Vanhus, monisairas, elää mieli maassa

En-millään-jaksa

Paljon on kohtalotovereita, lapset ovat saaneet hyvän alun, koulutuksen ja vanhempien hoivan, nyt on voimaa ja uhoa *näyttää* voimiaan. Kunnioitus vanhempia kohtaa sitä ei paljon ole tässä hetkessä. Maksetut koulutukset opetetut arkiset asiat eivät ole heille merkityksellisiä, *he ovat kyllä olemassa mutta vain kun tarvitsevat jotain*, kokemuksesta kerron.
Erosin kyllä patajuoposta, mielestäni en lapsista autoin vein matkoille ja tein parhaani mukaan heille pohjatyön elämään, nyt olen joka asiassa liikaa!

Näillä mennään mieli maassa!
Toivon kaikille parempaa!

10

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lainaansinisirkun.viesti

      Onpa surullista luettavaa, kohdallasi. Kun ihminen sairastaa pitää jokaisella olla turvaverkko, josta saa apua.

      On olemassa palvelu nimeltä:

      OMA SENIORI PALVELU puh.nr 0800 170300

      Siihen kuuluu kotiin asennettavat:

      Valvomopalvelu

      Turva-auttajat

      Hälyytysranneke

      Kaksion kokoiseen asuntoon asennetaan

      5 liiketunnistinta, Laitepaketti asennuksineen maksaa 60 €

      jonka jälkeen kk maksu 59 € Netistä voi lukea Oma Seniorista, kaiken mitä tuo apu kotiin kattaa. Tässä vain tärkeimmät.

      PS. Jos et jaksa ,tai kykene itse tiedustelemaan mahdollisuutta saada valvonta kotiisi, anna lapsillesi tiedot.

      Oman kunnan terveyskeskus kertoo myös mitä palveluja on senioriväestölle.

      Hyvää yötä!

      • Toivoaonyhä

        Onko aloittaja vielä työelämässä?


      • Josonliikaa

        Mutta jos kerran ei lapsista ole apua, niin miten ja miksi tiedot heille?


      • Anonyymi

        OmaSeniori turvapalvelu sisältää turvarannekkeen ja kutsupainikkeen, joiden avulla seniori voi lähettää nappia painamalla apupyynnön lähipiirin kännyköihin. Aloituspaketti sisältää WiFi keskusyksikön ja kaksi kutsupainiketta, ilmainen käyttö.
        https://www.omavahti.fi/tuote/turvapalvelu/


    • teretule

      Elä oma elämäsi!! Lapseni kävivät hyvät koulut opintovelalla, sivistyneessä valtiossa.

      Heillä omat talot ja lapsenlapsia minulla 5. Matkaa heille noin 450km kuitenkin moottoritie.

      Olen vanhus paljon lääkkeitä tunnen olevani nuori koska on hyvin viisasta seuraa, Asun omassa kokotiili talossa ja kaikki --lähes korjattu ei velkaa, uusi auto jne. Pörssejä maailmassa on hyvä seurata----eläke kasvaa.

    • Mahdollisuusnolla

      Kaikille ei yhtä hyvät kortit jaettu,siinä se.

    • nuormieli

      Onko 50v vanha?. Mitä sit kun 80-90 kymppiä mittarissa?.

      • Anonyymi

        Noin ajattelin itsekin ennen kuin hokasin, että 50 monisairas voi kyllä tuntea itsensä varsin vanhaksi. - Nm. Vaivat vanhentaa


    • Anonyymi

      Suomalaisista vanhuksista ja muista heikommassa asemassa olevista ei kukaan välitä.

      "Ei vastuullisesta velanotosta tietoakaan, ei vastuullisesta rahanjaosta tietoakaan, ei vastuullisesta rajojen kiinnilaitosta tietoakaan"

      "Kaikki vaan Suomeen elämään ilmaiseksi tauteineen päivineen ja pilaamaan muiden ihmisten elämät."
      24

    • Anonyymi

      Jäikö arvo- ja tervehenkinen asennemaailma kuitenkin opettamatta / ohjaamatta, jos omat jälkeläiset hyljeksivät? - Nm. S-tanan surullista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe