Mitä tarkoittaa photoshoppaus? Ja onko sellaista termiä kuin gimppaus? Jos ei ole niin miksi ei?
Mitä tarkoittaa photoshoppaus?
ihmetelläsaa
183332
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
Vastaukset 18
Vanhimmat
Oliskohan noin?
Jos on niin olkoon!
Molemmat tarkoittavat kuvankäsittelyä.
Juuri näin. Paitsi ettei termiä gimppaus ole. Itse käytän mieluiten photopaintia mutta en fotopainttaa vaan -shoppaan ja samaa teen myös gimpin ja originaalishopin kanssa, silloin harvoin kun niitä käyttelen.
Toki+on,+käytithän+sitä+juuri+itsekin.+Aloittajakin+käytti.+Termi+gimppaus+on+esiintynyt+liki+50%+tämän+ketjun+viesteistä.
Gimppausta terminä ei ole eikä tule, on vain pelkästään photoshoppaus. Gimppaus kuulostaa homolta.
Gimppaus on mulle tuttua, eritoten viikonloppuisin
M-Kar
On päässyt oikein engl. kielen sanakirjaan.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/photoshop
On olemassa sellainen kielellinen ilmiö, että jotain erityistä merkitsevä sana laajenee käsittelemään jotain yleisempää aiheeseen liittyvää.
Englanninkielessä tämä siirtymä näyttäisi olevan erityisen yleinen.
Itseä on aina naurattanut englanninkielen vastine sanallemme 'pulisongit', mikä on 'burnsides', ja johtuu amerikkalaisesta kenraali Burnsidesta, jolla oli erityisen liehuvat pulisongit.
https://www.etymonline.com/word/burnsides
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ambrose_Burnside
Johtuu siitä että Photoshop on ammattitason ohjelma ja Gimp taasen harrastelijoitten kyhäys. Photoshop toimii oikeissa käyttöjärjestelmissä kuten Windowsissa.
Valeuutinen on valeuutinen ja photosopattu kuva on valekuva.
Miksiköhän täällä hössöttäjät eivät käytä tuota ammattitason ohjelmaa?
Tietysti siksi etteivät he ole tuon alan ammattilaisia.
Moi Jallu.
"Photoshop on ammattitason ohjelma ja Gimp taasen harrastelijoitten kyhäys"
Taidatkos sen paremmin ilmaista!
photoshoppaus on kuvankäsittelyä Photoshopilla. gimppaus on kuvankäsittelyä Gimpillä. yksinkertaista. jokainen voi luoda myös omia termejä. kätevää ja yksinkertaista.
Minä käsittelen kuvia näin http://aijaa.com/M1yXxB
Tuohan on hyvä tehdä vaikka verottajan lähettämille mätkyille, vaan sillä erolla, että puristaa kokonaan krtuun ja voisiko sen kurttupaperin vielä photosopata roskikseen?
Jopa joillain ilstasanomien toimittajilla on käsitykset kuvankäsittelystä hukassa, kun kirjoittavat suomeksi jostain läskiperseen hoikennuksetsa photoshopattuna, vaikka oikeia termi olisi kuvankäsittely, ellei toimittajalla ole varmaa tietoa että kuva on käsitelty photoshopilla, eikä esimerkiksi ilmaisella gimpillä, tai vain toimittaja saa rahaa adobelta mainostaessaan erittäin kallista ja virheellistä tuottta. Tyhmää edes laittaa englantia johonkin uutiseen, ellei koske nimeä. Gimpillä tekee samat jutut ja jopa paremmin. Vanhakin kone riittää gimpille, kun on pirun kevyt eikä sisällä turhaa moskaa.
"ja virheellistä tuottta" Kerro toki lisää.
Bugista (en-fi). Esimerkiksi ne läskiperseet huomaa helposti käsitellyiksi, joten on virheelinen tuote. Virheetön tuote tekisi virheetöntä jälkeä. Gimppi on tuossa asiassa laadukkaampi.
Jos sen tuotteen nettiin päästät yhteyteen, niin varmaan sielläkin on paljon virheitä, sellaisia tietoturvavirheitä, tahallisia ja tahattomia. Palomuurista voit asian varmistaa, että jos tuote yrittää ulsopäin niin silloin on virhe varmistunut, ellei virhe kulje toisen ohjelman kautta, jopa sen alustansa kautta.
Tietoa. https://tietokonetaide.webnode.fi