Aikuisen lapsen hoito kotona

Omaishoitajaäiti

Harkitsen että jäisin työstä pois ja alkaisin kokopäiväiseksi omaishoitajaksi. Nykyään täysi- ikäisen lapsen oleminen päivähoitopaikassaan ei ole hänelle hyväksi ( liikaa ihmisiä/ liian vähän hoitajia ) ja olen väsynyt stressaamaan hänen tilanteestaan siellä. Kaupungilla ei ole tarjota parempia vaihtoehtoja. kokemuksia teiltä jotka hoidatte aikuista lasta kotona? Saatteko ylempää oh tukea? Nyt saan alinta kun käyn lisäksi töissä. Toimeentulo mietityttää ja se mitä toimintaa keksin meille. Lasta pitäisi kuitenkin valmentaa sitä kohti ettei hän loppuikäänsä asu kotona.

9

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omoitj

      Vaikea tai mahdoton on saadaa muuta kuin sen kaikkein alimman oh-tuen, kaupungit ja kunnat säästää ensimmäisenä terveyspuolen menoissa.

      Koska olet vielä työikäinen, kokopäiväiseksi omaishoitajaksi jäädessäsi tuleva vanhuuseläkkeesi määrä putoaa rajusti, oh-tuki ei kartuta eläkettä juuri yhtään.

      Yksi asia, mistään et saa minkäänlaista apua jaksamiseesi, menee tässä aluksi muutama vuosi mutta se väsymys tulee, nämä järjestöt vertaistukineen on pelkkää kulissia, tyhjänpäiväistä kaksinaamaista puuhastelua.

    • Omaishoitajaäiti

      En suostu masentumaan "omoitj" kommentistasi. Tiedostan kyllä tosiasiat, En hae täältä "tukea" kiinnittäkseni huomiotani negatiivisiin puoliin ja uhkakuviin vaan selvitäkseni.

      • sama.kaava

        Näitä asioita sinun kannattaa pohtia ja kysyä omaihoitajien etujärjestön kanssa. Sieltä löytyy positiivista tietoa kaikista asioista.

        Tokikin, tämä omaishoito on raadollisempaa kuin järjestöt antavat ymmärtää.

        Tämän viestiketjun negatiivinen todellisuus varmaan alkaa tuntua todenperäiseltä ensimmäisen 10 vuoden lomattoman ja vapaapäivättömän hoitoputken jälkeen...Haavekuvat karisevat vuosi vuodelta ja lopuksi olet yhtä loppuunpalanut, väsynyt ja hermoraunio omaishoitaja kuin mekin.


      • Untomu

        Omaishoito on paljon raadollisempaa kuin mitä nämä järjestön sivuilla kerrotut prinsessatarinat on.
        Loppuunpamiseen ei kulu 10 vuotta, jo parissa vuodessa iskee kylmä totuus vasten kasvoja.
        Kukaan ei kysy jaksamistasi, kukaan ei kuuntele eikä välitä kun kerrot olevasi loppuun palanut etkä jaksa enää.
        10€/vuorokausi saat palkkaa 24 tuntiselle työpäivällesi, onko tämä mielestäsi hyvä palkka kun teet kolmen sairaanhoitajan työt yksin?

        Olet kuin robotti jolla ei saa olla tunteita, ei hellyyden tarvetta, ei rakkautta, ei läheisyyttä.


      • Hoitsuäiti

        Täällä sama henkilö purkaa näköjään katkeruuttaan. Kuule en väsy parissa vuodessa, nyt jo 20 vuotta on takana oh työtä. Ikävä jos itse olet "rakkaudeton robotti". Mee kuule terapiaan ! oot niin myrkyllinen ja haluat myrkyttää muutkin pilaamalla tahallasi ketjut valituksillasi. Anna anteeksi itsellesi ja muille. Ehkä oot itse ajanut itsesi tuohon tilaan kun et oo hellittäny ajoissa SULLE liian raskaasta hommasta. Etkä tahdo hellittää nytkään, vaan valittaa ja valittaa.


      • omsku
        Hoitsuäiti kirjoitti:

        Täällä sama henkilö purkaa näköjään katkeruuttaan. Kuule en väsy parissa vuodessa, nyt jo 20 vuotta on takana oh työtä. Ikävä jos itse olet "rakkaudeton robotti". Mee kuule terapiaan ! oot niin myrkyllinen ja haluat myrkyttää muutkin pilaamalla tahallasi ketjut valituksillasi. Anna anteeksi itsellesi ja muille. Ehkä oot itse ajanut itsesi tuohon tilaan kun et oo hellittäny ajoissa SULLE liian raskaasta hommasta. Etkä tahdo hellittää nytkään, vaan valittaa ja valittaa.

        Miksi sinä tulet tänne sättimään ja haukkumaan muita omaishoitajia joilla menee huonosti.
        Mitä sinä haet näillä lapsellisilla purkauksillasi?


      • om.hoit2
        omsku kirjoitti:

        Miksi sinä tulet tänne sättimään ja haukkumaan muita omaishoitajia joilla menee huonosti.
        Mitä sinä haet näillä lapsellisilla purkauksillasi?

        Hänellä itsellään on paha olo, eikä osaa sitä purkaa muutoin kun sättimällä täällä meitä muita omaishoitajia. ...tai sitten hän on tämän runokirjayhdistyksen trolli, joka lietsoo riitaa meidän keskusteluihin.
        Me vanhat keskustelijat tunnemme toisemme jo kirjoitustyylistä ja elämme mukana toisen arjessa. Tämä on meidän vertaistukiryhmämme. Tiedämme mitä on vanhuksen, muistisairaan, mielenterveyspotilaan hoito, turha tänne meitä on tulla mollaamaan.


      • ihmettelenminäkin
        Hoitsuäiti kirjoitti:

        Täällä sama henkilö purkaa näköjään katkeruuttaan. Kuule en väsy parissa vuodessa, nyt jo 20 vuotta on takana oh työtä. Ikävä jos itse olet "rakkaudeton robotti". Mee kuule terapiaan ! oot niin myrkyllinen ja haluat myrkyttää muutkin pilaamalla tahallasi ketjut valituksillasi. Anna anteeksi itsellesi ja muille. Ehkä oot itse ajanut itsesi tuohon tilaan kun et oo hellittäny ajoissa SULLE liian raskaasta hommasta. Etkä tahdo hellittää nytkään, vaan valittaa ja valittaa.

        Minäkin haluaisin tietää miksi tulet tänne kuokkimaan keskusteluumme, jos et kerran kaipaa vertaistukea ja sinulla on kaikki asiat kunnossa. Hoida sitä lastasi ja ole onnellinen. Pidä lomasi, käytä palvelusetelit, käy seminaareissa ja pidä vapaat.
        -niihin kun meillä muilla ei ole mahdollisuutta.


    • eiautaka

      Onko isä jakamassa kulut ja työn vai pitääkö sun selvitä kaikesta yksin? Vuorotteluvapaamahdollisuus jos on, kokeile sitä.
      Olisiko mahdollista saada avustaja lapsellesi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1193
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      839
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      839
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      824
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe