Sydäntä särkee

Äiti1985

Olemme eronneet tyttären isän kanssa jo 10- vuotta sitten. Hänellä on uudesta avioliitosta lapsi joka päättyi eroon muutama vuosi sitten. Asumme tyttären kanssa toisella paikkakunnalla, tytär käy isänsä luona aina pidemmillä lomilla. Meillä molemmilla on uudet suhteet, minulla maailman ihanin mies ja nyt hänelläkin kuulemma uusi suhde joka on vienyt jalat alta.

Eilen tyttären isä laitteli minulle viestejä kuinka mukavaa tämän uuden suhteen, hänen lapsien sekä tämän lapsen kanssa joka on entisestä avioliitosta leikkiä ja pelata ja muutenkin soittelee ja laittelee minulle viestejä kuinka hyvin hänellä menee ja haluaisi olla minun kanssani ns. ystävä. Itse olen ilmaissut sekä kertonut myöskin ihan suoraan etten halua olla tekemisissä muuten kun tämän yhteisen tyttäremme asioissa.

Tyttäremme täyttää tänään 13- vuotta, ongelma vain on siinä että tähän meidän yhteiseen tyttäreen hän ei pidä mitään yhteyttä, ei koskaan soittele tai laittele viestejä mitä kuuluu, sydäntä särkee katsoa vierestä varsinkin näin syntymäpäivänä kun isänsä ei muista millään tavalla, viestin saattaa laittaa tappelun kera jos häntä siitä muistutan.

Enkä mä tiedä haluanko mä tällä kirjoitelmalla mitään kysyä, ehkä haen vertaistukea, tuntuu vain niin pahalta kun omalla lapsella on paha olla enkä tiedä mitä tekisin että se oloa helpottaisi. Itse yritän luoda tyttären kanssa mahdollisen vahvan, rakastavan sekä välittävän suhteen mutta on asioita joille ei mitään voi. Yrittänyt olen puhua isälle että pitäisi enemmän yhteyttä lapseensa muttei aikuista ihmistä voi pakottaa :(

49

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahoittelen

      "Meillä molemmilla on uudet suhteet, minulla maailman ihanin mies ja nyt hänelläkin kuulemma uusi suhde joka on vienyt jalat alta."

      Olet yllättävän avarakatseinen kun kestät, että sinun maailman ihanin mies löysi uuden suhteen, joka vei jalat alta. :D

      Mies ei vain osaa olla isä teini-ikäiselle tyttärelleen tai ehkä hän ei halua itselleen myöntää, että ikää kertyy ja tytärkin aikuistuu. Onko hän aina ollut välinpitämätön tytärtään kohtaan? Kyllä hän kuulostaa huonolta isältä, jos ei muista tyttärensä syntymäpäivää.

      • Äiti1985

        :D tuollaisen käsityksen tuosta tosiaan saa. Minulla on maailman ihanin mies ja lapsen isällä on myöskin suhde joka kuulemma on vienyt jalat alta.

        Aina on ollut samanlaista, isällä on mielenterveys- ja päihdetaustaa, aikoinaan jouduin tyttären ottamaan pois hänen elämästään. Sitä kadun ja anteeksi pyytänyt molemmilta, tehtyä ei saa tekemättömäksi. Mutta mitä muuta mä voin tehdä kun kannustaa nykyään olemaan yhteydessä tyttäreensä, tutustumaan paremmin ja tytärtä kunnioittamaan isäänsä sellaisena kun se on.


      • Äitimyös

        Ollaan lasten kanssa käsitelty isän ongelmat (päihde/mt ) silloin ku menee huonosti niin isästä ei kuulu mitään.ja hänet näkee sekavana. Eipä lapset tyhmiä ole. Sitten isompana voivat kysellä isältään tarkemmin mikä - meininki. Uskon hartaasti että kyllä isä rakastaa lapsiaan, mutta hänellä on omat taistelut menossa elämän tasapainon kanssa.


      • Isämyöskin
        Äitimyös kirjoitti:

        Ollaan lasten kanssa käsitelty isän ongelmat (päihde/mt ) silloin ku menee huonosti niin isästä ei kuulu mitään.ja hänet näkee sekavana. Eipä lapset tyhmiä ole. Sitten isompana voivat kysellä isältään tarkemmin mikä - meininki. Uskon hartaasti että kyllä isä rakastaa lapsiaan, mutta hänellä on omat taistelut menossa elämän tasapainon kanssa.

        Ollaan lasten kanssa käsitelty äidin vieraannuttamis ongelmat (päihde/mt ) silloin ku menee huonosti niin "äidistä- ja vieraan- nuttaja viranomaisista" ei kuulu mitään ja näkee sekavana.
        Eipä lapset tyhmiä ole. Sitten isompana voivat kysellä äidiltään tarkemmin mikä - meininki. Uskon hartaasti että kyllä äiti rakas-taa lapsiaan, mutta hänellä- ja vieraannuttaja viranomaisilla on omat taistelut menossa elämän tasapainon kanssa.


      • Äiti1985
        Äitimyös kirjoitti:

        Ollaan lasten kanssa käsitelty isän ongelmat (päihde/mt ) silloin ku menee huonosti niin isästä ei kuulu mitään.ja hänet näkee sekavana. Eipä lapset tyhmiä ole. Sitten isompana voivat kysellä isältään tarkemmin mikä - meininki. Uskon hartaasti että kyllä isä rakastaa lapsiaan, mutta hänellä on omat taistelut menossa elämän tasapainon kanssa.

        Ei tullut edes whatsappiin viestiä jossa toivottaisi hyvää syntymäpäivää :( Minäkin olen selittänyt isän mielenterveysongelmat muttei eilen sltä tuntunut että ongelmia on kun laitteli kuvia kuinka touhuaa nuoremman lapsen, uuden naisen sekä hänen lapsensa kanssa etteikö sen vuoksi muistaisi/ jaksaisi laittaa yhtä viestiä.

        En tiedä kuinka kauan jaksan itkeä yksin illalla kun tiedän että tyttärellä tuntuu pahalt enkä voi tehdä asialle mitään toivoen ettei tytär syytä itseään siitä ettei isänsä muista ja päivällä yritän parhaani mukaan puhua isästä pelkkää hyvää ja ymmärtää miksi asiat on näin.


      • Äiti1985
        Isämyöskin kirjoitti:

        Ollaan lasten kanssa käsitelty äidin vieraannuttamis ongelmat (päihde/mt ) silloin ku menee huonosti niin "äidistä- ja vieraan- nuttaja viranomaisista" ei kuulu mitään ja näkee sekavana.
        Eipä lapset tyhmiä ole. Sitten isompana voivat kysellä äidiltään tarkemmin mikä - meininki. Uskon hartaasti että kyllä äiti rakas-taa lapsiaan, mutta hänellä- ja vieraannuttaja viranomaisilla on omat taistelut menossa elämän tasapainon kanssa.

        Tässä minun tapauksessa ei kysymys taida olla ihan tuosta. Isä saisi soitella lapselleen vaikka päivittäin, aina on tervetullut tänne käymään ja saa pitää yhteyttä tyttäreensä. Kysyn aina mielipidettä tytärtä koskevissa asioissa, niin kasvatuksessa kuin päätöksissä mitkä koskevat tytärtä, antanut neuvoja tytärtä koskevissa asioissa, esiteini kun on joka on tulossa teini-ikään, pyytänyt pitää enemmän yhteyttä, tutustua tyttären harrastuksiin ja mielenkiinnon kohteisiin mutta mitään ei tapahdu.

        Kerrohan mitä mä voisin tehdä toisin jotta heidän kahden välit olisivat paremmin? Tyttärelle olen sanonut että hänkin voisi joskus soitella isällensä mutta fakta on se että isä on tässä se aikuinen ja tytär lapsi, aikuisen pitäisi ottaa ainakin se ensimmäinen askel jotta isä-lapsi-suhde olisi parempi ja minäkin voisisin sanoa että olen aikoinaan valinnut lapselleni hyvän isän.


      • Isämyöskin
        Äiti1985 kirjoitti:

        Tässä minun tapauksessa ei kysymys taida olla ihan tuosta. Isä saisi soitella lapselleen vaikka päivittäin, aina on tervetullut tänne käymään ja saa pitää yhteyttä tyttäreensä. Kysyn aina mielipidettä tytärtä koskevissa asioissa, niin kasvatuksessa kuin päätöksissä mitkä koskevat tytärtä, antanut neuvoja tytärtä koskevissa asioissa, esiteini kun on joka on tulossa teini-ikään, pyytänyt pitää enemmän yhteyttä, tutustua tyttären harrastuksiin ja mielenkiinnon kohteisiin mutta mitään ei tapahdu.

        Kerrohan mitä mä voisin tehdä toisin jotta heidän kahden välit olisivat paremmin? Tyttärelle olen sanonut että hänkin voisi joskus soitella isällensä mutta fakta on se että isä on tässä se aikuinen ja tytär lapsi, aikuisen pitäisi ottaa ainakin se ensimmäinen askel jotta isä-lapsi-suhde olisi parempi ja minäkin voisisin sanoa että olen aikoinaan valinnut lapselleni hyvän isän.

        Voisit vaihtaa osia lapsen/ tyttäresi isän kanssa; lapsesi asuisi vuorostaan isällä- varmasti sillä tavoin tyttäresi saisi arvokasta
        tytär-isä aikaa ja välit lähentyisivät. Saisinpa itsekkin isänä
        pidettyä yhteyttä lapsiini- kaikki yhteydenpito saöattu äidin-
        ja viranomaisten toimesta-


      • isämyöskin
        Äiti1985 kirjoitti:

        Ei tullut edes whatsappiin viestiä jossa toivottaisi hyvää syntymäpäivää :( Minäkin olen selittänyt isän mielenterveysongelmat muttei eilen sltä tuntunut että ongelmia on kun laitteli kuvia kuinka touhuaa nuoremman lapsen, uuden naisen sekä hänen lapsensa kanssa etteikö sen vuoksi muistaisi/ jaksaisi laittaa yhtä viestiä.

        En tiedä kuinka kauan jaksan itkeä yksin illalla kun tiedän että tyttärellä tuntuu pahalt enkä voi tehdä asialle mitään toivoen ettei tytär syytä itseään siitä ettei isänsä muista ja päivällä yritän parhaani mukaan puhua isästä pelkkää hyvää ja ymmärtää miksi asiat on näin.

        josko luopuisit elatusmaksuista; lapsi asuisi enemmän isällä-- varmasti sillä tavoin tyttäresi saisi arvokasta tytär-isä aikaa ja välit lähentyisivät. Saisinpa itsekkin isänä pidettyä yhteyttä lapsiini- kaikki yhteydenpito salattu tarkoitushakuisesti äidin-
        ja viranomaisten toimesta-


      • Äitimyös
        Äiti1985 kirjoitti:

        Ei tullut edes whatsappiin viestiä jossa toivottaisi hyvää syntymäpäivää :( Minäkin olen selittänyt isän mielenterveysongelmat muttei eilen sltä tuntunut että ongelmia on kun laitteli kuvia kuinka touhuaa nuoremman lapsen, uuden naisen sekä hänen lapsensa kanssa etteikö sen vuoksi muistaisi/ jaksaisi laittaa yhtä viestiä.

        En tiedä kuinka kauan jaksan itkeä yksin illalla kun tiedän että tyttärellä tuntuu pahalt enkä voi tehdä asialle mitään toivoen ettei tytär syytä itseään siitä ettei isänsä muista ja päivällä yritän parhaani mukaan puhua isästä pelkkää hyvää ja ymmärtää miksi asiat on näin.

        Eipä meilläkään mitään viestiä tule kummankaan lapsen synttäreillä. Joululahjat/synttärilahjat kuitenkin tulee milloin sattuu JOS tulee. Kyllä sen huomaa kuinka lapset takertuu niihin kullattuihin muistoihin. Eikä se pahasta kai ole.

        Lapset ovat kyllä hieman katkeria kun isä viettää avopuolison lapsen kanssa eniten aikaa ja hommaa juttuja. Mutta elämä jatkuu. Itse kuitenkin pyrin olemaan se kallio joka ottaa vastaan hyvät ja huonot tuulet ja rakastaa takaisin.


      • Äiti1985
        Isämyöskin kirjoitti:

        Voisit vaihtaa osia lapsen/ tyttäresi isän kanssa; lapsesi asuisi vuorostaan isällä- varmasti sillä tavoin tyttäresi saisi arvokasta
        tytär-isä aikaa ja välit lähentyisivät. Saisinpa itsekkin isänä
        pidettyä yhteyttä lapsiini- kaikki yhteydenpito saöattu äidin-
        ja viranomaisten toimesta-

        Ongelma vain on siinä että tytär ei halua muuttaa sinne enkä minä aio pakottaa vain ja ainoastaan siksi että saisi olla enemmän isänsä kanssa eikä isällä ole päihdetaustansa sekä mielenterveysongelmien vuoksi mahdollisuutta ottaa asumaan sinne milloin mistäkin hermonsa menettävää teiniä joka huutaa ja paiskaa ovia. Tuon ikäisen itsehillintä on nollassa eikä ole oikein sitä tukahduttaa sen vuoksi että isä ei sitä välttämättä kestä, saattaa nuppi mennä nurin tai alkaa napit taas maistumaan.

        Mitä tulee elatusmaksuun niin se tulee mulle kelan kautta, siitä pieni osa menee vuokraan, ruokiin, loput käyttötavaroihin mitä tytär käyttää esim. Puhelin ja vaatteet.

        Oliko vielä jotain muuta tähän paska-äiti aiheeseen liittyen?


      • Äiti1985
        Äitimyös kirjoitti:

        Eipä meilläkään mitään viestiä tule kummankaan lapsen synttäreillä. Joululahjat/synttärilahjat kuitenkin tulee milloin sattuu JOS tulee. Kyllä sen huomaa kuinka lapset takertuu niihin kullattuihin muistoihin. Eikä se pahasta kai ole.

        Lapset ovat kyllä hieman katkeria kun isä viettää avopuolison lapsen kanssa eniten aikaa ja hommaa juttuja. Mutta elämä jatkuu. Itse kuitenkin pyrin olemaan se kallio joka ottaa vastaan hyvät ja huonot tuulet ja rakastaa takaisin.

        Sitä vaan toivoisi että isä olisi se isä lapselleen, jankutan ja kitisen sille että tekisi asiat paremmin mutta se taitaa olla sama kun hullua kuristaisi, ei mitään muutosta. Itse kun sitä menisi vaikka persus edellä puuhun oman lapsensa vuoksi niin ei voi ymmärtää miten joku voi olla noin välinpitämätön.

        Laittoi eilen tyttärelle viestiä mutta vasta sen jälkeen kun asiasta muistutin, minun mielestä ei ole hyväksyttävää että unohti koska kuka unohtaa oman lapsensa syntymäpäivän?

        Onko se väärin odottaa sitä päivää että tytär sanoo ettei halua enää isänsä luokse mennä, siinä vaiheessa tietenkin keskustelen asian tyttären kanssa läpi mutta pakottaa en aio vaan nostan kädet pystöön ja sanon ettei tarvitse jos ei halua. Pahaltahan se varmasti tuntuu siinä vaiheessa molemmilta, minä tulen sitten olemaan se joka saa haukut niskaani siltä isältä sekä se kallio johon se tytär kopsahtaa.


      • Äiti1985
        isämyöskin kirjoitti:

        josko luopuisit elatusmaksuista; lapsi asuisi enemmän isällä-- varmasti sillä tavoin tyttäresi saisi arvokasta tytär-isä aikaa ja välit lähentyisivät. Saisinpa itsekkin isänä pidettyä yhteyttä lapsiini- kaikki yhteydenpito salattu tarkoitushakuisesti äidin-
        ja viranomaisten toimesta-

        Isä saa ihan yhtä lailla kelalta tai sossusta rahaa kun tytär on sillä pidemmillä lomilla kun kirjoitan todistuksen päivistä jolloin hän on siellä.


      • juujuuuuuuu
        Äiti1985 kirjoitti:

        Isä saa ihan yhtä lailla kelalta tai sossusta rahaa kun tytär on sillä pidemmillä lomilla kun kirjoitan todistuksen päivistä jolloin hän on siellä.

        isä saa muutaman euron- oliko se 4 eur/ päivä; ei riitä
        edes lapsen välttämättömiin ruoka/ ylläpito
        kustannuksiin. Äiti saa elatustukineen, lapsilisineen ym.
        tukineen ainakin 500 eur/ kk isän maksamat elatusmaksut


      • Äiti1985
        juujuuuuuuu kirjoitti:

        isä saa muutaman euron- oliko se 4 eur/ päivä; ei riitä
        edes lapsen välttämättömiin ruoka/ ylläpito
        kustannuksiin. Äiti saa elatustukineen, lapsilisineen ym.
        tukineen ainakin 500 eur/ kk isän maksamat elatusmaksut

        Isä saa 15 euroa päivässä lapsesta, ihan omin sanoin minulle kertoi. Aina kirjoitan koko loman ajaksi todistuksen vaikka tytär on isällään ehkä 2 päivää lomasta ja lopun aikaa isän sukulaisten luona. Sen lisäksi saa joka kuukausi 50 euroa vähennystä elatusmaksuista, omien sanojensa mukaan.

        Joten jos tytär on hänellä viikon, perjantaista seuraavan viikon sunnuntaihin niin saa sossusta tai kelalta 150 euroa vaikkei tytär edes ole siellä, mihin rahat laittaa niin ei kiinnosta minua, luulisi että tuolla summalla saa muutamaksi päiväksi ruokaa sekä katon päälle.

        Minä saan 300 euroa kuussa elareita lapsilisän. Tervetuloa kokeilemaan tuolla rahalla kuukausi vaativan teinin kanssa joka kasvaa kokoajan syöden kun hevonen, kiukkuaa jos ei saa uusimpia puhelimia, läppäreitä yms... Ja kehtaakin joku etävanhempi vielä valittaa kun joutuu osallistumaan lapsen menoihin n. 100 eurolla kuukaudessa ( 150 elarit-50 vähennys elareista)!


      • isämyöskin
        Äiti1985 kirjoitti:

        Isä saa 15 euroa päivässä lapsesta, ihan omin sanoin minulle kertoi. Aina kirjoitan koko loman ajaksi todistuksen vaikka tytär on isällään ehkä 2 päivää lomasta ja lopun aikaa isän sukulaisten luona. Sen lisäksi saa joka kuukausi 50 euroa vähennystä elatusmaksuista, omien sanojensa mukaan.

        Joten jos tytär on hänellä viikon, perjantaista seuraavan viikon sunnuntaihin niin saa sossusta tai kelalta 150 euroa vaikkei tytär edes ole siellä, mihin rahat laittaa niin ei kiinnosta minua, luulisi että tuolla summalla saa muutamaksi päiväksi ruokaa sekä katon päälle.

        Minä saan 300 euroa kuussa elareita lapsilisän. Tervetuloa kokeilemaan tuolla rahalla kuukausi vaativan teinin kanssa joka kasvaa kokoajan syöden kun hevonen, kiukkuaa jos ei saa uusimpia puhelimia, läppäreitä yms... Ja kehtaakin joku etävanhempi vielä valittaa kun joutuu osallistumaan lapsen menoihin n. 100 eurolla kuukaudessa ( 150 elarit-50 vähennys elareista)!

        Ei sossu isälle mitään maksa.

        Juuri siksi onkin järkevää laittaa lapsen kulut, lapsesta saadut tuet tasan; isälläkin on kuluja asumisestaan lapsen kanssa, jota
        ei saa vähentää, samoin isällä lapsesta kuluja lapsen asuessa isällä, jota ei saa vähentää. Luuletko tosissasi 50 eur/ kk riittä-
        vän lapsen asumiseen, ruokamenoihin ym. lapsesta aiheutunei
        siin kuluihin- ja lisäksi suorittaa perusteetonta elatusta lapsesta.

        Äiti saa vähennyksen verotuksessa.

        Kannattaisi sopia yhteishuollosta, lapsen asumisesta tasa-vertaisesti molemmilla- ja ettei elatusta suoriteta- unohdit saamastasi summasta verotuksessa saamasi lapsivähennyksen vuosittain, josta kuuluisi puolet tlittää isälle; lapsen toiselle
        vanhemmalle- ja huoltajalle.


      • isämyöskin
        Äitimyös kirjoitti:

        Eipä meilläkään mitään viestiä tule kummankaan lapsen synttäreillä. Joululahjat/synttärilahjat kuitenkin tulee milloin sattuu JOS tulee. Kyllä sen huomaa kuinka lapset takertuu niihin kullattuihin muistoihin. Eikä se pahasta kai ole.

        Lapset ovat kyllä hieman katkeria kun isä viettää avopuolison lapsen kanssa eniten aikaa ja hommaa juttuja. Mutta elämä jatkuu. Itse kuitenkin pyrin olemaan se kallio joka ottaa vastaan hyvät ja huonot tuulet ja rakastaa takaisin.

        Eipä meilläkään mitään viestiä tule kummankaan lapsen synttäreillä; äidin salatessa isältä lapsen yhteystiedot puhelin-numeroineen, äidin vaihtaessaan lapsen nimen, manipuloides-saan lapsen valehtelemaan maistraatissa, ettei isä välitä, halua tavata eikä ole syntynyt luottamuksellista suhdetta lapsen- ja isän välille.

        Joululahjat/synttärilahjat ja kaikki muukin yhteydenpito katkaistu lasten- ja isän väliltä perusteettomassa Raision kaupungin "viranomais-" menettelyssä perättömin selvityksin, lausumin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista ; äidin salatessa isältä lapsen yhteystiedot puhelinnumeroineen, äidin vaihtaessaan lapsen nimen, manipuloidessaan lapsen valehtelemaan maistraatissa, ettei isä välitä, halua tavata eikä
        ole syntynyt luottamuksellista suhdetta lapsen- ja isän välille.

        Äiti- ja viranomaiset ovat katkeria omasta menettelystään- kun isä viettää avopuolison lapsen kanssa eniten aikaa- ja hommaa "lapsettomana-" juttuja. Mutta elämä jatkuu. Itse kuitenkin pyrin olemaan se kallio joka ottaa vastaan hyvät ja huonot tuulet ja rakastaa omia lapsiansa takaisin.


      • Äiti1985
        isämyöskin kirjoitti:

        Ei sossu isälle mitään maksa.

        Juuri siksi onkin järkevää laittaa lapsen kulut, lapsesta saadut tuet tasan; isälläkin on kuluja asumisestaan lapsen kanssa, jota
        ei saa vähentää, samoin isällä lapsesta kuluja lapsen asuessa isällä, jota ei saa vähentää. Luuletko tosissasi 50 eur/ kk riittä-
        vän lapsen asumiseen, ruokamenoihin ym. lapsesta aiheutunei
        siin kuluihin- ja lisäksi suorittaa perusteetonta elatusta lapsesta.

        Äiti saa vähennyksen verotuksessa.

        Kannattaisi sopia yhteishuollosta, lapsen asumisesta tasa-vertaisesti molemmilla- ja ettei elatusta suoriteta- unohdit saamastasi summasta verotuksessa saamasi lapsivähennyksen vuosittain, josta kuuluisi puolet tlittää isälle; lapsen toiselle
        vanhemmalle- ja huoltajalle.

        Yhteishuotajuus meillä jo onkin. Asumme tyttären kanssa kaukana, väliä 800 km joten ei onnistu vuoroasuminen. Eikä ihan senkään vuoksi että isästä ei ole huolehtimaan tyttärestä mielenterveysongelmien ja päihdetaustansa vuoksi.

        Miksi minä maksaisin isälle lapsen asumisesta siellä kun saa kuitenkin siihen tukea valtiolta? Asumisesta kun periaatteessa tytär ei edes ole siellä kun muutaman päivän kun kuitenkin saa rahaa valtiolta koko siltä ajalta kun ollaan sovittu että tytär on siellä?

        Eli ymmärränkö nyt oikein? Sinun mielestäsi on väärin että isä maksaa minulle siitä että tyttärellä on oma huone, ruokaa jääkaapissa ja lämmintä vaatetusta kun lähtee ulos mutta minun pitäis maksaa hänelle valtion tuen lisäksi siitä että tytär on ns. hänellä vaikka todellisuudessa on mummolassa ja isä pistäisi ne rahat esim. autoon.


      • Vainoamistako
        isämyöskin kirjoitti:

        Eipä meilläkään mitään viestiä tule kummankaan lapsen synttäreillä; äidin salatessa isältä lapsen yhteystiedot puhelin-numeroineen, äidin vaihtaessaan lapsen nimen, manipuloides-saan lapsen valehtelemaan maistraatissa, ettei isä välitä, halua tavata eikä ole syntynyt luottamuksellista suhdetta lapsen- ja isän välille.

        Joululahjat/synttärilahjat ja kaikki muukin yhteydenpito katkaistu lasten- ja isän väliltä perusteettomassa Raision kaupungin "viranomais-" menettelyssä perättömin selvityksin, lausumin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista ; äidin salatessa isältä lapsen yhteystiedot puhelinnumeroineen, äidin vaihtaessaan lapsen nimen, manipuloidessaan lapsen valehtelemaan maistraatissa, ettei isä välitä, halua tavata eikä
        ole syntynyt luottamuksellista suhdetta lapsen- ja isän välille.

        Äiti- ja viranomaiset ovat katkeria omasta menettelystään- kun isä viettää avopuolison lapsen kanssa eniten aikaa- ja hommaa "lapsettomana-" juttuja. Mutta elämä jatkuu. Itse kuitenkin pyrin olemaan se kallio joka ottaa vastaan hyvät ja huonot tuulet ja rakastaa omia lapsiansa takaisin.

        "Eipä meilläkään mitään viestiä tule kummankaan lapsen synttäreillä; äidin salatessa isältä lapsen yhteystiedot puhelin-numeroineen, äidin vaihtaessaan lapsen nimen...."

        Sinulla ilmeisesti on myös lähestymiskielto vaimoosi ja ex-puolisoosi nähden? Tästähän olikin eilen juttua tv:ssä.


      • eilähestymiskieltoo
        Vainoamistako kirjoitti:

        "Eipä meilläkään mitään viestiä tule kummankaan lapsen synttäreillä; äidin salatessa isältä lapsen yhteystiedot puhelin-numeroineen, äidin vaihtaessaan lapsen nimen...."

        Sinulla ilmeisesti on myös lähestymiskielto vaimoosi ja ex-puolisoosi nähden? Tästähän olikin eilen juttua tv:ssä.

        äiti yritti saada nyksälle huoltajuutta lapsille- ei onnistunut-
        ei lapsen edun mukaista- vieraannuttaminen.


    • taisittenkin

      huonolta "äidiltä-" halutessaan estää lapsen asumisen myös
      omalla isällään; oman isänsä huollossa- ja hoidossa-

      • Äiti1985

        Tytär ja isä saa rakentaa juuri sellaisen suhteen kun haluaa, minä kannustan ja annan neuvoja tarvittaessa. Tytär ei missään nimessä halua muuttaa isänsä luokse enkä minä sitä aio pakottaa, sitäkö tässä nyt kyseenalaistaan vai mitä?


      • Äiti1985

        Tiesitkö että tämän ikäisellä lapsella on oppivelvollisuus, asutaan sen verran kaukana ettei tuollainen järjestely onnistu että asuisi myös isänsä luona mutta käy siellä niin paljon kuin mahdollista eli kaikki pidemmät lomat on siellä.

        Perusteetonta elatustukea/ apua ei ole olemassakaan, raha on tarkoitettu lapsen elättämisen avustamiseen, asuminen (asunnon täytyy olla isompi koska siellä asuu 2 ihmistä jonka lähivanhempi huolehtii ja johon huollettava hoitaa oman osuutensa mutta koska huollettava on alaikäinen niin etävanhemman tehtävänä on huolehtia oma osuutensa siihen) , ravinto (lähivanhempi huolehtii että huollettava saa riittävän monipuolisen ravinnon jonka kustannukset kuuluvat huollettavalle mutta taas koska huollettava on alaikäinen myöskin etävanhempi osallistuu), vaatemenot ( huollettava kasvaa ja tarvitsee vaatteita joiden kustannukseen huollettavan täytyisi osallistua mutta taas koska huollettava on alaikäinen niin myöskin etävanhempi osallistuu) yms... Elatusapu/ tuki ei ole lähi- ja etävanhemman välinen sopimus vaan huollettavan ja etävanhemman välinen sopimus. Lähivanhemman tehtävänä on katsoa huollettavan edunvalvojana koska huollettava on alaikäinen että etävanhempi noudattaa sopimusta.

        Joten jatkossa kannattaa miettiä, kuka on rahanahne kun edes ehdottaa että lapsilisä/ elatustuki pitäisi puolittaa, se summa on jo itsestään aika minimaalinen verrattuna siihen mitä kaikkea lähivanhempi sillä rahalla ostaa/ huolehtii.

        Ja tiesitkö että kun lapsi on etävanhemman luona niin etävanhemmalla on oikeus hakea siihen tukea jotta pystyy siellä omassa kodissaan huolehtimaan huollettavasta lapsesta. Väärin on se että etävanhemman asumiskustannuksissa ei oteta huomioon että lapsi on osan ajasta siellä esim. isomman asunnon toivossa mutta sille asialle me lähivanhemmat ei voida mitään tehdä vaikka annettaisiin puolet lapsilisästä niinä aikoina vaan ne on nämä päättäjät jotka siitä päättää.


      • EiMitäänUutta
        Äiti1985 kirjoitti:

        Tiesitkö että tämän ikäisellä lapsella on oppivelvollisuus, asutaan sen verran kaukana ettei tuollainen järjestely onnistu että asuisi myös isänsä luona mutta käy siellä niin paljon kuin mahdollista eli kaikki pidemmät lomat on siellä.

        Perusteetonta elatustukea/ apua ei ole olemassakaan, raha on tarkoitettu lapsen elättämisen avustamiseen, asuminen (asunnon täytyy olla isompi koska siellä asuu 2 ihmistä jonka lähivanhempi huolehtii ja johon huollettava hoitaa oman osuutensa mutta koska huollettava on alaikäinen niin etävanhemman tehtävänä on huolehtia oma osuutensa siihen) , ravinto (lähivanhempi huolehtii että huollettava saa riittävän monipuolisen ravinnon jonka kustannukset kuuluvat huollettavalle mutta taas koska huollettava on alaikäinen myöskin etävanhempi osallistuu), vaatemenot ( huollettava kasvaa ja tarvitsee vaatteita joiden kustannukseen huollettavan täytyisi osallistua mutta taas koska huollettava on alaikäinen niin myöskin etävanhempi osallistuu) yms... Elatusapu/ tuki ei ole lähi- ja etävanhemman välinen sopimus vaan huollettavan ja etävanhemman välinen sopimus. Lähivanhemman tehtävänä on katsoa huollettavan edunvalvojana koska huollettava on alaikäinen että etävanhempi noudattaa sopimusta.

        Joten jatkossa kannattaa miettiä, kuka on rahanahne kun edes ehdottaa että lapsilisä/ elatustuki pitäisi puolittaa, se summa on jo itsestään aika minimaalinen verrattuna siihen mitä kaikkea lähivanhempi sillä rahalla ostaa/ huolehtii.

        Ja tiesitkö että kun lapsi on etävanhemman luona niin etävanhemmalla on oikeus hakea siihen tukea jotta pystyy siellä omassa kodissaan huolehtimaan huollettavasta lapsesta. Väärin on se että etävanhemman asumiskustannuksissa ei oteta huomioon että lapsi on osan ajasta siellä esim. isomman asunnon toivossa mutta sille asialle me lähivanhemmat ei voida mitään tehdä vaikka annettaisiin puolet lapsilisästä niinä aikoina vaan ne on nämä päättäjät jotka siitä päättää.

        Epäilenpä, ettei tällä empatianpuutteesta kärsivällä kaverilla kapasiteetti riitä ymmärtämään, että lapsilla on tuttu koulu ja koulukaverit, eikä heitä voi repiä asumaan paikasta toiseen. Hänellä on tuo patenttilääke, että lapset isälle.

        Ei hän pysty ajattelemaan, että isä ei halua lapsia tai lapset ei halua asua isällään. Raha on hänellä tässä vieläpä se tärkein pointti. Todella tunneköyhää ajattelua.

        Etenkin tyttärille äiti on usein läheisempi kuin isä. Ihan tavallisissa ydinperheissäkin isä voi olla hieman taustalla lastenkasvatuksessa ja etenkin näissä "tyttölasten jutuissa". Entä sitten kun on erottu ja isä on päihdeongelmainen. Tämä kaveri tuuttaisi tietenkin tyttären isälle, koska hän ei muita vaihtoehtoja raukkaparka pysty käsittelemään.

        Ilmoitin nuo kaikki hänen kopioviestinsä ylläpitoon.


      • Äiti1985

        Kiitoksia, täysin asiaan kuulumatonta nillitystä muutenkin jos suoraan sanotaan, harmi kun niitä ei saa mitenkään piilotettua. Mukaan lähdin juttuihin kun piristi kummasti kun sai asioista vääntää, purkaa pahaa mieltä samalla mutta nyt alkaa riittää :D

        Tekstistä paistaa että haluaisi olla hyvä isä lapsilleen eikä ymmärrä että tosiaankin maailmassa on miehiä joista ei ole isäksi ja purkaa pahaa oloaan tänne. Ärsyttäähän se maksella niitä elareita lapsesta jota ei koskaan näe mutta yleensä se syy siihen löytyy peilistä, tuijotetaan omaan napaan eikä ajatella yhtään mikä lapselle on parasta niinkuin viranomaiset yleensä ajattelee.

        Aikoinaan jouduin ottamaan tyttären pois isältään ihan kokonaan hetkeksi päihdeongelmien ja väkivallan uhkan vuoksi. Nykyään ymmärrän että asiat olisi voinut hoitaa muullakin tavalla mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi ja anteeksi sitä olen pyytänyt. Mutta mitä mä voisisin tehdä sen asian korjaamiseksi muuta kun antaa heidän itse rakentaa suhdettaan rauhassa tukien ja kannustaen molempia? Olen jopa kysynyt isältä itseltään mitä voin tehdä mutta eipä tuo itsekään osannut siihen vastata ( ja en ole väkisin pistämässä tytärtä asumaan isänsä luokse joten se keskustelu on turhaa)


    • KyllästynytRaisioonLasu

      Ei tänne nykyään edes kannata kirjoittaa kun tuo Raisio pakkomielle ottaa vallan. Ihan sama miten järkevästi asian esität tämä hahmo alkaa luoda samaa pas...aa uudestaan ja uudestaan.

      • Äiti1985

        Näköjään, hain vain vertaistukea mutta vahvasti nyt näyttää siltä että järkevät kirjoitukset jää tuon yhden kirjoituksien taakse :(


    • EiMitäänUutta

      Ilmoitin tuon kopioijan viestejä perusteluineen useita ylläpitoon. Toivottavasti yp saa siivottua ketjua niin, että tästä vielä saisi jotain tolkkua. Hän kopioi myös käyttäjätunnukset, jotta saisi viestiketjun täysin pilattua. Ei siis tarvitse ihmetellä, miksi hänen on todettu huoltajaksi kelpaamattomaksi.

      • EiMitäänUutta

        Et onnistunut. Sinun kopioviestisi kylläkin poistettiin. Tietysti väännät niitä lisää, mutta poistuvat jatkossakin. Kiitos ylläpito.


      • EiMitäänUutta
        EiMitäänUutta kirjoitti:

        Et onnistunut. Sinun kopioviestisi kylläkin poistettiin. Tietysti väännät niitä lisää, mutta poistuvat jatkossakin. Kiitos ylläpito.

        Ilmoitin tuon kopioijan "EiMitäänUutta" viestit perusteluineen useita ylläpitoon. Toivottavasti yp saa siivottua ketjua niin, että tästä vielä saisi jotain tolkkua. Hän kopioi myös käyttäjä tunnukset, jotta saisi viestiketjun täysin pilattua. Ei siis tarvitse ihmetellä, miksi hänen on todettu huoltajaksi kelpaamattomaksi.Et onnistunut. Sinun kopioviestisi kylläkin poistettiin. Tietysti väännät niitä lisää, mutta poistuvat jatkossakin. Kiitos ylläpito.


    • Onnea.menestystä

      Olet nuorena tullut äidiksi ja nuorena eronnut. Jos miehesi on ollut yhtä nuori, hänelle ei ole varmastikaan oikein ehtinyt kehittyä minkäänlaista isän roolia lyhyen liiton jälkeen. Alkoholi itsessään vaikuttaa tunne-elämään. Tunteet turtuu. Varmasti on todella vaikea enää rakentaa isyyttä varhaisteinin kanssa. Se on sääli.

      • Äiti1985

        Juuri tuossa isyyden rakentamisessa yritän kannustaa ja auttaa, pyytänyt tutustumaan tyttäreensä, viettää aikaa enemmän, soitella ja kysellä kuulumisia mutta nyt tuntuu etten enää jaksa yrittää. Kaikki mitä sanon on vain sananhelinää, kai se on parempi vain keskittyä siihen millainen suhde minulla ja tyttärellä on ja antaa heidän tehdä omalle suhteelleen mitä tekee.


      • Äitimyös
        Äiti1985 kirjoitti:

        Juuri tuossa isyyden rakentamisessa yritän kannustaa ja auttaa, pyytänyt tutustumaan tyttäreensä, viettää aikaa enemmän, soitella ja kysellä kuulumisia mutta nyt tuntuu etten enää jaksa yrittää. Kaikki mitä sanon on vain sananhelinää, kai se on parempi vain keskittyä siihen millainen suhde minulla ja tyttärellä on ja antaa heidän tehdä omalle suhteelleen mitä tekee.

        Omilla hartioilla lepää yhteydenpito lasten ja isän välillä ja se on kuluttavaa! Eikä isä tajua tilannetta.


      • Äiti1985
        Äitimyös kirjoitti:

        Omilla hartioilla lepää yhteydenpito lasten ja isän välillä ja se on kuluttavaa! Eikä isä tajua tilannetta.

        Niin on ja tosiaan enää en jaksa yrittää, ihan tarpeeksi tekemistä tyttären ja minun suhteen kanssa, jaksa huolehtia.isänsä ja tyttären suhteesta.

        Kai isä pitää tytärtään itsestäänselvyytenä tai tosiaan ei osaa mutta koskaan ei ole liian myöhäistä :(


      • Isämyöskin
        Äiti1985 kirjoitti:

        Niin on ja tosiaan enää en jaksa yrittää, ihan tarpeeksi tekemistä tyttären ja minun suhteen kanssa, jaksa huolehtia.isänsä ja tyttären suhteesta.

        Kai isä pitää tytärtään itsestäänselvyytenä tai tosiaan ei osaa mutta koskaan ei ole liian myöhäistä :(

        Niin on ja tosiaan enää en jaksa yrittää, ihan tarpeeksi tekemistä tyttären ja minun suhteen kanssa, jaksa huolehtia äidistä ja tyttären suhteesta.

        Kai äiti pitää tytärtään itsestäänselvyytenä tai tosiaan ei osaa mutta koskaan ei ole liian myöhäistä :(


      • Isämyös
        Äitimyös kirjoitti:

        Omilla hartioilla lepää yhteydenpito lasten ja isän välillä ja se on kuluttavaa! Eikä isä tajua tilannetta.

        Omilla hartioilla lepää yhteydenpito lasten ja äidin välillä ja se on kuluttavaa! Eikä äiti- ja viranomaiset tajua tilannetta.


    • EiMitäänUutta

      Kiitos ylläpidolle ketjun siivouksesta! 10 pistettä ja papukaijamerkki.
      Myös jatkossa voisitte putsata kaikki "taisittenkin", "isämyöskin" ja Raision lastensuojelua herjaavat ja yhteystietoja levittävät viestit heti ja pyytämättä. Kiitos!

      • EiMitäänUutta

        Hienoa, pystyt tuottamaan itsekin tekstiä, etkä vain kopioimaan. Jatkossa ne kopioidut viestit poistuvat, kuten ketjusta huomaat.

        Et kuitenkaan voi viljellä täällä yhteystietoja noilla sinun olemattomilla perusteluillasi. Se että käytät palstaa kostosi välikappaleena, ei ole sallittua.


      • Raisionkaupunki
        EiMitäänUutta kirjoitti:

        Hienoa, pystyt tuottamaan itsekin tekstiä, etkä vain kopioimaan. Jatkossa ne kopioidut viestit poistuvat, kuten ketjusta huomaat.

        Et kuitenkaan voi viljellä täällä yhteystietoja noilla sinun olemattomilla perusteluillasi. Se että käytät palstaa kostosi välikappaleena, ei ole sallittua.

        Et kuitenkaan voi viljellä perusteettomassa Raision kaupungin "viranomais-" sairaudessa vuosikausia kostoa lapsen isää kohtaan; käyttäessäsi lasta välikappaleena tuhotessasi Raision kaupungin "viranomais-" menettelyssä lapsen- ja isän elämän perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista luonnehäiriöisessä "viranomais-" menettelyssä-

        Perusteet olivat poliisin esitutkinnasta- yhteystiedot saa
        julkaista asianosaisena- herjausperuste puuttuu- ei ole
        saanut lasten asioita viranomaismenettelyssä selvitettyä-
        oma näkemys.

        Poliisi on esitutkinnassaan mm. todennut; isällä olevan täysi oikeus antaa "yhteystiedot" julki, koska ei ole saanut lastensa asioita äidin- ja viranomaisten kanssa asiallisesti selvitettyä.

        Poliisin esitutkinnan mukaisesti herjaus edellyttää tahallisuutta- yhteystietojen julkaiseminen ei ole herjausta- edellyttää
        herjaustahallisuutta- herjausperuste puuttuu. Ei ole herjausta kertoa itseään koskevassa asiassa asiaosaisena mielipiteensä madollisine yhteystietoineen, mitä omasta mielestään on on tapahtunut- mitä lapset, vanhemmat, lastensuojelun työntekijät lausuneet.

        Lounais-Suomen aluehallintovirasto on "valvovana viranomaisena todennut Raision kaupungin tulevan järjestää isälle ajanvaraus-/ keskusteluaika lastensa olosuhteista isän
        pyynnöstä; jonka sosiaali- ja terveysjohtaja Sanna-Tuulia Lehtomäki on isälle kirjallisesti luvannut 18.12.2009 klo 12:05 tammikuun alkuun 2010. Ei vieläkään toteutunut- tarkoitus-hakuinen lapsen vieraannuttaminen, manipulaatio, vainoaminen edelleen jatkuu perusteettomassa Raision kaupungin "viranomais-" menettelyssä.

        Poliisi on esitutkinnassaan mm. todennut aikuisen/ vanhemman/ vanhempien, siis myös “viranomaisen-” tulevan ymmärtää; ettei vanhempien mahdolliset ristiriitaiset välit- ja luottamus, esim. eroprosessin yhteydessä saa lapsen etua ajatellen vaikuttaa lapsen normaalin hyvinvoinnin ja elämisen jatkumiselle, siis huoltajuudelle, asumiselle/ tapaamisoikeudelle.

        Sananvapauteen- ja perustuslakiin viitaten ylläpidolle tiedoksi: olen toiminut vanhempana, täysin valvovien viranomaisten, poliisin esittämän ohjeistuksen mukaisena- eikä siis ylläpidolla ole oikeutta poistaa mitään asiaan liittyviä "yhteystietoja",
        koska äiti- ja Raision kaupungin "viranomaiset" ovat toistuvasti kieltäytyneet kaikista asianmukaisesta keskusteluista, selvitystyöstä lapsia koskevassa asiassa; lapsen edun,,
        oikeuksien, lainsäädännön, perustuslain edellyttämästä terveestä menettelystä lapsiani koskevassa asiassa poliisinkin esitutkinnan ohjeistamana.täällä yhteystietoja noilla sinun olemattomilla perusteluillasi. Se että käytät palstaa kostosi välikappaleena, ei ole sallittua.


      • Raisionkaupunki
        EiMitäänUutta kirjoitti:

        Hienoa, pystyt tuottamaan itsekin tekstiä, etkä vain kopioimaan. Jatkossa ne kopioidut viestit poistuvat, kuten ketjusta huomaat.

        Et kuitenkaan voi viljellä täällä yhteystietoja noilla sinun olemattomilla perusteluillasi. Se että käytät palstaa kostosi välikappaleena, ei ole sallittua.

        Onko lapsen oikeuksien manipulointi, estäminen; lapsen vieraannuttaminen, manipulaatio, vainoaminen omasta
        isästään- ja suvustaan perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa sallittua?


      • Anonyymi
        Raisionkaupunki kirjoitti:

        Onko lapsen oikeuksien manipulointi, estäminen; lapsen vieraannuttaminen, manipulaatio, vainoaminen omasta
        isästään- ja suvustaan perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa sallittua?

        Sinun kannattaa vaan katsoa peiliin, jos sinulla ei ole mitään laillista estettä tavata "lapsiasi", sillä jos viranomaislausunnot on todettu perättömiksi, niin voisit hyvinkin olla "lapsiesi" kanssa.


        Etkö vain halua tavata "lapsiasi", vai käytätkö heitä katkeruutesi välikappaleena? Vanha suolako se vielä janottaa, vai.sekö sinua ärsyttää, että "lapsillasi" on uusi isä? Vai oletko van pelkästään tyhmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa vaan katsoa peiliin, jos sinulla ei ole mitään laillista estettä tavata "lapsiasi", sillä jos viranomaislausunnot on todettu perättömiksi, niin voisit hyvinkin olla "lapsiesi" kanssa.


        Etkö vain halua tavata "lapsiasi", vai käytätkö heitä katkeruutesi välikappaleena? Vanha suolako se vielä janottaa, vai.sekö sinua ärsyttää, että "lapsillasi" on uusi isä? Vai oletko van pelkästään tyhmä

        Tiina käyttää yhteisiä lapsia katkeruutensa välikappaleena, eikä halua lasten tapaavan ja olevan missään yhteydessä omaan isäänsä, isovanhempiinsa ja Timo "varastanut" toisen miehen lapset omiin nimiinsä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiina käyttää yhteisiä lapsia katkeruutensa välikappaleena, eikä halua lasten tapaavan ja olevan missään yhteydessä omaan isäänsä, isovanhempiinsa ja Timo "varastanut" toisen miehen lapset omiin nimiinsä..

        Timo ja Tiina eivätkä heidän lapsensa halua ketään netti-itkijää perheeseensä. Kari on ilmoittanut ettei voi tavata "lapsiaan" koska perätön lausunyo jabse sopii kyllä kaikille osapuolille oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiina käyttää yhteisiä lapsia katkeruutensa välikappaleena, eikä halua lasten tapaavan ja olevan missään yhteydessä omaan isäänsä, isovanhempiinsa ja Timo "varastanut" toisen miehen lapset omiin nimiinsä..

        Sinun kannattaa vaan katsoa peiliin, jos sinulla ei ole mitään laillista estettä tavata "lapsiasi", sillä jos viranomaislausunnot on todettu perättömiksi, niin voisit hyvinkin olla "lapsiesi" kanssa.


        Etkö vain halua tavata "lapsiasi", vai käytätkö heitä katkeruutesi välikappaleena? Vanha suolako se vielä janottaa, vai.sekö sinua ärsyttää, että "lapsillasi" on uusi isä? Vai oletko van pelkästään tyhmä

        Oletko tyhmä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa vaan katsoa peiliin, jos sinulla ei ole mitään laillista estettä tavata "lapsiasi", sillä jos viranomaislausunnot on todettu perättömiksi, niin voisit hyvinkin olla "lapsiesi" kanssa.


        Etkö vain halua tavata "lapsiasi", vai käytätkö heitä katkeruutesi välikappaleena? Vanha suolako se vielä janottaa, vai.sekö sinua ärsyttää, että "lapsillasi" on uusi isä? Vai oletko van pelkästään tyhmä

        Oletko tyhmä??

        Tiina käyttää yhteisiä lapsia katkeruutensa välikappaleena, eikä halua lasten tapaavan ja olevan missään yhteydessä omaan isäänsä, isovanhempiinsa ja Timo "varastanut" toisen miehen lapset omiin nimiinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiina käyttää yhteisiä lapsia katkeruutensa välikappaleena, eikä halua lasten tapaavan ja olevan missään yhteydessä omaan isäänsä, isovanhempiinsa ja Timo "varastanut" toisen miehen lapset omiin nimiinsä.

        Timolla on omia lapsia , joilla on isänsä sukunimi- Timo on hyvä isä! Timon lapset ovat jo aikuisia ja ovat paljon tekemisissä perheensä kanssa. Heidän perheeseen ei kuulu joku Kari. Kari hiplailee itseään ja siellä se pieni orava katselee ja ajattelee, että kari voisi vaihtaa jo kättä


    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe