Oletko ollut koskaan salarakas?

Oletko ollut sitä koskaan tai seurannut hyvin läheltä tapahtumia? Oliko kyseessä yhden illan juttu vai kehittyikö pidempi suhde? Millaisia tuntemuksia aiheutui, säilyikö itsekunnioitusesi vai häpesitkö? Pystyitkö selittämään salasuhteen jollakin tapaa luvallisena itsellesi?

251

5228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen.ollut

      Sillä yksi miestuttavani haluaa silloin tällöin viettää aikaa kanssani. Hänellä on vakituinen naisystävä, mutta tämä on ollut rintasyöpäleikkauksessa siihen liittyvine hoitoineen. En halua vaarantaa parisuhdetta, tuttavani sanoo, että tulee hyvälle tuulelle ollessaan kanssani, noin kerran vuodessa.

      • kysynyt

        mitä mieheni on puuhastellut etäavioliittoni aikana. Sanoin hänelle, että jos jotain on pitäköön huolen, ettei tule korviini. Hänen kuolemansa jälkeen kävi ilmi, että hänen ystävänsä vaimo oli erittäin kiinnostunut miehestäni ja yritti ystäväpiiristään löytää miehelleni naisseuraa. Joka tapauksesa me olimme erittäin onnellisia yhdessä.Tuota pariskuntaa en ole tavannut, eivät olleet perheystäviä - onneksi.


      • Jos järjestely tuntuu sopivalta, eikä omantunnon kanssa tule ongelmia, niin mikäpä ettei. Kukaan ei loukkaannu tai tunne petetyksi itseään, joten siitä sitten vaan.


    • Olenolevinanivaimo

      Meidän avioliitto on senlaatuista, että sitä ei voi edes avioliitoksi kutsua. Emme oikeastaan ole kuin jonkinsorttisia tuttavia enää keskenämme. Toki yhteisiä asioita on pesästä lentäneet lapset ja heidän perheensä. Meillä ei ole minkäänlaista läheistä kanssakäymistä. Vinoilemme jatkuvasti toisillemme ja ärsytämme olemuksellamme toisiamme.
      Minulle on kerrottu, että miehelläni on toinen nainen. Se ei tuntunut miltään. Olkoon ihan vapaasti. Voisin kyllä erotakin, mutta mies ei halua. Siis voin kertoa, kun ei enää rakasta, ei toisen naisen olemassaolo haittaa yhtikäs mitään.

      • Miehet helposti juuttuvat naisiin, eivätkä halua helposti luopua jo saavutetusta asemasta. Monet ajattelevat lapsien tykkäävän huonoa tai pelkäävät elintason romahdusta. Miehet elävät mielellään mukavuusalueella ja mikäli pystyvät järkkäämään kaksi eri naista, sekin käy jollekin. Jotkut hyväksyisivät jopa moniavioisuuden ja hehkuttavat sen puolesta miten vaihtelu virkistäisi. Vähentäisi jopa mukamas riitelyäkin.


      • Tyhmäkin-olet

        "Voisin kyllä erotakin, mutta mies ei halua."
        Ei siinä tarvitse kysellä miehen mielipiteitä jos erota halutaan. Omaisuudestako on kiinni vai eikö sinulla ressukka ole paikkaa mihin muuttaa?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Miehet helposti juuttuvat naisiin, eivätkä halua helposti luopua jo saavutetusta asemasta. Monet ajattelevat lapsien tykkäävän huonoa tai pelkäävät elintason romahdusta. Miehet elävät mielellään mukavuusalueella ja mikäli pystyvät järkkäämään kaksi eri naista, sekin käy jollekin. Jotkut hyväksyisivät jopa moniavioisuuden ja hehkuttavat sen puolesta miten vaihtelu virkistäisi. Vähentäisi jopa mukamas riitelyäkin.

        Miehet ja miehet. Mitä sinä tiedät muiden miesten naisiin juuttumisista tms. Puhu sinä vaan ihan omasta puolestasi.


      • yökk
        entinenmiäs kirjoitti:

        Miehet ja miehet. Mitä sinä tiedät muiden miesten naisiin juuttumisista tms. Puhu sinä vaan ihan omasta puolestasi.

        Menehän sinä kiilusilmä kyttäämään niitä nuoria poikia ja tyttöjä sinne idolseihin. Ei ole ihan täyspäisen kuuskymppisen harrastuksia sekään, joten eipä kannata mussuttaa mitään naisiin juuttumisista sinunkaan.


      • yökk kirjoitti:

        Menehän sinä kiilusilmä kyttäämään niitä nuoria poikia ja tyttöjä sinne idolseihin. Ei ole ihan täyspäisen kuuskymppisen harrastuksia sekään, joten eipä kannata mussuttaa mitään naisiin juuttumisista sinunkaan.

        Musiikki, jos mikä, on täyspäisen(kin) harrastuksia.
        Se pointti: minulle musiikki on tärkeää, muista miehistä en tiedä. Eikä tiedä Porvoon paronikaan muiden miesten ajatuksia voidakseen yleistää.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Miehet ja miehet. Mitä sinä tiedät muiden miesten naisiin juuttumisista tms. Puhu sinä vaan ihan omasta puolestasi.

        entinenmiäs
        Ei ollut tarkoitus puhua kenenkään puolesta tai yleistää mitenkään asiaa. Minulla oli tällainen tuntuma omasta miespuolisesta tuttavapiiristäni ja siinä on myös kyse suomalaisuudesta siinä mielessä, että ei mielellään haluaisi epäonnistua suhteessaan ja on valmis tekemään kaikkensa sen eteen, että välit paranisivat ja asiat lähtisivät sujumaan. En todellakaan voi kirjoittaa toisten puolesta. Pahoitteluni.


    • hehehehee

      Miksi kyselet tällaista? Naimisissa oleva mies olet kertomasi perusteella.
      Oletko itse ollut salarakas joskus tai seurannut hyvin läheltä tapahtumia? Oliko kyseessä yhden illan juttu vai kehittyikö pidempi suhde? Millaisia tuntemuksia aiheutui, säilyikö itsekunnioitusesi vai häpesitkö? Pystyitkö selittämään salasuhteen jollakin tapaa luvallisena itsellesi?

      • Keskustelupalstoilla voi keskustella mistä tahansa, eikä tarvitse perustella minkä vuoksi aloittaja haluaa keskustella juuri kyseisestä asiasta.


    • Psykoterapeutitar

      Olen ja oli ihanaa! Mikäli enää oikein muistan!

      • Tai-jos-ei-ollutkaan

        Tai. Oli oli. Tai ainakin sinnepäin. Tai jotenkin.


      • Ei siihen varmasti muuten ryhdyttäisikään, eikä se olisi niin houkuttelevaa.


    • Heikunkeikku

      No mutta Hyh hyh kuulepas aloittaja. Kysyt noin salaisia salaisuuksia, etkä itse kuitenkaan anna mitään vastinetta.
      En ala alkamaan. En ala.
      Mulla olis oma vastaukseni, vaan en sitä sano.
      Noh, voinen harkinnan jälkeen tuumia sanovanikin, jos tahdot tehdä vaihtokaupan.
      Mut sä sitte ekana kerrot.
      Kaikkiin kysymyksiin, jotka olet tällännyt aloitukseen siis. Muuten ei tuu mittää.

      • Minä kuuntelen ja luin hyvin sujuvasti viestisi. Ja vastaan.

        Olen ollut salarakas, en kuitenkaan nykyisen kaverini aikana. Siitä kehkeytyi pidempiaikainen juttu ja jotenkin itseäni alkoi häiritsemään se, että en koskaan saanut täysin tuon naisen huomiota ja jouduin jakamaan hänet toisen kanssa.

        Itsekunnioitukseni huononi, mutten koskaan varsinaisesti hävennyt. Kyllä minä sitä itselleni selittelin, miten tilanne nyt vaan on tämä ja tällä hetkellä hän on paras vaihtoehto minulle.

        No, mitäs sanot vastineesta?


      • Heikunkeikku
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Minä kuuntelen ja luin hyvin sujuvasti viestisi. Ja vastaan.

        Olen ollut salarakas, en kuitenkaan nykyisen kaverini aikana. Siitä kehkeytyi pidempiaikainen juttu ja jotenkin itseäni alkoi häiritsemään se, että en koskaan saanut täysin tuon naisen huomiota ja jouduin jakamaan hänet toisen kanssa.

        Itsekunnioitukseni huononi, mutten koskaan varsinaisesti hävennyt. Kyllä minä sitä itselleni selittelin, miten tilanne nyt vaan on tämä ja tällä hetkellä hän on paras vaihtoehto minulle.

        No, mitäs sanot vastineesta?

        Kovan harkitsemisen jälkeen tulin tulokseen, että mä en kerrokaan omaa vastaustani:)
        En tahdokaan tehdä vaihtokauppaa.

        Heh ja heh. Kuinkahan mä tälleen vastasin:)


      • Ei-kande-salailla

        Koska sä olet kaikkien salarakkauksien äiti ja edelläkävijä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kovan harkitsemisen jälkeen tulin tulokseen, että mä en kerrokaan omaa vastaustani:)
        En tahdokaan tehdä vaihtokauppaa.

        Heh ja heh. Kuinkahan mä tälleen vastasin:)

        Heikunkeikku
        Ei sinun tarvitse olla huolissasi, et menettänyt luottamustasi. Ymmärän kyllä sinua. Olin itse avausta kirjoittaessani valmis paljastamaan myös jotain itsestäni.


      • Heikunkeikku
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Heikunkeikku
        Ei sinun tarvitse olla huolissasi, et menettänyt luottamustasi. Ymmärän kyllä sinua. Olin itse avausta kirjoittaessani valmis paljastamaan myös jotain itsestäni.

        PAH!
        Sinä kirjoitat, että ymmärrät ja en menettänyt luottamustasi.
        Noku mun piti vaan kiusata ja oottelin, että sua harrrrRRRmittaa, kun ensteks usutan sut kommentoimaan ja kertoilemaan sillä livulla, että kyl´mä kans sitte ja sitte ja kun juoksutit tekstiä, niin minä sanonkin, että emmää, emmää, en sittenkään viitti kertoa. :)
        Se oli se kiusa, joka nyt sitten meni ihan mönkään.
        Ei oo kivaa kerrankin kiusata ja sitten sitä ei ees kukaan huomaa. Tympeetä. Todella :/
        Pitää seuraavalla kerralla nostaa panoksia ja kiusata ihan satasella.

        Kerran nyt et ees odota mun vastauksia aloitukseen, niin nyt mua alkoikin huvittamaan :)

        Minä en ole koskaan ollut salarakas. En missään nimessä. En ala olemaan numero kakkonen. Tahdon olla se numero YKSI.
        En myöskään koskaan ole suhinaa pitänyt naimisissa olevan miehen kanssa.
        En suurin surminkaan koskisi sormenpäälläni toisen omaan.
        Jos niin tekisin, tuntisin olevani tosi-tosi Mäntti tyyppi.

        Kyllä niitä nyt markkinoilla on vapaitakin ihmisiä, että jos koskia sormella tahtoisin, niin niille markkinoille ma sitte lähtisin. :)

        Muut tehkööt mitä tehkööt, mutta minä itse olen vakaasti tätä mieltä.
        Koko tää mun tekstinikin pitää lukea Hyvin Totisella ja Tiukalla Äänensävyllä. Vähä Pappimaistakin saarnasävyä saapi olla.


      • hehehehee
        Heikunkeikku kirjoitti:

        PAH!
        Sinä kirjoitat, että ymmärrät ja en menettänyt luottamustasi.
        Noku mun piti vaan kiusata ja oottelin, että sua harrrrRRRmittaa, kun ensteks usutan sut kommentoimaan ja kertoilemaan sillä livulla, että kyl´mä kans sitte ja sitte ja kun juoksutit tekstiä, niin minä sanonkin, että emmää, emmää, en sittenkään viitti kertoa. :)
        Se oli se kiusa, joka nyt sitten meni ihan mönkään.
        Ei oo kivaa kerrankin kiusata ja sitten sitä ei ees kukaan huomaa. Tympeetä. Todella :/
        Pitää seuraavalla kerralla nostaa panoksia ja kiusata ihan satasella.

        Kerran nyt et ees odota mun vastauksia aloitukseen, niin nyt mua alkoikin huvittamaan :)

        Minä en ole koskaan ollut salarakas. En missään nimessä. En ala olemaan numero kakkonen. Tahdon olla se numero YKSI.
        En myöskään koskaan ole suhinaa pitänyt naimisissa olevan miehen kanssa.
        En suurin surminkaan koskisi sormenpäälläni toisen omaan.
        Jos niin tekisin, tuntisin olevani tosi-tosi Mäntti tyyppi.

        Kyllä niitä nyt markkinoilla on vapaitakin ihmisiä, että jos koskia sormella tahtoisin, niin niille markkinoille ma sitte lähtisin. :)

        Muut tehkööt mitä tehkööt, mutta minä itse olen vakaasti tätä mieltä.
        Koko tää mun tekstinikin pitää lukea Hyvin Totisella ja Tiukalla Äänensävyllä. Vähä Pappimaistakin saarnasävyä saapi olla.

        @Heikunkeikku

        Sinä et saa osumaan miesten hermoon. Ei siinä panosten lisääminen auta, kun sinulla on sihti hukassa.
        Katsohan minun kommenttini tuolla ylempänä. Samaan tähtäsin kysymykselläni kuin sinäkin mutta eri sanoin: että aloittaja kertoisi itsekin. Niin, joo, ihmettelin kyllä kovasti, että vaikka on mies aviossa, niin tämmöisiä salarakkaita miettii.
        Heti osui miehen hermoon, Ja ukkonen jyrähti.


      • Heikunkeikku
        hehehehee kirjoitti:

        @Heikunkeikku

        Sinä et saa osumaan miesten hermoon. Ei siinä panosten lisääminen auta, kun sinulla on sihti hukassa.
        Katsohan minun kommenttini tuolla ylempänä. Samaan tähtäsin kysymykselläni kuin sinäkin mutta eri sanoin: että aloittaja kertoisi itsekin. Niin, joo, ihmettelin kyllä kovasti, että vaikka on mies aviossa, niin tämmöisiä salarakkaita miettii.
        Heti osui miehen hermoon, Ja ukkonen jyrähti.

        Vaikka nyt tällä kertaa epäonnistuinkin, niin kyllä mä saattaisin onnistuakin, jos pistäisin sataset kehiin, niinku tuola mainitsinkin. Pientä harjoituksen puutetta vaan mulla. Hienosäätöäkin lisää ja kakshaarasen kielenkin ottaminen käyttöön saattais helpottaa. :)


      • hehehehee
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Vaikka nyt tällä kertaa epäonnistuinkin, niin kyllä mä saattaisin onnistuakin, jos pistäisin sataset kehiin, niinku tuola mainitsinkin. Pientä harjoituksen puutetta vaan mulla. Hienosäätöäkin lisää ja kakshaarasen kielenkin ottaminen käyttöön saattais helpottaa. :)

        Voin vihjeen antaa näin meidän kesken. Tämä parantaa huomattavasti miehen kiihtyvyyttä,
        Täytyy pohjustaa. Se on: että muistaa silloin tällöin esittää miehelle vastaväitteitä ja tarttua sanoihinsa, oikein nipottaa jostain. Että miehellä jää nikki muistiin ja mies näkee punaista jo pelkän nikin näkemisestä.
        Valmennetaan kuin härkää Espanjassa härkätaisteluun, U Know.
        Miehellä on hyvä ärsytysmuisti.


      • hehehehee kirjoitti:

        Voin vihjeen antaa näin meidän kesken. Tämä parantaa huomattavasti miehen kiihtyvyyttä,
        Täytyy pohjustaa. Se on: että muistaa silloin tällöin esittää miehelle vastaväitteitä ja tarttua sanoihinsa, oikein nipottaa jostain. Että miehellä jää nikki muistiin ja mies näkee punaista jo pelkän nikin näkemisestä.
        Valmennetaan kuin härkää Espanjassa härkätaisteluun, U Know.
        Miehellä on hyvä ärsytysmuisti.

        Paitsi, että tuon nyt käyttämäsi mustan nikin takana voi olla kuka milloinkin.
        Mitä merkitystä sillä niin muodoin on, jos se nikki jää jollekin mieleen? Ei mitään, vastaan valmiiksi.


      • hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

        Paitsi, että tuon nyt käyttämäsi mustan nikin takana voi olla kuka milloinkin.
        Mitä merkitystä sillä niin muodoin on, jos se nikki jää jollekin mieleen? Ei mitään, vastaan valmiiksi.

        Siinä paha, missä mainitaan hehehehee
        Tarkoitin sinun käytöstäsi, hehehehee, että, aloittaja näkee punaista pelkästään nikin Tellukka a.k.a. hunksz nähdessään.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        PAH!
        Sinä kirjoitat, että ymmärrät ja en menettänyt luottamustasi.
        Noku mun piti vaan kiusata ja oottelin, että sua harrrrRRRmittaa, kun ensteks usutan sut kommentoimaan ja kertoilemaan sillä livulla, että kyl´mä kans sitte ja sitte ja kun juoksutit tekstiä, niin minä sanonkin, että emmää, emmää, en sittenkään viitti kertoa. :)
        Se oli se kiusa, joka nyt sitten meni ihan mönkään.
        Ei oo kivaa kerrankin kiusata ja sitten sitä ei ees kukaan huomaa. Tympeetä. Todella :/
        Pitää seuraavalla kerralla nostaa panoksia ja kiusata ihan satasella.

        Kerran nyt et ees odota mun vastauksia aloitukseen, niin nyt mua alkoikin huvittamaan :)

        Minä en ole koskaan ollut salarakas. En missään nimessä. En ala olemaan numero kakkonen. Tahdon olla se numero YKSI.
        En myöskään koskaan ole suhinaa pitänyt naimisissa olevan miehen kanssa.
        En suurin surminkaan koskisi sormenpäälläni toisen omaan.
        Jos niin tekisin, tuntisin olevani tosi-tosi Mäntti tyyppi.

        Kyllä niitä nyt markkinoilla on vapaitakin ihmisiä, että jos koskia sormella tahtoisin, niin niille markkinoille ma sitte lähtisin. :)

        Muut tehkööt mitä tehkööt, mutta minä itse olen vakaasti tätä mieltä.
        Koko tää mun tekstinikin pitää lukea Hyvin Totisella ja Tiukalla Äänensävyllä. Vähä Pappimaistakin saarnasävyä saapi olla.

        Heikunkeikku
        Kyllä se minun taktiikkani lopuksi puri ja sain sinutkin avautumaan ja kertomaan oman kokemuksesi. Naisten kanssa ei koskaan onnistu tuollainen vastapalvelu periaate, että nyt minä olen kertonut, joten nyt on sinun vuorosi. Naaraat pitää houkutella keinolla tai toisella kertomaan. Koiraiden kanssa peli on paljon selvempää. Jos minä kerron, niin kerrot sinäkin. Mutta naisten...eheie...Ei!


    • Rakastanut

      Salarakkauskin voi olla elämää kannattava voima puolin ja toisin jos se on aitoa, puolin ja toisin vapaaehtoista perustuen tunteeseen.

      Jotain tuosta tiedän itsekin, rakkautta ei voi hallita järjellä, se vie jos on viedäkseen, eikä aina katso onko meillä oikeutta rakastaa toisiamme.

      Mikäli salasuhde on vain kahden aikuisen ihmisen välinen, muut eivät siitä tiedä, miksi lopattaa sellainen, jos se antaa molemmille enemmän kuin ehkä vakisuhteessa voi saada.

      Vapaana ei aina voi saada vastarakkautta toiselta vapaalta, mutta jos tielle osuu varattu joka vastaa tunteisiin ja jonka tunteisiin voi vastata, miksi kieltää itseltään sellainen rakkaus.

      Salarakkauskin voi tuoda elämään juuri niitä hetkiä joita kaipaa, hellyyttä, hyvää seksiä, kuuntelijan, lohduttajan, ymmärtäjän ja mikä tärkeintä, toisen ihmisen lämmön ja läheisyyden jota kaipaa meistä jokainen. Ehkä "hänellä" ei parisuhteessa ole kumppaninsa kanssa jäljellä muuta kuin yhteiset ateriat ja kulissina toimiminen. Ero kun on monille vieläkin yhteiskunnallisesti häpeällinen asia, varsinkin paremmissa piireissä.

      • Samaa mieltä tuosta elämää kannattavasta voimasta ja yleensä sen tärkeydestä.

        Rakastuminen on itsessään sellainen prosessi, jota ei pysty selittämään tai järkeistämään. Se vaan tulee ja ottaa sinut valtaansa.


      • Anonyymi

        Ei aina tunteita pelissä = salapano
        Siitä rakkaus on kaukana. Itse asiassa panokaverin ei tarvitse olla edes himoittava, kunhan avittaa tyydyttämään.
        Jos hoitokertoja on vain muutama, voiko edes suhteesta puhua?


    • mimmimum-..mi

      "Onko se itseltä pois, jos kumppani saa hyvää oloa jonkun muun kanssa" ......on aiheena tänään tulevassa Perjantai -ohjelmassa ...mielenkiintoisia vierailijoita...
      Vaikea aihe itsekullekin....

      • Ei sitä tiedä ennen kuin tulee omalle kohdalle? Lähinnä mietityttää miten itsetunto ja oma ylpeyteni kestäisi sen?


      • Kahden kauppa tai kolmen tai useamman. Ei kuulu ulkopuolisille, eikä muilla ole syytä eikä varsinkaan oikeutta arvosteluun. Oleellista on se, että kumppanukset pitävät kiinni siitä mitä ovat sopineet. Se on näissä suhteissa ainoa moraalikysymys.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei sitä tiedä ennen kuin tulee omalle kohdalle? Lähinnä mietityttää miten itsetunto ja oma ylpeyteni kestäisi sen?

        Kumman uskottomuus mietityttäisi enemmän, omasi vai puolisosi?
        Kumpi satuttaisi enemmän?
        Kummalla olisi enemmän syytä olla uskoton?
        Olisiko se vain hetken huumaa, siis seksisuhde?
        Entä jos rakastuisi koko sielullaan, sydämellään, intohimoisesti?


      • viljankukka kirjoitti:

        Kumman uskottomuus mietityttäisi enemmän, omasi vai puolisosi?
        Kumpi satuttaisi enemmän?
        Kummalla olisi enemmän syytä olla uskoton?
        Olisiko se vain hetken huumaa, siis seksisuhde?
        Entä jos rakastuisi koko sielullaan, sydämellään, intohimoisesti?

        Puolison uskottomuus mietittyttäisi enemmän ja satuttaisi myös. Miettisi miksi kävi näin, vaikka kuvitteli kaiken olevan kunnossa? Jos itse rakastuisin vielä koko sydämelläni, niin kyllä se taitaisi olla menoa?


      • viljankukka kirjoitti:

        Kumman uskottomuus mietityttäisi enemmän, omasi vai puolisosi?
        Kumpi satuttaisi enemmän?
        Kummalla olisi enemmän syytä olla uskoton?
        Olisiko se vain hetken huumaa, siis seksisuhde?
        Entä jos rakastuisi koko sielullaan, sydämellään, intohimoisesti?

        Minua satuttaisi valehtelu ja salailu, siis SALArakas. Sillehän ei voi mitään jos rakastuu mutta sille voi et kertoo sen kumppanilleen et näin on käynyt. Vähintä mitä voi vaatia.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minua satuttaisi valehtelu ja salailu, siis SALArakas. Sillehän ei voi mitään jos rakastuu mutta sille voi et kertoo sen kumppanilleen et näin on käynyt. Vähintä mitä voi vaatia.

        Niin se on.


    • Salarakas nimitys saa naurunpyrskähdyksiä pienellä paikkakunnalla. Kaikkihan asian tietää joten salailu on turhaa. Jos on naimisissa niin viimeisenä asian tietää puoliso.
      Minua ei kenenkään rakkaudet kiinnosta, ei sala eikä julkiset.

      • Aika paljon sitä silti vaan on liikkeellä, olisiko jollekin vaan jännitystä elämään?


      • Taikuritässä

        En kaipaa moista jännitystä. Entäpä jos olisin se petetty ja mies olisi se "kantava voima" jollekin kolmannelle. Ei kiitos. Reilu peli. Enkä halua miestäkään kohdella noin. Vain jännityksen takia. Jotenkin vinksahtanutta. Kantapäät pistetään vastakkain, jos parisuhde on siinä pisteessä. Omanarvontunne on tallella. Salarakas = vararakas = varasrakas.


      • ruohosipulivihreänpää

        Kyllä sinun pitää kokea kerran, edes flirtata vaikkapa hunkzin kanssa, saat vastinetta.


      • Taikuritässä

        Öhö-öhö-kröhöm.
        Vaikuttaa siltä, että
        nenännpää näkyy vihreänpän ruohonsipulin takaannta.
        Ja pöh.
        Kaikki nyt flirttailevat ja hassuttelevat. Se nyt ei ole mitään.
        Kuka muuten kirjoittaa erisnimet pienellä? Hmmm


      • Sipuliruohonpaavihreänä
        Taikuritässä kirjoitti:

        Öhö-öhö-kröhöm.
        Vaikuttaa siltä, että
        nenännpää näkyy vihreänpän ruohonsipulin takaannta.
        Ja pöh.
        Kaikki nyt flirttailevat ja hassuttelevat. Se nyt ei ole mitään.
        Kuka muuten kirjoittaa erisnimet pienellä? Hmmm

        Minä.
        Kirjoitan Sutta ja Savea kovin monilla Mustilla nimmareilla.

        Siitä KAI käytetään nimitystä multinikki, mitä sana lieneekään kuin olisi multa nikki = minulta nimi.


      • Taikuritässä

        Ai se olit sää, kas kun mää en nähny. Laitan glasit päähän.
        Monena. Olet siis monistanut itsesi.


      • Taikuritässä

        Miksi kuulet siipien havinaa?


    • Selittelyllä

      Selittelyllä saa tuollaisesta suhteesta luvallista. Siinä on kyseessä kolmen ihmisen onneton elämänkuvio. Yleensä mies hakee tuollaisella jotain glamouria elämäänsä ja samalla vaarantaa avioliittonsa. Jos puolison kanssa ei mene hyvin ja jollain tapaa yrittää elämäänsä paikkailla, ei salasuhde ole oikea keino. Minusta tuo on raukkamaista. Reiluinta olisi erota ja etsiä sitten uutta, jos entinen on niin pielessä, että syrjähypyillä yrittää kompuroida eteenpäin. Harvassa on ne vaimot, jotka eivät tajua miehen uskottomuutta, kyllä se pian näkyy käytöksessä. Tavalla tai toisella, on joko hermostumista tai sitten yliystävällisyyttä, joka on selvä merkki hämäyksestä.

      • Miehelle se voi olla sellainen välimuoto, jos ei ole vielä ihan varma tunteistaan, niin jatkaa sen vuoksi edellistä ja katsoo mitä uusi tuo tullessaan.


      • Taikuritässä

        Turvaverkko?
        No jopas on kova yksinäisyydenpelko.
        Parempi varata kaksi kuin pidota tuhjään.
        Sori. En ymmärrä, muttei tarvitsekaan.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Turvaverkko?
        No jopas on kova yksinäisyydenpelko.
        Parempi varata kaksi kuin pidota tuhjään.
        Sori. En ymmärrä, muttei tarvitsekaan.

        Vähän sellaista varmuuden vuoksi meininkiä. Itselleni kävi kyllä lopulta hassusti, sillä menetin molemmat.


      • Taikuritässä

        No, eiköhän jokaisella ole kokemuksensa elämänkoulussa. Tullaanko viisaammiksi?


    • Wanhastaen

      Katso, Herrasi tulee, sinä särkyneiden sydänten ruhtinas.

      • Näin-lööpin

        Popeda tulee, oletko valmis.


      • Taikuritässä

        En tykkää Popedasta yhtään. Ajelkoot Lintsin junilla niin kauas kuin..silmä siintää..


      • Ei-sitten-olkoon
        Taikuritässä kirjoitti:

        En tykkää Popedasta yhtään. Ajelkoot Lintsin junilla niin kauas kuin..silmä siintää..

        Ai jaa. Et tykkää vai, ai jaa.
        Ajattelin, että lähtisit mun kaa Hartwall kattilaan huomenna kun siellä on Popeda.


      • Taikuritässä

        Ainoa, mitä kuuntelin oli " Mun vaimoni on kapiainen". Siinä kaikki.
        Hartwall kattilassa vikaksi Deep Purplea.
        Sori.
        No perjantai alkoi, tv:stä.


      • Olkoon-sitten-koti-ilta
        Taikuritässä kirjoitti:

        Ainoa, mitä kuuntelin oli " Mun vaimoni on kapiainen". Siinä kaikki.
        Hartwall kattilassa vikaksi Deep Purplea.
        Sori.
        No perjantai alkoi, tv:stä.

        Olen kuunnellut Deep Purplea alkaen v 1971 kun niillä oli se Firefox biisi. Ei kun Firefudispallo tms. Palapelissä ei Whitesnakekaan huono ole.

        Huomasin IS lehdykäisestä, että hyö näyttävät Kersantti Karoliinan kapiaiskeikan suorana klo 20 alkaen. Joten Hartwall kattila turha investointi olisi.

        Enkä mä saunomisen jälkeen lähtisi edes roskapussia viemään.


      • Taikuritässä

        Kumpi voittaa Uuno vai Karoliina?
        Kas siinä pulma ellen sanoisi varsi n a i n e n pähkinä, jonka lähetän apinalle.
        Mitä tekemistä on Vesterisellä ja Paviaanilla?
        Ehkä saamme Rootsi-maalta vastauksen tai vastuksen.
        Ajattelin saunomisen jälkeen viedä roskapussit ja hakea mässyä Liiteristä.


    • Vihaan sanaakin "salarakas".

      • Onko rakastajatar parempi?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Onko rakastajatar parempi?

        Ainakin rehellisempi :)


      • Olipa-kerran-laulu
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ainakin rehellisempi :)

        Matkaraiskaaja raju (mamu), tulee, silloin menee taju.


    • oikein.on.helpompi

      Olen kyllä salaa rakastanut mutta en ole värkännyt siitä salasuhdetta. Minua on myös salaa rakastettu, tuskin ovat puolisoilleen kertoneet, ei silloinkaan tullut suhdetta. Ei kestä sellaista kantti. Rakastumiselle ei voi mitään, käytökselleen voi. Siis minä voin ja olen siitä iloinen, luonnetta se toki vaatii, kun pyörii koko ajan mielessä jonkun kuukauden ajan, sitten onneksi haalenee. Muiden käytöstä en arvostele puhumattakaan tuomitsemisesta, tekevät niin kuin parhaaksi tuntevat.

      • Minä en tuomitse ketään, vaikka olisikin salasuhteessa. Se on jokaisen oma asia ja uskon kuitenkin monen myös saavan ssitä jotain itselleen. Tuskinpa muuten koko toimintaa olisikaan?


      • Taikuritässä

        Minäpä tuomitsen.
        A) pettämisessä ei ole mitään romanttista.
        B) jos himassa on jatkuva puute ja kurjuus, eikö molempien kandeis yhdessä päätyä eroon, jolloin molemmat ovat vapaita ja omanarvontunne säilyisi.
        C) pitää kysyä, mikä tärkeintä: spruitspruit, rakkaus vai roina (lue asunto, auto, kesämökki, matkat)
        D) onko niin vaikeaa myöntää, että on epäonnistunut parisuhteessaan ja
        sen julkituominen.


    • noo.noo

      Tuskin salarakkaudesta mitään hyvää seuraa, ei ainakaan sellaista, jota itse olisin tarvinnut. Varattu on varattu, eikä todellakaan ole tarvetta tai tervettäkään tunkea itseään sellaiseen suhteeseen. Nämä ovat periaatteellisia juttuja. Minulle on tärkeää voida kunnioittaa itseäni, tehdä ratkaisuni vastuullisesti.

      • Rakkauttasaanut

        Moni elää kulissiavioliitossa esim. lasten tai taloudellisten seikkojen takia. Jos on rakkautta muualta löytänyt vieläpä hyvän seksin kruunaamana, eipä ole tarpeen moraalin varjolla nyrpistää nenää. Kyllä siitä hyvää voi seurata, ei tarvitse katkeroitua ja hampaat irvessä elää vieraantueen puolison kanssa. Minun itsekunnioitukseni on tästä kohentunut, kun saan tunea olevani haluttu ja rakastettu.
        Mitä se varattu tarkoittaa, voitko sinä varata jonkun ihmisen? Kerrohan, miten onnistuit ja mitä hyvää siitä seurasi!


      • Rakkauttasaanut kirjoitti:

        Moni elää kulissiavioliitossa esim. lasten tai taloudellisten seikkojen takia. Jos on rakkautta muualta löytänyt vieläpä hyvän seksin kruunaamana, eipä ole tarpeen moraalin varjolla nyrpistää nenää. Kyllä siitä hyvää voi seurata, ei tarvitse katkeroitua ja hampaat irvessä elää vieraantueen puolison kanssa. Minun itsekunnioitukseni on tästä kohentunut, kun saan tunea olevani haluttu ja rakastettu.
        Mitä se varattu tarkoittaa, voitko sinä varata jonkun ihmisen? Kerrohan, miten onnistuit ja mitä hyvää siitä seurasi!

        Ei ihmistä voi varata.
        Vihkikaavassa jotain lupaillaan, harva kaikki lupaukset pitää. On toki sellaisia joille avioliitto on pyhä, tuntuu pahalta jos hyväuskoista kumppania petetään.
        Avioliittoja on niin monenlaisia että en olisi ensimmäisenä antamassa tuomiotani koska en ole kävellyt heidän kengissään.
        En suostu osallistumaan ukkojen ja mummojen juoruiluporukoihin joissa käsitellään kaikkien tuttujen ja tutuntuttujen asiat.


      • En näe siitä tulleen mitään vahinkoa itselleni tai kohteellekaan. Lisää elämänkatsomusta ja mikäli en olisi katsonut mitä siitä seuraa, en voisi asiasta keskustella ainakaan omasta kokemuksestani. Kukaan ei loukkaantunut tässä omassa episodissani.


    • Jo.vuosia

      Jo vuosia ja onnellisesti, edelleenkin.
      En koe varastetuksi mitään.
      Pärjään omillani, joten minkäänlainen elätti en ole.
      Saan paljon rakkautta, ja myös annan sitä.

      Ei minulle ole tietääkseni valehdeltu, kaikkihan on vapaaehtoista.

      Minulle sopii tämä hyvin, paremmin kuin jokapäiväinen yhdessä olo.

      Vaimokin tietää minusta, ja se sopii hänellekin, kunhan saa pysyä vaimona.
      Se taas sopii minulle oikein hyvin, en pyri rouvaksi, olen kokenut senkin, ja ei selvästikään minun juttuni.

      Tällaisia suhteita on paljon, enemmän kuin luullaan, ja halutan uskoa.

      Jos kaikki ovat tyytyväisiä, olotilaansa, niin järjestelyhän on toimiva.

      • Taikuritässä

        No, en tajua kyllä tätäkään. Muruja toisten pöydältä.
        Iltalypsyä.
        Et sitten uskalla ottaa koko lehmää.
        Mielestäni pikkurohkeaa.
        En tykkää.
        Seliselityksiä.
        Että punkkina jonkin avioparin suhteessa.
        Dirty-line.
        Piittaatko vaimon tunteista? Et.


      • Olen samaa mieltä, että tällaisia suhteita on varmasti paljon enemmän kuin tiedetään. Mikäli järjestely sopii kaikille osapuolille, ei ainakaan minusta ole pyytäjäksi lopettamaan järjestelyänne.


      • hytinäx1

        Jo.vuosia kirjoittaneelle. No ethän sinä edes ole salarakas jos lemmittysi vaimo kerran tietää miehellään olevan suhde sinuun. Entä jos tällä miehellä on muitakin salarakkaita samanaikaisesti sinun kanssasi, lopettaisitko suhteen hänen kanssaan vai voisitko olla se kolmas tai neljäs nainen hänelle. ?


    • 1eero

      Onko porvoolaiselta jäänyt jotain kokematta kun kyselee siihen malliin, juu kyllä aidan yli on katseltu joskuskus hypitty. Hetken hurma se on sellasta kun ihminen on järkeä vailla.

      • Mitään ei ole jäänyt kokeilematta, vaan kaikki paheet huumeiden käyttöä lukuunottamata on kokeiltu.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Mitään ei ole jäänyt kokeilematta, vaan kaikki paheet huumeiden käyttöä lukuunottamata on kokeiltu.

        Onneksi mulla on vielä paaaaaaaaaaaaaaaaaaljon kokematta. Jätin eläkkeellekin jotain elettävää :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Onneksi mulla on vielä paaaaaaaaaaaaaaaaaaljon kokematta. Jätin eläkkeellekin jotain elettävää :).

        Eläkepäivillä sitä vasta riehutaankin. Minua huvittavat otsikot, että ikäihminen teki sitä tai tätä, eläkeläinen jäi kiinni rattijuopumuksesta tai 75-vuotias nai itseään 40 vuotta nuoremman, hehee.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Eläkepäivillä sitä vasta riehutaankin. Minua huvittavat otsikot, että ikäihminen teki sitä tai tätä, eläkeläinen jäi kiinni rattijuopumuksesta tai 75-vuotias nai itseään 40 vuotta nuoremman, hehee.

        Työikäisenä ei ole aikaa tollaseen riehumiseen :).


    • Enpä ole ollu mut läheltä olen kattonu. Harva mies on edes sytyttäny sillain.

      • 1eero

        Meinasin tässä lähikuppilaan sitten viime kevään onko uusia kasvoja, entisiä vanhoja naamoja en miellä salarakkaaksi, jos vaikka uusivanha naama olisi ilmestynyt kuvioihin jonka kanssa voisi kesskustella avoimesti ilman salailua.


      • Taikuritässä

        Tämä oli hyvä: uusi vanha naama. Hymyilen ääneen!
        Laittakaapas peukku mun puolestani.


      • 1eero kirjoitti:

        Meinasin tässä lähikuppilaan sitten viime kevään onko uusia kasvoja, entisiä vanhoja naamoja en miellä salarakkaaksi, jos vaikka uusivanha naama olisi ilmestynyt kuvioihin jonka kanssa voisi kesskustella avoimesti ilman salailua.

        Uusvanha salarakasko? Kaikki entiset vanhat naamat on läpikäyty vai :D?


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Uusvanha salarakasko? Kaikki entiset vanhat naamat on läpikäyty vai :D?

        Nii ! Tiedän tai luulen että vanhoja naamoja on olemassa jotka etsivät uusia vanhoja naamoja rakkaaksi, nämä vanhat kaipaavat sitä jotain. Mikä olisi kauniinpaa aamukahvilla katsella pöydän yli vanhaa uutta hymyilevää naamaa.


      • 1eero kirjoitti:

        Nii ! Tiedän tai luulen että vanhoja naamoja on olemassa jotka etsivät uusia vanhoja naamoja rakkaaksi, nämä vanhat kaipaavat sitä jotain. Mikä olisi kauniinpaa aamukahvilla katsella pöydän yli vanhaa uutta hymyilevää naamaa.

        On varmaankin paljonkin. Tai samalla puolen pöytää :).


      • siilenämää
        Kyllä minäkin tiedän yllättävän paljon matkarakkauksia ja lemmenleikkejä. Ei tietenkään itsellä, pois se minusta.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        siilenämää
        Kyllä minäkin tiedän yllättävän paljon matkarakkauksia ja lemmenleikkejä. Ei tietenkään itsellä, pois se minusta.

        Ahaa. Sulla siis ollu. Ei mulla vaan. Ainakaa oikeasti.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ahaa. Sulla siis ollu. Ei mulla vaan. Ainakaa oikeasti.

        No tuota...kröhom..tota...juu


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        No tuota...kröhom..tota...juu

        No kerrohan täällä julkisesti niin vapaudut taakasta, vai kui ;).


      • siilenämää kirjoitti:

        No kerrohan täällä julkisesti niin vapaudut taakasta, vai kui ;).

        Tunnen joskus olevani aikamoinen hölösuu.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Tunnen joskus olevani aikamoinen hölösuu.

        Hölötä pois, eihän se täällä haittaa :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Hölötä pois, eihän se täällä haittaa :).

        Kyllä se näköjään tuntuu jotakin haittaavan, hehee.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Kyllä se näköjään tuntuu jotakin haittaavan, hehee.

        Älä siitä piittaa. Anna palaa vaan.


    • Enhän minä voi tietää kenelle kaikille minä olen ollut salaa rakas.
      Jos tietäisin kenelle olen ollut rakas, niin eihän se sitten enää olisi salaa.

    • teretule

      Mitään salaa ei koskaan ollut minulla ja vaimollani, Kyllä välillä vinoili, sanoi kävi nainen lainaamassa puhelinta...... ja joku oli soittanut onko vapaita asuntoja. Olin aina vaimolleni uskollinen ehkä joskus puhuin liikaa en kuitenkaan sanonut missä asun jne.

      Tämä naisten liike on saanut liian suuret mitta suhteet koko maailmassa, muistellaan vuosia stiten tapahtuneita. Luulen miehillä on samalla mitalla.

      • Naiset ovat tulleet selvästi rohkeammaksi ja itsenäisemmiksi. Enää ei tarvitse miehen tehdä aloitetta. Se on kaiketi sitten sitä tasa-arvoa.


    • Suomisuomalaisille

      Tuossa edellä oli kaksi ruotsalaista, joille oli yhteistä se pettei kummankaan viestistä ymmärtänyt mitään😩😩

      • teretule

        Pettei ei osaa suomenkieltä vaan sitä apinasuomea jolla ei ole järkeä.


      • Hehhehhee
        teretule kirjoitti:

        Pettei ei osaa suomenkieltä vaan sitä apinasuomea jolla ei ole järkeä.

        Älä nyt Artsi suutu, vaikka suomalaiset eivät tykkää svedupelleistä.


      • Hehhehhee kirjoitti:

        Älä nyt Artsi suutu, vaikka suomalaiset eivät tykkää svedupelleistä.

        Mitäs, jos puhuisit vain itsesi puolesta. Vai tarvitsetko taustatukea epävarmuuteesi?


      • Kaikkien.puolesta
        Tellukka kirjoitti:

        Mitäs, jos puhuisit vain itsesi puolesta. Vai tarvitsetko taustatukea epävarmuuteesi?

        Ei ne suomalaiset myöskään tykkää keskellä yötä suomi24 keskusteluissa kommentoivista ruotsinsuomalaisista.


      • Kaikkien.puolesta kirjoitti:

        Ei ne suomalaiset myöskään tykkää keskellä yötä suomi24 keskusteluissa kommentoivista ruotsinsuomalaisista.

        Mitäs sillä on väliä kuka mistäkin tykkää. "Smaken är som baken". "De gustibus non est disputandum".
        Fiksuinta olisi kirjoittaa vain omista tykkäämisistään, koska ei kaikkien muitten mielipiteitä voi tietää.


      • teretule
        Tellukka kirjoitti:

        Mitäs sillä on väliä kuka mistäkin tykkää. "Smaken är som baken". "De gustibus non est disputandum".
        Fiksuinta olisi kirjoittaa vain omista tykkäämisistään, koska ei kaikkien muitten mielipiteitä voi tietää.

        Kuika sinä et tiedä suomi apina mielipide.


      • teretule kirjoitti:

        Kuika sinä et tiedä suomi apina mielipide.

        Koska mitään yhtenäistä mielipidettä ei ole olemassakaan.


      • Kaikkien.puolesta kirjoitti:

        Ei ne suomalaiset myöskään tykkää keskellä yötä suomi24 keskusteluissa kommentoivista ruotsinsuomalaisista.

        Pidän heitä yhtä suomalaisina kuin itsekin olen.


    • Villivuosi

      En tietääkseni. Mutta kyllä mulle kävi 'vahinko' kymmenen vuotta sitten. Onneksi (?) se oli niiin yksipuolista että järki vei lopulta voiton.

      • Näin pikkujouluaikaan on hyvä muistuttaa asian vaaroista.


      • Kelpasin

        "Vaaroista" ? Harva vaara rauhoittaa sielun ja syrämen niin täydellisesti.


    • asiainjärjestys

      Vihaa ja kostoa olisikin parempi hieman harjoitella, jos haluaa olla.

      • En usko kenenkäänsen vuoksi ottavan salarakasta, että haluaa kostaa parterilleen.


    • Semmoista touhua, missä monesti kaikki häviävät. Ihan asiakkailla touhua vierestä aikanaan vuosia seurannut ja joutunut paljon työn ohessa asioita kuuntelemaan. Peukutan alaspäin!!!
      Ikinä minusta ei olisi moiseen .

      • Jos vaakakupin toisella puolella on pitkä ja hyvä suhde, toiselle mielenkiintoinen seikkailu niin kumpi valitaan. Ehkä tämä aikakin suosii elämään hetkessä ja suosii ajattelemaan vain itseään? Ainakin tavattoman paljon on avioeroja ja pettäminen on takuuvarmasti yksi yleiisin syy.


      • Koskaan ei kannata sanoa että ei koskaan.


    • Heikunkeikun kanssa pitkälti samoilla linjoilla.
      Mutta mä olen vieläkin radikaalimpi: jos haluaa mun rakkaaksi niin se on sitten viiden minuutin päästä FACEBOOKISSA, nimi, valokuvat, ystävät ja statuksena varattu :) Mun kanssa ei pelleillä :))

      Mitään mukamas "salarakkaita"; koko konsepti on ällö ja tekopyhä. Taas kenenkään sivuliikkeeksi, jalkavaimoksi, rakastajattareksi en alkaisi. Että mut vietäisiin dinereille vain keskiyön jälkeen ja sittenkin vain sellaisiin ravintoloihin missä laillinen ja hänen ystävänsä ei tapaa käydä. Ei päivänvaloon, ei kartsalle, vain rippeille yhteiselämän koko ihanuudesta. Mä haluan aina koko paketin sai sitten ei mitään, kiitos.

      • Nyt täytyy kyllä tunnustaa, että myöhästyin ja pahasti. Olisin niiiiin mielelläni ruvennut salarakkaksesi. Oli vaan kaikenlaista hommaa, enkä ehtinyt palstalla ja nyt on peli menetettu?


    • Olen

      • pikkuneitiporvoolainen

        Kyl määki Porvoossa.Hyvä veto Teozonen.


      • No niin, jumankauta suomalaismiesten salatut elämät paljastuvat. Sul on mun luonto!


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        No niin, jumankauta suomalaismiesten salatut elämät paljastuvat. Sul on mun luonto!

        Nää on niin kamalii juttui, ettei haluis muistaa. Mutta ei ne lähde tuolta mielen sopukoista milloinkaan.


      • teozonen kirjoitti:

        Nää on niin kamalii juttui, ettei haluis muistaa. Mutta ei ne lähde tuolta mielen sopukoista milloinkaan.

        Minun mieletä tällainen julkisella keskustelupalstalla tapahtuva avautuminen auttaa? Aivan kuin kivi putoaisi pois sydämeltä.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Minun mieletä tällainen julkisella keskustelupalstalla tapahtuva avautuminen auttaa? Aivan kuin kivi putoaisi pois sydämeltä.

        Yrität saada minut kertomaan yksityiskohdista. Hahaa, ei onnistu, mutta sen verran voin sanoa, että naimisissa olleen naisen isä minua kovin ripitti asiasta.


      • teozonen kirjoitti:

        Yrität saada minut kertomaan yksityiskohdista. Hahaa, ei onnistu, mutta sen verran voin sanoa, että naimisissa olleen naisen isä minua kovin ripitti asiasta.

        Todella mielenkiintoista ja lukisin kyllä mielelläni lisää. Itsellä kävi tanssapaikalla siten, että molemmat saapuivatkin yhtä aikaa paikalle, se rakas ja rakastajatar. Loppujen lopuksi menetin molemmat.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Todella mielenkiintoista ja lukisin kyllä mielelläni lisää. Itsellä kävi tanssapaikalla siten, että molemmat saapuivatkin yhtä aikaa paikalle, se rakas ja rakastajatar. Loppujen lopuksi menetin molemmat.

        Se oli arvattavissa. Naiset pitävät yhtä ja heistä saattaa tulla jopa frendejä sen jälkeen, mutta kun mun tapauksessani siitä ei ollut kysymys, vaan siitä, että miehelle ei kerrottu, mutta naisen isä sai tietää asiasta. Minä olin roisto, joka muka vietteli naimisissa olevan naisen, vaikka totuus oli, että olin ollut tämän kanssa jo monta vuotta aiemmin ja hän vietteli minut.


      • teozonen kirjoitti:

        Se oli arvattavissa. Naiset pitävät yhtä ja heistä saattaa tulla jopa frendejä sen jälkeen, mutta kun mun tapauksessani siitä ei ollut kysymys, vaan siitä, että miehelle ei kerrottu, mutta naisen isä sai tietää asiasta. Minä olin roisto, joka muka vietteli naimisissa olevan naisen, vaikka totuus oli, että olin ollut tämän kanssa jo monta vuotta aiemmin ja hän vietteli minut.

        Jos uskaltaisin sanoisin monen naisen pelaavan likaista peliä rakkaudessa. Toki sitä tekevät miehetkin, mutta miehillä on monia yleviä periaatteita, kuten esimerkiksi ettei mieskaverin naiseen kosketa ja mitä muuta nyt niitä olikaan...


      • Taikuritässä

        Millainen otanta teillä on. Laajempikin.
        Voitteko noin yleistää.
        Yleviä....?
        Alavilla mailla hallanvaaraa...


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Jos uskaltaisin sanoisin monen naisen pelaavan likaista peliä rakkaudessa. Toki sitä tekevät miehetkin, mutta miehillä on monia yleviä periaatteita, kuten esimerkiksi ettei mieskaverin naiseen kosketa ja mitä muuta nyt niitä olikaan...

        Minun tapauksessani ei ollut kysymys kaverin vaimosta. En tiennyt kuka hänen miehensä on/oli. Mutta se ei ollut ainoa tapaus, jossa tein miehestä aisankannattajan. Eräs tapaus oli sellainen, että erään lehden päätoimittajan mies oli matkahommissa, minä olin tämän tilalla kotihommissa. Mies epäili, että naisella on rakastaja ja ilmoitti kerran, että jos sinulla on joku siellä, kaveri saa kuulan kalloonsa, jos tapaan teidät petipuuhissa. Silloin sanoin naiselle, että tätä en halua ja poistuin kuvasta.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Millainen otanta teillä on. Laajempikin.
        Voitteko noin yleistää.
        Yleviä....?
        Alavilla mailla hallanvaaraa...

        Taikuritässä
        Jos sanoisimme, että on kyse useammasta sadasta naisesta, niin kyllähän siitäkin taitaisi täällä poru nousta?


      • Taikuritässä
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Taikuritässä
        Jos sanoisimme, että on kyse useammasta sadasta naisesta, niin kyllähän siitäkin taitaisi täällä poru nousta?

        Pöh. Nuohan ovat kiksautuksia, panoja. Häntä-Heikki?
        Olet 60 ja leikitään, että 18 v eka. Jos 450 kaatoa, niin 10 per vuosi eli 1,2 kaatoa per kk. Potentiaalinen taudinkantaja.
        Voidaanko puhua suhteista? Voidaanko puhua rakkaudesta?
        Frekvenssi normaalissa parisuhteessa on moninkertainen.

        Ala keilaamaan.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Pöh. Nuohan ovat kiksautuksia, panoja. Häntä-Heikki?
        Olet 60 ja leikitään, että 18 v eka. Jos 450 kaatoa, niin 10 per vuosi eli 1,2 kaatoa per kk. Potentiaalinen taudinkantaja.
        Voidaanko puhua suhteista? Voidaanko puhua rakkaudesta?
        Frekvenssi normaalissa parisuhteessa on moninkertainen.

        Ala keilaamaan.

        Ei niissä kaikissa tietenkään mitään rakkautta olekaan ollut ja siksi jotkut ovat jääneet kertaluonteisiksi. Sen huomaa ihan ensimmäisellä kertaa, onko tulevaisuutta, kannattako jatkaa. Joskus suhde ei välttämättä johda edes lempimiseen, vaan ollaan jonkun aikaa, kunnes jompikumpi päättää ettei kannata jatkaa, tai molemmat tietävät sen.

        Minä olen keilannut jo 20 vuotta.


    • hehehehee

      En pettänyt vaan kieltäydyin, vaikka vanha suola janotti, meitä molempia. En voinut. Siinä on minulla stoppi, että seksiä ei, jos olen parisuhteessa. Sellaiseen en pysty. Sellaisen jälkeen en olisi enää minä.
      Olimme luokkakokouksessa. Hän otti sitten toisen naisen sieltä. Sekin tuntui niin pahalta. Soimasin mielessäni itseäni, että miksi olen tällainen. Kaikki olisi rikkoutunut, jos olisin toiminut toisin... mutta kuitenkin olo oli kamala....

      • Joskus kaduttaa, jos ei voi antaa tunteiden viedä ja elää liiankin pidättyväisesti. En silti yllytä ketään, eikä mielestäni ole mitään ylpeilemistä lukumäärässsä kuinka monen kasnssa elinaikana on ollut. Tietysti kiikkustuolissa on kiva muistella, jos on kohdannut jotain erityistä ja mieleenpainuvaa?


      • Taikuritässä

        Minä taas ajattelen, ettei kandee ajatella alapäällä ja tulee se seuraava päivä ja on kiva katsoa toisia silmiin.
        Pidätyskyky on hyvä juttu. Eikös sitä halutakaan parhaat palat rakkaalleen eikä jollekin hetkessä, varastetuissa hetkissä.
        Heevetin vanhanaikaistako on olla romantikko eikä jakorasia?
        Vai onko sittenkin toisinpäin? Modernia on kuten tuolla ylhäällä joku kirjoitti, että nainen tietää mitä tahtoo? Itseriittoisuus?
        Tulee tunne, että irrallaan olevia pistokkeita on vallan....vallattomasti...valloillaan.


      • hehehehee
        Taikuritässä kirjoitti:

        Minä taas ajattelen, ettei kandee ajatella alapäällä ja tulee se seuraava päivä ja on kiva katsoa toisia silmiin.
        Pidätyskyky on hyvä juttu. Eikös sitä halutakaan parhaat palat rakkaalleen eikä jollekin hetkessä, varastetuissa hetkissä.
        Heevetin vanhanaikaistako on olla romantikko eikä jakorasia?
        Vai onko sittenkin toisinpäin? Modernia on kuten tuolla ylhäällä joku kirjoitti, että nainen tietää mitä tahtoo? Itseriittoisuus?
        Tulee tunne, että irrallaan olevia pistokkeita on vallan....vallattomasti...valloillaan.

        Lueskelin preussilaisen Immanuel Kantin filosofisia ajatuksia velvollisuudesta.
        "Hänestä vain velvollisuudentunnosta tehdyt teot ovat moraalisesti arvokkaita. Tällöin henkilö toimii vastoin mielihaluaan ja pakottaa itsensä toimimaan velvollisuuden mukaisesti. Kantin mukaan teolla ei ollut moraalista arvoa, jos se tapahtui pakosta, sattumalta tai luontaisen taipumuksen mukaisesti."

        Minä siis tein moraalisesti arvokkaan teon, kun parisuhteessa olevana toimin vastoin mielihalujani ja pakotin itseni toimimaan velvollisuuden mukaisesti.
        En pettänyt vaan kieltäydyin, vaikka vanha suola janotti, meitä molempia.

        Otapas aloittaja mallia!

        Hyi sinua, kun näin moraalittomia tekoja suunnittelet!
        @mennäporvooseen 25.11.2017 18:00
        "Jos itse rakastuisin vielä koko sydämelläni, niin kyllä se taitaisi olla menoa?"


    • Voimavaraa

      En oikein ymmärrä noita kysymyksiä, miksi pitäisi selitellä suurta voimavaraa

      Jos rakastuit, niin rakastuit, eihän sille mitään voi.

      On parempi että on rakastanut, kuin ettei.
      Rakkaus on lahja, saada rakastaa ja saada rakkautta.
      Niin se vaan on.

      • Onko.siis

        Salarakkaus varavoima? Kun oman virallisen kanssa alkaa rakkauden voimavara hiipua, silloinko astuu kuvioihin epävirallinen varavoima?
        Onhan siinä jonkinlaista suunnitelmallisuutta. Voimaa riittää omassa tai sitten varasuhteessa. On mistä ammentaa.


      • Sain palautetta, että avauksiin pitäisi kirjoitella pidempään. Yritin tehdä hieman pidemmän aloituksen, mutta ei tämäkään miellytä kaikkia, hehee.

        Varmaan sanonta, että ruoho on vihreämpää aidan takana, tulee juuri siitä, kun omassa suhteessa alkaa liekki hiipumaan, etsitään apua muualta.

        Rakastuminen on ehdottomasti yksi upeimmista tunteista.


    • silema

      Olen aikaisemmassa elämässäni ollut sala-rakas. Tosin tätä termiä ei silloin käytetty. Näin jälkeenpäin ajatellen koko juttu olisi saanut jäädä tekemättä. Alku huuman jälkeen oli huono omatunto suhteesta ja siitä mitä se aiheutti läheisilleni ja tämän toisen osapuolen läheisille. En pystynyt panostamaan kunnolla kumpaankaan suhteeseen. Miksi siihen sitten ryhdyin ?? Hyvä kysymys. !!!!
      Suhde on vaikuttanut koko loppuelämääni. Sain siitä "rangastuksen".

      Salasuhde ei ole hyvä juttu. Kannattaa todella harkita, jos sellaiseen ryhtyy. Siis en suosittele.

      • Siinä järjenjuoksu sumenee, kun se alkuhuuma iskee ja huomaat sinusta pidettävän. Varmaan on suuri houkutuskin ja seikkailu. Isot panokset tosin, kun saattaa olla koko avioliitto vaakalaudalla.


    • katuvainen

      Jo nuorena tyttönä riiasin toisen omaa. Tuntui jännittävältä , kun luuli olevansa kiehtovampi kuin se miehen oma vaimo ja jopa kihlatun kanssa näin kilpailin. En koskaan halunnut näitä aviomiehiksi, en tiedä olisinko saanutkaan. Jotain oman viehätysvoiman testaustako, en tiedä, mutta paha olo jäi.
      Nyt kuusissakymmenissä sama taipumus nostaa päätään, vaikka on ihan tyydyttävä avioliitto. Netissä se on helppoa, paljon on liikkeellä elämäänsä iltahehkua hakevia miehiä. Konkreettisen pettämisen tielle en enää lähde, mutta puhelinlangat laulaa, privasätissä kihelmöi...

      • Tosiaan nuorena tuli enemmän vaihdettua kaveria ja välillä se parinhaku äityi lähes kilpailuksi. Vuosikymmeniä tässä ollaankin oltu melko iisisti, joten ehkä jotkut kuuskymppiset aivan kuin antavat itselleen vielä kerran luvan hurvitella?


      • Taikuritässä

        Tunnen pari tällaista tapausta.
        Itsetunto-ongelma? Terapiatapaus? Nuppiin rakentunut virhe?
        Kaltaisellasi on jokin maaninen vimma kiilata parien väliin ja saada jotain rikki.
        Kuvitella olevansa parempi kuin toisen kumppani. Kuitenkaan tekoset eivät johtaneet toisen sählärin kanssa mihinkään. Porttikielto. Ystäviä ja ystävien kumppaneita. Kaksi on tietenkin rikkomassa! Onko kiilari jollain tavalla kade toisen kumppanista, miksi hänellä ei ole tuota? Maailma ei saa olla noin pieni!
        Tai ei pärjää vapaiden markkinoilla. Turvautuu toisen valikoimaan. Hmmm.


    • Asiaanperehtynyt

      Tuntemukset: Salarakkaana olo pitkäaikaisesti perustuu toisen osapuolen epätyydyttävään avio- tai avosuhteeseen, jota hän ei kuitenkaan halua purkaa. Salarakas joutuu olosuhteiden pakosta salaamaan suhteensa rakkaaseensa, kuten nimikin kertoo sattuvasti. Jos salarakas hyväksyy tilanteen, voi suhde muodostua monin verroin antoisammaksikin kuin kiinteä suhde. Salarakassuhteessa toimitaan suhteen parhailla vesillä ja arjen toimet tapahtuvat suhteen ulkopuolella kummankin omilla arkisilla alueilla. Salarakassuhteessa nautitaan vain rusinat pullasta ja sitten se pulla mutustellaan itsekseen kumpikin omissa oloissaan.

      Henkinen kestokyky: Salarakas-suhteessa on oleellista asian hyväksyminen kaikkine vaikutuksineen. Jos tilannetta ei itse hyväksy, on se henkisesti raskas ja kuluttava. Kun itselleen selvittää tilanteen realiteetit ja siihen liittyvien muiden henkilöiden merkityksen (aviopuoliso ja lapset). Kenties muutkin sukulaiset ja erityisesti omat sukulaiset), alkaakin asian kokonaisuus hahmottua. Jos tilanteessa jää jokin asia vaille omaa hyväksyntää, alkaa tilanne rassaamaan henkisesti. Jos voi asettaa tilanteen kaikki tekijät tasapainoon mielessään ja hyväksyä ne, ei henkiseen puoleen synny voittamattomia rasitteita.

      Kakkossija: Kysymys on kahdesta täysin toisistaan erillisestä asiasta. Ei voida puhua ykkös- tai kakkossijasta. Ymmärtäisin pitkäaikaisessa salarakastilanteessa olevan kysymys vakaasta perhetilanteesta, jota ei olla halukkaita purkamaan epätyydyttävän rakkauselämän vuoksi. kolmion pettävä osapuoli ei halua poistua kenties pitkäaikaisesta suhteestaan, vaikka suhteen eroottinen rakkaus ei toimisikaan. Tätä osuutta elämässä voidaan verrata kaikkeen mahdolliseen elämänsisältöön, mutta ei rakkauteen eroottisessa mielessä. Tämä elämänalue on salarakkaan hyväksyttävä erilliseksi toiselle ja myös itse kehitettävä ja rakennettava tätä aluettaan ilman eroottista kumppaniaan. Tällä alueella salarakkautta harrastava pari ovat siis omavaraisia, eivätkä laske ykkös- tai kakkostiloja. Varsinainen salarakkaussuhteen toiminta-alue taas onkin sitten eri juttu. Eroottisella toiminta-alueella, jossa salarakkaussuhde toimii, on ykköspaikat yleensä jaettu. Siinä ei ole epäselvyyttä kuka on ykköspaikan haltija. Juuri tämän vuoksihan suhde on syntynyt. Salarakas hallitsee suvereenisesti ykköspaikkaa omalla tontillaan. Tällä alueella kakkospaikka, jos sitä ylipäätään jaetaan, on aviopuolisolla. Tämä puoli tekeekin asiasta salattavan, koska juuri tämä loukkaisi aviopuolisoa syvälle hänen persoonaansa, jos asia olisi julkinen. Salassapito on tämän vuoksi hyvin perusteltua ja viisastakin. Kysymys on siitä, että oma aviopuoliso ei jostakin syystä tyydytä toista eroottisesti (Ei hän asialle minkään voi, eikä toinenkaan sille minkään voi). Asia vain on yksinkertaisesti hyväksyttävä.) Pitkäaikainen salarakas pitää hallussaan siis ykkössijaa eroottisella alueella. Oikeastaan koko salarakasasia perustuukin siihen, että eroottisen tyhjiön syntyessä on mahdollista toisella, miksipä ei kummallakin osapuolella täyttää kohdaltaan tämä tyhjiö ja näin tavallaan estää oman elämän perusteiden valuminen hiekkaan. (Eroottinen rakkaus on mielestäni elämän perusteissa ehkä tärkein asia) Salarakas mahdollistaa kumppanilleen suhteessaan elämänalueen toteutumisen, jota ilman kumppani muuten jäisi, Usein salarakkaussuhde mahdollistaa myös salarakkaalle tämän elämänalueen toteutumisen, jota ilman myös salarakas muuten ilmeisesti jäisi.

      Irti selviytyminen: Onnellisesta ja tyydyttävästä salarakkaussuhteesta ei ole syytä irrottautua. Onnettomasta ja epätyydyttävästä olisi pyrittävä pikaisesti eroon.

      Rakkauden peruspilari on itsekunnioitus. Ilman itsekunnioitusta ei ihminen ole kykenevä suhdetta kantavaan rakkauteen. Ihmisen itsekunnioitus on sisäsyntyinen ja syntyy oman toiminnan arvostamisesta. Jos salarakas on tehnyt osatekijät ja niiden merkityksen selväksi sisimmässään ja todella avautuu rakkaudelle, hän voi avautua rakkaudelle itseään ja kumppaniaan kunnioittaen ja nauttia suhteestaan täysin vapaana ja kunnioittaen omaa persoonaansa.

      Luottamus: Luottamus salarakkaussuhteessa on pohja koko suhteelle. Onko luottamusta vai ei, selviää jo suhteen alkuvaiheessa.

      Luvallisuus: Salarakkaussuhteeseen on lupa vain jos sen itse itselleen antaa. Kukaan muu ei tule tätä lupaa antamaan, eikä suhdetta hyväksymään. Mikäli suhteeseen saa luvan itseltään ja mikäli tämä lupa tulee rakkaudesta ja sielusta, ei muuta lupaa tarvita.

      Rakkaus, tapahtuu se missä suhteessa hyvänsä, vaatii aina suuren hinnan. Rakkaus on lahja, sitä ei koskaan ansaita, mutta sillä on aina suuri hinta.

      • Alle.kirjoitan

        Se suhde ei voikaan koskaan loppua.
        Vaikka olisi maapallon toisella puolella, voi jokin biisi saada kyynelehtimään, ja toteamaan, voi että kun on ikävä.
        Autolla ajaessa pysähdyttävä vaikka moottoritien pientareelle, koska sumeilla silmillä ei näe ajaa.


      • kopskops

        Kerrothan senkin mistä kopioit !


      • Asiaanperehtynyt
        kopskops kirjoitti:

        Kerrothan senkin mistä kopioit !

        Tunne ja varsinkin rakkauden tunne sumentaa tämän maailman logiikan ja tähän maailmaan kuuluvat opit melko perusteellisesti. Rakkauden olemus lienee evoluution myötä muodostunut tilaksi, joka ohittaa kaikki realiteetit ja järkevän ajattelun. Rakkauden tavoite lienee omien geenien suojaaminen ja niiden levittäminen. Rakkus näkee vain tämän tavoitteen, ei muuta. Rakkaus sitoutuu juuri tämän tavoitteen saavuttaniseksi ja siinä syntyneen geeniperinnön hoitamiseksi taas suvunjatkovalmiuteen asti. Kun oma suvunjatkovalmius päättyy, ei rakkaus ymmärrä lopettaa otettaan ihmisestä, vaan jatkuu ennallaan sokeana ja kaiken sokaisevana. Vain rakkaudella on kyky avata taivas vastoin kaikkia realiteetteja ja fysiikan sääntöjä. Rakkaus kykenee avaamaan taivaan riippumatta ihmisen asettamista moraali- ja uskomussäännöistä. Emme me sille minkään voi.

        Ei kyseessä ole naisen ja miehen epätasa-arvo. Kumpi vain, mies tahikka nainen voi olla salarakas ja se toimii samoilla menetelmillä (Pitkä kuvaukseni) kummankin osalta. Kenenkään ei ole pakko olla salarakas, ei kenenkään ole pakko rakastaa, mutta menetykset ovat vain sanoinkuvaamattomia kummankin osapuolen osalta. Elämättä jäänyt elämä on aina menetys. Jos et halua tehdä mitään jonkun mielestä moraalitonta tai arveluttavaa, on parempi kun et tee sitten mitään. Kun et tee mitään, et oikeastaan ole elossa. Kaikki!!! Siis aivan kaikki toiminta on jonkun mielestä jollakin tavoin moraalitonta. On vain kysymys siitä kenen mielipidettä luodataan!


      • kopskops
        Asiaanperehtynyt kirjoitti:

        Tunne ja varsinkin rakkauden tunne sumentaa tämän maailman logiikan ja tähän maailmaan kuuluvat opit melko perusteellisesti. Rakkauden olemus lienee evoluution myötä muodostunut tilaksi, joka ohittaa kaikki realiteetit ja järkevän ajattelun. Rakkauden tavoite lienee omien geenien suojaaminen ja niiden levittäminen. Rakkus näkee vain tämän tavoitteen, ei muuta. Rakkaus sitoutuu juuri tämän tavoitteen saavuttaniseksi ja siinä syntyneen geeniperinnön hoitamiseksi taas suvunjatkovalmiuteen asti. Kun oma suvunjatkovalmius päättyy, ei rakkaus ymmärrä lopettaa otettaan ihmisestä, vaan jatkuu ennallaan sokeana ja kaiken sokaisevana. Vain rakkaudella on kyky avata taivas vastoin kaikkia realiteetteja ja fysiikan sääntöjä. Rakkaus kykenee avaamaan taivaan riippumatta ihmisen asettamista moraali- ja uskomussäännöistä. Emme me sille minkään voi.

        Ei kyseessä ole naisen ja miehen epätasa-arvo. Kumpi vain, mies tahikka nainen voi olla salarakas ja se toimii samoilla menetelmillä (Pitkä kuvaukseni) kummankin osalta. Kenenkään ei ole pakko olla salarakas, ei kenenkään ole pakko rakastaa, mutta menetykset ovat vain sanoinkuvaamattomia kummankin osapuolen osalta. Elämättä jäänyt elämä on aina menetys. Jos et halua tehdä mitään jonkun mielestä moraalitonta tai arveluttavaa, on parempi kun et tee sitten mitään. Kun et tee mitään, et oikeastaan ole elossa. Kaikki!!! Siis aivan kaikki toiminta on jonkun mielestä jollakin tavoin moraalitonta. On vain kysymys siitä kenen mielipidettä luodataan!

        Kerro nyt se lähde mistä kopsaat ?


      • Asiaanperehtynyt
        Varmaan onkin jotain omassa suhteessa pielessä, jos pitää ottaa itselleen salarakas. Täydellisessä liitossa ei tarvita muita kuin kaksi ihmistä, mutta täydellisiä suhteita on hyvin harvassa. Hyvin olet perehtynyt asiaan ja olen erityisesti tuosta loppukaneetista samaa mieltä. Rakkaudella on suuri hinta, vaikka se onkin lahja.


      • Taikuritässä
        Asiaanperehtynyt kirjoitti:

        Tunne ja varsinkin rakkauden tunne sumentaa tämän maailman logiikan ja tähän maailmaan kuuluvat opit melko perusteellisesti. Rakkauden olemus lienee evoluution myötä muodostunut tilaksi, joka ohittaa kaikki realiteetit ja järkevän ajattelun. Rakkauden tavoite lienee omien geenien suojaaminen ja niiden levittäminen. Rakkus näkee vain tämän tavoitteen, ei muuta. Rakkaus sitoutuu juuri tämän tavoitteen saavuttaniseksi ja siinä syntyneen geeniperinnön hoitamiseksi taas suvunjatkovalmiuteen asti. Kun oma suvunjatkovalmius päättyy, ei rakkaus ymmärrä lopettaa otettaan ihmisestä, vaan jatkuu ennallaan sokeana ja kaiken sokaisevana. Vain rakkaudella on kyky avata taivas vastoin kaikkia realiteetteja ja fysiikan sääntöjä. Rakkaus kykenee avaamaan taivaan riippumatta ihmisen asettamista moraali- ja uskomussäännöistä. Emme me sille minkään voi.

        Ei kyseessä ole naisen ja miehen epätasa-arvo. Kumpi vain, mies tahikka nainen voi olla salarakas ja se toimii samoilla menetelmillä (Pitkä kuvaukseni) kummankin osalta. Kenenkään ei ole pakko olla salarakas, ei kenenkään ole pakko rakastaa, mutta menetykset ovat vain sanoinkuvaamattomia kummankin osapuolen osalta. Elämättä jäänyt elämä on aina menetys. Jos et halua tehdä mitään jonkun mielestä moraalitonta tai arveluttavaa, on parempi kun et tee sitten mitään. Kun et tee mitään, et oikeastaan ole elossa. Kaikki!!! Siis aivan kaikki toiminta on jonkun mielestä jollakin tavoin moraalitonta. On vain kysymys siitä kenen mielipidettä luodataan!

        Ajattelen - olen olemassa.
        Tekeminen. Tulla tehneeksi. Älykästäkinkö?


    • Omaisuus.lapsenlapset

      Sitovat monia pareja, vaikka eläisivät kun sisko ja veli.
      Monilla myös sairas puoliso, ja ihmisyys, omatunto, haluaa loppuun viedä aloitetun.
      silti terve tarvitsee myös hengähdystaukoja, kokea, antaa ja saada, tuntea.
      Kuka sen ensimmäisen kiven heittääkään,
      onko niin täydellisiä olemassa tässä maailmassa, että on siihen varaa?

      • Varmaan ajatellaan paljonkin myös muita asioita kuin pelkästään sitä suhdetta. Minä en ainakaan heitä ensimmäistä kiveä.


      • Rakastanut
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Varmaan ajatellaan paljonkin myös muita asioita kuin pelkästään sitä suhdetta. Minä en ainakaan heitä ensimmäistä kiveä.

        Kohdallani se taistelu kääntyi järkeilynkin jälkeen tunteen voitoksi.

        Miksi en ottaisi vastaan rakkautta, miksi en rakastaisi?
        Kun ketään emme loukkaa kahden aikuisen ihmisen rakkaudella toisiinsa, miksi pitäisi vain järkeillä, näin on nyt hyvä molempien kannalta.

        1. Annamme rakkautta, emme vaadi.
        2. Kuuntelemme toisiamme, emme pyydä olemaan vaiti.
        3. Halailemme, se tuntuu turvalliselta.
        4. Mikäli joskus menemme pitemmälle, se on vain meidän keskeinen asia. Kehoamme kun kukaan muu ei omista.
        5. Olemme toisillemme tärkeitä, emme tärkeimpiä, siinä ero velvollisuuden ja vapaan rakastamisen välillä. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja tunteeseen.


      • Rakastanut kirjoitti:

        Kohdallani se taistelu kääntyi järkeilynkin jälkeen tunteen voitoksi.

        Miksi en ottaisi vastaan rakkautta, miksi en rakastaisi?
        Kun ketään emme loukkaa kahden aikuisen ihmisen rakkaudella toisiinsa, miksi pitäisi vain järkeillä, näin on nyt hyvä molempien kannalta.

        1. Annamme rakkautta, emme vaadi.
        2. Kuuntelemme toisiamme, emme pyydä olemaan vaiti.
        3. Halailemme, se tuntuu turvalliselta.
        4. Mikäli joskus menemme pitemmälle, se on vain meidän keskeinen asia. Kehoamme kun kukaan muu ei omista.
        5. Olemme toisillemme tärkeitä, emme tärkeimpiä, siinä ero velvollisuuden ja vapaan rakastamisen välillä. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja tunteeseen.

        Tunteen voitto on aina myös rakkauden voitto. Olet luetellut kauniita asioita. Saat rakkauden näyttämään hyvin runoudelliselta ja sitähän se onkin.


    • foreveer

      Rakkaus varmaan ikuinen.

      Kohde vain muuttuu.

      Siksi varmaan avioeroja paljon.

      • Kyllä rakkautta aina löytyy ja huonoista suhteista on helpompi päästä eroon. Esimerkiksi naisten ei tarvitse enää kitkutella jonkun miehen mukana sen vuoksi ettei pärjäisi taloudellisesti omillaan.


    • Poikaystäväni

      naimisissa on. Päinvastoin se tekee suhteemme paljon antoisammaksi. Ensinnäkin hän on luonani ollessaan aina halukas ja kaikki käytännön ikävät asia hoituu hänen kotonaan, eikä minun tarvitse niihin puuttua lainkaan.

      • Ei.rakkautta.enää

        Tuntuisi aika hassulta antaa lupa mennä vieraisiin. Mutta jos tosiaan tunteet on kuolleet, niin sittenhän se on aivan sama, missä ukko luuraa. Jos niin tärkeää on pitää kulissit koossa ja rouvan titteli hallussa vaikka tietää miehensä menot, niin se hänelle suotakoon, vaikka kovasti oudolta tuntuu.
        Olet varmaan omat jaakobin painisi käynyt ja vaikutat ihan seesteiseltä, niin mikäs siinä sitten..


      • Muuttaavaanmuotoaan
        Ei.rakkautta.enää kirjoitti:

        Tuntuisi aika hassulta antaa lupa mennä vieraisiin. Mutta jos tosiaan tunteet on kuolleet, niin sittenhän se on aivan sama, missä ukko luuraa. Jos niin tärkeää on pitää kulissit koossa ja rouvan titteli hallussa vaikka tietää miehensä menot, niin se hänelle suotakoon, vaikka kovasti oudolta tuntuu.
        Olet varmaan omat jaakobin painisi käynyt ja vaikutat ihan seesteiseltä, niin mikäs siinä sitten..

        Ei rakkaus mihinkään katoa, muuttaa vaan muotoaan.... riippuu myös....... mutta kaikenlaisia kulkureita, etsijöitä ja onnenonkijoita riittää maapallolla.


      • Kuka väittää ettei vuosikymmeniä kestäneen liiton aikana tapahdu mitään muutoksia seksielämässä, valehtelee oikeasti todella paljon. Se että asiat alkavat mennä rutiinilla, on kaiken mielenkiinnon ja hehkun loppu.


    • Paljonporukkaa

      joka haluaa itse oikeuttaa tekosensa ja saada vielä toisilta oikeutuksen niihin.

      • Enpä usko kenenkään tämänikäisen kysyvän lupaa, neuvoa tai oikeutusta tekoihinsa.


    • ahflsgvn

      senverran tiedän ,sala suhde rikkoo avioliiton ,tuo riidat hyväänkin avioliittoon, särkee ihmisen persoonallisuuden ,tuo valtavaa kärsimystä niin itselleen kuin puolisolleen lapsilleen ja niille toisen osapuolen elämään , siis jos haluat elämääsi HELVETIN IRTI OLE USKOTON PRTTURI VALEHTELE PALJON SILLOIN OLET PÄÄSSYT NAUTTIMAAN HELVETIN TULESTA ja KAIKKI LÄHEISESI MYÖS VAIKKA OVAT SYYTTÖMIÄ .

      • Helminauhana

        Olen kokenut kaiken mitä vain mies voi viinan ja rakastajattaren kanssa ikinä keksiä.
        Nyt ne ajat on ohi vaan mielessä ne on, enkä osaa luottaa enää ikäisiini miehiin, huonoja ihmisenä ja viinakäyttöisiä.


      • inkeri45
        Helminauhana kirjoitti:

        Olen kokenut kaiken mitä vain mies voi viinan ja rakastajattaren kanssa ikinä keksiä.
        Nyt ne ajat on ohi vaan mielessä ne on, enkä osaa luottaa enää ikäisiini miehiin, huonoja ihmisenä ja viinakäyttöisiä.

        Oletko elänyt lintukodossa? Luettuani edellisiä kirjoituksia.


      • Aika kahlitsevalta tuntuu avioliitto käsityksenne. En hyväksy pettämistä enkä missään nimessä kannusta sellaiseen, mutta huonossa suhteessa eläminen voi tehdä myös kaikki nuo mainitsemasi asiat.


    • Aamuyöstä

      Paljon naisia joiden miehellä on salarakas ja jotka eivät ole itse päässeet kenenkään salarakkaaksi!

      • En usko tämän asian olevan mitenkään sidoksissa sukupuoleen.


    • niin.että

      Saihan aloittaja aikaiseksi pitkän ketjun ja mummojen hormoonit hyrräämään myös toisessa keskustelussa. Ketjusta tuli mieleen kahden ikänaisen keskustelu jokin aikaa sitten. Toinen päivitteli, "voi niitä nykyajan nuoria, tytötkin menevät sänkyyn melkein kenen kanssa tahansa. "Niin ajattele", vastasi toinen, "ai kun vielä olisi nuori".

      • Eipäyleistetä

        En oikein usko meidän ikäisten, kaikkien naisten, ihan noin ajattelevan.
        Eihän meidänkään nuoruudessa se vaikeaa olisi ollut.
        Silloinkin oli kiertopalkintoja, ja jo kauan sitä ennen. Aina ammoisista ajoista lähtien.
        Myös ns, salarakkaita on ollut aina, ja tulee olemaan. Niistä ei vain ennen puhuttu jukisuudessa. Presidentistämme, UKK, lähtien miehet ovat pitäneet RAKASTAJATTARIA, ystävättäriä. Ja varmaan edeltävilläkin niitä on ollut.
        Sellaista se elämä on, hyvät naiset.
        Tervetuloa todellisuuteen.


      • Ihan yhtälailla mummoilla kuin sedilläkin ovat ne muistot takaraivossa ja tietävät kyllä mistä on kyse. Nostalgiaa silti melko monella enää jäljellä ja varsinainen toiminta hiljaisempaa


    • Uskaltaisin.olen

      Pitkillekin matkoille lähdetään salarakkaan kanssa, nautitaan estoitta matkasta ja toisitaan, sen tiedän monen kokeneen.

      Ensiksi; - Vaikka kuinka moralisoidaan, rakastamani ihmisen kanssa menisin minne tahansa, olipa hän vapaa tai varattu, koska niin itsekäs olen pohjimmiltaan, että ajattelen, minkä minä saan, se ei ole toiselta pois, vaan minulle tarkoitettu.

      Toiseksi; - Jos joku rakastaa minua ja haluaa pitää rakkautensa kohteena, nautin siitä moralisoimatta itseänikään.

      Kolmanneksi; - Mikä minulle on hyvää sen vastaanotan, tämä elämä kun ei toistu antamaan uusia valinnanmahdollisuuksia siksi elän täysillä tämän ainoan elämäni.

      Neljänneksi; - Kukaan ei ole niin täydellinen, että voisi kyseenalaistaa muiden elämäntavat, joten sallin salarakkauden kaikille joille se tuottaa iloa, minulta ei ole mitään pois vaikka rakkaani olisikin toisenkin rakas.

      Viidenneksi; - Aina seksikään ei ole se tärkein, sitä ei tarvita lainkaan, mikäli suhteessa on muuta tärkeämpää sisältöä.

      • Twelvepoints

        Jehnan pujut, tästä kommentista tykkäsin kovasti. Siitäkin huolimatta että en ehkä pystyisi itse toteuttamaan ...


      • Moralisointi on tarpeetonta, kun kuitenkin jokainen tekee itse omat päätöksensä rakkautensa suhteen.


    • Heikunkeikku

      Jotenkin ihmettelen, kun moni puoltaa salarakkauksia, koska onhan niitä vapaitakin miehiä/naisia olemassa. Miksi pitäisi alkaa olemaan toisen oman kanssa?
      Minusta vapaitten ihmisten pitäisi keskittyä vain toisiin vapaisiin.

      Minusta olisi inhottavaa/kurjaa jos muka seurustelisin jonkun naimisissa olevan kanssa ja vaikka menisi minne tahansa, niin aina pitäisi olla varuillaan, ettei miehen tutut näkisi meitä. Tai omat tuttavani, koska en kuunaan kehtaisi sanoa, että seurustelen naimisissa olevan kanssa.

      Jos kummatkin ovat vapaita, niin kuinka helppoa ja mukavaa on rehellisesti tallustella käsikynkkää tai kädestä pitäen ihan minne tahansa. Voi antaa rakkauksien leimuta isosti tai pienesti. Voi taputtaa toista hellästi :) peppuun ja kuiskata korvaan, että hei mä tykkään susta ja nää kaikki hellyyden osoitukset voi halutessa toteuttaa vaikka keskellä toria ihmisvilinässä.

      Myös arkielämän jakaminen on iso asia. Yhdessäolossa on niin paljon muutakin, kuin vain muhinoida sängyssä. En tahtoisi jakaa miestä kenenkään toisen kanssa.

      Ja yks asia kanssa, että en arvostaisi sellaista miestä, joka pompahtaa oman vaimonsa vierestä toisen naisen viereen.
      Jos avioparilla ei mene hyvin, niin ensteks täytyisi keskustella vakavasti ja sen jälkeen päättää mitä tehdä. Erota jos asiat eivät muuten hoidu. Eron jälkeenhän sitten on vapaa pomppimaan minne lystää loukkaamatta puolisoaan.

      Eli mun mielipide on: Vapaitten tyyppien pitäisi jättää naimisissa olevat rauhaan, eikä alkaa vikittelemään ketään varattua.
      Rakkaus on "vakava" asia, sitä ei pitäisi käsitellä kuinka vaan. Pitäisi myös arvostaa pariskuntien yhteistä rakkautta, eikä mennä väliin soheltamaan.

      • nuormieli

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi!, Hyvä kirjoitus, kumpa kaikki kunnioittasivat rakkautta kahden ihmisen välillä eivätkä yrittäisi rikkoa jotain niin kaunista.


      • hehehehee

        @Heikunkeikku 26.11.2017 10:16

        Kirjoitat ylevästi.
        Samalla kirjoitat hyvin julmasti.
        Kas, kun elämä on.
        Älä arvostele ihmistä, ennen kuin olet kulkenut peninkulman hänen mokkasiineissään. näin neuvoo vanha intiaaniviisaus.


      • hehehehee
        hehehehee kirjoitti:

        @Heikunkeikku 26.11.2017 10:16

        Kirjoitat ylevästi.
        Samalla kirjoitat hyvin julmasti.
        Kas, kun elämä on.
        Älä arvostele ihmistä, ennen kuin olet kulkenut peninkulman hänen mokkasiineissään. näin neuvoo vanha intiaaniviisaus.

        @Heikunkeikku "mielipide on: Vapaitten tyyppien pitäisi jättää naimisissa olevat rauhaan, eikä alkaa vikittelemään ketään varattua."

        Mutta kun se ei mene noinpäin. Ainakaan minun kokemusteni mukaan. Kyllä ne ovat naimisissa olevat, jotka vikittelevät vapaita.
        Mitäs sanot tilanteesta, että miehen vaimo sairastaa Alzheimerin tautia ja mies ei halua erota eikä vaimon kanssa ole mahdollista "keskustella vakavasti ja sen jälkeen päättää mitä tehdä."
        Ainakin kolme tällaista läheisyyden ja seksin vonkaajaa olen kohdannut. Mie olin niin julma ja sääliä tuntematon tyyppi, etten kyennyt tuossa tilanteessa miestä auttamaan.


      • Heikunkeikku
        hehehehee kirjoitti:

        @Heikunkeikku 26.11.2017 10:16

        Kirjoitat ylevästi.
        Samalla kirjoitat hyvin julmasti.
        Kas, kun elämä on.
        Älä arvostele ihmistä, ennen kuin olet kulkenut peninkulman hänen mokkasiineissään. näin neuvoo vanha intiaaniviisaus.

        Tarkoitatko, että kirjoitan ylevästi, jos kirjoitan niin kuten ajattelen?
        Jopa julmastiko?
        Missä olen kirjoittanut arvostelevasti.
        Tuolla ketjun alkupään kommentissani kirjoitin, että "Muut tehkööt mitä tehköön, mutta minä itse olen vakaasti tätä mieltä."
        Olen aika monisanaisesti myös perustellut mielipiteeni.
        Tämän aamuisessa kommentissani ihmettelin, että miksi pitää olla toisen oman kanssa, kun on olemassa myös vapaita ihmisiä joiden kanssa ruveta olemaan. Ei ole kukaan minulle siihen asiaan vastannut.
        Siis olen vastannut, että MINÄ en alkaisi olemaan naimisissa olevan kanssa.


      • hehehehee
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Tarkoitatko, että kirjoitan ylevästi, jos kirjoitan niin kuten ajattelen?
        Jopa julmastiko?
        Missä olen kirjoittanut arvostelevasti.
        Tuolla ketjun alkupään kommentissani kirjoitin, että "Muut tehkööt mitä tehköön, mutta minä itse olen vakaasti tätä mieltä."
        Olen aika monisanaisesti myös perustellut mielipiteeni.
        Tämän aamuisessa kommentissani ihmettelin, että miksi pitää olla toisen oman kanssa, kun on olemassa myös vapaita ihmisiä joiden kanssa ruveta olemaan. Ei ole kukaan minulle siihen asiaan vastannut.
        Siis olen vastannut, että MINÄ en alkaisi olemaan naimisissa olevan kanssa.

        @Heikunkeikku
        "miksi pitää olla toisen oman kanssa, kun on olemassa myös vapaita ihmisiä joiden kanssa ruveta olemaan"

        No, minäpä vastaan tuohon oman kokemukseni pohjalta.
        Kuten jo edellä kirjoitin, niin varattuja miehiä on pilvin pimein aggressiivisesti etsimässä vapaiden naisten seuraa. Osa heistä kertoo olevansa varattu, osa taas salaa sen.
        Varatut miehet ovat rohkeampia ja määrätietoisempia kuin empivät vapaat miehet, joista muutamat ainakin ovat aikalailla keskustelutaidottomia ja erakoituneita, vaikka siis muuten olisivat mitä varteenotettavimpia ja kunnollisimpia miehiä. Joten kun uutteerasti kalastaa, niin saalistakin saa paremmin kuin mökissään "otti ja tuota" itsekseen jupiseva arka mutta naisen suhteen hyvin vaativa köriläs.


      • Heikunkeikku
        hehehehee kirjoitti:

        @Heikunkeikku
        "miksi pitää olla toisen oman kanssa, kun on olemassa myös vapaita ihmisiä joiden kanssa ruveta olemaan"

        No, minäpä vastaan tuohon oman kokemukseni pohjalta.
        Kuten jo edellä kirjoitin, niin varattuja miehiä on pilvin pimein aggressiivisesti etsimässä vapaiden naisten seuraa. Osa heistä kertoo olevansa varattu, osa taas salaa sen.
        Varatut miehet ovat rohkeampia ja määrätietoisempia kuin empivät vapaat miehet, joista muutamat ainakin ovat aikalailla keskustelutaidottomia ja erakoituneita, vaikka siis muuten olisivat mitä varteenotettavimpia ja kunnollisimpia miehiä. Joten kun uutteerasti kalastaa, niin saalistakin saa paremmin kuin mökissään "otti ja tuota" itsekseen jupiseva arka mutta naisen suhteen hyvin vaativa köriläs.

        Varmaankin asia on niin, kuten kirjoitit. Jos varattu mies oikein viimesen päälle ja uutterasti haeskelee naista itselleen, niin varmaan sen löytääkin.
        Ihmettelen vaan sitä, että joku vapaa nainen semmosen pettäjän mukaan tahtoo lähteä.
        Mutta lähtekööt ken lähtee, mutta minä en lähtisi, vaikka kuinka olisi mukava ja keskustelutaitoinen ja komia ja sen semmosta:)
        Kun komian ja keskustelutaitoisen ja mukavan Vapaan miehenkin voi ottaa/saada/löytää, jos tahtoo.
        Kyllähän niitä on muunlaisiakin vapaita, kuin jupisevia ja arkoja köriläitä.

        En tiedä, kun en ole pitkään aikaan "miesmarkkinoilla" ollut.
        Mutta sen tiedän, että minä en lähtisi varatun mukaan, enkä varattuja alkaisi itse vikittelemään.
        Se on pääasia mulle. Muut tehkööt edelleenkin, kuten parhaimmakseen näkee.


      • syytönvaisyyllinen
        nuormieli kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi!, Hyvä kirjoitus, kumpa kaikki kunnioittasivat rakkautta kahden ihmisen välillä eivätkä yrittäisi rikkoa jotain niin kaunista.

        Nämä varatut useinkin valehtelevat ensin olevansa vapaita, saattaa mennä pitkäänkin tällä joka ei itse edes tiedä olevansa "salarakas" ennen kuin asioiden oikea laita selviää, varsinkin jos asutaan eri paikkakunnilla.
        Kun totuus selviää voi olla todella raastavaa, varsinkin jos on ehtinyt jo rakastua, ja näin on petturin helppo saada "jatkoaikaa" valehtelemalla taas lisää, kertomalla tarinoita miksi on pakotettuna vielä kiinni puolisossaan jonka kanssa ei ole enää mitään muuta yhteistä kuin lapset, vanhukset ja omaisuus.
        Loppu tulee kuitenkin jossain vaiheessa valheisiin uskomisellekin, kun petturi ei vapaudukkaan vaikka lapset ovat jo aikuisia, vanhukset ovat jo kuolleet, ja perinnöt jaettu.
        Kaiken tämän jälkeen on vaikea uskoa enää yhteenkään uuteen tapaamaansa ihmiseen.


      • hehehehee
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Varmaankin asia on niin, kuten kirjoitit. Jos varattu mies oikein viimesen päälle ja uutterasti haeskelee naista itselleen, niin varmaan sen löytääkin.
        Ihmettelen vaan sitä, että joku vapaa nainen semmosen pettäjän mukaan tahtoo lähteä.
        Mutta lähtekööt ken lähtee, mutta minä en lähtisi, vaikka kuinka olisi mukava ja keskustelutaitoinen ja komia ja sen semmosta:)
        Kun komian ja keskustelutaitoisen ja mukavan Vapaan miehenkin voi ottaa/saada/löytää, jos tahtoo.
        Kyllähän niitä on muunlaisiakin vapaita, kuin jupisevia ja arkoja köriläitä.

        En tiedä, kun en ole pitkään aikaan "miesmarkkinoilla" ollut.
        Mutta sen tiedän, että minä en lähtisi varatun mukaan, enkä varattuja alkaisi itse vikittelemään.
        Se on pääasia mulle. Muut tehkööt edelleenkin, kuten parhaimmakseen näkee.

        @Heikunkeikku
        "komian ja keskustelutaitoisen ja mukavan Vapaan miehenkin voi ottaa/saada/löytää, jos tahtoo"

        Ehkä olet niin upea ilmestys, että sinulla tuo on vain tahtomisestasi kiinni.
        Mutta 6-kymppisillä naisella ei välttämättä edes tuollaisen helmen löytäminen onnistu ja kun vielä sen mukavan komistuksen pitäisi innokkaasti ja vapaaehtoisesti haluta naisen kanssa olla ja kun sitä tunnettakin - oikeenlaista kemiaa - pitää olla - vaikeusastetta on tempussa ja miten se tehdään!

        Se ihmeellinen rakkaustunne joskus - entinen heila, joka on naimisissa - antaa selityksen tähänkin ihmettelyysi:
        Heikunkeikku kyselee"miksi pitää olla toisen oman kanssa, kun on olemassa myös vapaita ihmisiä joiden kanssa ruveta olemaan"
        Kenen syy 💓 https://www.youtube.com/watch?v=ltuTEFuapD0


      • Taikuritässä
        syytönvaisyyllinen kirjoitti:

        Nämä varatut useinkin valehtelevat ensin olevansa vapaita, saattaa mennä pitkäänkin tällä joka ei itse edes tiedä olevansa "salarakas" ennen kuin asioiden oikea laita selviää, varsinkin jos asutaan eri paikkakunnilla.
        Kun totuus selviää voi olla todella raastavaa, varsinkin jos on ehtinyt jo rakastua, ja näin on petturin helppo saada "jatkoaikaa" valehtelemalla taas lisää, kertomalla tarinoita miksi on pakotettuna vielä kiinni puolisossaan jonka kanssa ei ole enää mitään muuta yhteistä kuin lapset, vanhukset ja omaisuus.
        Loppu tulee kuitenkin jossain vaiheessa valheisiin uskomisellekin, kun petturi ei vapaudukkaan vaikka lapset ovat jo aikuisia, vanhukset ovat jo kuolleet, ja perinnöt jaettu.
        Kaiken tämän jälkeen on vaikea uskoa enää yhteenkään uuteen tapaamaansa ihmiseen.

        Noinkin voi käydä. Mitähän varattu mies laskelmoi naisen suhteen, kun ei kerro tosiasioita. Ei ole reilua antaa naisen ihastua ja rakastua itseensä ja sitten, sori yks pikku juttu.....
        Jotenkin umpikieroa.
        Nainenhan on tällöin viaton ja mies valepukki.
        Kun joku kirjoitti ensimmäisestä kivestä, sanonpa sen, että soimaako omatunto. Onko kuitenkin kyse kaltevalla pinnalla kävelystä, noin kuvainnollisesti.
        P.S. kaikki kirjoittamani esimerkit voi kääntää sitten toisinkin päin.
        Petkuttaja mies, petkuttaja nainen.
        Rakastan rehellisyyttä, totuudellisuutta, reiluutta. Pidän näitä miehisinä piirteinä.


      • Heikunkeikku
        Vapaat naiset ja vapaat miehet eivät oikein kohtaa ja sen vuoksi osa käyttää varattuja ja jopa naimisissa olevia. Ihan varmasti kaikille olisi ideaali-tilanne, jos vapaat miehet/naiset olisivat vain keskenään, mutta maailma ei ole koskaan ideaali ja tapahtuu liikehdintää varattuihin pöytiin.

        Arvostan mielipidettäsi, tiedän sen olevan täysin oikea ja kaikkien kannalta se olisi paras ratkaisu, mutta mutta mutta mutta...


      • hehehehee
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Heikunkeikku
        Vapaat naiset ja vapaat miehet eivät oikein kohtaa ja sen vuoksi osa käyttää varattuja ja jopa naimisissa olevia. Ihan varmasti kaikille olisi ideaali-tilanne, jos vapaat miehet/naiset olisivat vain keskenään, mutta maailma ei ole koskaan ideaali ja tapahtuu liikehdintää varattuihin pöytiin.

        Arvostan mielipidettäsi, tiedän sen olevan täysin oikea ja kaikkien kannalta se olisi paras ratkaisu, mutta mutta mutta mutta...

        @nnäporvooseen
        "osa käyttää varattuja ja jopa naimisissa olevia"
        "tapahtuu liikehdintää varattuihin pöytiin"

        Jopas on vapaiden syyllistämistä ja Heikunkeikun nuoleskelua 😛 ja mielistelyä

        Kyllä se kuules menee useimmiten niin, että osa varatuista käyttää vapaita. Ja liikehdintää tapahtuu varattujen pöydistä vapaiden puolelle.


      • hehehehee kirjoitti:

        @nnäporvooseen
        "osa käyttää varattuja ja jopa naimisissa olevia"
        "tapahtuu liikehdintää varattuihin pöytiin"

        Jopas on vapaiden syyllistämistä ja Heikunkeikun nuoleskelua 😛 ja mielistelyä

        Kyllä se kuules menee useimmiten niin, että osa varatuista käyttää vapaita. Ja liikehdintää tapahtuu varattujen pöydistä vapaiden puolelle.

        Minun ei tarvitse nuoleskella tai miellyttää täällä ketään!


    • Nikita.Nimistö

      Yritin juuri katsoa uusintana perjantai-ohjelmaa. En voinut, kun siinä näytettiin polyamoria-suhteessa eläviä. Kaksi plösöä miestä ja yksi plösömpi nainen ja kasa koiria.

      • Niin ja lapsi, joka oli heidän luonaan perhesijoituksessa. Sitä hiukan ihmettelin. Sijoituslasten "vanhemmille" kun asetetaan yleensä isot vaatimukset.
        Tykkään Perjantai-ohjelman toimittajista: vilpittömän oloisia, asettavat itsensä alttiiksi, käsittelevät rohkeita aiheita.
        Tämäkin pisti miettimään. Hieman olisi kaivannut aiheen syvällisempää käsittelyä näiden
        dokkarivieraiden kohdalla. Miten pitkään kolmen liitto oli kestänyt ? Millaisia vaikeuksia oli kohdattu ? Mikä oli sitoutumisen aste, vai oliko sitä lainkaan ? Vähän jäi sellainen tunne tämän "vieraan" miehen kohdalla, että oli tullut kimppaan "paremman puutteessa".

        Yleensä todetaan, että tällaiset asiat ovat kahden- tai tässä tapauksessa kolmenkeskisiä. Itse en ajattele niin. Kyllä meidän valintamme koskettavat sittenkin aika isoa joukkoa ja Kantia lainatakseni voisi kysyä, tahtoisinko oman valintani tulevan yleiseksi tavaksi ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin ja lapsi, joka oli heidän luonaan perhesijoituksessa. Sitä hiukan ihmettelin. Sijoituslasten "vanhemmille" kun asetetaan yleensä isot vaatimukset.
        Tykkään Perjantai-ohjelman toimittajista: vilpittömän oloisia, asettavat itsensä alttiiksi, käsittelevät rohkeita aiheita.
        Tämäkin pisti miettimään. Hieman olisi kaivannut aiheen syvällisempää käsittelyä näiden
        dokkarivieraiden kohdalla. Miten pitkään kolmen liitto oli kestänyt ? Millaisia vaikeuksia oli kohdattu ? Mikä oli sitoutumisen aste, vai oliko sitä lainkaan ? Vähän jäi sellainen tunne tämän "vieraan" miehen kohdalla, että oli tullut kimppaan "paremman puutteessa".

        Yleensä todetaan, että tällaiset asiat ovat kahden- tai tässä tapauksessa kolmenkeskisiä. Itse en ajattele niin. Kyllä meidän valintamme koskettavat sittenkin aika isoa joukkoa ja Kantia lainatakseni voisi kysyä, tahtoisinko oman valintani tulevan yleiseksi tavaksi ?

        Tapani mukaan eksyin aiheesta, vai eksyinkö ? En voisi kuvitella olevani kenenkään salarakas. Rehellisyys, luottamus, kunnioitus ? Ainakin minulle ne ovat suhteen peruspilarit. Missä ne ovat, jos jommalla kummalla on salasuhde ?


      • Horsmatkukkii
        demeter1 kirjoitti:

        Tapani mukaan eksyin aiheesta, vai eksyinkö ? En voisi kuvitella olevani kenenkään salarakas. Rehellisyys, luottamus, kunnioitus ? Ainakin minulle ne ovat suhteen peruspilarit. Missä ne ovat, jos jommalla kummalla on salasuhde ?

        Ole levollinen, ei sinua enää kukaan huoli kolmen kimppaan. Nämä liitot ja samaa sukupuolta olevien liitot ja muut virittelyt on nuorempien ikäluokkien juttuja. Lastensuojelu antaa lapsia sijaisvanhemmiksi myös tasapainoisille erilaisille pareille ja perheille.


      • demeter1 kirjoitti:

        Tapani mukaan eksyin aiheesta, vai eksyinkö ? En voisi kuvitella olevani kenenkään salarakas. Rehellisyys, luottamus, kunnioitus ? Ainakin minulle ne ovat suhteen peruspilarit. Missä ne ovat, jos jommalla kummalla on salasuhde ?

        Et eksynyt aiheesta, ei täällä kukaan sanele mistä pitäisi jutustella. Onneksi on sellainen suhde missä on luottamusta, rehellisyyttä ja kunnioitusta. Olen siitä erittäin kiitollinen.


      • Horsmatkukkii kirjoitti:

        Ole levollinen, ei sinua enää kukaan huoli kolmen kimppaan. Nämä liitot ja samaa sukupuolta olevien liitot ja muut virittelyt on nuorempien ikäluokkien juttuja. Lastensuojelu antaa lapsia sijaisvanhemmiksi myös tasapainoisille erilaisille pareille ja perheille.

        Heh, olet oikeassa, Horsmatkukkii, tässä iässä elää jo turvavyöhykkeellä, kukaan ei kysy kimppaan..)) Paitsi jos joku kokeilija tulisi katumapäälle, tahtoisi peruutella vähän ja kysellä miten se olikaan silloin ennen vanhaan..))


    • salanikki

      En ole ollut, enkä aio ollakaan.

      • Jämäkkä kannanotto!


      • Vannomatiparee

        Tai sitten ei, koska koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Elämä on ylläreitä täynnä.


    • millane_se_sit_o

      Ai. Onks salarakas niinku sellane kaappihomo?

      • Ei, näillä asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään.


    • salarakastajaa

      Odottaa ja toimii niin, että läheisyyden ja toisen rakastamisen tarve täyttyy. On monasti niin, että avioliitto ei voi toteuttaa tätä tapahtumaa. On lukuisia avioliittoja, joissa läheisyys ja rakkaus ei täyty. Suurimpia esteitä ikäluokassamme on juuri fyysinen seksi ja antautuminen rakkaudelle. Suurin kanto kaskessa on jomman kumman jääminen tyydytystä vaille, jolloin ilo ei toteudu kummallekaan.

      Kypsä ihminen ymmärtää asian ja pyrkii sen korjaamaan parisuhdeasiantuntijan tai muun menetelmän avulla. On myös joskus niin, ettei mikään korjaaminen onnistu, eikä asiaa kertakaikkiaan voida saada kuntoon. Tässä tilanteessa ei välttämättä ole tarpeen tai edes viisasta liiton purkaminen, koska liitto saattaa olla perusta myös monelle ulkopuoliselle ja myös monella tavoin itse parillekin. Ratkaisu voi silloin olla ulkopuolinen suhde, eli salarakkaan ilmaantuminen kuvioihin. Tässä tilanteessa salarakkaan tulee olla tietoinen asian kaikista laidoista ja hän voi valita haluaako olla mukana. Tässä tilanteessa salarakas voi löytää todella elämänsä onnellisimman suhteen. Hänen on vain voitava asia itselleen hyväksyä. Käsittääkseni asiaa ei ole syytä kertoa suhteen sisällä, koska sillä vain turhaan loukattaisiin toista, joka ei tätä loukkausta ansaitse.

      • "Tässä tilanteessa salarakas voi löytää todella elämänsä onnellisimman suhteen. "
        No selityshän se on tuokin. Mitä kaikkein onnellisinta varattu mies jolla ei ole mitään kokonaista elämää tarjottavana voi antaa muuta kuin käydä pallinsa tyhjentämässä ja kellonsa vetämässä? Salarakas odottaa että milloin hänelle olisi aikaa oikealta perheeltä. Ja salarakas ei koskaan täten saa omaa perhettä.


      • Taikuritässä

        Hienovaraisesta kirjoituksestasi näin naisen vinkkelistä mietin, että jos mies on impotentti (esim. lääkkeistä johtuva), miten viriili nainen toimii?
        Salarakkaudestahan ei ole välttämättä kyse vaan seksistä.
        Aloittaja käytti jossain vastauksessaan sanaa: moraali. Odotinkin, milloin sana pulpahtaa. Onko tekemisillä välttämättä mitään tekemistä moraalin kanssa.
        Kun sana otetaan käyttöön, vaiennetaanko oma omatunto tai shhhhh nutturatädit.
        Kun aloittajan tekstiä lukee, meno on kuin kajakilla koskessa, välillä yhtä rytyyttelyä ja välillä luovimista. Ota sitten selvää 60 aloittajasta eli onko tekstistä osakaan totta vai mielikuvituksellista haaveilua ja todellisuus: kun kerran reissullansa....


      • tuhansiaeritarinoita
        siilenämää kirjoitti:

        "Tässä tilanteessa salarakas voi löytää todella elämänsä onnellisimman suhteen. "
        No selityshän se on tuokin. Mitä kaikkein onnellisinta varattu mies jolla ei ole mitään kokonaista elämää tarjottavana voi antaa muuta kuin käydä pallinsa tyhjentämässä ja kellonsa vetämässä? Salarakas odottaa että milloin hänelle olisi aikaa oikealta perheeltä. Ja salarakas ei koskaan täten saa omaa perhettä.

        Voi miten suppea näkemys sinulla on asiasta.
        Salarakkautta voi olla täysin ilman seksiä, ihmiset voivat rakastaa toisiaan todella syvästi ilman että makaavat yhdessä. Salarakas voi tuntea saavansa täysin toisen rakkauden, vaikka tällä olisikin jossain puoliso joka saattaa olla pelkkä velvollisuus. Kaikki eivät halua todellakaan omistaa toista ihmistä, eikä viettää aikaansa tämän kanssa 24/7, vaan haluavat elää myös omaa itsellistä elämäänsä. Oma salarakkaani järjestelee perhe-elämänsä meidän yhteisten menojeme mukaan, joten aina ei salarakas ole se odottava osapuoli.


      • tuhansiaeritarinoita kirjoitti:

        Voi miten suppea näkemys sinulla on asiasta.
        Salarakkautta voi olla täysin ilman seksiä, ihmiset voivat rakastaa toisiaan todella syvästi ilman että makaavat yhdessä. Salarakas voi tuntea saavansa täysin toisen rakkauden, vaikka tällä olisikin jossain puoliso joka saattaa olla pelkkä velvollisuus. Kaikki eivät halua todellakaan omistaa toista ihmistä, eikä viettää aikaansa tämän kanssa 24/7, vaan haluavat elää myös omaa itsellistä elämäänsä. Oma salarakkaani järjestelee perhe-elämänsä meidän yhteisten menojeme mukaan, joten aina ei salarakas ole se odottava osapuoli.

        "Salarakas voi tuntea saavansa täysin toisen rakkauden, vaikka tällä olisikin jossain puoliso joka saattaa olla pelkkä velvollisuus"

        Juu puoliso ja puoli valtakunttaa. Lapset, omaisuus, yhdessä eletty elämä jossa on ollut myös niitä hyviä hetkiä. Minusta salarakas on lähinnä säälittävä kun alentuu moiseeen. Naimisissaoleva saa voita molemmillepuolille leipää.

        Eri asia on jos naimisissaolevat ovat sopineet että saa olla suhteita, siis ihan luvan perästä. Mutta että sala-, hohhoijaa.


      • salarakastajaa
        Sinä annoit salarakkaudelle käyttökelpoisen mahdollisuuden.


    • mimmimum-..mi

      Pisti silmään tässä jokin aika sitten ilmaisjakelulehdestä.... 60 aviopari etsii miestä kolmanneksi kimppaan...että kyllä näitä kai sitten tällaisia suhteitakin löytyy....juuri kuin tuossa teevee ohjelmassa..Olen jotenkin kuvitellut nuorten uudeksi asiaksi tuon....polyamorian..siis Suomessa.

      • Tämän nykymaailman suvaitsevaisuuden seurauksena tulee koko ajan lisää kummallisuuksia esiin, joita vanhan liiton miehet eivät käsitä.


    • Salarakas-mielessä

      Eihän se oikea salarakas edes tiedä olevansa salarakas.
      Voi kuinka moni varattu unelmoikaan jostain toisesta kuin puolisostaan.
      Puolisonsa tilalle varsinkin intiimeissä tilanteissa moni kuvittelee salarakkaansa.
      Kukaan meistä ei tiedä onko itse aina välillä jonkun toisen mielessä hänen puuhaillessaan puolisonsa kanssa makuuhuoneessaan.
      Joku ei voi unohtaa nuoruudenrakkauttaan jota ei koskaan omakseen saanut vaan joutui tyytymään toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon.
      Joku taas kännisekoili ja tuli raskaaksi, tai saattoi siihen tilaan toisen, ja näin sitten meni velvollisuudentunnosta lasta kohtaan naimisiin, vaikka rakastikin toista.
      Joku saattoi ajautua naimisiin väärinkäsitysten tai valheiden vuoksi, jääden kaipaamaan todellista rakkauttaan.
      Joskus saattaa aito rakkauskin loppua, eikä aina omasta syystä, velvollisuudentunto voi kuitenkin olla niin voimakas että jää huonoon suhteeseen ja siinä jaksamiseen voi auttaa mielessä elävä kuva salaisesta rakkaudesta.
      Onneksi ei ihmisen pään sisältä voi kukaan viedä pois salarakasta joka auttaa unelmoimaan jostain paremmasta.

      • Kyllä ne salat paljastuvat, hyvin vaikea piilotella pidempään. Mielikuvitusolentona salarakas voi silti olla jollekin ihan käyttökelpoinen.


    • Stilllovingyou

      Tää on näitä Scorpions-juttuja

      • Taikuritässä

        Niin mikähän tämä on?
        Kaipaako joku scorpioni-horoskooppinen synt. 24.11. lukien jotakuta, kun nimimerkki viittaa, et hää vielä rakastaa jotakuta.
        Onkohan hän eksynynnä väärään osoitteeseen 60 .


      • hehehehee
        Taikuritässä kirjoitti:

        Niin mikähän tämä on?
        Kaipaako joku scorpioni-horoskooppinen synt. 24.11. lukien jotakuta, kun nimimerkki viittaa, et hää vielä rakastaa jotakuta.
        Onkohan hän eksynynnä väärään osoitteeseen 60 .

        Etkö ole ikinä kuullut 😃
        Still Loving You - Scorpions https://www.youtube.com/watch?v=fPBRrl6eSw0


      • Taikuritässä

        Nooo, hihihii. Tokitoki.
        Mutta olipa huikeat puitteet Berliinin filharmonikkojen kanssa.
        Parilla kitaristilla oli aika kuumat oltavat.
        Tuossa konsertissa olisi ollut kiva olla ja haikailla.
        Joop.



    • Hyi olkoon!
      Olen aina inhonnut "sormusmiehiä"- niitä vilisi 70-80 luvuilla. Juurikin sama kakkalitania vaimosta, joka ei ymmärrä. Komensin aina typeryksen heti kotiin! tai painumaan h-alkuiseen kuumaan paikkaan. Baarimestarina ollessani sellaisia tolloja piisasi tiskin molemmin puolin.

      Minulla ei ole koskaan ollut tarvetta olla salarakas tai hyysätä sellaista.
      Jotain rajaa! ;)

      • Minun piti kokea tämäkin asia kantapään kautta nuorena miehenä ja minulla oli salasuhde, josta ei tosiaankaan seurannut mitään hyvää. Tiedän hyvin nämä sormusmiehet, työpaikkani kovimmat suplinkimiehet ovat niitä järjestetään. Kumma miten aikuiselle miehelle tulee mieleen, kun ollaan jossain reissussa, että pitää alkaa näyttämään muille miehille, miten helppoa naisten iskeminen onkaan. Näille kavereille ihan tosissaan nauretaan!


      • Eräällä kollegalla oli puhelinmuistio, jossa hakuna pelkät sukunimet. Vaimoparka ei tainnut ymmärtää, että naisia kaikki tyynni! Herra itse minulle kerskui tästä nokkelasta ideastaan - puh!


      • transpositio kirjoitti:

        Eräällä kollegalla oli puhelinmuistio, jossa hakuna pelkät sukunimet. Vaimoparka ei tainnut ymmärtää, että naisia kaikki tyynni! Herra itse minulle kerskui tästä nokkelasta ideastaan - puh!

        Juu, näitä konsteja on enemmänkin, yhdellä toisella tyypillä oli toinen pankkitila, jonne meni automaattisesti tililtä rahaa, se oli kuulemma hurvittelutili joka käytetään naisiin, viinaan ja sirkushuveihin vakinaisen tietämättä. Sitten myöhemmin, kun kaveri meni naimisiin tuon naisen kanssa, niin nainen vaati aviohetoa. Ilmeiseti tiesi mitä oli naimassa?


    • kokemustamolemmista

      Petetyn kannalta katsottuna on mielestäni pahempi asia jos puoliso rakastuu toiseen ja jakaa tämän kanssa sisimpänsä, jakaa mielensä syvyyksien asiat. Pitää kädestä kiinni, suukottaa ja halaa ikävää täynnä olevaa halausta.
      Helpompaa on sulattaa ja anteeksi antaa seksisuhde joka perustuu vain seksuaalisten tarpeiden tyydytykseen, ilman henkistä yhteenkuuluvaisuutta.

      • Mielestäni hyvää parisuhteeseen eivät kuulu ulkopuoliset seksisuhteet. En minä mikään moralisoija silti ole, mutta oletettavasti on muutakin vinksallaan, jos pitää hakea lohtua muualta.

        Tuollaisen sydänystävän hankkiminen on sitten jo taas pirullisuutta, eikä henkilöllä voi olla mitään käsitystä luottamuksesta, arvostamisesta ja elämän arjen jakamisesta toisen ihmisen kanssa.


      • Kemiaaliekeissä

        Oikein kun muistelee niin juuri
        salarakkaalla on aina ollut paremmat vehkeet tarjota
        seksi ollut kiihkeää ja sitähän on ollut :-)
        vaatteet lentää jo matkalla pois majapaikkaan


    • tööttt

      En ole salarakas koska ihmisenäkään ole mikään rakastettava olemassa
      -enempikin asialinjalla pysyvä - rumakin rohjake kn on niin vammaiseks hakattu
      - hevonperseeseen painukoon iankaikkisesti kaikki sormustenvonkaajat munkin elosta
      - inho on syvä ja pysyvä vuosikymmeniä kestäneen vainon seurauksena.
      Minuakin saa inhota ihan sydämensä pohjasta kuten ihan tähänkn asti.

      • Tunnut hyvin persoonalliselta kirjoittajalta. En myöskään itse ole työpaikkani suosituimpia henkilöitä, liian suorat mielipiteet asioihin! Mitä sitten kerran kyselevät?


    • entinenystävä

      on "salarakas", eli ihmisten pohjasakkaa
      elää elämäänsä ilman ihmisarvoa
      en voisi ikinä enää olla hänen ystävänsä
      halveksin syvästi hänen käytöstään

      • S-tanansurullista

        Huomaathan kuitenkin että halveksunta on oma ongelmasi, hänen ei lainkaan.


      • amorinnuoliansa

        - ystäviä saa aina uusia , mutta rakkautta et löydä vaikka kuinka etsisit
        - sydämeen ei mahdu kahta ämmää
        - tunne kipu jäyhää vaikka yrität unohtaa muuttumalla
        - sairastat 2 vuotta tätä tautia , kunnes vapaudut



        ”Sen vain tietää.” Näin vastaa usein rakastunut ihminen. Tunnetta on joskus vaikea pukea sanoiksi, mutta on joitakin merkkejä, jotka viittaavat siihen, että on menettänyt tai menettämässä sydämensä jollekin.


        ://www.voice.fi/suhteet/a-149695

        https://www.radionova.fi/uutiset/suhteet/a-154130?_ga=2.182567278.934433423.1512080146-67753665.1512080146


      • kiemurteleesuhteeseen

        salarakas=
        -lattialuuttu
        -kynnysmatto
        -räkärätti
        -kyy


      • entinenystävä
        Tuon halveksunnan vuoksi he syystäkin ovat salarakkaita. Ennen vanhaan rakastajattaria arvostettiin ihan eri tavalla.


      • Satumaista-kin

        Tässä kunnassa jossa asun on vanha kartano, jonka aikoinaan joku venäläinen ruhtinas tms. korkea-arvoinen herra rakennutti rakastajatterelleen. Ihanaa.


    • vfihimsff

      Osani tässä elossaja työssäkin oli olla halpa hoitajapieni, eikoukussa kiemurteleva mato.
      Useinkin kriisiin ajautuneiden ja ajettujen kohtaamista tilanteissa missä aseina kirveet, puukot, pyssyt tai muut millä tuhoa toisille halutaan aiheuttaa. Päihteissä tai huumekänneissä - olla jämäkkä - silti vailla täyttä ymmärrystä vailla olevan ystävällinen kohtaaja. Minuakin saa halveksia ihan vapaasti -jos yhtään mitään kunnioitettavaa ei löydy
      - - suojaana maaemo meidätkin aikanaan kaikki kätkee - tuhannen tulen läpi kulkeneetkin
      .- jos ymmärrätte ihmisrakkauden oikein.

      • Kaikki olemme lopulta mullan alla peitossa, paitsi polttohaudatut. Avioliitto on monelle suuri onnen ja kiitollisuuden aihe, mutta se myös aiheuttaa katkeruutta, salaamista ja tuskaa.


    • käsipystyssä

      myös täällä, ja pidän näistä asioista hyvin matalaa profiilia.
      Sama salarakas on ollut jo viisi vuotta, itse en ikinä tee virhettä että suhteemme paljastuu.

      • maarraskuu

        Jos niitä lämpimiä tunteita ja muuta yhteistä perheeseen kuuluvaa on "miehesi" perhe-elämässä, ja suhteenne on pysynyt ja pysyy salassa, se ei vahingoita ketään. Se mitä ei tiedä ei myöskään vahingoita. Mutta, jos hänen perhe-elämänsä on kylmää ja puhumatonta, ainoa puhe on syyllistämistä kotona olevaa vaimoa kohtaan, silloin suhteenne tulkoon esille.
        Eräs hyvin tuntemani mies ja hänen vaimonsa olivat samanlaisessa tilanteessa. Miehellä oli suhteita ja paljastuessaan oli sitä mieltä, ettei eroa oteta, se tulee kalliiksi kummallekin, ja että näin eletään edelleenkin. Vaimo sitä ajatteli muutaman päivän ja totesi, että näin ei eletä, se on ero tai avioliitto, kolmatta muotoa ei ole olemassa. Mies valitsi avioliiton ja yhteisesti sopivat, että jatketaan ja korjataan avioliitto.
        Meni kuukausi ja miehellä oli uusi. Avioliitto on nykyään entinen. Mies otti uuden vaimon ja, noniin...Mihinkäs koira karvoistaan pääsee.


      • käsipystyssä
        Nykyaikana on vaikemapaa piilotella, kun on kaiken maailman tiedonvälityskanavia. Lycka till!


      • maarraskuu kirjoitti:

        Jos niitä lämpimiä tunteita ja muuta yhteistä perheeseen kuuluvaa on "miehesi" perhe-elämässä, ja suhteenne on pysynyt ja pysyy salassa, se ei vahingoita ketään. Se mitä ei tiedä ei myöskään vahingoita. Mutta, jos hänen perhe-elämänsä on kylmää ja puhumatonta, ainoa puhe on syyllistämistä kotona olevaa vaimoa kohtaan, silloin suhteenne tulkoon esille.
        Eräs hyvin tuntemani mies ja hänen vaimonsa olivat samanlaisessa tilanteessa. Miehellä oli suhteita ja paljastuessaan oli sitä mieltä, ettei eroa oteta, se tulee kalliiksi kummallekin, ja että näin eletään edelleenkin. Vaimo sitä ajatteli muutaman päivän ja totesi, että näin ei eletä, se on ero tai avioliitto, kolmatta muotoa ei ole olemassa. Mies valitsi avioliiton ja yhteisesti sopivat, että jatketaan ja korjataan avioliitto.
        Meni kuukausi ja miehellä oli uusi. Avioliitto on nykyään entinen. Mies otti uuden vaimon ja, noniin...Mihinkäs koira karvoistaan pääsee.

        maarraskuu
        Erittäin vaikea korjata menetettyä luottamusta. Suurin osa näistä salarakas tapauksista päätyy eroon.


      • meneesejonkinaikaanäin

        Salarakas voi olla myöskin se
        VOIMA
        että pariskunna avioliitto voi hyvin.
        Toinen kuumentaa , toinen ottaa ilot :-)


      • meneesejonkinaikaanäin kirjoitti:

        Salarakas voi olla myöskin se
        VOIMA
        että pariskunna avioliitto voi hyvin.
        Toinen kuumentaa , toinen ottaa ilot :-)

        Ei niitä muuten olisikaan koko salarakkaita, jos jotkut eivät niistä saisi jotain. Kulissiavioliittoihin kaivataan kosketusta, huomioimista ja läheisyyttä.


    • Yksjoulukuuta

      Aaaijaiaajaijaijah voi että, kun laitoin näytön päälle aivan nyyan suojan, jotta mikäs on lääppiessä ja liu`utellessa..

    • Entäs.tamä

      Paula Koivuniemen salarakas:

      Kuuntelin noita vanhoja kappaleita ja yhdestä paljastui piiloitettu suhde:Tämä kipale on nimeltään Aikuinen nainen ja siinä lauletaan aivan selvästi että "Aikuinen nainen,tuntee Arvon rakkauden".Kukas tämä salaperäinen Arvo sitten mahtaa olla?Onko hän ehkä uusi Koivuniemen Herra?

      • Taikuritässä

        Aiettä.
        Sullakin on ollut pohdittava arvo-itus.
        Mutta mietipä tätä: hakkeri, joka voi päästä digitaaliseen survimeen.
        Tästä käyttäjä ei tiedä mithään.
        Ja shit jossain vaikkapa Indiassa joku tarkkailee silmät lautasina.
        Hänhän olisi salaistakin salaisempi.


      • Hehee, tämä oli hyvä!


      • hänen-arvonsa

        Kysymyksessä taisi olla arvovalinta ;)


      • Anonyymi

        Ihan vitsinäkin varsin huono. - Nm. Puujalkasellainen


    • loveisreqognized
    • Mummokarjalasta

      Älä koskaan Suomen työläinen tunne mitään solidaarisuutta Venäjällä olevaa äärioikeistolaita kansallisosialistista hallintoa kohtaan. Putin ja hänen rikkaaksi tekemänsä sukulaiset ja ystävät elävät yltäkylläisyydessä kun luonnonrikkauksiltaan maailman suurimman valtion työläiset elävät köyhyydessä!!

      Anna Politskovajan muistoa kunnioittaen

    • eläkeläishoro

      Olen leskirouva. Entinen työkaverini, jonka kanssa työssäoloaikana tunsimme vetoa toisiamme kohtaan käy säännöllisesti luonani. Hän on avioliitossa. Olemme sopineet suhteemme sellaiseksi, että hänen vaimoaan ei loukata. Tämä suhde on tietysti väärin, mutta mielestäni ei ole keneltäkään pois, jos tapaaamme, eikä kummallakaan ole tarvetta rikkoa sovittuja arvoja. Olemme kuitenkin jo eläkeläisiä ja molemmilla on lapset ja lapsenlapset, joita emme halua loukata, vaimosta puhumattakaan.

      • Näin juuri pitääkin tehdä, ihan turha tukahduttaa tunteitaan, jos teillä on ollut sellaisia jo vuosia. Jäisi katsomatta mitä hyvää suhde antaa elämäänne, eikä näinä ihmisen viimeisinä vuosikymmeninä tarvitse tehdä tiliä kenellekään tai esittää mitään siveydensipulia. Itsestäni ainakaan ei ole moiseen, vaan toivon kaikea hyvää elämääsi.


    • Lemmenkäinen

      Nuorena ennen avioliittoa olin "matkarakastaja" :-*

    • Uttvjljffc

      Hyvä artikkeli tunneyhteyden tärkeydestä parisuhteessa.

      "Ihmiset, joilla on ulkopuolisia suhteita, eivät tee niin sen vuoksi, että heidän seksielämänsä olisi ikävystyttävää. Heillä on suhteita sen vuoksi, että he ovat yksinäisiä ja heillä ei ole tunneyhteyttä kumppaniinsa. Kun joku toinen hymyilee heille ja saa heidät tuntemaan itsensä erityiseksi ja arvostetuksi, he ovat yhtäkkiä vieraassa tilanteessa, jossa he ovat sitoutuneet toiseen henkilöön ja huomaavat vastaavansa jollekin toiselle".

      Pidä minut lähelläsi - Väestöliitto

      http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/toimiva_parisuhde/pida-minut-lahellasi/

      • Kalteritangou

        Justiinsa juuri noin: täydellinen rauha ja jonkinlainen syvä tyytyväisyys laskeutui sisimpään kun joku huomasi, huomioi, näytti tahtovansa ottaa yhteyttä ... kun vuosikausia oli ollut näkymätön.


    • Anonyymi

      alotukseen,,,,,,,,,,,
      joooooo
      olen itse rakastanu salaa niin salaa, eikä kukaan ole tiennyt ,
      ei edes kohde tiennyt , heh ,,
      se vasta salaista onki ollu,,,

      • Anonyymi

        Käyn mieheni työkaverin kanssa lavatansseissa, miehelläni on kaksi vasenta jalkaa ja olematon rytmitaju, eikä hän ole tanssimisesta kiinnostunut.
        Mies hakee minut omalla autollaan ja tanssipaikat joissa käymme on 30-150km päässä kodistani.


    • Anonyymi

      Mistä minä voin sen tietää, jos joku on salaa tykännyt oikein kovasti. - Nm. Ehkäpä

    • Anonyymi

      En ikinä, enkä ihaile kyseisen tittelin ansaitsevia.

      Varsinkin jos on toisen avioliitossa olevan sellainen.

      Kodinrikkojaa minusta ei olisi koskaan tullut.


      Nyt ei enää ole ollut vaaraakaan, aikoihinkaan enää.

      • Anonyymi

        Mitä tekemistä varallisuudella on aiheen kanssa? - Nm. Hormonit hyrrää köyhässä(kin)


    • Anonyymi

      En ole ollut salarakas, eikä minulla ole ollut salarakasta. Läheltä kyllä olen seurannut koska entisellä ukollani oli salarakas.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe