Ruotsinkielen lukion opettajat onnistuvat saamaan oppilaistaan osallistumaan yo-kirjoituksiin van runsaat 30% abeista. Tulos on surkea. Oppilaita ei voi vaihtaa, mutta opettajat kyllä. Mikäli päteviä opettajia ei ole, koko ruotsin opetus pitää lakkauttaa tuloksettomana. Rehtorit kouluissa, joissa on huonot tulokset ensi keväänä, välittömästi muihin töihin.
Kouluissa mitataan Pisa tuloksia tarkasti. Yhtä hyvin voidaan mitata, kuinka hyviä tuloksia koulu pystyy tuottamaan kieltenopetuksessa. OAJ:stä ruotsinkielen opettajat syrjään kehnojen tulosten takia!
Tulos tai ulos!
12
167
Vastaukset
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005458535.html
Pakkoruotsi haittaa koulunkäyntiä. Pojat eivät ole kiinnostuneita ruotsista ja tulevat pakkotunneilla levottomiksi. Tämä haittaa sitten koko koulunkäyntiä. koulussa esiintyvä häiriökäyttäytyminen johtuu myös pakko-opetuksesta.Tottakai vika on oppiaineessa ja opettajissa, ei tietenkään koskaan oppilaissa...
Sopeutumistaitojen opettelu on hyvä aloittaa ruotsintunneilla, koska elämässä tulee olemaan inhottavampiakin asioita, kuin ne pakkoruotsin tunnit. Minäkin inhosin niitä, mutta selviydyin kasin ja M:n arvoisesti.Oldie kirjoitti:
Ehkä ne ruotsinkieliset ovat suuttuneet pakkosuomesta.😂
Pakkosuomea ei ole, koska kaikki ruotsinkieliset puhuvat mulle suomea. Minä en puhu kenellekkään ikinä ruotsia. Oikeille ruotsalaisille englantia. Ruotsi on turha!
- Lukiolaislikkoba
Lukiolaislikkoja kirjoitti:
Pakkosuomea ei ole, koska kaikki ruotsinkieliset puhuvat mulle suomea. Minä en puhu kenellekkään ikinä ruotsia. Oikeille ruotsalaisille englantia. Ruotsi on turha!
Varför skriver du då varje dag svenska på SFP:s forum? 😀
Lukiolaislikkoba kirjoitti:
Varför skriver du då varje dag svenska på SFP:s forum? 😀
Bara, att du vet jag kan svenska. Jag är sakkunnig, som jag skriver. Svenska för finskspråkiga är onödig. Eleverna i skola borde påminna läraren varje dag om faktat.
Niin, ruotsalaisten puhua sinulle suomea, mutta sinun ei tarvitse puhua heille ruotsia. Mikä meni vikaan?
yuggis_ kirjoitti:
Niin, ruotsalaisten puhua sinulle suomea, mutta sinun ei tarvitse puhua heille ruotsia. Mikä meni vikaan?
Asiat ovat kohdallaan minä pakotan ruotsia puhuvat kommunikoimaan kanssani jokol suomeksi tai englanniksi. En tarvitse ruotsia missään. Fattar du. Me rules!
Matemaattisesti lahjakkaiden kannattaa miettiä koulunkäyntiä Virossa.
Pakkoruotsi ei haittaa opiskelua. Kouluissa on parempi kuri ja järjestys, eikä siellä ole mitään vihervasemmisto hömppää. Pojat, jotkaurheilevat hyötyisivät varmasti!yuggis_ kirjoitti:
Mutta sittenhän pitäisi osata puhua viroa.. :)
Suomalainen oppii viroa helposti. virossa ei tarvitse opiskella ruotsia.
Suomalainen oppii viroa helposti. virossa ei tarvitse opiskella ruotsia.
Ja Suomessa ei tarvitse opiskella Viroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i641268Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä1751171- 70946
Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol274819Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67787- 67776
Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6771Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment182739Älä epäile itseäsi
äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡31695- 29678