Canon 700D vs. 800d vs 6D

minrin

Olen uusimassa vanhaa 450d kaneraani uuteen. Kuvaan luontoa, ihmisiä ja eläimiä. Välillä on aika haastavatkin olosuhteet. Mitä kokemuksia ja mikä olisi hyvä vaihtoehto?
En ole vaihtamassa kameraa joka vuosi, vaan etsin pidemmän ajan "kumppanuutta". ;-)

7

213

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti_______minäkin

      Käyttötarkoitus ratkaisee. Yleiskuvaukseen noista 6D, jos rahaa on tarpeeksi eikä koko ole este. Kinokenno on aina kinokenno ja Canon on segmentoinut rungot selkeään järjestykseen kennon suuruuden mukaan myös muilta ominaisuuksiltaan.

      Jos tarvitaan hyvää tarkennusta, asia ei ole näin suoraviivainen. Silloin pitää tutkia asiaa tarkemmin.

      Hieman ratkaisee myös se, mitä optiikkaa on 450D:lle hankittu. Jos on vain mukana tullut suttu ja muuta samanlaista, ei asialla ole väliä, koska ne kannattaa antaa mennä vaihdossa.

    • cänönistieiikinä

      Mistä tuon 700d vielä saa, museostako, sehän on jo "sata vuotta" vanha malli. Osta 6d niin on niin hyvä kumppani, että voitte mennä vaikka naimisiin.

    • Canonisti_____minäkin

      Rajalassa on sekä f/2.0 35 mm IS USM että f/1.8 85 mm tarjouksessa.

      Tässä on testi uudemmasta kolmevitosesta:

      http://www.photozone.de/canon_eos_ff/847-canon35f2isff

      Tässä taas kasivitonen

      http://www.photozone.de/canon_eos_ff/419-canon_85_18_5d

      Vinjentoi täydellä aukolla, mutta muuten hyvä ja halpa objektiivi. Käytin tätä croppirungossa ja mekaaninen rakenne on hyvä.

      Tuo on aika hyvä setti vanhemmillakin 6D:llä.

      Kutosen ero vitoseen on ennenkaikkea tarkennuksessa ja rungon materiaaleissa. Se, kuten nuo satasetkin, on tehty halvemmista muoveista kuin vitonen, joten kestävyys rajussa käytössä ei ole yhtä hyvä. Harrastajalle riittää ihan hyvin.

    • kdhjsahfgh

      Yleiskuvaukseen on 6D paras, mutta siihen ei käy pienikennoisen 450D:n objektiivit.
      Joudut siis hankkimaan objektiivejakin.

      Jos taas olet tele ja video fani niin silloin 800D on pailallaan. Siinä on myös uudempana parempi 45 pisteen tarkennussysteemi.

      6D:ssä antaa 300 millinen tele 300 millisen kuvakulman, mutta 800D:ssä kuvakulma kroppautuu n. 480 millistä kinokameraa vastaavaksi. Etu eläinkuvauksessa ja makrossa.

      Maisemissa ja lyhyillä polttoväleillä tapahtuvissa kuvauksissa 6D on lyömätön, mutta telepuoli maksaa ja painaa enemmän. Missä pienikennoisella pärjää 300 millisellä, pitää &D:ssä olla 400-500 millinen. Itse olen kuitenkin kuvannut useimmat eläinkuvani kinolla ja 2,8/200 millisellä.

      noin yleisesti ottaen, oli tai hankki kinoa ikinä niin yleensä kannattaa pienikennoiseenkin hankkia kinokoon objektiivejä. Ne on yleensä parempia ja valovoimaisempia. Pitkiä teleitä ei ainakaan toistaiseksi edes saa EFs-koossa.

      • Canonisti

    • Canonisti________minäkin

      Ihan mielenkiinnosta, ostiko Minrin kameran? Jos osti, niin mitä objektiiveja siihen on käytössä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe