Vihdoin ja viimein............................

epsoolaineneläkeläinen

se nytkähti liikkeelle tänä aamuna klo 05.09 ja porukkaa oli paikalla pilvin pimein. Eivät mahtuneet kaikki ensimmäiseen junaan. Siellä vaan biletettiin oikein kunnolla. En jaksanut nousta niin aikaisin mutta ajattelin tässä päivän mittaan käydä tutkimassa tilannetta. Otan mukaan pullon kossua ja pukeudun oranssiin asuun.

18

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OI_VOI
    • Miten niin yökaudet odottaa metrojunaa? Suomessa on odotettu metron valmistumista yli 40 vuotta! Metron rakentamispäätös tehtiin joskus 1970-luvulla, samoihin aikoihin kuin Wienissäkin. Wienissä oli jo 80-luvulla melkoinen metroverkosto ja Helsingissä käynnistettiin äsken toinen ”verkon” pätkä.

      Voihan hyvät hyssykät, kyllä Suomessa ja pääkaupungin seudulla syntyy pikaisesti suuren juhlan aiheita! Kauanko juhlat jatkuvat? Pitäisikö pukeutua oranssiin haalariin ja lähteä lippua heiluttaen mukaan juhlimaan?

      • Saga.Kabinetti

        Hienoa! Suomessa on niin vähän karnevaaleja, että oikein ilostuttaa, kun ihmiset osaavat juhlia tällaistakin asiaa. Toivotaan, että kaikilla on mukavaa.


      • Taikuritässä

        Ehkäpä juhlimisen arvoista. Miksei jaettu ilmaisia punaisia ämpäreitä, joissa olisi lukenut Länsi-Metro ja toisella puolella kustannukset yhteensä.
        Emmaan voisi joku kerta tähdätämetrolla. Ei tuo kaikkia hyödytä. Olaristakaan ei pääse bussilla suoraan enää Hesaan ja mitä kaikkea kummaa. Toisille parannus, toisille huononnus.
        Silti: lisää metroja. Kehämetro, mikä leikkaisi junaradat? Lentokentälle?


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Ehkäpä juhlimisen arvoista. Miksei jaettu ilmaisia punaisia ämpäreitä, joissa olisi lukenut Länsi-Metro ja toisella puolella kustannukset yhteensä.
        Emmaan voisi joku kerta tähdätämetrolla. Ei tuo kaikkia hyödytä. Olaristakaan ei pääse bussilla suoraan enää Hesaan ja mitä kaikkea kummaa. Toisille parannus, toisille huononnus.
        Silti: lisää metroja. Kehämetro, mikä leikkaisi junaradat? Lentokentälle?

        No joo kuulehan. Nokialla avattiin uusi Prisma, siellä sitä jonotettiin ämpäreitä ja kahvipaketteja.
        Niin taisi lukea netissä, kun katselin, että mihin se uusi Tokmanni Tampereen Kaukajärvellä avattiin, että sielläkin jonotettiin ämpäritä.
        Tuo Tampere on tullut niin suuruudenhulluksi, että kai ne kohta rupeavat sinnekin metroa väsäämään, kunhan nyt saavat tuon ratikkareitin valmiiksi.
        On se sellaista sotkua, että, kun sinne menee, ikinä ei tiedä, mistä lävestä omaan luukkunsa luo pääsee.
        Muuten, eihän se metro ollut, kuin vuoden myöhässä, eihän se nyt ole nykyään paljon mitään.


    • Juhani Ahon Rautatie tulee mieleen.

      • Niin tuli mullekin, kun luin lehdestä, että tunti tolkulla odotettu metroa ja jotkut olleet koko yön odottamassa.
        Ei minun järkeeni kyllä mahdu tuo.


      • eppu2 kirjoitti:

        Niin tuli mullekin, kun luin lehdestä, että tunti tolkulla odotettu metroa ja jotkut olleet koko yön odottamassa.
        Ei minun järkeeni kyllä mahdu tuo.

        "eppu2"

        Menehän siis lukemaan riimini renkuista.
        Riimini helpottavat aina kaiken-laisia oloja.
        Kuten myös niihin liitetty musiikki.

        H.


    • Taidankin ostaa lipun tekstiviestillä ja ajella linjan päästä päähän, Espoossa en olekaan käynyt sitten nuoruusvuosieni.
      Jos vaikka vilaukselta näkyisi entisiä asuinpaikkoja, kulkeeko rata Otaniemen kautta, Niittykumpuun kai kuitenkin.

      • Menehän siis lukemaan riimini renkuista.
        Riimini helpottavat aina kaiken-laisia oloja.
        Kuten myös niihin liitetty musiikki.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Menehän siis lukemaan riimini renkuista.
        Riimini helpottavat aina kaiken-laisia oloja.
        Kuten myös niihin liitetty musiikki.

        H.

        hunksz

        Olen riimisi lukenut ja tuon äskeisen tekstisi jo kertaalleen tätä ennen.
        Olossani ei ole mitään vikaa, en tarvitse helpotusta mihinkään, en riimien enkä musiikin avulla.


      • Tarkistin riimin tiedotteen, ei siellä Otaniemestä mitään mainittu eli ilmeisesti menee suoraan Tapiolaan.


      • metrometro

        Meneehän se, mut koko reitti maan alla.😂😂😂


      • Ancelina kirjoitti:

        Tarkistin riimin tiedotteen, ei siellä Otaniemestä mitään mainittu eli ilmeisesti menee suoraan Tapiolaan.

        Otaniemi on osa Aallon Tapiolaa.
        Siksi Aalto on monikossa.

        H.


      • metrometro kirjoitti:

        Meneehän se, mut koko reitti maan alla.😂😂😂

        Se on harmillista, Mellunmäestä kun keskustaan ajelee, näkee sentään kauniita maisemiakin. Kulosaaren sillan seuduista tykkään erityisen paljon.


      • hunksz kirjoitti:

        Otaniemi on osa Aallon Tapiolaa.
        Siksi Aalto on monikossa.

        H.

        Tutkin reittikartan ja olihan siellä Aallon yliopisto-asemakin, kiva juttu.
        Aaltoja, aaltoja!


      • epsoolaineneläkeläinen

        Tervetuloa tänne Espooseen. Onhan sinua jo odotettu. Itse ajattelin hypätä metroon huomenna ja mennä Tapiolasta Itäkeskukseen. Seutulippukin on alennuksella vain 2,90 euroa. Ei kun menoksi.


      • epsoolaineneläkeläinen kirjoitti:

        Tervetuloa tänne Espooseen. Onhan sinua jo odotettu. Itse ajattelin hypätä metroon huomenna ja mennä Tapiolasta Itäkeskukseen. Seutulippukin on alennuksella vain 2,90 euroa. Ei kun menoksi.

        Kiitos, mukavaa kun odotetaan.
        Olen keskiviikkona Itiksessä, harmi ettei satuttu samana päivänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe