Helpot vaihdevuodet menopaussia odotellessa

KohtaOhi

Kuukautiset jäi muutama kuukausi sitten pois. Samalla sain hikoiluoireen, mutta hikoilupuuskia tulee vain silloin tällöin eikä edes joka päivä. Mieliala on tosi rauhallinen ja tasainen. Koko ajan funtsin, että tällainen mielentilako miehillä on aina. Tuntuu kuin olisi yhtäkkiä päässyt jonkinlaiseen tyyneyden olotilaan. On vahva tunne, ettei niitä kuukautisia enää tule, mutta varmuudeksi on nyt aina tuo pikkuhousunsuoja käytössä. Jos näin helpolla tästä pääsen, niin olen kyllä tosi onnellinen. En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, joten olen ajatellut, että voisiko tämä oireiden vähäisyys johtua siitä. Olen asiasta niin onnellinen, että tulin ihan tänne kertomaan. On edes yksi asia, jossa pääsen helpolla.

2

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori_mummoilija

      Tuskinpa syynä on hormoniehkäisyn puute, pikemminkin sopiva geeniperimä sopivalla asenteella höystettynä. Elämäntavatkin vaikuttavat. Ylipainoinen ja huonokuntoinen hikoilee enemmän kuin timmi ja liikkuva. Tupakka ja viina ovat pahasta. Monipuolisesta ruuasta saa kaiken tarvitsemansa ja mielikin voi hyvin. Sokeri se vasta mielen tasapainon sekoittaa. Jos kaikki elämäntavat ovat hakusessa, niin selvähän se, että keski-iässä ei voi voida enää hyvin.

      Meillä on helppoja ja huomaamattomia vaihdevuosia suvussa, joten odotan sellaisia itsekin. Mielestäni pienet hikoilut ovat ok.

    • vaihtareissa

      Minulla on toistaiseksi ollut helpot vaihdevuodet, mutta oireet menee kausittain. Välillä on tukalatkin kuumat aallot, mutta ykskaks kaikki on poissa menee vuosi ja ne tulee hetkeksi takaisin ja odotellaan tuleeko ne taas ajan kuluessa takaisin.
      Eli pitkät oireettomat kaudetkin on mahdollista. Jos kuukautiset on hetken pois ei se vielä näytä millaiset vaihdevuodet tulee edessäpäin olemaan ja menkatkin voi pitää muutaman kuukauden tauon alkuun.
      Jokainen tietenkin toivoo helppoja ja pitää nauttia niistä hyvistä kausista niin kauan kun ne kestää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe