Koiran lopetus

Raskastaon

Koirani on 9 vuotias ja sairas. Lääkkeet ei tunnu tehoavan. Eläinlääkäri sanoi, että eutanasia on hyvä ajatus ensiviikolla, jos ei ala ruoka ja juoma maistumaan. Miten ootte homman hoitaneet eläinlääkärin piikittämänä tai ampumalla. ?

29

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmmuuPoika

      Eläinlääkärissä on asia hyvä hoitaa.

    • KäyttöikäTäynnä

      Metsästyskoirat ammutaan 6 vuotiaana. Niiden käyttö on silloin ohi.

      • PuhdasOllaPitää

        Niin on muuten monen ihmisenkin ja kuitenkin ne sullotaan johonkin hoitokotiin veronmaksajien riesaksi...


      • Ai ne sitten ammutaan. On uskomatonta. Ihan kuin joku kodinkone olisi hajonnut.

        Ai metsästyskoiralla on tuollainen status. Olen luullut aivan muuta. Jos tämä on totta täytryy tehdä lisäasioita lakia myöten. Voitko laitta kuvasi sinne profilekohtaan että tiedämme kenen kanssa puhumme. Asialle täytyy tehdä jotain.- SIIS OLETTAEN ETTÄ OLET OMISTNUT KOSKAAN YHTÄÄN MISSÄÄN KOIRAA, TAI MIHINKÄÄN TARKOITUKSEEN-.

        Kaikella ystävyydellä


      • kuyiyuoy
        PuhdasOllaPitää kirjoitti:

        Niin on muuten monen ihmisenkin ja kuitenkin ne sullotaan johonkin hoitokotiin veronmaksajien riesaksi...

        6-vuotiaana?


      • lapsilisät
        PuhdasOllaPitää kirjoitti:

        Niin on muuten monen ihmisenkin ja kuitenkin ne sullotaan johonkin hoitokotiin veronmaksajien riesaksi...

        No, ne vanhukset ovat maksaemilaan veroilla mahdolllistanee tämän hyvinvointiyhteikunan. Niistä varoista maksetaan aivan liian suuret lapsilisäit,
        Vannemmat eivät nykypäivnä kanna mtän vastuuta lapsistaan, kaiki olisi tulla ilmaiseksi, eli elettäsiin yhtesunnan varoilla.


    • Ilman muuta eläinlääkärin toimesta, Se on kivuton ja helppo omaiselle, se on SIINÄ.
      Itse pyysin eläinlääkärikammoiselle koirakkelleni ensi piikin kotiin ja sain sen. 10 minuuttia koira piikistä oli automme takaluukussa ja "putosi" lattialle". Viltin minkä olimme laittaneet sen alle kanssa nostettiin se sinne ja lääkärin viimeinen piikki tuli siellä.
      Koiran lopetus oli niin kaunis kuin se voi olla olla.

      Jos olet varma päätöksestä voit tehdä niinkuin me eli kotona ensipiikki ja lääkäri loput.
      Joka tapauksessa lopetus on vaihtoehto jos koira /koiran kunto sitä vaatii.
      Meillä lopettiin elämämme 10 koira. Kun olimme nuorempia niitä olu aina kaksi.

      Viimeisinä vuosina yksi ja nyt ei enää sitäkään.

      Ikä on se että uutta ei voi ottaa. Kaiken muun jälkeeni ihmiset voi hävittää taivan tuuliin, niistä en kuolemani jälkeen piittaa. >Mutta jos minulla olisi taas koira, pentu ja vaikka vaan aikuinen, sille pitää jo eläessään olla paikka kun minusta aika jättää.

    • näinmeillätapana

      Meillä kutsutaan eläinlääkäri kotiin lopettamaan koira.Se on vanhalle/sairaalle koiralle helpointa, kun ei tarvitse viimehetkiään eläinlääkärissä viettää.Saa nukahtaa omaan kotiin, oman perheen keskelle.Siinä sitten silitellään koira viimeiselle matkalleen ;/

      • minelan

        Meilläkin on koirat lopettanut eläinlääkäri sen omassa kodissaan. Eläinlääkäri myös toimittaa koiran tuhkaahtavaksi.


    • ÄläPihi

      ota jatkossa koiraa, jos et raaski lopettaa sitä eläinlääkärissä. Miten joku voi edes harkita ampuvansa oman lemmikin. Ymmärrän hätätilanteessa, jos on jäänyt auton alle ja kärsii kovia kipuja. Mieti kummin tavoin haluaisit itse lähteä. Kuula kalloon, vai rauhallisesti nukkuessa.

      • Daslecean

        En koe että se on niin mustavalkoista. Jos koira on ollut metsästyskoirana, on se tietyllä tapaa symbolista, jos vertaat sotilaihin. He haluavat tulla oman luotettunsa ampumaksi, sen sijaan että pöydällä "luovuttaisivat". Se voi myös tuoda metsästäjälle rauhan tämän ajatuksen kautta. Vanhan tavan mukaan asiat on vietävä ja kannettava itse päätökseen.

        En sano että ampuminen olisi millään tapaa parempi keino. Se on epävarmakeino. Kuten keskustelussa on jo jossain sanottu, koirat kokevat usein turhan kanssa kovaa stressiä vieraista ihmisistä, erityisesti lääkäreistä.


      • hänhänhänhän

        Itse teen aina näin, koiran jäädessä auton alle otan taskusta pistoolin ja ammun hänet.


      • Separempitapa
        Daslecean kirjoitti:

        En koe että se on niin mustavalkoista. Jos koira on ollut metsästyskoirana, on se tietyllä tapaa symbolista, jos vertaat sotilaihin. He haluavat tulla oman luotettunsa ampumaksi, sen sijaan että pöydällä "luovuttaisivat". Se voi myös tuoda metsästäjälle rauhan tämän ajatuksen kautta. Vanhan tavan mukaan asiat on vietävä ja kannettava itse päätökseen.

        En sano että ampuminen olisi millään tapaa parempi keino. Se on epävarmakeino. Kuten keskustelussa on jo jossain sanottu, koirat kokevat usein turhan kanssa kovaa stressiä vieraista ihmisistä, erityisesti lääkäreistä.

        Eläinlääkäri tulee kotiin,ja omistaja perhe voi hyvästellä lemmikkinsä,ja silitellä sen ikiuneen koiran omassa kodissa lähimpien läsnäollessa .
        Et toi ampuminen ihan eri juttu,hyi yök. Ei sopis lasten silmille.Ja miten sen selittäis lapsille,et vanha ja tiensä päähän tullut koira julmasti vaan ammutaa,kamalaa...ei ikinä meillä .Meille kutsutaan eläinlääkäri kotiin.


    • URAAAAAAAAAAAAA

      Me metsästäjät tykätään ampua! Me ammutaan saatana kaikki!

      • DONALD.DUMP

        AAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!


    • Raskastaon

      Eutanasialla koirani lähti tästä ajasta viikko sitten, eläinlääkärin avustamana, joka oli hyvä ratkaisu. On vaan päästettävä irti ajoissa. Surullista ollut viime aikoina, mutta eiköhän tästäkin toivu ajan kanssa.

      • minelan

        Minulla on kaksi koiraa kuollut kotiin, ennen eläinlääkärin päästyä
        niiden luo. Sata varmasti uskon, että ne eivät kärisinet ennen kuolemaansa, vaan nukkuivt vanhuuttaan ikiuneen.
        Toinen oli 18,4 vuotis, toinen taas 16,6 ikäinen.
        Sanonta sanoo, että aka parantaa haavat, mutta minun kohdallani se ei kuitenkan päde.
        Suru on pysyvää.


    • siellä

      Mitäs se "kovis" metsästäjä sielä keuhkoo .Tosipaikan tullen äijällä taatusti jalkoväli ruskeena.Jotain kaneja juuri uskaltaa torrakollaan jahdata isossa porukassa.

    • ollaansurullisia

      kyl armeliaisinta on eläinlääkärin nukutus.ku sinäkin arvostat mun kissini nukuttamista kun hää sairas.niin minäkin sun koiras.tovereita rakkaita nemolemmat.ollaan surullisia.MOLEMMAT.eikö.

    • minelan

      Eläinlääkäri kotona, paittsi yksi koira eläinlääkäri jouluaattoiltana vastaanotollaan, 2 koiraa ovat ehtineet kuolla jo juuri enne eläinlääkärin päästessä sisään.

    • PätkäBeagle

      Labrakoiralla metsästävät ovat huvittavan näköistä porukkaa....ihan kuin omistaisivat oikean koiran....

      • Dgjkiytd

        Olet asian ytimessä. Kaikissa harrastuksissa tärkeintä on näyttää mahdollisimman khuulilta ja tyylikkäältä


    • monetpolut

      en vie koiriani viimeisenä päivänä enään eläinlääkärille pisteltäväksi. kävelemme kasken reunoja aamuvarhain ja kun löytyy riistanjälki, kehun vielä ystäväni ja sammutan valot.

      • karmeuksia

        Julmaa.Eläinlääkärin lopettamana meidän koirat on vaan nukahtaneet.Maksaa tietysti,mutta on siistimpää,ja koiralle parempi että vaan nukahtaa ikiuneen kivuttomasti.Omiensa läsnäollessa.
        Pikki suoneen,on pikkujuttu,kun vertaa siihen mitä kerrot😩


      • monetpolut

        julmaa? piikki suoneen? kivuttomasti ja pelkäämättä eläinlääkärin pöydällä? minun koirat lähtee linnunlaulu korvissa ja kanervien tuoksu kirsussa. mitään pelkäämättä, kipuja tuntematta.


    • minelan

      nm. raskasta
      elämälläni ei oikea takoitusta, paitsi koiralleni ja kissalleni.
      Yksinäisyys minule myös tuttua.. Kotihoidon mukaan oln onnellisemmasta päästä ihmisiä
      Minulla on onneksi useita ystäviä, jotka käyvät helsaamassa silloin tällöin, puhelimite olmme yhteydesä päivittäin

    • LyhytTotuus

      Itse tiedän monta ihmistä jotka pitäisi ampua koiran sijasta....ja veronmaksajat kiittäisivät kauniisti...

    • monetpolut

      olipahan miten kukin kohaltaan tahtoo. ikävä niistä on luopua.

    • wil.le

      kummia tekopyhiä kun koiran lopettamisesta on kyse. syövät silti lihaa ja nahkatakissa kulkevat. kyllä kelpaa jouluna possunreisi ja kalkkuna, kun vaan joku on hoitanut likaisen työn. hävetkää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe