Laurean tulokset

kyllllästynyt

Onko kukaan saanut mitään alalta laureasta tuloksia?

51

1717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varasija27

      Hyvinkää sh varasija 27 😭

    • Kdjx

      Minulla laurean sh kohdalla valinta on edelleen kesken

    • eijaksaenääodottaa

      Ei oo tullu laureasta itelle mitään vieläkään, edelleen kaikki kesken...

    • Porvoosh

      Porvoo sh, täältä tullaan! 😍

      • Creach

        Siellä nähdään siis!😉


      • Tohtor

        Siellä sitten ;D


      • Varasojaodottelija

        Jos ei Hyvinkäälle varasijalta niin Porvoo kutsuu! :)


    • Tarlabasi88

      Restonomi/monimuoto -hyväksytty 😀

    • nelkkukelkkul

      Varasijalla 4 Laurean tietojenkäsittelyyn.

    • Jokuinenjoku

      Terveydenhoitaja. Paikka vastaanotettu :) Eilen illala tuli opintopolkuun.

      • Jännittävääodottaa

        Monimuoto?
        Mulla sinne paikka hyväksytty jos ei ylempiin hakutoiveisiin pääse, osa vielä kesken..


      • Jokuinenjoku

        Joo monimuoto :) mitä sul on ylempänä hakutoiveena?


      • Jännittävääodottaa
        Jokuinenjoku kirjoitti:

        Joo monimuoto :) mitä sul on ylempänä hakutoiveena?

        Mulla oli ylempänä sosionomi mut se jäi kauas kauas varasijoille! Ehkä parempiki näin ku kerkesin alkaa jo fiilisteleen tota terveydenhoitaja paikkaa :)
        Eli tammikuussa nähdään :)


    • Enkestäää

      Mulla lukee edelleen kesken laurea sh kohdalla. Mistä johtuu jos kerran jotkut on jo tiedon saanut eilen?

    • Jokokohta

      Laurea anta edelleen ootattaa sosionomin osalta...

    • Barasija

      Varasija 67.. ei varmaan mitään toivoa..
      Kamalinta on ku kuvittelit kirkkaasti meneväs kouluun ja sit tällee käy..

      • Jsjdtxudb

        Eikä :( keväällä uudestaan sitten!


    • malttamatonnn

      mikähän siellä nyt oikein kestää! :(

    • Täkhhhh

      Missä sosionomien tulokset on....

    • odot.li

      Olisi kiva tietää millähän perusteella noita pääsykoe pisteitä oikein on annettu kun itse koe tilanteessa oli vain 4min "pika" koe ja haastattelu.

      • Laureaanhakenut

        Tätä minäkin pohdin, jos maksimi on vielä 70p


      • ehkäjoskustoiseten

        sinänsä jännä että oliko jotenkin piste arviointi jotenkin vastauksilla koska itsellä mielestäni oli aika reheliset ja "yksinkertaiset" vastauksen muttei mitään liirunlaarumia, mutta jäi mietityttämään kun kysyttiin joku kirjain yhdistelmä mitä tarkoittaa ja siihen ei osannut vastata olikohan se sitten ns. ratkaiseva :D no ehkä kantsii soittaa sinne ja kysellä mikä meni pieleen vaan..


      • fkjkyd

        4 min kokeesta sai max 20 pistettä ja haastattelusta max 50 pistettä.


      • Luckybastard
        ehkäjoskustoiseten kirjoitti:

        sinänsä jännä että oliko jotenkin piste arviointi jotenkin vastauksilla koska itsellä mielestäni oli aika reheliset ja "yksinkertaiset" vastauksen muttei mitään liirunlaarumia, mutta jäi mietityttämään kun kysyttiin joku kirjain yhdistelmä mitä tarkoittaa ja siihen ei osannut vastata olikohan se sitten ns. ratkaiseva :D no ehkä kantsii soittaa sinne ja kysellä mikä meni pieleen vaan..

        En tiennyt sitä kirjainyhdistelmää, mutta pääsin nipin napin tiksin laureaan. Itselle sattui mukavan oloiset haastattelijat ja olin miettinyt vastauksia paljon etukäteen. Yritin muistaa katsoa silmiin ja katsoa sitä henkilöä joka puhuu. Varmaan paljon on myös tuurista kiinni. Koska niin paljon oli hakijoita. Hain pari edellistä vuotta muualle enkä päässyt sisään ja mietin, että ehkä nyt on vihdoin minun vuoroni. Kannattaa pyrkiä keväällä uudelleen ja esim harjoitella haastattelua jonkun kokeneemman henkilön kanssa, joka voi antaa rakentavaa palautetta.


    • Tulevasossu

      Tikkurila Sosionomi monimuoto hyväksytty!

      • Laureaanhakenut

        Paljon sait pisteitä? Mistä niitä pisteitä saa?


      • Tulevasossu
        Laureaanhakenut kirjoitti:

        Paljon sait pisteitä? Mistä niitä pisteitä saa?

        56 pistettä sain, ja käsittääkseni valintakokeen maksimipisteet oli 70. Joku sanoi että "pikakokeesta" sai max 30p ja ryhmätilanteesta/haastattelusta 40p, mutta en tiedä pitääkö paikkansa.


      • Eivoiymmärtä

        Sinänsä aika outoa ja yllätys että tuosta pika kokeesta saa noin paljon pisteitä ja Varmasti ollut hakijoilla eroa kuinka paljon ehtinyt tehdä. Ei voi olettaa että jokainen lukee yhtä nopeasti tai tekee yhtä nopeasti . Sääli vain.


      • jfgjfjf

        Pikakokeesta sai 20 pistettä ja haastattelusta 50 (kysyin pisteytystä hakijapalveluista). Eli jos esim. ehti tehdä vaan puolet tehtävistä, menetti jo 10 pistettä.


      • Tulevasossu

        Mulla oli siis väärää tietoa, pahoittelut! En vieläkään ymmärrä millä ihmeellä pääsin sisään, koska en mielestäni haastattelussa erottunut mitenkään joukosta ja pikakokeessa meni vähintään 2-5 väärin.


    • VarasijaXX

      Samaa mietin minäkin, ajattelin tänään kysellä hakijapalveluista että mikä meni pieleen. Itse uskoin sekä 4 min kokeen että haastattelun sujuneen hyvin, mutta pisteet kertovat ihan muuta...

    • Hmmmh

      Itse olen lähestynyt Laureaa s-postitse ja koittanut kysellä lisätietoja pääsykokeesta ja kriteereistä (mm. oikaisupyynnön takia). Olen saanut koppavahkot vastaukset takaisin, että voi soittaa 1.12. kahden tunnin aikana, kuten mainitaan saamassani paperissa. Ihan jännä siis kuulla, että puhelinta eivät sentään lyö kiinni. Pitänee itsekin soittaa sinne.

      Itse sain vaan 42 p, joten ihan jännä tietää, että 50 p on tullut haastattelusta. Ehkä oon saanut noin 38 p haastattelusta, sillä en tehnyt kuin max 5 ekaa tehtävää siitä älykkyystehtävästä, joten siitä en ole voinut saada juuri mitään. Toisaalta jos tyhjät vastaukset ovat aiheuttaneet virhepisteitä, niin niitähän on sitten ropissut ja kosolti.

      Missään nimessä valintayhteistyön takia vertailukelpoisia ei saisi olla keskenään jokin 4 minuutin älykkyystesti, jota ihmiset vielä tekevät aivan eri tavoilla ja säännöillä (osa kiltisti järjestyksessä, koska käskettiin, osa ei), essee ja aineistoon perustuva monivalintatesti. Tämä aiheuttaa sen, että esivalintakokeessa kannattaa kikkailla siten, että pääsee itselleen sopivaan pääsykokeeseen, koska pääsykoekohteesta 6 voi joka tapauksessa päästä kohteeseen 1.

      • Hmmmh

        Lisäys: olen saanut 32 p haastattelusta ja 10 p älykkyystestistä. Nyt jäi kyllä kiinnostamaan, miten haastattelu on mennyt noin surkeasti! Mielestäni se meni meidän ryhmässä kaikilla hyvin. Älykkyystestistä taas tuli yllättävän paljon pisteitä, kun kuitenkin puolet sillä vähäisellä tekemisellä. En tajua.


      • VarasijaXX

        Sama kokemus minullakin, kun kyselin tarkempia tietoja sähköpostitse. Sen juuri kertoivat, että pisteet jakautuivat pikakokeen ja haastattelun kesken 20/50. Omista pisteistä käskivät soitella sitten 1.12. Itse sain 48 p, niin olisi kiva tietää mikä meni pieleen.

        Olisi mielenkiintoista kuulla, missä sisään päässeet ovat käyneet tekemässä varsinaiset pääsykokeet (ts. kuinka moni Laureaan päässyt teki pääsykokeen jossain muussa koulussa). Itseäni jäi vähän kaivelemaan, että sain kovalla työllä esivalintakokeesta "liian hyvät" pisteet ja pääsin/jouduin Laurean pääsykokeeseen. No, ensi kerralla osaan toivottavasti taktikoida paremmin.


      • Hmmmh
        VarasijaXX kirjoitti:

        Sama kokemus minullakin, kun kyselin tarkempia tietoja sähköpostitse. Sen juuri kertoivat, että pisteet jakautuivat pikakokeen ja haastattelun kesken 20/50. Omista pisteistä käskivät soitella sitten 1.12. Itse sain 48 p, niin olisi kiva tietää mikä meni pieleen.

        Olisi mielenkiintoista kuulla, missä sisään päässeet ovat käyneet tekemässä varsinaiset pääsykokeet (ts. kuinka moni Laureaan päässyt teki pääsykokeen jossain muussa koulussa). Itseäni jäi vähän kaivelemaan, että sain kovalla työllä esivalintakokeesta "liian hyvät" pisteet ja pääsin/jouduin Laurean pääsykokeeseen. No, ensi kerralla osaan toivottavasti taktikoida paremmin.

        Just näin! En tajunnut yhtään "vanhuksena" tätä koko prosessia. Tyrkkäsin Opintopolkuun hakemuksen sen kummempia miettimättä, kaksi eri alaa ja vain 1 oppilaitos per ala. Hädin tuskin hoksasin koko esivalintaa, mutta sitten kuitenkin pärjäsin siinä liian hyvin. En tajunnut yhtään, millaista kikkailua tämä voi olla. Ymmärsin vain ensikertalaisongelman. Nyt olen oppinut vaikka mitä tästä touhusta! En tosin tiedä, onko se kovin positiivista. Niin, sehän on myös selvää, että osa tekee esivalintakoetta porukalla, koska tätä ei pystytä valvomaan.

        Mutta musta tuntuu muutenkin, että toi Laurea ei ois ihan mun paikka. Sen järjestelyissä oli kaikkinensa jotain takkuilevaa. Esim. Metropoliasta tuli jo kutsukirjeestä ihan eri fiilis. En ihan myöskään näitä 4 minuutin testejä arvosta eikä mulla ole sellasiin tarkkana ja huolellisena mitään asiaa.


      • Tulevasossu

        Itse kävin Tikkurilan laureassa valintakokeessa ja sain sieltä paikan (sosionomi monimuoto). En osannut minäkään miettiä noita kikkailuja, mutta onneksi ei nyt tarvitsekaan....


      • tulevasossunro2

        Porin DIAKin pääsykokeista pääsin hyvinkäälle sosionomiksi. Poriinkin olisi pisteet riittäneet mutta kone kuulemma arpoi raa'asti mihin järjestykseen saman pistemäärän saaneet joutuivat...
        Kokeessa oli vain essee ja 3 hengen haastattelutilanne.


    • Jännänäärelläk

      Sinänsä jännä lukea näitä juttuja koska mitenkä toiset saa tuollaista infoa soittamalla ja toisille vain sanotaan että soita 1 .12 uudestaan.? Ja mikä mielenkiintoista että Laurea haastattelussa kysymykset olivat myös sellaiset mihin Varmasti kukin vastasi vähän oman mielen Mukaan.

      • Hmmmh

        Ja esim. meidän ryhmässä ei ollut sitä LbD-kysymystä, kun taas monilla oli. Oispa meilläkin ollut, sillä oisin tiennyt siitä jotakin. Meillä oli kyllä yksi kysymys sellainen, että "mites nää (opiskelu)menetelmät?" eli ehkäpä siihen olisi pitänyt itse osata tunkea tuo LbD, mutta paljon helpompaahan se on, kun joku kysyy sitä suoraan.


    • 70ptsSH

      Vinkki ensikertaan, keskity paremmin. Kyllä se paikka silloin tulee. T: 70/70pts tuleva SH

      • akfprt

        Kiitos hyvästä vinkistä, näin yritän tehdä ensi kerralla! Tsemppiä sinulle opiskeluun ja paljon onnea opiskelupaikasta :)


    • Punkkis12

      Aika subjektiiviset arvioinnit. Ei osata kertoa edes yleisesti millä tasolla sai haastattelun motiivi osasta pisteitä. Ryhmätyö keskustelusta täytyisi saada noin 30-35 pinnaa, että olisi joku mahdollisuus pasta sisään.

      Miten ne psiteet sitten tuleekaan, kukaan ei voi tietää ja siten haluta oikaisua .

      • Hmmmh

        Totta totta, itsekin puhelimessa hämmästelin, että mites tää pisteytys ny näin meni, kun sanoin haastattelussa sitä ja tätä. MUTTA: tehkää oikasuja, jos vaan siltä tuntuu. Itekin tein, vaikka tiedän, että se ei mitään vaikuta mihinkään. Tein niillä tiedoilla, jotka mulla on. Vastaan sopii argumentoida - ja niinhän ne tekeekin. Mut en allekirjota kaikkia juttuja, ja keskustelut ei tapahtuneet ihan oikeaoppisesti mielestäni, joten here we go. Aika höttöä ylipäänsä.

        Ei riitä 30-35. 40 p ja aletaan olla mahdollisuuksissa, ellei sitten nykäse täysiä siitä 4 min testistä, jolloin riittää 36-38 p.


    • keväälläuusiksi

      Joo aika suppeat vastaukset olivat Laureasta kun pääsi kysymään omia tuloksia. Ei saanut oikeen irti että mitä se nyt "pisteytys" oli. Eikä muka ollut haastattelijat merkinneet sen kummemmin mitään muistiota, ainoastaan mikäli jokin osio olisi hylätty niin olisi ollut perustelu. Laurean sivuilta en ainakaan itse ole löytänyt mitään ohjeita oikaisupyyntöä varten. tai onko sitä edes .?

      • Hmmmh

        Löytyy kyllä! Kirjoita Googleen Laurea oikaisu.

        Mut ite kyllä sain jotain kommentteja tulosten yhteydessä eli mitä haastattelijat oli merkinny. Saitko mitään irti? Järkyn vaihtelevaa.


    • Punkkis12

      Ei oikein voi vaatia oikaisua, kun missään ei ole mitään perusteluita ilmoitettu. Kertokaapas te nyt, jotka saitte melkein täydet pisteet kysymyksistä mitä vastasitte esim. Motivaatiosta tai opiskelutavoista yms

    • Kkkhhgf

      Ne ketkä pääsivät sisään voisivat myös valaista.? Paljon noin sai 4min kokeesta..
      Ei kuulemma edes motivaationa riittänyt mennä alalla eteenpäin ja kehittyä yms. Ja oliko ratkaiseva kysymys se LbD. Eikä opiskelu näkemys riittänyt jos oli haastava, itse oppiminen, motivoitunu, vastuu opiskelijalla itselle omasta oppimisesta.

    • Tulevasossu

      Mä voin yrittää vastailla vaikka en omasta pisteytyksestä tiedä sen enempää kuin kukaan muukaan...Pääsin siis sisälle tiksin laureaan sosionomi monimuotoon ja kävin valintakokeen myös siellä. Sain 56/70p. Eli alin hyväksytty pistemäärä, en siis tiedä onko tästä selostuksesta hirveästi hyötyä. 4min kokeesta sain maksimissaan 18 pistettä, koska vastasin kaikkiin, mutta tiedän vähintään kahden menneen väärin. Tein tehtävät järjestyksessä kun paperissa ohjeistettiin niin. Haastattelussa en tiennyt mikä on lbd, ja kun itseä piti kuvailla neljällä sanalla sosiaalisissa tilanteissa, sanoin etten keksi sopivia sanoja mutta kuvailin "neljällä tavalla". Oppimistyylistä sanoin vaan, että mulla on tosi vastaanottavaiset aivot, eli opin helposti, eikä ole mitään tiettyä tapaa joka on selkeästi paras. Sanoin tosin, että tykkään lukea, katsoa dokumentteja ja keskustella eri aiheista ja oppia sitä kautta. Ja että aiheen mielenkiintoisuus on itselle se tärkein juttu, ei se, millä tavalla aihetta lähestytään. Korostin laajaa kiinnostustani alaa kohtaan ja käytännön esimerkeiksi kerroin että kiinnostaisi toimia esim nuorten kuntoutuksen puolella, lastensuojelussa tai olla mukana tekemässä saattohoidosta Suomessa parempaa. Keskustelussa (saatiin aiheeksi henkinen jaksaminen työssä) keskityin vaan pysymään aiheessa ja sanomaan edes jotain järkevää :D esim. Että on tärkeää ettei "tuo töitä kotiin" ja että vaikeita asioita on hyvä käydä työyhteisössä läpi jne. Niin ja kehonkieltäkin vähän mietin, eli katsoin silmiin, hymyilin, ristin jalat ihmisiin päin/istuin ihmisiin päin, hyvä ryhti, en pitänyt käsiä puuskassa, nyökkäilin ja näytin että kuuntelin. Mainittakoon vielä se että olin tosiaan ensikertalainen, eli se varmaan helpotti sisäänpääsyäni.

      • Hmmmh

        Pikku korjauksia: yhdestä tehtävästä saa 2 pistettä eli olet saanut max 16 pistettä ongelmanratkaisuosiosta, jos olet tehnyt 2 tehtävää väärin.

        Olet konkretisoinut asioita, mistä olet saanut lisäpisteitä. Joskin itsekin konkretisoin, mutta silti yksi vastaus tulkittiin jäsentymättömäksi. Kuka näistä tietää, makuasioita haastattelijoillakin. Meillä ei edes kysytty oppimistyyleistä - tai emme kukaan ymmärtäneet kysymystä siten. Kysymys oli jotakin sellaista kuin "mites nää menetelmät?", millä ehkä sitten viitattiin oppimistyyleihin.

        Äkkiseltään laskettuna olet saanut haastattelusta 40 p ja ongelmanratkaisusta 16 pinnaa.


    • Hmmmh

      Ja juu, suoranaisia arviointikriteereitä ei saa. Mikä nyt on omasta mielestäni vähän niin ja näin ja onko ihan laitaakaan, koska tällöin ei tosiaan saa oikein mitään perusteluita. On siis kohtuullisen vaikeata olla samaa tai eri mieltä ilman perusteluja, koska perustelun kuuleminen voisi merkittävästi vaikuttaa omaankin mielipiteeseen.

      Mut onnea kaikille jatkoon ja opintoihin! Itse luulen, että jos jonnekin vielä haen, niin se paikka ei ole Laurea. Niin kauan kuin koe on tuollainen, niin ei mitään mahdollisuuksia päästä eikä oikein kiinnostustakaan. Parempi hakeutua esseiden tmv. pariin ongelmanratkaisujen sijaan. :)

    • Opiskelijaxx

      Keskustelu on jo hieman vanha, mutta jos jotain kiinnostaa. Eihän tuollaisessa paineenhallintatehtävässä (pikakoe) ole tarkoituskaan vastata kaikkiin virheettömästi. Siinä tulee lukea ohjeet ja noudattaa annettuja ohjeita rauhallisesti sekä pystyä sen jälkeen jatkamaan levollisena haastatteluun, vaikka koe mennyt kuinka surkeasti. Jos esimerkiksi ohjeissa sanotaan että täytä vastaus kuulakärkikynällä vastauslaatikkoon ja tee tehtävät järjestyksessä, tulee näin tehdä. Jos vastaukset eivät ole laatikossa kuuliksella, niitä ei käytännössä ole. Jos ei ole tehnyt järjestyksessä, ei ole noudattanut ohjeita. Itse sain aikoinaan tehtyä muistaakseni 7 tehtävää, joista ainakin yksi meni väärin. Silti pisteet eivät olleet tuosta osiosta vain 12, koska olin tehnyt ohjeiden mukaan. Meidän opiskeluryhmässä ei mielestäni ole ketään, joka olisi esimerkiksi tehnyt tehtäviä väärässä järjestyksessä.

      LbD kysymys on lähes aina. Sillä mitataan, onko ottanut etukäteen selvää Laureasta ja opiskelusta. Jos haluaa opiskelemaan, kannattaa selvittää jotain tietoja opintoihin liittyen. Ei työpaikkaaakaan yleensä saa, jos ei tiedä firmasta mitään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe