Tanssilavojen "mummot"

Täälä puhutaan paljon "mummuista"
Mitä tällä tarkotetaan ja mistä "mummun" tuntee?
Tarkoitetaanko tällä mahdollisesti ikää? (Yli 30v. Tämän ikäisillä alkaa oleen lapsenlapsia)
Vai tarkoitetaanko tällä näitä "kädenalitöpöttäjiä?)
Seinäruusuja, vai mitä?
Ilmianna
Jaa

31 Vastausta

En tiedä, mutta taitaa olla tyhmintä maailmassa mollata itseään vanhempia ihmisiä.
Hyvällä tuurilla sinusta ei tule kaljua, lihavaa, anorektikkoa, hampaatonta, selluliittista, tyhmää, köyhää, sairasta tai muuta epämiellyttävää joten sellaisia ihmisiä voit mollata. Mutta kaikki vanhenee joten mollaus tulee omille kintuille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No tätä minä kovasti ihmettelen.
30 vuotias mummo on minua melkein 30 vuotta nuorempi.
Kehtaako näitä mummoja hakee? Eihän kaikki tunne/tiedä kuka on mummu. Vaan joku voi tietää ja on noloo 60v . mies hakee "mummua" tanssiin.

On tämä mummous tanssilavoilla yhtä paha asia kuin pro.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Parempi mummo kainalossa, kun 10 kuopassa.
Ilmianna
Jaa
Taitaa olla niin että ne mummottelijat on niitä pahimpia ikärasisteja joita ravintoloissa ja lavoilla pyörii.......kaikkein naurettavin omalle kohdalle osunut oli itseäni reilu 5 vuotta vanhempi mies joka sanoi ettei tanssi mummojen ja eläkeläisten kanssa.....siitä jo aikaa 10 vuotta ja edelleen se sama tyyppi kuvittelee olevansa alta viiskymppinen ja saavansa alta kolmekymppisen
Ilmianna
Jaa
Minummielestä ei muut kuin Huuma oo tästä tanssimummuongelmastaan puhunut. Vaikea kuitenkin arvioita, kumpi hänelle onpi suurempi ongelma nimittäin mummut vai 99% hänen mielestään tanssitaidotonta samoissa tansseissa kuin Huuma ite on eli hänen mielestään kaikissa.
Ilmianna
Jaa
Jos tanssipaikoilla on mummoja, niin yhtä paljon on myös pappoja.
Itse viihdyn kaikenikäisten seurassa. Ja tanssin mieluimmin
omanikäisten kanssa.
Ilmianna
Jaa
Nämä mummotelut on käyty jo niin moneen kertaan läpi. Minä olen ollut mummo jo 12 vuotta lapsenlapsen meni, mutta kun lähden tanssimaan en ole siellä kenenkään mummo.
Ilmianna
Jaa
"Kaikki viittaa hyvin voimakkaasti siihen, että Huuman mummu oli kuuluisa tanssijatar, joka tanssinäytöksissä ja -kilpailuissa sekä musikaaleissa tanssi lajinmukaista vientiseuraamista standardikuvioin niin hienosti, että Huuma ajatteli, että hänkin haluaisi tanssia mummunsa lailla, mutta koska Huuma ei yrityksistään huolimatta oppinut tanssimaan mitään muuta kuin niitä itse keksimiään kuvioita, hän katkeroitui kaikille tanssia oipöökeesti vähänkin reenanneille naisille ja alkoi kutsua heitä mummuiksi."

Kiitos, kun selvitit asian.

Yllättävän hyvin tämä "mummofobia" on levinnyt tanssijoiden keskuudessa.
Varmasti syy on hyvä.
Vaikka hiukan epäuskottava.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Selitysten asiantuntijat ovat havainneet, että kaikista mahdollisista ja aivan mahdottomistakin selityksistä yksinkertaisin on aina oikea. Tämä oli yksinkertaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eiköhän se kammoisuus nuoressa ikäpolvessa johdu siitä, kun miehet yleensäkin naisten haulla odottaa että mielummin oman ikäpolven daami tulee hakee ja sitten ne mummot ryntäävät hakee nuorempaa ikäpolvee. Varsinkin vanhemmat papat tykkää liikaa nuorista tytöistä ja pilaavat nuorten illan omimalla vaikka väkisin nuoren ikäpolven daamin itsellensä, kun oman ikäpolven daamit ei kelpaa!!! Koittakaa te vanhemmat sedät ja tädit ymmärtää että me nuoret tanssimme mielummin oman ikäpolven kanssa ja varsinkaan ei tartte yrittääkkään omii nuorempaa ikäpolvee itsellenne koko illaksi sillätavalla pilaamalla nuorempien illan!!!! Jos te vanhemmat ikäpolvet olette vanhempia viisaita, niin silloin ymmärrätte jättää nuoremmat rauhaan, KIITOS!!!! Ei meillä nuoremmalla ikäpolvella yleensä ole tapana hakee tanssimaan vanhempaa ikäpolvee, kun haluamme tanssia vain oman ikäpolvemme kanssa ja yrittäkää edes se ymmärtää, te vanhemmat sedät ja tädit. KIITOS!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei se aina noin mene, että "mummot" hakee nuoria miehiä. Minua on hakenut nuoret miehet ja ovatkin olleet erittäin fiksuja. Haku ei ole jäänyt yhteen kertaan vaan samanillan aikana useasti. Itse en hae koskaan nuorempia paitsi näitä jotka on minua ensin tansittaneet hän sitten naistenhaulla. Jokainen valitsee itse tanssitettavansa olipa nuori tai vanhempi. Aina on lavoille sopuisasti sovittu. Täällä vaan halutaan aina tehdä kaikesta numero ja vielä ikävällä ja ilkeällä tavalla niin kuin kaikissa kommentointi ketjuissa. Onneksi nämä "lieveilmiöt" ei ole tansseja koskaan pilanneet, täällä vaan "huutelevat".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hain tanssimaan vanhempaa miestä. Oli järkkärinä sillä lavalla tää kaveri. Hain siksi, että olin nähnyt hänen tanssivan hyvin. Osoittautui ulkonäköään vanhemmaksi (jos kertoi oikein ikänsä) ja hän virnuili minulle, että sopisin hyvin hänen lapseksi iältäni. Supliikki oli kyllä parasta savolaista A-laatua miehen kysellessä, jotta onko täällä liian vähän valoja vai jäikö minulla piilolinssit laittamatta tansseihin lähtiessä? Olen sillä lavalla käydessäni hakenut samaa kaveria toisenkin kerran.
Vanhemmissa miehissä on se hyvää, että useimmat osaavat jutella eikä heti ole vonkaus menossa. Poislukien nämä kiiltäväsilmäiset ja tekohymy kasvoillaan olevat tyypit, joilla on sairaalloinen kiinnostus itseään 40-50 vuotta nuorempiin tyttöihin. Tälläkin puheena olevalla lavalla huomasin yhden sellaisen. Ei ole etelän lavasta kysymys, Itä-Suomessa on tämä paikka. Kesälomareissulla olen siellä käynyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sinä hait itse vanhempaa miestä tanssimaan. Tässä on se jutun juju. Sopuisasti-nimimerkki kirjoitti myös hyvin. Tanssilavoilla on sitten lisäksi nämä muiden tekemisiä kyttäävät, yleensä naispuoliset mielensä pahoittajat. Foxineidin tanssiessa järkkärin kanssa on siellä suut käyneet ja kulmakarvoja kohoteltu.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
VVjenkka kirjoitti:
Sinä hait itse vanhempaa miestä tanssimaan. Tässä on se jutun juju. Sopuisasti-nimimerkki kirjoitti myös hyvin. Tanssilavoilla on sitten lisäksi nämä muiden tekemisiä kyttäävät, yleensä naispuoliset mielensä pahoittajat. Foxineidin tanssiessa järkkärin kanssa on siellä suut käyneet ja kulmakarvoja kohoteltu.
Millä lavalla saa järkkärit tanssia? Onhan se näky, jos keltainen liivi päällä humppaa siellä. Epäilen, ettei foxineidin ole totta. Jos oikeesti tanssikavaljeeri on ollut järjestyksenvalvojana sinä iltana. Jos on ollut vapaalla, niin sitten on tietysti tilanne toinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mummo on isoäiti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Isoäiti taas on muori Hämeesasä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Muoriksi sanovat Pohjois-Savossa, varmaan Kainuussakin. Siis isoäitejä. Akaksi vaimoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tanssilavojen "papat" ! Tanssimassa käy yhtälailla pappoja , kuin mummojakin. Mikä ihme siinä mummo , pappa asiassa oikeen on erona, että useimmiten jos on jotain negatiivista sanottavaa , niin se tulee" mummo muodossa ". Harvemmin negatiivinen palaute tulee "pappa muodossa " , silloin puhutaan mieluummin vanhemmasta mieshenkilöstä. Voisiko joku selittää ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei sitä tarvitse selittää, muutamalla kommentoijille on vaan asennevamma. Ei ole koskaan ollut ongelmia lavoilla ja tanssia olen saanut eri-ikäisten kanssa 😁.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Olikohan
VVjenkka kirjoitti:
Millä lavalla saa järkkärit tanssia? Onhan se näky, jos keltainen liivi päällä humppaa siellä. Epäilen, ettei foxineidin ole totta. Jos oikeesti tanssikavaljeeri on ollut järjestyksenvalvojana sinä iltana. Jos on ollut vapaalla, niin sitten on tietysti tilanne toinen."

Kyllä välillä näkee myös järkkärit parketilla. Mummelit hakevat ja hyvä, että pääsevät
tanssimaan, edes kerran illassa. Ihan tuttu näky esim. Pavilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Järjestuksenvalvojan tehtävä on valvoa tilaisuutta ei tanssittaa ketään. Ammattitaidottomutta tuollainen, mutta Pavilla kai normaalia eihän niistä papparaisista muuhun olisikaan tosipaikan tullen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pavi kirjoitti:
Järjestuksenvalvojan tehtävä on valvoa tilaisuutta ei tanssittaa ketään. Ammattitaidottomutta tuollainen, mutta Pavilla kai normaalia eihän niistä papparaisista muuhun olisikaan tosipaikan tullen.
Milläkö lavalla? Tiedän montakin lavaa, jossa järkkärit tanssii, eikä niillä ole mitään keltaisia liivejä päällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Väliaskel kirjoitti:
Milläkö lavalla? Tiedän montakin lavaa, jossa järkkärit tanssii, eikä niillä ole mitään keltaisia liivejä päällä.
Lavat tyhjentyneet tanssijoista, vain (liivijengi) = järkkärit jäljellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Päivätanssit ovat suosittuja ja niitä on paljon. Väkeä riittää kaikenlaisiin
tapahtumiin. Eläkeläiset valtaavat parketit. Säkkijärven polkka se soi
ja nuoret ja vanhat yhteen toi. Näin mentiin polkkaa ennenvanhaan.
Keski-ikäinen on tanssin suhteen väliinputoaja. Nuorisopaikat ei enää
kiinnosta ja tanssipaikoilla on vähän omanikäistä porukkaa.
Monen muunkin tanssi-innostus on vähentynyt ja on tullut muita
liikunnallisia harrastuksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tanssikengätroskiin kirjoitti:
Päivätanssit ovat suosittuja ja niitä on paljon. Väkeä riittää kaikenlaisiin
tapahtumiin. Eläkeläiset valtaavat parketit. Säkkijärven polkka se soi
ja nuoret ja vanhat yhteen toi. Näin mentiin polkkaa ennenvanhaan.
Keski-ikäinen on tanssin suhteen väliinputoaja. Nuorisopaikat ei enää
kiinnosta ja tanssipaikoilla on vähän omanikäistä porukkaa.
Monen muunkin tanssi-innostus on vähentynyt ja on tullut muita
liikunnallisia harrastuksia.
Polkkaa voin mennä vanhemman naisen kanssa. Lähekkäin tansseja tanssin mielummin oman ikäpolven daamien kanssa. Vanhemmat miehetkin voi hakee nuorempii tyttöjä korkeintaan nopeille tansseille, niinkun esim polkalle, mutta lähekkäin tanssiin nuoria tyttöjä ette houkuttele ja niihin haette oman ikäisiä, tai muuten me nuorempia vikitteleviä ja ahdistelevia vanhempia äijiä vihaavat tulemme hyvin hyvin vihaiseksi!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mummottelua harrastavat varmaankin kaikki sellaiset tyypit, jotka eivät kestä = mieli ei taivu hyväksymään että nykyaikana on hyväkuntoisia, hyvän näköisiä, reippaita, terveitä, nykytyyliin pukeutuvia ja muutenkin laittautuneita, itsellisiä ja omatahtoisia naisihmisiä, joita ikä ei paina eikä haittaa eikä ole este mennä minne vain ja tehdä mitä vain.

Mummottelu ja tuntemattoman ihmisen mummoksi leimaaminen kertoo ahdasmielisyydestä ja rajoittuneisuudesta ja nämä mielen viat ovat omistajansa ongelma, ei yhdenkään naisen, joka on jo nähnyt ja kokenut mutta ei jämähtänyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Varmasti jokainen törmää tanssilavoilla vastakkaisen sukupuolen ihmisiin, joiden kanssa ei mielellään tanssi syystä tai toisesta. Mummoksi, ukoksi, tädiksi tai sedäksi maininta kertoo tästä.

Se, miksi jonkun kokee mummoksi tai vastaavaksi on yksilöllistä. Jonkun välttelyn alainen voi olla monen suosikki. Terveellä järjellä voi välttää monta ei-toivottua tilannetta. Vanhempia voinee hakea melko riskittömästi, jos ei ole iän lisäksi ole muita merkittäviä erottavia tekijöitä. Mutta jos haet selvästi nuorempaa, tai pienempää miestä (isompaa naista), tai muuten merkittävästi eroavaa, joka ei ole itse hakenut sinua, olet ottanut selvän riskin.

Ikä ei suinkaan ole ainut erottava tekijä, monestikin voi kiinnostua enemmän äidistä kuin tyttärestä, jos muut ominaisuudet ovat paremmin kohdallaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olettaisin, että mummottelijat ovat piukkapipoisia itseensä kyllästyneitä sekä itseään täynnä olevia älykääpiöitä, jotka eivät osaa nauttia elämästään.
Rajoittuneisuus joutaa roskikikseen, joten arvostakaamme toisiamme ja nauttikaamme tanssista ja toistemme seurasta.
Muistattehan, että jotkut tykkää "mummoista ja toiset tyttäristä" ja molemmat ovat pirun tyytyväisiä.
Hyväksymällä kaikki mukaan, voimme saada tanssiharrastuksemme uudelleen kukoistamaan.
Ilmianna
Jaa
Täällä on kysytty määritelmää mummoille. Tässä tilastotiedettä:
Tanssilavojen nuoret ja nuoremmat ovat 30-50 vuotiaita.
Alle kolmekymppisiä on jokapaikassa vähän.
Ikäryhmä "mummot" ovat 50-65 vuotiaita ja heidän ikäisiään on paljon tanssipaikoilla.
Heitä pidetään mummoina ja mummotellaan yleisesti.
Sitten 65+ ja vanhemmat ovat vanhuksia. Heidänkin määrä on lisääntynyt myös runsaasti,
ainakin joissakin paikoissa. Tanssijoiden keski-ikä on noussut.
Eikä siihen auta muu, kuin alkaa itsekin vanhenemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eihän tämä lavojen "keski-iän" nousu voi olla mikään ongelma.
Jos nyt lavojen keski-ikä on vaikka 55v. ja Sinä olet 45v. On keski-ikä 10 v. korkeempi.
Ongelma?
Älä huoli. Vuodenpäästä lavojen keski-ikä ei ole noussut täyttä vuotta.
SINÄ olet vanhentunut täyden vuoden.
Johtuen vanhempien todennäköisyysdessä lopettaa tanssi. Syystä tai toisesta.
Eli Sinä saat kohta tämän keskiarvon kiinni ja saatat hyvällä onnella päästä jopa yli.
Elät pitempään, jalat ja pää toimii ja sattuu vielä jäämään rahaa eläkkeestä muutama kymppi, eikä lääkäri ole vienyt ajkorttia.

Minusta ongelma olis, jos keski-ikä laskis koko ajan.
Mihin menisit tanssiin 10v. päästä jos nuorimmat tanssijat olis 25v. ?
No tätä ongelmaa ei tule.
Meidän ikäluokan mukana menee hautaa "lavatanssit" ja vain muutama jää niitä kaipaamaan. Eli ei se kosketa juuri ketään.

Tanssitaan ja iloitaan vielä, kun jalka nousee ja kunnioitetaan muita tanssijoita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Edelleen: alle 70-vuotias terve ja toimintakykyinen ihminen ei ole vanha eikä siis vanhuskaan koska nykykäsityksen mukaan vanhuus alkaa jossain 80 tuolla puolen ja ehkä ei vielä silloinkaan jos ...

Joku pitää itseään vanhana jo heti 40 jälkeen, ei kai kaikkien tarvitse sen takia taaplata sellaisen tyhjäaivoisen ajatusten mukaisesti. Vai?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Tanssilavojen "mummot"

Täälä puhutaan paljon "mummuista"
Mitä tällä tarkotetaan ja mistä "mummun" tuntee?
Tarkoitetaanko tällä mahdollisesti ikää? (Yli 30v. Tämän ikäisillä alkaa oleen lapsenlapsia)
Vai tarkoitetaanko tällä näitä "kädenalitöpöttäjiä?)
Seinäruusuja, vai mitä?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta