Käykö eurot

käyköeurot

Olen lähdössä Puolan Poznan ,
käykö siellä eurot, vai pitääkö vaihtaa valuuttaa?

14

6987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stef_

      Puolan valuutta on zloty, ei euro. Valuutan vaihto kaupungin keskustassa KANTOR - pisteissä. Ei kannata vaihtaa Suomessa eikä lentokentällä. Pankki- ja luottokortit käy melkein kaikkialla.

      • tärkeäkysymys

        miksi ei kannata vaihtaa suomessa? itse olen ajatellut ennen 15.9 tapahtuvaa puolaan lähtöäni vaihtaa suomalaisessa pankissa 250€ niin jotain 1000 zlotya saisin.. otetaanko ne lentokentällä tarkastukseen vai miksi ihmeessä vasta perillä kannattaa vaihtaa rahat?


      • Voit tehdä esim. seuraavasti: Vaihda Puolaan tullessa lentokentällä sen verran että pääset majapaikkaan. Kun olet kohteessa, vaihdat Kantor-nimisessä paikassa, esim. euron kohdalla näet kaksi kurssia. Kun vaihdat euroja zloteiksi, menee pienemmän kurssin mukaan, sitten kun vaihdat zlotit euroiksi, niin isomman kurssin mukaan. Missään pankeissa ei Suomessa kannata vaihtaa. Viikko sitten Sopotissa euron kurssi 4,25. Pääsääntöisesti kaikkia valuuttoja kannattaa vaihtaa kohdemaassa.


      • Anonyymi
        tärkeäkysymys kirjoitti:

        miksi ei kannata vaihtaa suomessa? itse olen ajatellut ennen 15.9 tapahtuvaa puolaan lähtöäni vaihtaa suomalaisessa pankissa 250€ niin jotain 1000 zlotya saisin.. otetaanko ne lentokentällä tarkastukseen vai miksi ihmeessä vasta perillä kannattaa vaihtaa rahat?

        Zloteja saa Puolassa enemmän kuin Suomessa samalla euromäärällä.


    • Piija63

      Annatko vinkkejä Poznaniin!

      • Pottu2018

        Perunaviina on hyvää, sopii myös keliaakikoille.


    • Anonyymi

      Pankkikortti käy paikassa kuin paikassa .Ei välttämättä tarvitse vaihtaa valuuttaa

      • Anonyymi

        Kurvat ottaa vain käteistä.


    • Anonyymi

      tai suihin....

    • Anonyymi

      No johan lähti omituisille raiteille tämä keskustelu

      • Anonyymi

        Tiedoksi: sana "kurva" on suomeksi ilotyttö.


    • Anonyymi

      Miten se vaihto tapahtuu. Onko jokin kone johon tökkään esim 50 e setelin ja se työntää sitten niitä zloteja mulle takaisin ????

      • Anonyymi

        Kaupungeissa on paljon rahanvaihtopisteitä nimeltään Kantor. Hotelleissakin voi vaihtaa.


    • Anonyymi

      1 Puolan zloty on yhtä kuin
      0,22 Euro.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe