitteen mielekkyydestä.

        @Paloma.se.co

        Kun itseään vain voi muuttaa. Niin oman käytöksen näkeminen toisten silmin voisi auttaa kehittymään paremmaksi joukkuepelaajaksi.
        Sitten naurujooga rentouttamaan kireyttä https://yle.fi/uutiset/3-7634885 – Kun uskaltaa heittäytyä edes hetkeksi siihen hölmöyteen, niin se laukaisee niin paljon, eikä ajattele itsestään niin vakavasti.
        60 palsta pelastuu. ja maailma pelastuu https://www.youtube.com/watch?v=uVCAY2dZIeI


    • olihan-se-upeeta

      "Rekisteröityjä nimimerkkejä, etenkin Korpikirjailijaa, mutta myös minua ja muutamia muita on, ...on, niin on! Tiedätkö ystävästäsi kaiken?

      Onko sinun muistikuvassa, kuten minulla tai edes tiedossa, kuinka alias "korpikirjailija", "korppis"tuli 50 palstoille , jossa hän oli välillä miehenä ja ivaili, kun toiset meni ns. lankaan? ,

      No, se on pientä vielä, ajatellen toisia kirjoittajia. Tämä hänen luonteensa tuli siitä ilmi, ainakin minulle, ja uskon, että useimmille toisillekin.

      Sitten alkoi tulla näitä "itsensä yli ihannointia", joiksi minä nimittäisin niitä, kun hän kuvaili elämäänsä ja matkusteluaan, olettaen, että kukaan toinen ei ole käynyt koskaan missään?

      Tosi "upeaa" oli hänellä myös "läppärin" saanti, kun toisilla oli ollut se jo kauan ainakin lapsenlapsillani oli.

      • Olemme olleet näillä palstoilla suurinpiirtein yhtä kauan korpikirjailijan kanssa ja olin myös 50 palstalla ja taistellut taisteluni hänen kanssaan. En ole huomannut mitään "itsensä yli-ihannointia". Kuten jo mainitsin aikaisemmin, me kaikki kerromme omaa tarinaamme täällä, tavalla tai toisella. Ei kukaan ole laittanut ketään paremmuusjärjestykseen. Oma huono itsetunto tekee tosin välillä temppuja ja saa asiat näkymään väärässä valossa.
        Se että on ollut esim. Karibianristeilyllä ja haluaa siitä kertoa kaikille koska se on hänelle uusi kokemus kertoo vain avoimuudesta. Miksi tehdä siitä kerskailua tai muiden alentamista?


      • upeaa-on

        ko kirjoittaja käyttää muista kirjoittajista arvostavaa nimitystä höplästä vedetyt, Eli hän itse kuvittelee olevansa se höplästä vetäjä.

        ”Suomen murteiden sanakirja”kertoo, että sanalla ”höplä” on useita merkityksiä. Sen merkitys voi olla 'höllä, löyhä, löysä, huonosti kiinni tai koossa pysyvä, hauras' tai 'veltto, vetelä, voimaton, saamaton, leväperäinen.

        vetääkö hän hyvinkin vesiperän jos kuvittelee olevansa höllästä tai veltosta vetäjä.


      • upeaa-on kirjoitti:

        ko kirjoittaja käyttää muista kirjoittajista arvostavaa nimitystä höplästä vedetyt, Eli hän itse kuvittelee olevansa se höplästä vetäjä.

        ”Suomen murteiden sanakirja”kertoo, että sanalla ”höplä” on useita merkityksiä. Sen merkitys voi olla 'höllä, löyhä, löysä, huonosti kiinni tai koossa pysyvä, hauras' tai 'veltto, vetelä, voimaton, saamaton, leväperäinen.

        vetääkö hän hyvinkin vesiperän jos kuvittelee olevansa höllästä tai veltosta vetäjä.

        Tiedätkö muuten, mistä se vesiperän vetäminen on tullut?


      • uppeaa-on
        Tellukka kirjoitti:

        Tiedätkö muuten, mistä se vesiperän vetäminen on tullut?

        kuvittelen liittyvän kalastukseen, nuottanveto vanhaa kalastusta
        upeaa- on jos kalastaja saa nuottasta kaloja eikä vettä.


      • uppeaa-on kirjoitti:

        kuvittelen liittyvän kalastukseen, nuottanveto vanhaa kalastusta
        upeaa- on jos kalastaja saa nuottasta kaloja eikä vettä.

        Joo, sellaisen selityksen olen kuullut, että jos nuottaan ei jää yhtäkään kalaa, niin sillä vetää pelkkää vesiperää.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olemme olleet näillä palstoilla suurinpiirtein yhtä kauan korpikirjailijan kanssa ja olin myös 50 palstalla ja taistellut taisteluni hänen kanssaan. En ole huomannut mitään "itsensä yli-ihannointia". Kuten jo mainitsin aikaisemmin, me kaikki kerromme omaa tarinaamme täällä, tavalla tai toisella. Ei kukaan ole laittanut ketään paremmuusjärjestykseen. Oma huono itsetunto tekee tosin välillä temppuja ja saa asiat näkymään väärässä valossa.
        Se että on ollut esim. Karibianristeilyllä ja haluaa siitä kertoa kaikille koska se on hänelle uusi kokemus kertoo vain avoimuudesta. Miksi tehdä siitä kerskailua tai muiden alentamista?

        Kateus on aika yleinen vitsaus.
        En ole kateellinen yleensä. Pääsen reissuun jos haluan joten turha olisi kadehtia.
        Olen ollut kateellinen tai jotenkin surullinen joskus reissutessani yksin, vaikka tykkäänkin niin matkustella .
        Oma mieheni oli lähes 20-vuotta hyvin huonossa kunnossa, täysin autettava.
        Katselin matkoilla pariskuntia, komea harmaaohimoinen mies oli huomaavainen ja kohteli kumppaniaan kauniisti. Jotenkin haikealta tuntui.
        Onneksi sentään sain vapaata että pääsin matkustelemaan.
        Ne ajat ovat takana päin, nyt on ihan hyvä, kaverikin olisi matkoille, hän vain on työelämässä joten ei pääse kun lomillaan.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kateus on aika yleinen vitsaus.
        En ole kateellinen yleensä. Pääsen reissuun jos haluan joten turha olisi kadehtia.
        Olen ollut kateellinen tai jotenkin surullinen joskus reissutessani yksin, vaikka tykkäänkin niin matkustella .
        Oma mieheni oli lähes 20-vuotta hyvin huonossa kunnossa, täysin autettava.
        Katselin matkoilla pariskuntia, komea harmaaohimoinen mies oli huomaavainen ja kohteli kumppaniaan kauniisti. Jotenkin haikealta tuntui.
        Onneksi sentään sain vapaata että pääsin matkustelemaan.
        Ne ajat ovat takana päin, nyt on ihan hyvä, kaverikin olisi matkoille, hän vain on työelämässä joten ei pääse kun lomillaan.

        Jos joku kertoilee olemisistaan ja tekemisistään, minulle se ei näyttäydy minään kehuskeluna.
        Nuo matkustelut tuntuvat närästävän joitakuita.
        Itse en matkustele, mutta ehkä se suhtautumiseni johtuu siitä, kun Sinullakin, että voisin, jos haluaisin.


    • Kateutta tai huonoa itsetuntoa tai jotain vastaavaa varmastikin liittyy tuohon yksittäisten kirjoittajien vainoamiseen, etenkin jos tämä kirjoittaa avoimesti omaa tarinaansa, ilahtuu hankinnoistaan, piristyy matkoistaan tai nauttii arkielämänsä pienistä iloista ja sitten tuo ryökäle tulee vielä kertomaan meille niistä. Eritoten kun MINÄ olen matkustellut enemmän, syönyt paremmissa ravintoloissa, hankkinut paremmat koneet ja olen muutenkin varakkaampi, kokeneempi, edustavampi, fiksumpi ja osaavampi kuin HÄN. Muttakun...sinäkin, hyvä kateellinen, vainoaja, lyttääjä, olet vapaa kertomaan OMISTA asioistasi ja jakamaan omaa viisauttasi täällä ja minä lupaan että en ainakaan minä tule sinua siitä lyttäämään tai kadehtimaan tai vainoamaan.

      (Tuli mieleen anoppini joka kuunteli sivusta viisitoistavuotiaiden pojantyttäriensä keskustelua vaatteista ja niin edelleen....käveli tuhahdellen ohi ja sanoi "Olen minäkin ollut joskus nuori ja taatusti parempi kuin nuo :))"

      • Jospa julistettaisiin joulurauha etuajassa ja lopetetaan toisista ihmisistä kirjoittaminen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jospa julistettaisiin joulurauha etuajassa ja lopetetaan toisista ihmisistä kirjoittaminen.

        Ok, tarkennetaan, koska et muuten näköjään jätä minua rauhaan:
        lopetetaan toisten palstalaisten vainoaminen. Eikö sinulle jo äitisikin opettanut että ellei ole mitään hyvää kenestäkään sanottavaa on parempi olla silloin hiljaa.
        Saivarteleminen ei ole palstakeskustelua, sori.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ok, tarkennetaan, koska et muuten näköjään jätä minua rauhaan:
        lopetetaan toisten palstalaisten vainoaminen. Eikö sinulle jo äitisikin opettanut että ellei ole mitään hyvää kenestäkään sanottavaa on parempi olla silloin hiljaa.
        Saivarteleminen ei ole palstakeskustelua, sori.

        Ei minun äitini, mutta jos sinun äitisi on niin neuvonut, niin tottelepa nyt kiltisti, vihdoinkin.


    • Kävelin Tokmannille, noin varttin kestää, muutaman pienen joululahjan ostin.
      Kynttilä päydällä palaa rauhallisesti.
      Kissa oli yön aikana pikkupöydältä käsin napsaissut vieressä olevasta kukasta ledenpalan. Kukka on omalla pikku telineellä. Tassulla juuri ylettynyt. Pala oli lattialla.
      Vastapuolella on joku tänään laittanut valosarjan ikkunaan. Toisessa ikkunassa on joku punainen valo.
      Lyhtyyn laitoin parvekkeelle tuikun.

    • hyihittovie

      Aloitukset, joissa käsitellään palstaa tai palstalaisia, on todella ikävää luettavaa.

      • Aloitukset joissa käsitellään palstaa rakentavalla tavalla ja mietitään yhdessä miten saisimme tuon ikävän ja häiritsevän tendenssin hyökätä yksittäisten nimimerkkien kimppuun eivät ole ikävää luettavaa.


      • hyihittovie
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Aloitukset joissa käsitellään palstaa rakentavalla tavalla ja mietitään yhdessä miten saisimme tuon ikävän ja häiritsevän tendenssin hyökätä yksittäisten nimimerkkien kimppuun eivät ole ikävää luettavaa.

        Voisitkohan sallia myös toisten mielipiteet?

        Joulurauhaa olisi voinut toivottaa ilman muistutusta siitä, mitä palstalla on ollut.


      • hyihittovie kirjoitti:

        Voisitkohan sallia myös toisten mielipiteet?

        Joulurauhaa olisi voinut toivottaa ilman muistutusta siitä, mitä palstalla on ollut.

        Kaikkien mielipiteet asiallisesti esitettyinä ovat tervetulleita minun aloituksissani. Motivaatio tähän aloitukseen tuli nimenomaan viikolla tapahtuneesta yksittäisten nimimerkkien vainoamisesta. Tätä taustaa vasten muistutus on aiheellinen.


      • hyihittovie
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Aloitukset joissa käsitellään palstaa rakentavalla tavalla ja mietitään yhdessä miten saisimme tuon ikävän ja häiritsevän tendenssin hyökätä yksittäisten nimimerkkien kimppuun eivät ole ikävää luettavaa.

        Kirjoitat näin:
        "Samalla lupaan itse omalta osaltani vaikuttaa siihen että pystysimme taas kerran keskustelmaan vain asioista, emmekä keskittyisi etsimään vikaa toisistamme. "

        ja sitten jo alempana arvuuttelet palstalaisia kateelliseksi ja epäilet heikkoa itsetuntoa.

        Minulla on ihan eri käsitys rakentavasta keskustelusta.

        Se siitä!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kaikkien mielipiteet asiallisesti esitettyinä ovat tervetulleita minun aloituksissani. Motivaatio tähän aloitukseen tuli nimenomaan viikolla tapahtuneesta yksittäisten nimimerkkien vainoamisesta. Tätä taustaa vasten muistutus on aiheellinen.

        "Paloma.se.co"

        Miksi sinua vaivaa tuo nimmareitten vaivaaminen?
        Minä olen aiheesta uhrina aika kokenut ja minusta tuo kiusaaminen on kuin seuraisi lasten leikkiä tarhassaan.
        -
        Kiusiminen on aikuista.
        Kuten haliessaan puhaltaisi korvaan kutittavasti.
        Luulisin Ancelinan voivan vahvistaa ajatukseni.
        Hän on aina niin höröllä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Miksi sinua vaivaa tuo nimmareitten vaivaaminen?
        Minä olen aiheesta uhrina aika kokenut ja minusta tuo kiusaaminen on kuin seuraisi lasten leikkiä tarhassaan.
        -
        Kiusiminen on aikuista.
        Kuten haliessaan puhaltaisi korvaan kutittavasti.
        Luulisin Ancelinan voivan vahvistaa ajatukseni.
        Hän on aina niin höröllä.

        H.

        Koska olen empaattinen ja sinä et?
        Koska minua häiritsee kun minua tai kavereitani mollataan ja lytätään.
        Minua oikeesti häiritsee sekin kun sinua oikein moukaroidaan. Pieni kiusaaminen on ok. Mutta ajojahdit ovat ikäviä ja pilaavat palstan tunnelman. Muista aina että minulle tää palsta on yhteisö.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Koska olen empaattinen ja sinä et?
        Koska minua häiritsee kun minua tai kavereitani mollataan ja lytätään.
        Minua oikeesti häiritsee sekin kun sinua oikein moukaroidaan. Pieni kiusaaminen on ok. Mutta ajojahdit ovat ikäviä ja pilaavat palstan tunnelman. Muista aina että minulle tää palsta on yhteisö.

        "Paloma.se.co"

        MInä olen Empaattisenpi.
        Annan anteeksi kaikille.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        MInä olen Empaattisenpi.
        Annan anteeksi kaikille.

        H.

        Mitä sä olet tehnyt sille oikeelle hunkszille joka olisi kirjottanut "enpaattisempi?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mitä sä olet tehnyt sille oikeelle hunkszille joka olisi kirjottanut "enpaattisempi?

        Hah!
        Hän kirjoitti väärin, mutta sattuuhan niitä kirjoitusvirheitä paremmillekin.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe