"Pohjoismaiset kantaverkkoyhtiöt esittävät siirtymistä yhtä aikaa varttitaseeseen vuonna 2020"
"Pohjoismaisten kantaverkkoyhtiöiden tilaama kustannushyötyanalyysi 15 minuutin taseselvityksen käyttöönottoajankohdasta on valmistunut. Analyysin perusteella kantaverkkoyhtiöt esittävät, että 15 minuutin taseselvitysjaksoon siirrytään Pohjoismaissa samaan aikaan vuoden 2020 puolivälissä."
http://www.fingrid.fi/fi/ajankohtaista/tiedotteet/Sivut/Pohjoismaiset-kantaverkkoyhtiöt-esittävät-siirtymistä-yhtä-aikaa-varttitaseeseen-vuonna-2020.aspx
Minulle sähkön tuntihintakin on liian nopearytminen sen tahdissa elettäväksi :)
Automatiikka kehittyy tuon mukana.
Sähkö varttitaseeseen vuonna 2020?
4
1160
Vastaukset
- dfghjfdsghfdfsgh
Kykeneekö nämä nykyiset etämittarit edes lukemaan ja lähettämään kulutustietoja vartin välein? Entäpä sitten se laskutus? Joka vartille oma hinta = melkoisesti vartteja sekä hintoja vuorokaudessa, kuukaudessa, vuodessa... tuo kertaa kaikki asiakkaat. Nykyäänkään ei tunnu olevan saatavilla aidosti tuntilaskutukseen perustuvaa sähkösopparia, laskutetaan yleensä kuukauden spot marginaali...
Kustannuksia tietysti tulee.
Linkki artikkeliin pitää maalata kokonaan ja sitten kopioida leikepöytään (Suomi24:n systeemivirhe). Linkin pakkaaminen, tinyurl.com , ei onnistunut.
Tiedksi @Suomi24Tuntihinta on minustakin ihan sopiva aikaväli. Tulevaisuudessa automatiikka voi ohjata sähkön kulutusta nopeammin ja tarkemmin. On se ihan asiaa. Itse asun kerrostalossa, joten tuntihinnankin kyttääminen on silkkaa askartelua, koska pienen ja vähän suuremmankin sähkönkulutuksen siirto pienemmän sähkönkulutuksen aikana tapahtuvaksi on plumiinusnollaa, kuten vähän suuremmankin kulutuksen ajankohdan valitseminen. Toistaiseksi näyttää siltä, että pikkuisen suuremman kulutuksen saan pikkuisen halvemmalla kuin kiinteällä hinnalla.
- uutta18
mieleenkiintoista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893