En kirjoita jouluruuista vaan juomista. Normijuomathan ovat suomipöydässä valkkaria, punkkua, likööriä, kossu-ruokaryyppyjä, glögiä terästettynä, olutta, konjakkia. Näitä juomia kun vedetään ruokapöydässä kaksin käsin niin ah vot. Voihkitaan, että lanttulaatikko närästää ja porkkalaatikko on yäk. Tulee niin kaamea ähky, että joissakin tapauksissa lasaretti kutsuu. Viinoista ei puhuta mitään. Itse pitäydyn kivennäisvedessä ja ääritapauksessa glögissä,
Joulujuomingit
77
1099
Vastaukset
- Niukat-on-eväät
Veteletkö jouluna pelkkää vichyä? Lisukkeena koiranmakkaraa?
Niukat
Enkait minä nyt suolaista vishyä latki. Vesi on ihan parasta. Koiranmakkarat tutkitaan paremmalla seulalla kuin jotkut tee-jahti- tai lauantaimakkarat. Eihän ne ole kuin jauho-vesi-seoksia Olin kauppiailla vuosia töissä, joten makkaraa en syö ollenkaan.- Yritä-nyt-päättää
yksilesken kirjoitti:
Niukat
Enkait minä nyt suolaista vishyä latki. Vesi on ihan parasta. Koiranmakkarat tutkitaan paremmalla seulalla kuin jotkut tee-jahti- tai lauantaimakkarat. Eihän ne ole kuin jauho-vesi-seoksia Olin kauppiailla vuosia töissä, joten makkaraa en syö ollenkaan."Itse pitäydyn kivennäisvedessä"
Yritä-nyt-päättää kirjoitti:
"Itse pitäydyn kivennäisvedessä"
Yritä
Juon jouluaterialla kivennäisvettä. Menikö nyt oikein?- Höpöhöppö
yksilesken kirjoitti:
Niukat
Enkait minä nyt suolaista vishyä latki. Vesi on ihan parasta. Koiranmakkarat tutkitaan paremmalla seulalla kuin jotkut tee-jahti- tai lauantaimakkarat. Eihän ne ole kuin jauho-vesi-seoksia Olin kauppiailla vuosia töissä, joten makkaraa en syö ollenkaan.Keliaakikkona tiedän, että puheet jauhomakkarasta on hölynpölyä. Niissä ainoa jauho on perunajauho. Poikkeuksena esmes ryyni mustamakkara ja pari muuta. No juomat jokainen valitsee omien miltymyksien/rajoitteden mukaan. Itselleni ei joulunajan juomiin kuuluneet koskaan alkoholijoumat. Vasta eron jälkeen.
Höpöhöppö kirjoitti:
Keliaakikkona tiedän, että puheet jauhomakkarasta on hölynpölyä. Niissä ainoa jauho on perunajauho. Poikkeuksena esmes ryyni mustamakkara ja pari muuta. No juomat jokainen valitsee omien miltymyksien/rajoitteden mukaan. Itselleni ei joulunajan juomiin kuuluneet koskaan alkoholijoumat. Vasta eron jälkeen.
Höpö
Ilmeisesti tiedät miten lauantaimakkara valmistetaan. Ja mitä aineosia siinä on. Jos vertaat vaikka meetvurstiin, no jaa. Virheistäsi päätellen alko maistuu tai harjoittelet uuden älypuhelimen käyttöä.
Minulla on toi DB2 niin otan varovasti sokerisia juomia mutta alkoholi on sallittua pienessä määrässä. Kahvia, teetä, vedellä lantrattua tuoremehua, glögejä vältän, mutta lasi pari punaviiniä käy kyllä. Egg nog on jouluinen suosikkini, mutta sekin on liian makeaa. Ruokaryyppynä gammeldanskea tai jotain vastaavaa maustettua viinaa. Mutta vain yksi. Paras juomani on edelleen ylämaan vesi, suoraan raanasta, harjun alta johdatettua, puhdasta ja raikkaan makuista. Jääkylmää kesällä ja talvella.
Palo
Kuka muu sen alkoholinon sallinut, kun jokainen ihan itse. Jos kerran haluaa humaltua ja olla pienessä sievässä joulupöydässä, asioitaan. Joka ainut pikarillinen muuttaa ihmistä ja sen sivulliset tasan tarkkaan huomaavat , vaikka itse luulee muuta.yksilesken kirjoitti:
Palo
Kuka muu sen alkoholinon sallinut, kun jokainen ihan itse. Jos kerran haluaa humaltua ja olla pienessä sievässä joulupöydässä, asioitaan. Joka ainut pikarillinen muuttaa ihmistä ja sen sivulliset tasan tarkkaan huomaavat , vaikka itse luulee muuta.Tohtoritädin kanssa aikanaan sovittiin kun sain diagnoosin. En minä humallu tai tule edes "pieneen sievään" lasillisesta punaviiniä tai yhdestä glögistä. Olen kuullut että jos on ollut alkoholisti niin se humaltumisraja on alempana ikuisesti. Minulle ei alkoholi ole mikään ongelma ja voin ihan hyvin istua iltaa perheen kanssa ilmankin.
Paloma.se.co kirjoitti:
Tohtoritädin kanssa aikanaan sovittiin kun sain diagnoosin. En minä humallu tai tule edes "pieneen sievään" lasillisesta punaviiniä tai yhdestä glögistä. Olen kuullut että jos on ollut alkoholisti niin se humaltumisraja on alempana ikuisesti. Minulle ei alkoholi ole mikään ongelma ja voin ihan hyvin istua iltaa perheen kanssa ilmankin.
Unohdin vain mainita että katson kohtuullisen alkoholinkäytön olevan osa modernia kaupunkikulttuuriamme ja myös vuosituhansien traditio jouluna ja juhannuksena, Luonnollisestikin ellei pysty hallitsemaan alkoholinkäyttöään siten että muille ja itselle aiheutuu siitä harmia tai pahaa mieltä on viisainta pidättäytyä kokonaan.
Paloma.se.co kirjoitti:
Tohtoritädin kanssa aikanaan sovittiin kun sain diagnoosin. En minä humallu tai tule edes "pieneen sievään" lasillisesta punaviiniä tai yhdestä glögistä. Olen kuullut että jos on ollut alkoholisti niin se humaltumisraja on alempana ikuisesti. Minulle ei alkoholi ole mikään ongelma ja voin ihan hyvin istua iltaa perheen kanssa ilmankin.
Olet kuullut väärin tai sitten sinulle on valehdeltu.
Asia on ihan päinvastoin.Paloma.se.co kirjoitti:
Palo
Lääkärit eivät yleensä suosittele viinanjuontia kenellekään. Ja jos beetespotilaan on ihan pakko juoda, niin sitten kirkasta, sanoo lunkimpi lekuri. Olen lapsuudessani nähnyt näitä traditioita ihan liikaa. Vanhemman juominen on lapselle aina pelottavaa ja vastenmielistä. Ensimmäiaeksi muuttuu puhetyyli.yksilesken kirjoitti:
Palo
Lääkärit eivät yleensä suosittele viinanjuontia kenellekään. Ja jos beetespotilaan on ihan pakko juoda, niin sitten kirkasta, sanoo lunkimpi lekuri. Olen lapsuudessani nähnyt näitä traditioita ihan liikaa. Vanhemman juominen on lapselle aina pelottavaa ja vastenmielistä. Ensimmäiaeksi muuttuu puhetyyli.Nimenomaan lapsiperheissä on hyvä rajoittaa alkoholin kanssa läträämistä. Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Puhetyylin muuttuminen riippuu vähän henkilöstä. Joistakin kuulee heti että ne on ottaneet. Sitten taas on joitakin joilla motoriikka pettää ensin. Sitten taas miten lapsi kokee alkoholia nauttineen ihmisen käyttäytymisen ja puheen riippuu monesta eri seikasta myös. Esimerkiksi siitä, miten alkoholia nauttinut henkilö normaalisti käyttäytyy vaikutuksen alaisena. Jotkut ovat jopa rennompia ja leppoisampia yhden viinilasillisen tai whiskylasillisen jälkeen.
Paloma.se.co kirjoitti:
Nimenomaan lapsiperheissä on hyvä rajoittaa alkoholin kanssa läträämistä. Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Puhetyylin muuttuminen riippuu vähän henkilöstä. Joistakin kuulee heti että ne on ottaneet. Sitten taas on joitakin joilla motoriikka pettää ensin. Sitten taas miten lapsi kokee alkoholia nauttineen ihmisen käyttäytymisen ja puheen riippuu monesta eri seikasta myös. Esimerkiksi siitä, miten alkoholia nauttinut henkilö normaalisti käyttäytyy vaikutuksen alaisena. Jotkut ovat jopa rennompia ja leppoisampia yhden viinilasillisen tai whiskylasillisen jälkeen.
Palo
Lapsi huomaa viinan juomisen viimeistään siinä vaiheessa, kun oma auto pysyy vieraisilla ollessa pihassa ja tilataan taxi. Ja vanhemmat jatkavat kotona juopottelua ja pahimmillaan riitelyä. Yhtään rennommaksi viina ei ketään tee. Ainakaan selvinpäin olevien mielestä. Pelkästään teennäiseksi, lipeväksi, punanokkaiseksi kännikalaksi muuttuu hän.
- Donddu
Glöögiähän sitä pittää siemailla joulunaikaan. Mutta diabeetikkona pidän huolta että se on sokeroimatonta. Ja kyllähän se useimmiten on terästettyä.
Jouluruokia huuhtelen alas yleensä sillä miedolla kaljalla. Taitaa olla Perhekaljan nimistä, siinä ei prosentteja ole oikein mitään.Don
Kaikissa kaljoissa on prosentteja. Ja hirveästi sokeria. Beetestä sairastavan sokeriarvot nousevat pilviin ja insuliiniä joudutaan lisäämään. Ei hyvä.- EiHumalaaVaanRentoutta
yksilesken kirjoitti:
Don
Kaikissa kaljoissa on prosentteja. Ja hirveästi sokeria. Beetestä sairastavan sokeriarvot nousevat pilviin ja insuliiniä joudutaan lisäämään. Ei hyvä.Hyvä olut sokeria vältteleville on koff-lite.
Meillä Joulupöydässä, tai oikeastaan joulupöydän lähellä olevassa juomapöydässä löytyy vettä, maitoa, piimää, kuplavettä, vissyä, olutta, sahtia, kuivaa valkkaria, punkkua ja jälkkäriksi eri liköörejä ja konjakkia. Jokainen voi valita mieleiset juomansa, näin mennään ainakin niin kauan kun joukossamme ei ole yhtään alkoholiongelmaista.
Nyt ei tule enää tukea lapsiperheille, kun omat aikuisia. Terästettyä glögiä tarjoan omilleni ensi kertaa.
- Viina-on-paras-lahja
yksilesken kirjoitti:
Meni
Minkä ihmeen takia tarjoat viinaa lapsillesi?Ai kui sille lapsille hän, t ä y s i - ikäisille hän.
yksilesken kirjoitti:
Meni
Minkä ihmeen takia tarjoat viinaa lapsillesi?Ei lue missään viina
Viina-on-paras-lahja kirjoitti:
Ai kui sille lapsille hän, t ä y s i - ikäisille hän.
Viina
Tarjoan omilleni, lukee palstalla.Menijatuli kirjoitti:
Ei lue missään viina
Men
Lukee terästettyä. Ennen se tarkoitti tiukkaa viinaa.yksilesken kirjoitti:
Viina
Tarjoan omilleni, lukee palstalla.Se, millä glögini terästän, ei ole viina.
Menijatuli kirjoitti:
Se, millä glögini terästän, ei ole viina.
Meni
En ole koskaan kuullut 63 ikävuoteeni mennessä, että terästys ei olisi viinaa. Täysin uusi asia.Menijatuli kirjoitti:
huolehdi vaan omista juomisistasi.
Meni
Niinpä teen Mutta kerrotko vielä, millä terästät glögiäsi ?
Jäi askarruttamaan.- Hahhahhahhaa
Menijatuli kirjoitti:
En kerro
Pirtulla.
Se ei ole viinaa vaan pirtua. Hahhahhahhaa kirjoitti:
Pirtulla.
Se ei ole viinaa vaan pirtua.Hahhah
Nyt selkis. Sikapirtuhan ei ole alkoholia vissiin lainkaan, ainakaan" Menijatuli" mielestä. Sitähän passaa omilleen tarjota.Menijatuli kirjoitti:
Tuo ap:n juomalista on kovin ammattitaitoinen, mikä ei kommenteissa taas tule esiiin.
Meni
Miten niin ammattitaitoinen?Siinä yhdistyy povarillinen joulunvietto koko suvun voimin jokaiselle jotakin- tyyliin, ehkäpä jonkun kauppuassuvun 1800-luvun joulu muinoin. Näen näen
Menijatuli kirjoitti:
Piti olla porvarillinen ja kauppiassuvun
Meni
Tuo apn lista on perussuomalaisen juntin juhlajuomapöytä. Puuttuuhan siitä vielä sahti.
- flegmaatti
Jouluna kuten muulloinkin, rasvatonta maitoa, kahvia ja alkoholitonta kevytsiideriä.
Joulumarkkinoilla rommilla vahvistettua glyhweinia. - äijä-
-vai on nuo normijuomia jouluna?...sitten en ole normisuomalainen, ei tulis mieleenkään jouluna alkoholia nautiskella, aivan väärä ajankohta, juhannus on paljon sopivampi aika sellaiseen juhlimiseen.
-jouluruuat ovat kiva perinne, erilaiset ja kaikenlaiset suolaiset ja makeat, ym., mutta juomien pitää olla ilman prosentteja jouluna, ilo ilman viinaa ei ole teeskentelyä...äijä
Nuo juomiset ovat kuuluneet aikaan, jolloin ryyppäsin oikein urakalla. Tuntuu nyt jälkikäteen karseelta, kun kirjoittaa siitä, mutta näin se vain oli.
- Jokositäjouluajuodaan
Ihan samaan tahtiin juon jouluna kuin muullonkin, autolla ajamisten mukaisesti. Aattohartauteen ajan ja joulukirkkoon. Muuten punkku ja kirkas käy. Nyt pitää ostaa vuosiviiniä 1997. Aina kun olen lähtenyt sitä aatonaattona ostamaan, on loppu.
jokositä
Onko tuo vuosikerta jokin viinivitsi. Eikös ne vuosikerrat pitäisi olla jotain tosi vanhoja. Viineistä en tiedä mitään, olen kitannut aikoinaan vain kossua ja kaljaa.
Meillä on aina ollut alkoholivapaa joulu.
Saman kaava myös tänä jouluna, Ei lasten aikana jouluna eikä muulloinkaan, tulee 13-vuotias ja alle kaksi vuotias, eivät ole koskaan nähneet humalaista aikuista kotonaan.
Kukaan ei kaipaile edes ruokaviinejä, eikä saunaoluita.
Näille on oma aikansa ja paikkansa.Tiukan alkoholivapaa joulu juontaa perheessämme jo vuosikymmenten takaa, perheessä oli henkilö joka ei hallinnut alkoholinkäyttöään. Se en ollut minä.
Ei ollenkaan huono asia, vaikka ei viinilasillinen tai pari ketään vahingoittaisikaan.yksilesken kirjoitti:
mieli
Entäs joulusaunan jälkeinen rentouttava valkkari?Miksi sinä haluat tietää, mitä kukakin juo viiden viikon päästä?
Oletko hakemassa virtuaalikänniä viinantuskissasi?Tellukka kirjoitti:
Miksi sinä haluat tietää, mitä kukakin juo viiden viikon päästä?
Oletko hakemassa virtuaalikänniä viinantuskissasi?Niinpä...
Ennen joulua saattaa rentouttava valkkarikin maistua, ei sentään tänä viikonloppuna.
Kuten kirjoitin, ei jouluna alkoholia vaikka hän kuinka inttäisi.Tellukka kirjoitti:
Miksi sinä haluat tietää, mitä kukakin juo viiden viikon päästä?
Oletko hakemassa virtuaalikänniä viinantuskissasi?Tell
Kirjoitin juomavalikon jo alkuun. Muut ovat jatkaneet omien juomiensa puitteissa..Tämä alue sattuu. olemaam edelleenkin mielenkiintoinen.- Onko-joulu-janoisten
Minä vastaavasti kirjoitin toisaalla, että olen saanut viinaa paljonkin ns joululahjuksien merkeissä. Joita olen sitten jaellut esim seuraavana jouluna tai pitkin vuotta merkkipäivä sankareille.
En edes tiedä mitä on joulukänni saati juurikaan ymmärrä, että alkoholi kuuluisi mitenkään jouluun. Oliko 7 veljestä kun vetivät sahtia jouluna ja polttivat saunan? Ehkä tapa ja perinne juontuu sieltä?
Itämaan tietäjätkään eivät tainneet vetää lärvejä? Vai oliko niillä punkku bileet? Uskontoa ja raamattua olen lukenut viimeksi about yli 50 vuotta sitten. Onko-joulu-janoisten kirjoitti:
Minä vastaavasti kirjoitin toisaalla, että olen saanut viinaa paljonkin ns joululahjuksien merkeissä. Joita olen sitten jaellut esim seuraavana jouluna tai pitkin vuotta merkkipäivä sankareille.
En edes tiedä mitä on joulukänni saati juurikaan ymmärrä, että alkoholi kuuluisi mitenkään jouluun. Oliko 7 veljestä kun vetivät sahtia jouluna ja polttivat saunan? Ehkä tapa ja perinne juontuu sieltä?
Itämaan tietäjätkään eivät tainneet vetää lärvejä? Vai oliko niillä punkku bileet? Uskontoa ja raamattua olen lukenut viimeksi about yli 50 vuotta sitten.Onko-
Onpa sinulla outoja lahjanantajia kun viinapulloja tuovat lahjaksi. Vielä oudommaksi asian tekee se, että jaat pulloja muille lahjaksi. Mikään ei ollut kamalampaa lapsuudessa kun joku toi viinapullon omaiselleni lahjaksi. Viinaan taipuvaisen putki alkoi siitä ja saattoi jatkua parikin viikkoa. Kaikki kärsivät jonkun hyväntahtoisen hölmön tuodessa viinaa suurkuluttajalle. Jos ei muuta keksi saamilleen lahjapulloille, palauttaa antajalle tai kaataa viemäristä alas.- Taikuritässä
Tässä kohtaa tekstiä jokin kameleontti yrittää kiivetä Ubl pulloa pitkin.
Joo. En ole nauttinut mitään.
Joulua vietän ilman alkoa, mutta poikkeus on se, että perhe- tai kotikaljaa ostan ruokakaupasta.
Kaapissa juomaa on monta litraa. Ne ovat olleet vuosia aloillaan. Vuosikertaa jo. Uskon, että on niitä, jotka osaavat nauttia whiskyä pikkulasillisen ilman, että ottavat kännistyäkseen. Nautiskelijoille voi antaa lahjaksi. Omista voisin antaa lahjaksi, mutta ne joita ajattelen ovat mm. loivien viikonloppukuluttajia, niin enpäs tee heille ongelmaa. Yksilesken: olet varmasti oikeassa, että pullolahja väärään osoitteeseen voi olla katastrofi, onko-joulu-janoisten: mutta toisinkin on, onneksi. Taikuritässä kirjoitti:
Tässä kohtaa tekstiä jokin kameleontti yrittää kiivetä Ubl pulloa pitkin.
Joo. En ole nauttinut mitään.
Joulua vietän ilman alkoa, mutta poikkeus on se, että perhe- tai kotikaljaa ostan ruokakaupasta.
Kaapissa juomaa on monta litraa. Ne ovat olleet vuosia aloillaan. Vuosikertaa jo. Uskon, että on niitä, jotka osaavat nauttia whiskyä pikkulasillisen ilman, että ottavat kännistyäkseen. Nautiskelijoille voi antaa lahjaksi. Omista voisin antaa lahjaksi, mutta ne joita ajattelen ovat mm. loivien viikonloppukuluttajia, niin enpäs tee heille ongelmaa. Yksilesken: olet varmasti oikeassa, että pullolahja väärään osoitteeseen voi olla katastrofi, onko-joulu-janoisten: mutta toisinkin on, onneksi.Minullakin on monipuolinen lajitelma baarikaapissa konjakkia ja wiskiä, en tykkää niistä eikä kaverikaan välitä. Joillekin vieraille tarjoan mikäli tiedän heidän tykkäävän näistä.
Ovat tulleet aikoinaan ulkomaanreissuilta. Myös liköörejä ym... on joita ei ole aikomuskaan maistella, olkoot siellä.
Piti ihan katsoa mitä siellä on. Brasialiasta Pitua ja Cachacata, Kreikasta Ouzoa, Turkista Rakia, Italiasta Grappaa, Benedikteä ostin jostain lentoasemalta en muista mistä. On myös Valamon luostarin likööriä ja Bollsin liköörejä.
Nämä ovat tosi vanhoja vanhimmat olleet pitkälti yli kaksikymmentä vuotta.
Viimeisimmiltä reissuilta en enää tuonut yhtään pulloa.
Tyttö sanoo että olen keräilijä, nähtävästi olen. Olenkin nauranut että baarikaappini olisi jonkun juopon taivas.- Taikuritässä
No täällä olisi taivas nro 2. Toistakymmentä pulloa whiskyä. Konjakkia jonkinverran. Huonosti juovana olisin kekkulissa parista drinkistä, joten kekkuloisin äkkiä reippaasti puolivuotta ja ylikin. Muutama likööri. Viinit pitäisi säilöä vaaka-asennossa. Vein tuliaisena ja ne olivat muuttuneet hevonpiip. Ei ollut kivaa ei. Oli noloa oli. En omista viinikaappia.Vain pullotelineen.
Matkoilta olen tuonut. Vrrovapaita taitavat olla vanhimmat. Mutta mikä ihmeen vimma? Tämä ei ole pröystäilyä. Ei ilkeä viemäriinkään laittaa.
- näinsen.näen
Jos alkoholi on sinulle ongelma , se ei välttämättä ole kaikille. Miksi aina puhut juomingeista, juomisista. Alkoholi nyt vaan kuuluu usein rentoon oloon, myöskin Joulupöytään ilman että puhutaan juomingeista.
näin
Kun täällä puhutaan joulusta ja ruuista, niin kait siihen kuuluu myös juominen. Jouluna nyt satutaan ostamaan alkosta viinaa oikein urakalla. Spurgut juovat jormaa ja cambinaa. mutta kun eniten jouluna ostetaankin hehkuviinejä, viskejä ja konjakkia. Taitaapi mennä suomalaisten raivoraittiiden tätien ja setien kurkusta alas. Saahan sitä nyt jouluna maistella.
- ö-Öö
Mnaah
Se on noilla raivoraitusteneilla uskiksilla tapana kaikest vääntää juopotteluasiaa, olkoon kastajaiset tai joulu. Ksikki kelpaa, missä nyt voi alkaa mieltään pahoittamaan, jos joku mielenvirkistyksekseen vähän tärpättiä vähän ottaa.
Joulu vaikuttaa mun dokaamiseen suunnalleen saman, kuin syömiseenkin. Ei oikein mitään. ok jouluna rosollia ja kinkkua enenpi kuin muina vuodenaikoina. Kerro ihmeessä mitä brenkkua niitten kans pitäis dokata? Etenkin kiinnostaa, mitä tenttua lanttulaatikon ja riisipuuron kans?
Talvisin tulee juotua jonkin verran glökiä, se ei siis liity jouluun, vaan kylmyyteen. Samaten jostain syystä joulunseudussa tulee lahjaksi konua, tottakai sitä tulee otettua. Mutta ei mun dokaamiseen joulu muuten vaikuta yhtään mitään.
Mä siis en käytä viintä oikein koskaan ruokajuomana, mieluiten vettä. Keskaria kuluu, viiniäkin, joskus mielenvirkistykseksi terävää. Mutta mitä hittoa sillä on tekemistä jonkin pakanajuhlan kanssa?
Hö, huomiseksi fileepippuripihviä jne. On ruokajuomaksi punkkuleka. Mä varmaan dokaan sitä, ruokaa laitellessa, enpä muuten. Ruualla vettä, ruuan jälkeen ehkä jotain muuta viintä, illemmalla keskaria. Käykö kateeksi jotenkin se vesi?
Hitto kun noit "toipuvat" alkoholistit on tylsiä. Taitaa taas suu nappasta kun haaveilee märistä pikkujouluista, joihin ei enää ole menemistä. Kiskohan vissypullo murheeseesi.
=DW=ö-Ö
Jos minua tarkoitat, olen ateisti. Kun ei tiedä mitä ottaa riisipuuron kanssa, jättää puuron syömättä ja vetää vain vinettoa. Glögiä voi juoda kuumana ilman terästystä. Lahjapullon antaja saisi hävetä kun tyrkyttää viinaa. Ruoanlaiton yhteydessä kun vetää pullollisen vinkkua, niin sitä järkyttävästi maustetteua pihviä ei syö susikaan. Eikä itse selvinpäin. En todellakaan haaveile ääliömäisistä pikkujouluista. Porukat räkäposkella, pomot haukutaan pystyyn, ämmät riitelevät jostain uroosta ja viina loppuu aina kesken. Ne pippalot ovat onneksi taaksejäänyttä elämää. En juo vissyä, juon vettä.
- Per-kel
Mulla on joulu joka päivä, tänäänkin snapsin sapuskan kanssa ja nyt olutta .-
Per
Asoitas. Näin tänään kaltaisesi snapsistin. Hän kertoi aina ennen, että juo olutta ja viinaa niin paljon kuin sielu sietää. Hyvin kroppa kestää. Nyt oli toinen ääni kellossa. Maksa ja perna ovat sökö sekä vatsahaava. Ruoka ei pysy sisällä. Luurankomainen mies oli haamu entisestään. Ei mene enää olutta. Askel on lyhyt. Odottavan aika on pitkä.- Per-kel
yksilesken kirjoitti:
Per
Asoitas. Näin tänään kaltaisesi snapsistin. Hän kertoi aina ennen, että juo olutta ja viinaa niin paljon kuin sielu sietää. Hyvin kroppa kestää. Nyt oli toinen ääni kellossa. Maksa ja perna ovat sökö sekä vatsahaava. Ruoka ei pysy sisällä. Luurankomainen mies oli haamu entisestään. Ei mene enää olutta. Askel on lyhyt. Odottavan aika on pitkä.Kait se sellainenkin päivä voi tulla eteen.- https://youtu.be/1atRBdba9Ps https://youtu.be/ksLvMorgyxk https://youtu.be/Q7byveGOgUQ https://youtu.be/T_WG5h-KZlo
Tuskin voisi erehtyä, jos arvuuteltaisiin kenen aloitus;)
Jouluruuan kera juodaan tumma olut ja jäääälkiruuaksi suklaarasia ja kuumaa hehkuviiniä. Ähkyn tullen syytetään sitä suklaarasiaa.entinen
Sinähän olet ilmeisesti nyt nainen. Naisen elimistö kestää huonommin viinaa kuin miehen. Siitä vaan aikasi hehkuttelet.
Kaikki elävät, läheiset sukulaiseni ovat terveitä.
Heidän viinansa ei vaivaa heitä, minua eikä ketään muutakaan.
Nämä elävät ovat, kuten kuolleetkin olivat, tavallista fiksunpia ja älykkäänpiä.
Suvussani vain lapset ovat lausuneen kökkö-huumoria ja typeri sanan-laskujaan.
-
Sukuni syö hyvin, mutta terveellisesti.
He tuoksuvat usein maukkaille mausteille.
Kaikilla on oma auto, hieman taviksia parenpi.
Mutta ei pröystäilevä.
-
Ei paha?
H.- Päivännaurut
:D:D:D Voi hyvänen aika sentään............................
- naurattaaa
Päivännaurut kirjoitti:
:D:D:D Voi hyvänen aika sentään............................
Tuon suvun joulupöydässä haluaisin olla kärpäsenä katossa :D
- Saga.Kabinetti
Kahvittelen lapsen perheen kanssa tortuin, kakuin ja piparein. Varsinaisen joulupäivällisen nautin yksin, tytär tuo minulle paistamastaan kinkusta muutaman siivun ja laatikoita. Ostan juomaksi portteria tai stouttia pullon tai pari. Kaapissa on hehkuviinipullo, ehkä korkkaan sen. Voi olla, että saan lahjaksi kotitekoista inkivääriolutta ja viiniä. Jos niin ne jäänevät uudenvuoden iloihin.
- flegmaatti
Maitoa, alkoholitonta kevytsiideriä, kraanavettä ja kahvia. Siinä ovat joulupyhien juomani.
40.11. aloitan 5:n päivän ryyppytreenin rommilla vahvistetun gluhweinin muodossa. Saatan nauttia muutaman oluenkin ja hieman weinbrandia.- flegmaatti
eppu2 kirjoitti:
Onko tuo painovirhe vai ironiaa.
40 on painovirhe! pitää olla 30.
- lacucaracha
Kukin tavallaan viettää joulunsa. Suomalaisista jouluruuista en pidä enkä niitä syö. Olkoot vaikka kuinka perinteisiä. Mainitsemasi joulujuomatkaan eivät minulle maistu, totina saatan juoda rommia, se on hyvää. Mulla on mottona vähän, mutta hyvää eikä ole tarkoitus syödä niin, että on paha olla. Kun nyt ei kerran nälänhätä uhkaa.
Odotan joululta ihan muuta: paljon kirjoja, rauhaa, myöhäisiltaa, kahvia, sitä rommitotia, joulutorttuja ja muuta hyvää, napostelua, ystävien muistelua, öisen kaupungin katselua, hiljaisuutta.- lacucaracha
Tellukka kirjoitti:
Miksi sinä juuri joululta tuota odotat.
Sitähän voi kaikkea tehdä koska vaan.Et luultavasti tätä kommenttia lue, mutta vastaan nyt kuitenkin. Tietysti tuota kaikkea voi tehdä vaikka tänään, mutta en rommitoteja juo kuin kahdesta syystä, toinen on joulu ja toinen on flunssa. Jouluna on kerrostalossa hiljaista. Se on herkkua ja joulussa on jokin erityinen tunnelmansa. Ostan kirjoja vain jouluksi eli se on tietynlaista ylellisyyttä minulle. Muuten lainaan tai varaan kirjastosta.
Aikaisemmilta aktiivivuosilta jäi tapa nauttia joulun myöhäisillasta ja yöstä, koska muuten ei sen siunaaman rauhaa ollut ja sain silloin olla itsekseni. Kaikki introvertit tämän ymmärtävät, ekstroverteista se varmaan tuntuu omituiselta. Tapa jäi eikä se ole minulle huono tapa ollenkaan. En jaksa edelleenkään jatkuvaa seurustelua enkä kälätystä. - Taikuritässä
Olen tehnyt empiiristä tutkimusta 40 vuotta sitten. Rommitoti ei auta flunssan ennaltaehkäisyyn, ei flunssan hoitoon, ei jälkihoitoon.
Yksilöllistä.
Ei auta kuin poteminen ja makoilu.
- teretule
Miksi kyselet kun itse juot vettä. Joulu ruokapöytä on ollut muutaman vuoden ruotsalainen tavallaan samanlainen kuin Suomessa. En ole juonut viinejä koska olen aina ajanut autoa.
Lanttulaatikkoa yritän tehdä tänä jouluna itse, tuskin onnistuu. Karjalanpiirakoita täytyy oppia tekemään itse niitä ei ole täällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?143779Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283078Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2802905Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71971- 2331610
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61390- 751281
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2031245Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41071Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321065