Miksi taloyhtiöissä ei enää kunnioiteta perinteisiä arvoja ja eletään kuin pellossa?
Kautta aikojen on taloyhtiöiden järjestyssäännöissä ollut kielletty metelöinti ja remontointi klo 18 jälkeen. Pyhäpäivisin ei ole ollut sallittua hakata mattoja eikä esimerkiksi porata seinään.
Hiljaisuus ja yörauha on astunut järjestyssääntöjen mukaan voimaan klo 22.00. Iltaisin on kello 18 jälkeen pitänyt olla rauhallista ja hiljaista.
Nykyään eletään öykkärimäisesti ja metelöidään ilta- , yö- ja pyhäaikaan. Nuoret pärryyttävät mopo-autojensa kanssa taloyhtiön pihamaalla, ja järjestyssääntöjä rikotaan monella tapaa. Entinen hallituksen puheenjohtaja puuttui tällaisiin leväperäisyyksiin, mutta hänet syrjäytettiin, ja uusi hallitus ei välitä eikä ota vastuuta häiriöistä. Isännöitsijä taas ei edes vastaa puhelimeen, kun olen yrittänyt soittaa hänelle, ja kertoa näistä häiriöistä.
Minua ja vaimoani on nimitelty jopa naapuri kyttääjiksi.
Nykyajan meno kerrostaloissa
7
175
Vastaukset
- kyttääjä
Haha.
- nyyhkytarina
Voiiii, siis ongelma on, ettei isännöitsiä tarjoa olkapäätä, jota vasten voisit nyyhkyttää.
Muita syytät siitä, etteivät tartu toimeen, mutta itsekään et muuta saa aikaan kuin itkun tuhertamista. - ValenciaPro
Ei tuollaista "klo 18 jälkeen" sääntöä ole ollut missään milloinkaan. Toki se sairaseläkeläiselle sopisi, mutta ei työssäkäyville.
Pyhäpäivisin poraamista on pidetty toivottavana vasta klo 11 jälkeen. Kaikissa asumissani taloissa on matontampaukset olleet kiellettyjä sunnuntaina. - Tärkeäätietää
Kansanterveyden laskussa on selvä yhteys siirtymisessä kerrostaloasumiseen silloin 60- ja 70-luvulla. Nykyisin mielenterveyssairaudet ovat hyvin yleisiä. Pienituloinen henkilö monesti leimaantuu psykoottiseksi, jos puhuu häiritsevistä naapureista. Järkevintä on tällaisessa tilanteessa muuttaa pois, koska jos ilmoittaa häirinnästä, niin häiritsijät alkavat meluta vielä pahemmin. Ja toki kannattaa miettiä, haluaako psykoosidiagnoosin, silloin voi joutua helposti pakkohoitoon, jos vaikka ilmoittaa siitä naapurin melusta. Voi olla kyse "psykoositehtailusta" , vaikkapa ihan kansantalouden vuoksi.
- itsekeksittysääntö
Kuulostaa ihan kuin meidän taloyhtiöltä. Täälläkin oli tuommonen "mitään ääniä ei saa kuulua klo 18 jälkeen -sääntö, mutta sitten paljastuikin että häiriintynyt hallituksen puheenjohtaja oli sen säännön itse kirjoittanut. Homma paljastui, kun isännöitsijällä olevassa järjestyssääntö versiossa ei ollut ensinkään tuollaista "järjestyssääntöä".
- Paskapersepaholainen
Kunpa täälläkin kunnioitettaisiin klo 22.00 ei metelöintiä... Yöaikaan paiskotaan ovia ja kovaäänisesti kävellään porraskäytävässä,, jotkut osaa olla itsekkäitä paskoja... Ei voi käsittää ne ei käy joko töissä tai sit tykkäävät vaan meluta. Korvatulppia käytän lähes joka yö, ei muutem tuu uni
- opiskelija04422
Aloittaja, ihmettelen aivan samaa! Yöuneni ja sitä kautta lähes koko elämäni ovat pilalla joka yö metelöivien naapureitten takia. Nukkumisen estäminenhän on kidutusta, enkä voi käsittää mitä näitten ihmisten päässä liikkuu, jotka valvottamalla kiduttavat naapureitaan (kuten minua).
Ja tuo on kyllä aivan syvältä, että heti nimitellään kyttääjäksi, jos yrittää pitää kiinni omista oikeuksistaan, kuten oikeudesta kotirauhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33382431 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12511Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692278- 1791925
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161492Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91331- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741274RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601270Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421167