Sydänsairaat nuoret! - ottakaa kantaa

Anni

Heissan...! Mie oon 15 vuotias tytseli ja oon tekemässä biologian tutkielmaa Suomen sydänsairaista lapsista-ja nuorista! Itselläni on ollut sairaus (kardiomyopatia) jo pitkään ja miut on leikattu, kun olin neljännellä..! Mutta tosiaan ASIAAN! Eli jos olet nuori, jolla on sydänsairaus, niin kerro, miten se on vaikuttanut elämääsi ja minkälaisia tunteita se on sinussa herättäny ja miten lähiympäristö on reagoinut! Jos taassen olet aivan terve nuori, niin toivoisin, että kertoisit mitä ajatus, että toisella kohtaamallasi nuorella olisi sydänvika, sinussa herättää....!? Mita fiiliksiä herättää toisen leikkausarpi!? Tää teksti kuulostaa varmaan ihan järkyttävältä, mut oon ihan normaali nuori immeinen ja toivon teiltä rakkaat ystävät PALJON kommentteja!

9

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joppe

      Moi! Mulla on läppävika eli yks läpyskä on väh pienempi ku muut. Ei oo vaikuttanu mitenkään mun elämään. On niin pieni vika mut kuitenki! No ehkä musta ei ois kestävyysurheilijaks, mut ei niin väliks!

      • Anni

        No se on Bra! Mutta tosiaan...jos tulee jotai mieleen, ni kertoile jookos...!


    • muija 87-

      nii mul on aortan ahtaama.ja mut on leikattu pienen 2kertaa.ekan kerran 2 päivän ikäsenä ja toisen kerran 2 kuukauden ikäsen.sit mul on tehty pallolaajennus eka luokalla.nii ja niitten lisäks mul on sellane pien läppävuoto...nii ja mä oon ihan normaali niiku kaikki muutki eli ryypään ja tällee niiku normaali nuori,mut mä en saa mihinkää urheilukilpailuihin osallistuu,ku mä niiku hengästyn paljon herkemmin...nii ja niist leikkaus arvista nii ni mun 2 parast kaverii tietää ton ku must toi on jotenki noloo...nii ja muil kavereil mä oon kertonu niist arvist et mult on rasvapattei leikattu!joo mut toivottavasti toi autto jotenkin....

      • Anni

        Kiitän paljon.... tuota tuota.... miksi sie häpeet sitä?
        No mie uskon, et sul on omat syys, mut oo ylpee siitä...!
        Se on osa sua!


    • ~girl85~

      okei, eli mun kamulla on joku sydän-sairaus...siis se on pienenä ollu leikkauksessa, sillä on suht iso arpi rinnassa... se on kertonu siitä mulle, eikä se mua häirihde yhtään. se on ihan "normaali" ihminen, tekee kaikkee mitä muutkin, eikä se joka siitä ei tietäis, tajuis mitää...

    • Daliah

      Minulla itselläni ei ole mitään sairautta, eikä kavereillani, mutta kyselit tuossa miltä tuntuisi jos lähipiirissä jollakulla olisi "vikaa".
      Jos kysymyksessä olisi läheinen kaveri juttu olisi toki koko ajan mielessä. Jos hän polttaisi yrittäisin saada hänet lopettamaan, kun lähtisimme juhlimaan katsoisin hänen peräänsä. Olisin arvattavasti alati huolissani. En tyylin "kohta se kuolee jos mä en tee mitään", mutta kumminkin varovaisempi. Olisiko se jonkinmoista rasisimia? En varmasti uskaltaisi irrotella hänen kanssaan yhtä paljon tai riehua ja pitää kovaa ääntä.
      Olen kai niin kauhea että sanon "vaikka se ei hänen elämäänsä niin rajoittaisi, niin omaani kyllä."

      • Joipe

        Riippuu sydänsairauden laadusta kannattaako olla huolissaan. Omastani ei ole muuta haittaa kuin että en pääse nyky kunnollani kuin vähä reipas 3000m cooperin testissä. Normaalilla sydämellä ehkä 200m enemmän.


    • hou,hou.

      läppärivika

      • nakkijamuusi

        herätit 12,5 v vanhan keskustelun..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      101
      2324
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2036
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe