Megane 2000 ja ruoste

Maya

Moi. Olen ehkä ostamassa vuosimallin 2000 Meganea ja Tuulilasin nettisivuilla sattu silmään tämmönen juttu:

"Kymmeniä tuhansia autoja korjaukseen Pohjoismaissa
Renaultille iso lasku ruostumisesta

Renault kutsuu Ruotsissa 13 159 autoa korjaamoilleen parantaakseen autojen ruostesuojausta, kertoo Ruotsin suuurin autolehti Vi Bilägare nettisivuillaan. Ensi vuoden aikana saavat Renault Méganen ja Scénicin vuosimallien 1999 ja 2000 omistajat yhteydenoton maahantuojaltaan, koska autot ruostuvat. Autojen pohjalevy ja alustarakenne saavat ruosteenestokäsittelyn. Se tehdään alan valituissa yrityksissä eri puolilla Ruotsia. Kampanja tulee koskemaan myös Suomea"

Mielipiteitä? Kokemuksia? Ruostuuko Megane? Kannattaako ostaa?

13

2534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruostu

      Hei! Voin puhua vain omasta puolestani, mutta minun 2000-vuoden Megane ei ole ainakaan näyttänyt minkäänlaisia ruostumisen merkkejä. Kesällä 2004 tuli tosiaan kutsu alustan ruosteenestokäsittelyyn, mielestäni tämä hoidettiin hienosti.

      • sama

        Itselläni -00 meg ajettu 64tkm,ja kampanjamassauksessa oli huhtikuu -04.olin yhteydessä takuu-suojaukseen kun auto oli siellä ja kyselin että onko paljon ruostetta,sanoivat että ei kyllä ole.Massasivat koko alustan ja konepellin etu reunan sisä puolelta.Itse olen silloin tällöin ajanut auton rampeille pihalla ja tarkistanut alustan,ja kaikki ollut aina ok.


    • Mra

      Lukuisien autojen ruostesuojauksen taso on kerrottu vi bilägaren nettisivuilla, kohdassa "rostregistret" Klikkaa haluamasi merkki ja malli. Tulet hämmästymään minkälaisia ruosteritsoja esim. täällä kehutut Toyotat ovat ja miten Scenic II:n ja Megane II:n ruostesuojaus on täydet 5/5 pistettä.
      Samaisella rekisterillä ihmetellään miten 2000 mallisen Clion ruostumattomuustakuu on voitu nostaa 8:sta 12 vuoteeen kun se on asiantuntijan mukaan ruosteessa jo alle 8:ssa vuodessa.
      http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

      Varmaan takaisinkutsujuttukin on lehdessä, mutta enpä ole koskaan kuullut että huonosti suojattuja autoja ruvettaisiin tehtaan toimesta jälkikäteen paikkaamaan.

      • Megsu-00

        Kaikki 99-00 facelift meganet ruostesuojattiin uudestaan tehtaan piikkiin.


      • Mra
        Megsu-00 kirjoitti:

        Kaikki 99-00 facelift meganet ruostesuojattiin uudestaan tehtaan piikkiin.

        Kyllä 5 vuotta muhinut pelti on jo aika sippi. Kirjoitin että "tuskin ruvetaan paikkaamaan" eikä ruvettu, peltihommista oli siis kyse.

        Kun kyselin Biliasta vuonna 2000 kannattaisiko uusi Clio ruostesuojata lisäsuojauksella Suomessa, niin sain kahdenlaisia vastauksia. Toinen oli että "totta kai", toinen sanoi "ettei ottaisi omaan autoonsa", sanoi että jälkisuojaus on riskaabelia, tietyt tuuletusaukot saattavat mennä tukkoon.


      • Vesku

        Itselläni oli Scenic vm. 2000.
        Loppukesästä viimevuonna tuli kutsu ruoste-estoaine lisäykseen, mutta en käyttänyt koska autoni oli jo menossa vaihtoon merkkiliikkeeseen.

        Mitä omakustanteiseen ruosteenestoaineen lisäykseen siihen erikoistuneissa liikkeissä tulee, se kannattaa tutkitusti aina jos meinaa pitää autoa itsellä pidempään.
        Mitä aikaisemmin suojaus tehdään sen parempi ja huokeanpi lopputulos.
        Olipa kyseessä sinkitty kori tai ei.
        Ps. Itselläni auto tulee olemaan korkeintaan neljä vuotta joten en viitsi maksaa siitä.


      • Scenic
        Vesku kirjoitti:

        Itselläni oli Scenic vm. 2000.
        Loppukesästä viimevuonna tuli kutsu ruoste-estoaine lisäykseen, mutta en käyttänyt koska autoni oli jo menossa vaihtoon merkkiliikkeeseen.

        Mitä omakustanteiseen ruosteenestoaineen lisäykseen siihen erikoistuneissa liikkeissä tulee, se kannattaa tutkitusti aina jos meinaa pitää autoa itsellä pidempään.
        Mitä aikaisemmin suojaus tehdään sen parempi ja huokeanpi lopputulos.
        Olipa kyseessä sinkitty kori tai ei.
        Ps. Itselläni auto tulee olemaan korkeintaan neljä vuotta joten en viitsi maksaa siitä.

        Minulla myös vm. 2000 Scenic. Kutsu suojakseen tuli viimevuonna alkusyksystä. Suojasivat alustan kauttaaltaan kotelot. Katsotaan kuinka kestää, aion pitää pelin vielä pitkään.


      • Hämmästelevä
        Scenic kirjoitti:

        Minulla myös vm. 2000 Scenic. Kutsu suojakseen tuli viimevuonna alkusyksystä. Suojasivat alustan kauttaaltaan kotelot. Katsotaan kuinka kestää, aion pitää pelin vielä pitkään.

        Kävin juuri eilen koeajamassa yhtä -99 coupe Meganea ja huomasin puskurin yläpuolella takakulmissa molemmin puolin identtisissä paikoissa, sauman juuressa, pienet ruostepaikat... Ei tulleet vielä läpi mutta hyvin kohoili jo maali niistä kohdista. Kooltaan noin peukalonpään kokoiset paikat. Ja minä kun olen ajatellut että eihän sinkitylle korille noin pitäisi käydä...??! Tuttua muille??


      • MeganeEiRuostu

        Mulla on Renault Megane vm. 2000 nyt vuonna 2018 ja edelleenkään ei ruosteen ruostetta. Eikä ole tarvinnut tehdä mitään ruostekorjauksia, mites tartteis kun tosiaankin ei ole ruostunut ollenkaan.


      • halbis

        Mites kankea moottori kestää noissa? Syökö öljyä jo? Ja onko nois nissanin surkea vaiheloota?


      • päätös.on.sinun

        elä heleketissä osta tuommosta meganea ja kun se on jo melkeen 20vuotta vanha edes vaikka auto olisi "puoli ilmainen"

        Itse vaihteistosta en tuosta tiijä mutta nuissa meganeissa moottorien tukikumit on kulutustavaraa ja jos en väärin arvaa niin todennäköisesti sinulle myytävässäkin rellussa vaihdekeppi heiluu kuin hullun mulk... ja moottori myös heiluu. Käyntihäiriöt erittäin todennäköisiä. päältäpäin auto ei välttämättä ole pahemmin ruosteessa mutta auton alla on semmoinen aputanko en tiedä sen oikeaa nimeä niin ne yleensä on ruostunut ihan hiekaksi käsin voit taitella sen rusetiksi Huom! jos se ei ole ehjä se estää leiman katsastuksessa. Moottori kyllä kiihtyy kun vinguttaa mutta itseäni aikoinaan häiritsi lähes olematon alakierrosvääntö moottori siis sammuili herkästi jos ei kaasua käytä reilusti (1,4 bensiinimoottori). Ovenkahvat bensiinitankin luukku jne. herkästi särkyvää sorttia talvella. Alustanupit nopeasti kuluvaa sorttia ja yleensäkin vikaantuminen ja häiriöherkkyys ovat tuon meganen akilleenkantapää ja uudempi malli on vielä huonompi. Jos halpaa käyttöpeliä etsit niin vanhoissa autoissa ja vaikka tuotakin vanhempi niin kannattaa katsella katsastettua japsikippoa corollassa tuskin meet harhaan vaikka eipä semmoinenkaan mikään häävi enää oo moottori saattaa syödä öljyä ja ajettavuus ei mikään paras mahdollinen ole mutta huomattavasti toimivampi kuin megane joka on tärkeä huomionarvoinen seikka jos auto pitää saada halvalla myös pidettyä liikenteessä. Megane voi olla paremmin varusteltu ja parempi ajaa kuin corolla mutta en kyllä omien kokemusten perusteella missään nimessä voi rellua suositella.


    • Jalba

      Höh 13 vuotta vanha aloitus. Heheheheheheheheheheee

    • säteilyä

      Miten se eeffelin torni pysyy pystyssä? Ja ameeriikas asti vapauren pötsi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe