Käykö vanha modeemi taloyhtiön laajakaistaan

Hidass

Taloyhtiöön on tullut DNA:n laajakaista, ja asukkaille DNA:n modeemi siihen kytkettäväksi. Sattuneista syistä jäi modeemi aikanaan hakematta, ja nyt siitä kiskotaan 82 euroa. Minulla on kaksikin vanhaa modeemia, toinen on Elisan BeWAN iBox V1.0. Toimiikohan tällainen vehje, vai onko DNA:n modeemissa jotain erityistä...?

6

1777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpa_vaikeata

      Selviää kokeilemalla.

    • kannustaja

      luulisi DNA:lta löytyvän tieto tuohonkin. ei tarvi arvailla.

    • jklkg

      Millä tekniikalla se uusi laajakaista on toteutettu? Tuossa modeemissa on pelkkä adsl. Kuvittelisin, että nykypäivänä uudet yhteydet on vähintään vdsl.

    • Se-on-nyt-sitten-näin

      ADSL ja ADSL2 on historia. Kaikki DNA toimittamat laajakaistat taloyhtiöille ylittää ADSL modemien siirtokyvyt. Ne on ser-jätettä jo.

      • jhjhhg

        Adsl-modeemi saattaa olla ihan toimiva reititin, jos uusi laajakaista on toteutettu niin että modeemia ei tarvita.

        Tosin sitä en tiedä, pystyykö tätä kyseistä boksia säätämään toimimaan pelkkänä reitittimenä.


      • jhjhhg kirjoitti:

        Adsl-modeemi saattaa olla ihan toimiva reititin, jos uusi laajakaista on toteutettu niin että modeemia ei tarvita.

        Tosin sitä en tiedä, pystyykö tätä kyseistä boksia säätämään toimimaan pelkkänä reitittimenä.

        Jos ei vanhoja puhelinkaapelointia olla uusittu ethernetiksi, niin tarvitaan modeemi. VDSL on nykytekniikkaa, eikä pelkkä ADSL -modeemi käy. On toki olemassa A/VDSL -modeemeja, jotka ovat kaikkiruokaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe