Kokemuksia halkomakoneista?

pöllithalki

Aion hankkia sähkökäyttöisen halkomakoneen. Kokemusta moisista ei vielä ole ja pitäisi löytää sellainen kone, jolla halkeaa oksaisetkin koivupöllit.

Kiinalaisvalmisteinen (?) Timco 7T 50cm pikahalkomakone näyttäisi videon perusteella olevan näppärä peli. Löytyykö kokemusta?

Kertokaa kokemuksia muistakin merkeistä. Onko vaaka- vai pystymalli parempi?

20

4830

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän--

Tuo Timcon pikahalkoja voi käyttökelpoin olla mutta kestävyys vähä epäilyttää, mekaaninen kun tuo systeemi on.
      Timcon hydraulihalkojalla jo useamman vuoden klapit olen tehnyt mutta sen huonopuoli on hitaus. Mutta eläkeläisellähän on aikaa :)

• Osa-aikaeläkeläinen

Minulla on Palax 55. Ruuvilla siis halon. Nopeaa ja melko turvallistakin se on, kun ei jätä sormia mihinkään väliin. Kone on siis turvallinen niin kauan kuin muistaa että se voi olla vaarallinen. Vanhana konemiehenä olen oikein etsinyt koneesta suunnittelu- tai muuta vikaa, mutta en ole löytänyt. Pari tonnia tuo maksaa, mutta on hintansa väärti. Hyvä ja halpa ovat kaksi eri konetta!

• paskapää

Ole näistä ruuvikoneesta saanut kynsileni. uusdissa on tätä korjattu ettei pääse pyörähtämään

• Onhansetuo

Timcon 7 tonninen sähköpeli ollut käytössä nyt kohta vuoden. Ihan kelpo peli se on, on mennyt läpi jopa isohkot tammipöllit. Toki oksaisempiin joutuu yrittämään useamman kerran. Nopeasti ja turvallisesti on tullut tehtyä useita motteja. Siirtely on tosin hankalaa. Muista klapikoneista ei ole kokemusta. Sinuna katsoisin myös Timcon 10 ja 15 tonnin sähkömalleja. 15 tonnisella pitäisi mennä jo melko hankalatkin puut.

• kasevka

Minulla on 10 tonnin kone.Nopea mutta lyö käsille ja ei jaksa halkaista nelihalkaisuterällä.Toinen kone on polttomoottorilla ja hydrauliikalla jolla halkeaa myös nelihalkaisuterällä ja on kaksi nopeutta -Hyvä peli.

• kovapeli

Todellisuudessa siis hyvä jos 5T puristusvoima.

• jurahtaa

Minulla on Timco 7 t pikahalkomakone. Toimii muuten hyvin, mutta kuuluu jurahtava ääni, kun kytkee iskun päälle, eikä aina tahdo kytkeytyä. Onko muilla käyttäjillä sama ongelma?

• Anonyymi
        jurahtaa kirjoitti:

Minulla on Timco 7 t pikahalkomakone. Toimii muuten hyvin, mutta kuuluu jurahtava ääni, kun kytkee iskun päälle, eikä aina tahdo kytkeytyä. Onko muilla käyttäjillä sama ongelma?

Minun Timco 7 t pikahalkomakone toimii muuten hyvin, mutta hihna on ruvennu pitää jumalatonta meteliä. Kiristin, mutta ei auttanut. Mistään en ole löytänyt tietoa, kuinka kireällä hihnan pitäisi olla.

• Timko

Ei oo. Kone on TUV:in hyväksymä.

• versushakintaijapan

Kokemuksia IKH:n halkaisijasta?

• Joopasenjoo

Höpönlöppöä. Eihän tuohon Timcon 7 tonniseen saa millään opilla kättä telottua. Ja jos se laite antaa potkua käyttövivusta pidellessä tai turvakytkin ei palaudu ala-asentoon, öljyä tai rasvaa peliin. Eli osat ja ns. kouru mihin puu laitetaan ylä ja alaosa. Monta mottia halottu Timcolla ilman ongelmia . Yksi käyttäjä , ei hosumista/kiirettä.

• Anonyymi

Onko kukaan käytänyt agrekaatilla,timco 7tonniata. Miten ison agrekaatin vaatii.

• Anonyymi

2kw agre riitä hyvin..

• Anonyymi

Minulla Timco 10 t pikahalkomakone ja kolmatta vuotta. Olen tehnyt kolmen talven polttopuut jo sillä. Noin 45 mottia.
      Hyvin pelannut. Ei moitittavaa.
      Käytön jälkeen ole irroittanut suojalevyt ja puhdistanut paineella kaikki roskat pois, sekä öljynnyt rattaat sun muut mekanismit.
      Erikoista, että rattaat ei ole yhtään kärsineet, vaikka joskus kone lyö yli hampaiden, jos ei napakasti väännä halkaisuvipua.
      Suosittelen kaikille.

• Anonyymi

onnettoman näköinen rimpula,
        terä liikkui sentään rivakasti,
        ja irroitelee varmaan helposti söhelöiltä sormia,

esittely videolla oli mätiä pökkelöitä,
        näinköhän pienemmät puut mahtaa kiskolla pysyä,

onneks on taitoa, kirves, ja ruuvi sirkkelin päässä,
        ei tarvii rimpuloiden kanssa leikkiä...

• Anonyymi

Minä ostin nörköping merkkisen 7 t pikahalkomakoneen. Taidan palauttaa takaisin mikäli ottavat.. Paljon hengettömämpi kun vanha
      hydrailinen jonka tehoksi ilmoitettiin 5 t. Tunnin käytön jälkeen loppui
      se työnnin tai sylinteri palautumasta takaisin vaan piti puulla napauttaa takaspäin. Öljyä laitoin niinkun kuuluu . Lisäksi karahtelee niinkun väärälle rattaille ja vipu samalla tärskäyttää näpeille.

Mut hengetön on, yks oksa 20cm paksussa koivuklapissa niin väliin jää halkeamatta. Taputtele sit moskalla takas ;(

• Anonyymi

4 vuoden kehitys ja parannustyöt omaan timcon pikasähköhydraulipilkkuriin ja kunhan saa vielä viskattua briggs strattonin moottorin tuohon, ni avot... 😀 Tähän mennessä tehty yhden käden ohjaus käytölle herkempänä käyttää, isommat pyörät ja akselisto optimaalisen työskentelykorkeuden takia, vetoaisa jotta pystyy mönkijällä tai autolla siirtää, saranoitu apupöytä. Ei voi muuta sanoa kuin että hyvä ostos ja helppo kehittää paremmaksi... 😊

• Anonyymi

Missä on Riskun saha?

• Anonyymi

Timco 7 t pikahalkaisukone reilun vuoden käytössä ja ongelmia rittää, turvkytkin rele rikki, samoin hampaisto pitää hirveetä meteliä. Paska kone!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääjohtaja Yli-Viikarilta kysyttiin haluja jatkaa VTV:n ylijohtajana

"Tähän uraan liittyvään kysymykseen voisin vastata Irja Askolan runon sanoin: Tultaessa tienristeykseen / joku kauhistuu / tieni näyttää päättyvän / t
      Maailman menoa
      128
      3608
    2. Maisa torpa selittää hyymylehdessä

Syötä hakusana… UUTISET 20.6.2021 Maisa Torppa selittelee miksi lomakuvissa on alkoholia ja hänkin juo drinksulasista Maisa Torppa on lähtenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      2033
    3. Oikeasti olisin sut halunnut mies

omaksi, kullaksi, rakkaaksi, kumppaniksi, ystäväksi, olkapääksi, hellittäväksi, arkeen ja juhlaan, eteiseen ja peräkammariin, sohvalle ja sänkyyn, rii
      Ikävä
      112
      1381
    4. Miesten ulkonäköpaineet

https://yle.fi/uutiset/3-11987255 Siinä pitkä artikkeli aiheesta, ja lopussa ihan mielenkiintoisia kommentteja. Artikkelissa mainitaan sen verran mon
      Sinkut
      62
      1338
    5. Kiira Korpi sekoili liittonsa EROON!

Ei riittänyt sitten sisältö tuossakaan liitossa kuin pari vuotta. Suku maksoi kalliit häälahjat, joita ei tietenkään palautella ja pian jo Kiiralla uu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      996
    6. Me kuulumme yhteen.

Mies, minä olen sinulle oikea ja sinä oikea minulle.Me kuulumme toisillemme. Me kuulumme yhteen. Se on näin.
      Ikävä
      51
      966
    7. Kivan näköistä Stefanilla

Kylläpä on mukava nähdä Stefan reippaan ja onnellisen näköisenä tyttärensä kanssa. Toivon, että Stefan pääsisi eroon huonosta on/off -suhteesta ja et
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      958
    8. Sofia ei ole ruudinkeksijä

Ei ole erityisen välkky tapaus.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      706
    9. Miksi Stefu jätti Sohvin?

Mikä oli tällä kertaa syynä?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      656
    10. Martinan takapuoli..

Onpa tällä Martiinalla muhkea takapuoli ja reidet viimeisessä instamainoksessa. Onko turvonnut vai aina ollut näin iso tämä meidän "maailmanmestari".
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      651
    Aihe