Onko tuo hyvä ohjelma? Omalla koneella on f secure, mutta olen harkinnut tuota ohjelmaa. Voiko f securen poistaa turvallisesti ja ladata tuon?
Microsoft Security Essentials.
2
249
Vastaukset
- fawex
Sen paremmin F-Secure kuin MSE eivät ole täydellisiä. MSE on saanut hieman huonompia arvosanoja testeissä, joten sen kohdalla riski ongelmille on hieman suurempi. Mutta se, onko riski millään tavoin merkittävä, on sitten toinen juttu...
Tiedän useita koneita, joissa on pyörinyt MSE jo vuosia, ilman mitään ongelmia. Mutta hyvä kysymys on, olisiko noilla koneilla pärjännyt tämän saman ajan hyvin ilman mitään suojaohjelmaa? Havaittujen kohteiden lista ammottaa tyhjyyttään.
(tämä ei ole suositus olla käyttämättä mitään suojaohjelmaa) - etTArviisit
Linux, windows vista - win 10
Jos et lataa ohjelmiä koneelle ja suorita niitä niin et tarvitse F-securea/erillistä antivirus softaa.
Miten saat viruksen/haittaohjelman -> lataat ja suoritat sen koneella (netistä, USBilta, kovalevyltä, cdltä). Varo .exe päätteisä ohjelmia.
Kun selaat nettiä olet turvassa, kuhan et asenna/suorita tiedostoja mitä olet ladannut ellei tämä ole luotettava.
Laita UAC päälle. Se kysyy haluatko suorittaa jotain niin älä suorita ellet juuri aloittanut asentamaan luotettavaa ohjelmaa tai olet asentamassa tätä luotettua ohjelmaa.
Steamistä kun lataat ohjelmiä niin varo ei suosittuja ohjelmia esim. greenlight, vain pari sataa latausta.
Selaimesta et saa viirusta (chrome, firefox, edge, ie,), viirus tulee kun suoritat/asennat ohjelmaa eli olet selaimella ladannut tiedoston ja painat sitä ja hyväksyt suorituksen.
Usbilta saat kuin suoritat usbin ohjelman tai tiedoston usbilta sama cd levyn kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1496401
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253816Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282991- 412780
- 512776
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262126Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2711958Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511888- 291686
- 351660