Olen lähdössä Puolan Poznan ,
käykö siellä eurot, vai pitääkö vaihtaa valuuttaa?
Käykö eurot
14
8286
Vastaukset
- Stef_
Puolan valuutta on zloty, ei euro. Valuutan vaihto kaupungin keskustassa KANTOR - pisteissä. Ei kannata vaihtaa Suomessa eikä lentokentällä. Pankki- ja luottokortit käy melkein kaikkialla.
- tärkeäkysymys
miksi ei kannata vaihtaa suomessa? itse olen ajatellut ennen 15.9 tapahtuvaa puolaan lähtöäni vaihtaa suomalaisessa pankissa 250€ niin jotain 1000 zlotya saisin.. otetaanko ne lentokentällä tarkastukseen vai miksi ihmeessä vasta perillä kannattaa vaihtaa rahat?
Voit tehdä esim. seuraavasti: Vaihda Puolaan tullessa lentokentällä sen verran että pääset majapaikkaan. Kun olet kohteessa, vaihdat Kantor-nimisessä paikassa, esim. euron kohdalla näet kaksi kurssia. Kun vaihdat euroja zloteiksi, menee pienemmän kurssin mukaan, sitten kun vaihdat zlotit euroiksi, niin isomman kurssin mukaan. Missään pankeissa ei Suomessa kannata vaihtaa. Viikko sitten Sopotissa euron kurssi 4,25. Pääsääntöisesti kaikkia valuuttoja kannattaa vaihtaa kohdemaassa.
- Anonyymi
tärkeäkysymys kirjoitti:
miksi ei kannata vaihtaa suomessa? itse olen ajatellut ennen 15.9 tapahtuvaa puolaan lähtöäni vaihtaa suomalaisessa pankissa 250€ niin jotain 1000 zlotya saisin.. otetaanko ne lentokentällä tarkastukseen vai miksi ihmeessä vasta perillä kannattaa vaihtaa rahat?
Zloteja saa Puolassa enemmän kuin Suomessa samalla euromäärällä.
- Piija63
Annatko vinkkejä Poznaniin!
- Pottu2018
Perunaviina on hyvää, sopii myös keliaakikoille.
- Anonyymi
Pankkikortti käy paikassa kuin paikassa .Ei välttämättä tarvitse vaihtaa valuuttaa
- Anonyymi
Kurvat ottaa vain käteistä.
- Anonyymi
tai suihin....
- Anonyymi
No johan lähti omituisille raiteille tämä keskustelu
- Anonyymi
Tiedoksi: sana "kurva" on suomeksi ilotyttö.
- Anonyymi
Miten se vaihto tapahtuu. Onko jokin kone johon tökkään esim 50 e setelin ja se työntää sitten niitä zloteja mulle takaisin ????
- Anonyymi
Kaupungeissa on paljon rahanvaihtopisteitä nimeltään Kantor. Hotelleissakin voi vaihtaa.
- Anonyymi
1 Puolan zloty on yhtä kuin
0,22 Euro.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1182728- 872391
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651870- 561797
- 1681749
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581576Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461566- 1231383
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3871306Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281279