Läppäri Dell ei enää sammu kokonaan. Kun klikkaan "sammuta" kuvaketta niin sammuu, mutta palautuu jonkin ajan kuluttua "valmiustilaan". Siis aloitussivulle. Myöskään pakkosammutus virtanapista ei enää onnistu. Koneessa alunperin ollut Win 7 Pro, nyt kymppi.
OneDrive on myös täynnä ja siitä tulee jatkuvasti ilmoituksia, mutta ei kai se mitenkään vaikuta tuohon sammumattomuuteen? Koneeseen oli jostain tullut True Key-sovellus, jolla pääsee ilman salasanaa kirjautumaan sisään. Poistin sen.
Tietsikka ei sammu
29
5666
Vastaukset
- agentit
Vakoilu virus on vilahtanut salakavalasti konneeseen, möyhii sinun piikkiin maailmalla?
- WindowsHaitake
Sen nimi on Windows! se hajoitaa koneita kirjoittelemalla bioksiin ja firmwareihin.
- rottenpotatoes
Tuosta löytyy vastauksia ja ohjeita
https://answers.microsoft.com/fi-fi/windows/forum/windows_10-power/windows-10-pro-ei-sammu-vaan-käynnistyy-aina/13c4f175-10f8-4b2a-88b5-4bb6a6fefcaa
ihan suomeksi - Win10Hajotaakoneen
Olisko kymppi jenkkinyt sen bioksen acpi:n
- Pervokymppi
Mulla sama HP Pavilion 13 koneessa! W10 Jenkki jonkun firmwaren kun poroutu perseestä sisään väkisin!
Uutta biosta ei voi edes HP:n työkalulla asentaa!
- täynnätrojanneita
" Koneeseen oli jostain tullut True Key-sovellus" eli siellä pyörii myös haittaohjelm nimeltään
McAfee Security Scan Plus ohjelma. Kyseiset haitakkeet tulivat ainakin joskus Adobe Flash playerin mukana, jos ei poistanut ruuduuista merkkejä ,ennen latausta. - e5540
En saanut toimimaan "rottenpotatoeksen" ohjeilla. Onkohan sillä mitään merkitystä, kun läppäri pääsi kastumaan pohjapuolelta oltuaan joitain tunteja kaatuneen maljakon vesilammikossa? Oli melkoisen kuuma pohjapuolelta. Mielestäni ajoittui samaan aikaan sammumattomuuden kanssa, mutta en ole aivan varma.
- rottenpotatoes
En ota kunniaa noista ohjeista.DD
Seuraava toimenpide taitaa olla käyttiksen uudelleenasennus.
- e5540
Nyt läppäri ilmoittaa sammutusvaiheessa, että elara-sovellus estää sammuttamisen. En löytänyt sen nimistä sovellusta. Mutta voisiko se olla tullut Adobe Flash Playerin mukana? Yritin poistaa Adobea, mutta poistovaiheessa pyytää lupaa sovelluksen tehdä muutoksia tähän laitteeseen. En uskaltanut antaa lupaa.
- kosketus-ongelma
Elara näyttäisi olevan läppärin kosketuslevyn hallintaohjelma. Tuossa jonkulaiset (käännös)ohjeet ongelman korjaamiseksi :
https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=https://community.norton.com/en/forums/elara-app-preventing-shutdown&prev=search - kosketus-ongelma
kosketus-ongelma kirjoitti:
Elara näyttäisi olevan läppärin kosketuslevyn hallintaohjelma. Tuossa jonkulaiset (käännös)ohjeet ongelman korjaamiseksi :
https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=https://community.norton.com/en/forums/elara-app-preventing-shutdown&prev=searchTuli väärä linkki... Tuossa suora linkki ohjeisiin..
https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&tl=fi&u=https://windows10freeapps.com/elara-app-is-preventing-shutdown-windows-10/&sandbox=1 - re23rqr33r
"Yritin poistaa Adobea, mutta poistovaiheessa pyytää lupaa sovelluksen tehdä muutoksia tähän laitteeseen."
Anna lupa. Taitaa olla niin tyhmästi tuokin tehty että käyttäjä menee halpaan. Tekee tieteenkin muutoksia kun sieltä lähtee dataa pois.
- e5540
Taitaa olla parasta viedä johonkin atk-huoltoon. Kiitokset kuitenkin avusta.
- huoltoonkallista
Kyllä taitaa olla helpoin tapa mennä laitehallintaan päivittämään se kosketuslevyn ohjain.
Laitehallinnassa klikkaat hiiret ja muut osoitinlaitteet edessä olevaa nuolta ja avautuvasta listasta valitset pointing devicen, mitä klikkaat hiiren oikealla ja päivität ohjaimen hiiren vasemmalla.
Jollei tämäkään auta, poistat sen kokonaan, valitsemalla siitä avautuvasta valikosta, poista ohjain. Käynnistä tietokone uudelleen. Windows tuo ohjaimen automaattisesti uudelleen käynnistyksen jälkeen, jos löytää? Dellin support on viimeinen vaihtoehto hankkia ohjain. - e5540
Tein kuten neuvoit. Mutta ei tällä ollut vaikutusta sammutus/uudelleen käynnistymiseen. Siis laite kyllä sammuu noin pariksikymmeneksi sekunniksi ja sitten käynnistyy uudelleen kirjautumissivulle.
- yritäppätota
e5540 kirjoitti:
Tein kuten neuvoit. Mutta ei tällä ollut vaikutusta sammutus/uudelleen käynnistymiseen. Siis laite kyllä sammuu noin pariksikymmeneksi sekunniksi ja sitten käynnistyy uudelleen kirjautumissivulle.
Koita sammuttaa näin: Näppäimistöltä vaihto näppäin pohjaan ja samalla klikkaat hiirellä sammuta logoa. Pidät niin kauan vaihto näppäintä pohjassa, kunnes kone on sammunut.
Sama pitäisi kyllä tapahtua pitämällä virtapainiketta pohjassa 30 sekuntia.
Tällä tavoin kone sammuttaa väliaikaisesti Windows 10 nopean käynnistyksen eli ei jää "puoliuneen". Vaikuttaa kyllä, että sinun kone menee sammuttaessa ainoastaan lepotilaan, koska viallinen kosketuslevy aktivoi tietokoneen välittömästi. - e5540
Hieman lisää viasta.
Läppäri ei käynnisty kun on latauksessa. Sammuu kyllä, ja pysyy sammuksissa kunhan on latauksessa. Laturi irti pistorasiasta, niin käynnistyy. Akkukäytöllä käynnistyy aina uudelleen sammuttamisen jälkeen.
"Elara-sovellus estää sammuttamisen"-ilmoitus tuli nyt toisen kerran. Klikkasin "Sammuta silti". Sammui, mutta käynnistyi melkein heti uudelleen.
Virtanappi ei reagoi, oli latauksessa tai ei. - Irrota.akku
e5540 kirjoitti:
Hieman lisää viasta.
Läppäri ei käynnisty kun on latauksessa. Sammuu kyllä, ja pysyy sammuksissa kunhan on latauksessa. Laturi irti pistorasiasta, niin käynnistyy. Akkukäytöllä käynnistyy aina uudelleen sammuttamisen jälkeen.
"Elara-sovellus estää sammuttamisen"-ilmoitus tuli nyt toisen kerran. Klikkasin "Sammuta silti". Sammui, mutta käynnistyi melkein heti uudelleen.
Virtanappi ei reagoi, oli latauksessa tai ei.Sammuuko se, kun irrotat akun , ja virtapiuhan.??? Ei kai se ilman sähköä sentään toimi.?
- kaksin.aina.parempi
Kokeile juoda pari pulloa vodkaa, niin saat selville sammuuko koneen käyttäjäkään.
- käyttökonez
Miksi koneen edes pitäisikään sammua. Omani on aina päällä. Oli sammuksissa siilloin kun sen kolme vuotta sitten kannoin kotiin eikä sen jälkeen kertaakaan.
- 22r23r3rr3
Sulla ei ole windows... ei ainakaan 10.
- klo23klo23
22r23r3rr3 kirjoitti:
Sulla ei ole windows... ei ainakaan 10.
Sammutatko sinä kellosikin yöksi?
- kello-käy
klo23klo23 kirjoitti:
Jos herätys sattuu olemaan aamulla käytössä niin sammtan sen kun nousen sängystä ( olen todennäköisesti silloin herännyt).
- Virransäästäjä_
klo23klo23 kirjoitti:
Minä laitan virransäästötilaan kelloni yleensä, mittaa se silti unirytmiäni ja ottaa vastaan viestejä.
- näillmennään
Se on oikein minä sammutan kellon aina klo 21.00 viimeistään ja pistän taas päälle aamulla noin klo 10.00.. Siinä säästää pattereit, aamulla tarvii vain siirtää aikaa tunnilla eteenpäin ja kello käyntiin taas iltaan asti!
- kotirotalle
klo23klo23 kirjoitti:
Tietokone yleensä sammutetaan kun sitä ei käytetä. Tyhmää jättää esimerkiksi lomareissun ajaksi käyntiin... Tyhmää on myös jättää yöksi hurisemaan, kun kuluu turhaan sähköä ja myös tiekoneen komponentit. Lisäksi käytän jatkojohtoa jossa on/off kytkin ja siinä on usea laite samassa, jotka ei varsinkaan poissaolevana tarvitse virtaa.
- sitärataasullekin
kotirotalle kirjoitti:
Tietokone yleensä sammutetaan kun sitä ei käytetä. Tyhmää jättää esimerkiksi lomareissun ajaksi käyntiin... Tyhmää on myös jättää yöksi hurisemaan, kun kuluu turhaan sähköä ja myös tiekoneen komponentit. Lisäksi käytän jatkojohtoa jossa on/off kytkin ja siinä on usea laite samassa, jotka ei varsinkaan poissaolevana tarvitse virtaa.
Ja höpöhöpö! Minulla ei tietokone hurise eikä kuluta turhia sähköjä avikka kone on jatkuvasti päällä ja verkossa.. Kaikki tärkeät päivitykset ja tiedotukset odottavat valmiina kun tulen esim lomalta takaisin. Lomalla tietty läppärikin mukana. Pöytäkone kotona valvoo kaikkea muuta yötäpäivää 24/365.
Koneen käynnistely esim 365 kertaa vuodessa kuluttaa satavarmasti enemmän komponentteja kuin se, että se käy kaiken aikaa. - reissurotalle
sitärataasullekin kirjoitti:
Ja höpöhöpö! Minulla ei tietokone hurise eikä kuluta turhia sähköjä avikka kone on jatkuvasti päällä ja verkossa.. Kaikki tärkeät päivitykset ja tiedotukset odottavat valmiina kun tulen esim lomalta takaisin. Lomalla tietty läppärikin mukana. Pöytäkone kotona valvoo kaikkea muuta yötäpäivää 24/365.
Koneen käynnistely esim 365 kertaa vuodessa kuluttaa satavarmasti enemmän komponentteja kuin se, että se käy kaiken aikaa."Koneen käynnistely esim 365 kertaa vuodessa kuluttaa satavarmasti enemmän"
LOL... Kyllä se käynnissä pitäminen kuluttaa enemmän, koska käynnistys meinaa sitä että tietokone on käynnissä. Sammutus tietenkin säästää komponenttejä, eikä tarvitse tulla ilmoituksia turhaan kun ei ole kukaan lomamatkan aikana lukemassakaan. Kait ne ilmoitukset ja päivitykset tulee sitten kun käynnistät... ai mutta eihän sinulla ole kokemusta käynnistämisestä, niin et voi tietää..
- w10korruptoikoneen
W10 on jenkkinyt acpi järjestelmän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307