......kuin korkeintaan enää ladattavalla hybridillä tai sähköautolla.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/autokauppias-kun-ihminen-saadaan-kokeilemaan-sahkoautoa-siita-ei-ole-paluuta/6652130#gs.7uUPPrA
On turha kuvitella, että kukaan pystyy enää palaamaan vanhanaikaisiin autoihin.
Kukaan hybridillä ajanut ei voi ajaa enää muulla
31
441
Vastaukset
- ToyotanMyyjänPaine
Hehee, olihan avaus.
- mitä.tarkoitat
MIksi Amerikassa Priukset eivät enää vaihdu uusiin Priuksiin. Onko vanha Prius vanhuksen viimeinen auto vai miten?
- AasialaistaWanhaa
Jos ajaa tehottomalla ja kurjalla Tuolla, niin ei kehtaa myöntää tyhmää ostosta.
- HiljaistaKauppaa
Tuossa sähköautoja myyvä kauppias kehuu omia tuotteitaan, ei puhu mistään hybridistä vaan sähkäautoista. Onko Toyotalla sähköautoja?
- Realismin_nimessä
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat!
Markkinoilla ei valitettavasti ole vielä yhtään sähköautoa, joka pystyisi korvaamaan nykyisen bensafarkkuni sekä suoritus-, kuljetus- ja vetokyvyn että toimintasäteen osalta (ajan vuodessa monestikin 600–750 km:n päivämatkoja). Lähimmäksi kriteereitäni yltävän sähköauton hinta ei ole ulottuvissani.
Pystyn tankkaamaan autoni sadoissa pisteissä ympäri maata. Autokatoksessani on taloyhtiön puolesta mahdollisuus vain lämmityssähköön 2 tuntia vuorokaudessa, ei sähköauton latausmahdollisuutta.
Sähköauton koeajamiseen en ole tuntenut vielä tarvetta, mutta minulla ei taatusti olisi sellaisen kokemuksen jälkeen minkäänlaista vaikeutta palata oman ”vanhanaikaisen” ajoneuvoni ohjaimiin. - Ajoinjaluovuin
Ajoin hybridillä. En pitänyt. Myöskään ei ole taloudellinen hankinta. Eikä edes ympäristöystävällinen. Pikkuturbo, kiitos.
- eko.teko
Toyotan hybridit ovat kokonaispäästöiltään ympäristöystävällisempiä kuin esim Teslat. Tästä on olemassa oikein luotettava tutkimustulos. Vain polttomoottorilla käyvät ovat huomattavasti pahempia saastepesiä.
Ja kunhan Tuusulaväylä muuttu asuinbulevardiksi niin stadin vihreät järjestävät niin, ettei sillä ajele saastuttavat TSI-puksuttimet tai dieselit.
- muu_syy
Ajoin hybridillä 2011. Kyseessä oli uuden auton (Prius) koeajo. Ei tullut kauppoja. Vaimo ei kelpuuttanut (rumaa) autoa käyttöönsä. En minäkään pitänyt muotoilusta, sisustuksesta enkä ohjauksesta. Automaattivaihteiston olisin voinut hyväksyä.
Vaimon työmatka on enimmäkseen moottoritieajoa. Tilasimme dieselin.
Sekin on jo vaihtunut uuteen, toiseen dieseliin. Sen jälkeen en ole hybridillä ajanut. Ei tullut minkäänlaisia vierotusoireita tuosta päätöksestä.
Väittäsin, mikä monessa hybridissä tai sähköautossa kiehtoo on automaattivaihteisto. Ja äänettömyys. Moni ajaa ensimmäistä kertaa automaatilla hybridiä koeajaessaan. Kukaan, joka on ajanut kunnon automaattivaihteista autoa, ei kelpuuta manuaalia. Tai meluavaa halpamallia.- 225xe
Olen ajanut 2011 vuodesta toyotan hybrideillä ja nyt viime vuonna hankin plug-in hybridin BMW 225xe:n.
Sähköajo on tosi makeeta, jouheeta, nykimätöntä. Oikein harmittaa jos sähkö loppuu ja alkaa bensakoneen pörinä sekä perinteisen automaattin (joku kaksoiskytkin hässäkkä) nykiminen.
Aloittaja on todella oikeassa, sillä seuraava autonikin on joko plug-in tai sitten täyssähköauto. Riippuen mitä on tarjolla parin vuoden kuluttua.
P.S. Olen viimeksi tankannut autooni bensaa viimeksi elokuussa. Nyt tankilla on ajettu reilut 3000km ja bensiiniä on vielä puoli tankkia jäljellä ;) - olet.sinä.hurja
225xe kirjoitti:
Olen ajanut 2011 vuodesta toyotan hybrideillä ja nyt viime vuonna hankin plug-in hybridin BMW 225xe:n.
Sähköajo on tosi makeeta, jouheeta, nykimätöntä. Oikein harmittaa jos sähkö loppuu ja alkaa bensakoneen pörinä sekä perinteisen automaattin (joku kaksoiskytkin hässäkkä) nykiminen.
Aloittaja on todella oikeassa, sillä seuraava autonikin on joko plug-in tai sitten täyssähköauto. Riippuen mitä on tarjolla parin vuoden kuluttua.
P.S. Olen viimeksi tankannut autooni bensaa viimeksi elokuussa. Nyt tankilla on ajettu reilut 3000km ja bensiiniä on vielä puoli tankkia jäljellä ;)Olet ajellut vajaa 1000 km/kk eli enpä paljon kehuskeli ajoilla, sama vaikka kävelisi takaperin töihin ja takaisin. Suosittelen sinulle auton vaihtoa kerran vuodessa ettei Bemarin kone hajoa.
- Udjdjdkfkf
Ajoin vuosia taksia eli parhailla uusilla automaateilla ja mieluummin edelleen otan itselleni manuaalin.
Plug-in voisi olla juuri oikeanlaiseen ajoon sopiva, mikä pitkälti johtuu veroalesta.
Tuota 1000km/kk varten investointi ei taida maksaa itseään takaisin. - Eivaankannata
Udjdjdkfkf kirjoitti:
Ajoin vuosia taksia eli parhailla uusilla automaateilla ja mieluummin edelleen otan itselleni manuaalin.
Plug-in voisi olla juuri oikeanlaiseen ajoon sopiva, mikä pitkälti johtuu veroalesta.
Tuota 1000km/kk varten investointi ei taida maksaa itseään takaisin.Millä kilometreillä hybridi sitten maksaa itsensä takaisin? En usko että oikein millään. Eikä varsinkaan plugari.
- Fkfk
Eivaankannata kirjoitti:
Millä kilometreillä hybridi sitten maksaa itsensä takaisin? En usko että oikein millään. Eikä varsinkaan plugari.
Audi A3 plug in 204hv, 1,6l/100km maksaa 41 000e, A3 150hv, 4,8l/100km bensa automaatilla 32 000e.
Eroa siis 3,2 litraa satasella. Rahassa karkeasti 5e/100km. Vaaditaan 200tkm, jotta saadaan 10 000e säästettyä ja saadaan hankintahinta kuoletettua.
Voisi siis sanoa, ettei oikeastaan kannata ostaa plug-inia edes silloin, kun sillä pääsee 1,6l/100km kulutukseen, mihin tuskin kukaan lopulta pääsee. - Sorihybridit
Fkfk kirjoitti:
Audi A3 plug in 204hv, 1,6l/100km maksaa 41 000e, A3 150hv, 4,8l/100km bensa automaatilla 32 000e.
Eroa siis 3,2 litraa satasella. Rahassa karkeasti 5e/100km. Vaaditaan 200tkm, jotta saadaan 10 000e säästettyä ja saadaan hankintahinta kuoletettua.
Voisi siis sanoa, ettei oikeastaan kannata ostaa plug-inia edes silloin, kun sillä pääsee 1,6l/100km kulutukseen, mihin tuskin kukaan lopulta pääsee.Samat matomat pätee Toyotaan. Hybridin ostaminen ei kannata. Niillä kilometreillä kun alkaa päästä voitolle, alkaa Toyota olla valmis. On myös todettu että pelkkä akun valmistaminen pm käyttää ilmaan tuhansien kilojen hiilipäästöt, joten ei oikein voi perustella matalilla co2-lukemillakaan. Sen Lisäksi että hybridin päästö-ja kulutuslukemat poikkeaa aika paljon siitä, mihin tosielämässä päästään. Ne kun mitataan täydellä akulla.
- Realismin_nimessä
Fkfk kirjoitti:
Audi A3 plug in 204hv, 1,6l/100km maksaa 41 000e, A3 150hv, 4,8l/100km bensa automaatilla 32 000e.
Eroa siis 3,2 litraa satasella. Rahassa karkeasti 5e/100km. Vaaditaan 200tkm, jotta saadaan 10 000e säästettyä ja saadaan hankintahinta kuoletettua.
Voisi siis sanoa, ettei oikeastaan kannata ostaa plug-inia edes silloin, kun sillä pääsee 1,6l/100km kulutukseen, mihin tuskin kukaan lopulta pääsee.Ei kai kukaan järjissään oleva laske oman autoilunsa kustannuksia ja sen myötä eri vaihtoehtojen kannattavuuksia esitetiedoissa ilmoitettujen ”virallisten” kulutuslukemien mukaan? Näillä labralukemillahan ei tunnetusti ole juuri mitään tekemistä käytännön liikenteessä saavutettavien lukemien kanssa.
Oman autoni ilmoitettu yhdistetty kulutus on muistaakseni luokkaa 5,6 litraa / 100 km. Samantekevää – käytännössä menee vuodenajasta riippuen 7,5–8 litraa, mitä pidän varsin kohtuullisena. Auto on 1500 kg:n painoinen keskikokoinen, automaattivaihteinen bensafarkku, jossa mukavuustekijät mallillaan ja suorituskykykin riittävä. Ajomäärälläni 12 tkm menee bensaan alle 1500 € / vuosi, mikä edustaa varsin marginaalista osuutta autoilun kokonaiskustannuksista (pelkkä auton vuotuinen keskimääräinen arvonalennus on tähän verrattuna moninkertainen). En näe tämän päivän reunaehdoilla mitään syytä kiinnostua selkeästi kalliimmista hybridiratkaisuista, jos niillä säästäisikin sen litran tai pari sadan kilometrin matkalla.
Autostani olisi tarjolla hybridiversiokin. Sellaisen valitseva maksaisi päivän hinnaston mukaan autoveron kantajalle lähes 6 400 € vähemmän, mutta saisi silti pulittaa autokaupan kassaan noin 4 800 € enemmän. Vaikka p-ainekuluni puolittuisivat (käytännössä epärealistinen odotus), menisi eron kompensoitumiseen lähemmäs 7 vuotta. Tavoitelkoot tällaisia ajoneuvoja muut, minä en halua maksaa maltaita päästäkseni säästämään. - Fifkfkfkfkkf
Realismin_nimessä kirjoitti:
Ei kai kukaan järjissään oleva laske oman autoilunsa kustannuksia ja sen myötä eri vaihtoehtojen kannattavuuksia esitetiedoissa ilmoitettujen ”virallisten” kulutuslukemien mukaan? Näillä labralukemillahan ei tunnetusti ole juuri mitään tekemistä käytännön liikenteessä saavutettavien lukemien kanssa.
Oman autoni ilmoitettu yhdistetty kulutus on muistaakseni luokkaa 5,6 litraa / 100 km. Samantekevää – käytännössä menee vuodenajasta riippuen 7,5–8 litraa, mitä pidän varsin kohtuullisena. Auto on 1500 kg:n painoinen keskikokoinen, automaattivaihteinen bensafarkku, jossa mukavuustekijät mallillaan ja suorituskykykin riittävä. Ajomäärälläni 12 tkm menee bensaan alle 1500 € / vuosi, mikä edustaa varsin marginaalista osuutta autoilun kokonaiskustannuksista (pelkkä auton vuotuinen keskimääräinen arvonalennus on tähän verrattuna moninkertainen). En näe tämän päivän reunaehdoilla mitään syytä kiinnostua selkeästi kalliimmista hybridiratkaisuista, jos niillä säästäisikin sen litran tai pari sadan kilometrin matkalla.
Autostani olisi tarjolla hybridiversiokin. Sellaisen valitseva maksaisi päivän hinnaston mukaan autoveron kantajalle lähes 6 400 € vähemmän, mutta saisi silti pulittaa autokaupan kassaan noin 4 800 € enemmän. Vaikka p-ainekuluni puolittuisivat (käytännössä epärealistinen odotus), menisi eron kompensoitumiseen lähemmäs 7 vuotta. Tavoitelkoot tällaisia ajoneuvoja muut, minä en halua maksaa maltaita päästäkseni säästämään.Niin, mutta oletettavasti molemmissa luvuissa heittoa samansuuntaisesti, joten ne ovat karkeasti vertailukelpoisia keskenään.
- Kgkgk
Fifkfkfkfkkf kirjoitti:
Niin, mutta oletettavasti molemmissa luvuissa heittoa samansuuntaisesti, joten ne ovat karkeasti vertailukelpoisia keskenään.
Ennen ostopäätöstä katsoisin tietenkin myös toteutuneita kulutuksia Spritmonitorista ja koeajoraporteista, mutta nyt ei ollut siihen aikaa ja kiinnostusta.
Sorihybridit kirjoitti:
Samat matomat pätee Toyotaan. Hybridin ostaminen ei kannata. Niillä kilometreillä kun alkaa päästä voitolle, alkaa Toyota olla valmis. On myös todettu että pelkkä akun valmistaminen pm käyttää ilmaan tuhansien kilojen hiilipäästöt, joten ei oikein voi perustella matalilla co2-lukemillakaan. Sen Lisäksi että hybridin päästö-ja kulutuslukemat poikkeaa aika paljon siitä, mihin tosielämässä päästään. Ne kun mitataan täydellä akulla.
Hybridien EU sykli mitataan sekä (Tyhjällä) että (täydellä) akulla ja niistä tuloksista otetaan keskiarvo. Toyotan täyshybridissä akku ei kuitenkaan ole ikinä aivan tyhjä tai täynnä vaan varaus on aina 40%-80% välissä joten täydellä akulla mittauksia ei edes voida tehdä. Suoralla tiellä ajamalla akkua ei juuri yli 60% lataukseen saa. Hybridi akun pitkä ikä perustuu juuri siihen että akkua ei pureta tyhjäksi tai ladata täyteen. Auris hybridillä saavuttaa helposti 4 alkavia kulutuksia kaupungissa sekä seka-ajossa. Itsellä vuoden keskiarvo 4,8l/100km Auris TS hybridillä ja labrassa mitattu yhdistetyn ajon kulutus on 3,7L/100km joten ero todelliseen on vain reilu litra/100km! <iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
- 243243
Sorihybridit kirjoitti:
Samat matomat pätee Toyotaan. Hybridin ostaminen ei kannata. Niillä kilometreillä kun alkaa päästä voitolle, alkaa Toyota olla valmis. On myös todettu että pelkkä akun valmistaminen pm käyttää ilmaan tuhansien kilojen hiilipäästöt, joten ei oikein voi perustella matalilla co2-lukemillakaan. Sen Lisäksi että hybridin päästö-ja kulutuslukemat poikkeaa aika paljon siitä, mihin tosielämässä päästään. Ne kun mitataan täydellä akulla.
Kyllä öljyteollisuuden tutkimus totesi näin.
Riippumattomat tukijat taas pitävät sähköautoja pääsöttövämpinä, jopa kiinassa.
Kannattaa aina selvitää ensin kuka tutkimuksen on tilannut. - 225xe
olet.sinä.hurja kirjoitti:
Olet ajellut vajaa 1000 km/kk eli enpä paljon kehuskeli ajoilla, sama vaikka kävelisi takaperin töihin ja takaisin. Suosittelen sinulle auton vaihtoa kerran vuodessa ettei Bemarin kone hajoa.
Suomalainen ajaa keskimäärin 1500km/kk. Olen tällä tankillisella hiukan keskimääräisen alapuolella, mutta kun mökkikausi taas alkaa niin se hiukan tasoittaa tilannetta.
En ole bemun kestävyydestä lainkaan huolissani tai siitä mitä se maksaa, sillä suurin osan tuosta lystistä maksaa ihan joku muu kuin minä ;)
- 100.pros.bensalla
En ymmärrä miksi ladattavista autoista puhutaan Toyotan palstalla. Tojolla on vain tasan yksi ladattava hybridi eikä yhtään oikeaa sähköautoa. Eikä ole tulossa moneen vuoteen.
Tojon mukahybridit ovat aivan eri asia ja kulkevat 100% bensan voimalla.- Vertaa
..ja se onkin ainoa oikea järjellinen ladttava hybridi. Vertaa kulutuksia ja tehoja.
- ole.täsmällisempi
"Vertaa kulutuksia ja tehoja."
Mitä kulutuksia ja mitä tehoja? Vaikutat todellisuudesta vieraantuneelta puunhalaajalta joka heittelee sieltätäältä poimittuja lukuja faktoina. Pitää lla täsmällisempi argumenttien kanssa. - Mie.en.ymmärrä
Miksi toistuvasti puhutaan auton kulutuksesta? Jos on varaa ostaa uusi auto kovaan hintaan, luulisi olevan varaa ostaa polttoainettakin?
- qdqwqwe34
Kian ladattavalla hybridillä pääsee kaikista pitimmälle sähkön voimin kun kirjoitetaan ladattavista hybrideistä siinä prius jää toiseksi
- dfsdfdaf
Mitäpä muutamast kilometristä kun Kiat ovat vielä pekkiä harjoitelmia. Sähkön loputtua kuluttavat paljon ja sähköakin kuluu enemmn kuin Toyotissa.
- dfdfsdfsdf43
Niin TM:n hybriditestissä se mitattiin, Toyota oli hitain ja kulutti eniten.
- seniilien.höpinöitä
"Ladattavista autoista puhutaan Toyotan palstalla, koska Toyota toi ensimmisenä Euroopan markkinoille ladattavan hybridin."
Tämä valhe on valhe vaikka sen toistaisi joka viikko. Ja senhän tojotero on tehnyt jo vuosikausia. Patologinen valehtelija kun on.
Tojo on perässähiihtäjä tässäkin asiassa ja tojotero paskanpuhuja. Mikään ei muutu.
https://tekniikanmaailma.fi/tm-koeajo-opel-ampera-cosmo/
Tässä linkki Ampertan koajoon aikana jolloin Prius oli vast tulossa markkinoille. Tojotero höpöttää tyhjää ilman minkäänlaista pohjaa höpötyksille. - vigavaggineet
Itäkipan loppu häämöttää.
Volkswagenhan ilmoitti joku aika sitten että moottori valikoimaa supistetaaan skodan osalta,eikä uusien hybridimoottoreiden valikoima tule koskemaan skodaa..
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/tutkimus-suurin-osa-suomalaisista-ajaa-hybridilla-kymmenen-vuoden-paasta/ywbrCLUg?ref=iltalehti:7619
Noh,sanomattakin selvää mikä merkki ykkönen.
Tänä vuonna 7500 hybridiä myyty suomeen.
Toivottavasti noista volkwagenin kehitteillä olevista hybrideistä ei tule yhtä pahoin epäonnistuneita kuin tdi ja tsi moottoreista.
Mutta pahoin pelkään että ongelmia on taas kerran riittämiin ja vw maksattaa taas asiakkailla virheensä.
Skodista tulee polkuautoja.
MUTTA JOS OMISTAT SKODAN VAADI KORVAUKSIA TAI KAUPAN PURKUA
Jos skoda osoittautuu täydelliseksi pommiksi, eikä myyjä myyjä suostu korvauksiin, niin harkitse oikeustoimia. Esimerkiksi jos skodan moottori leviää pian oston jälkeen,tai kuluttaa paljon öljyä, niin se saattaa olla vika, joka on oikeuden perusteella selkeä peruste kaupan purkamiselle.
tai tiesuolan syövyttämät heikko laatuiset jakopään hihnapyörät aiheuttavat skodan moottorin täydellisen tuhon
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323