Apua langattoman kanssa..

nyypperii

Tarvitsisin apua, minulla on kannettava tietokone; Aspire Acer 1522 wlmi ja a-linkin reititin joka on langaton, mitään asetuksia ei ole muutettu, minulla on myös reitittimessä kiinni pöytäkone.

Miksi kannettava koneeni ei löydä tuota langatonta verkkoa? täytyisikö jotakin muuttaa?

9

2679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näiden WLANien kanssa on paremminkin niin, että mitä asetuksia ei muuteta. Tietoturvan takia langatonta verkkoa ei pidä pystyttää oletusasetuksilla ainakaan asutuille seuduille.

      Laitteitasi paremmin tuntematta aseta ainakin:
      - sama toimintamuoto (Infrastructure/Ad-Hoc)
      - sama SSID,
      - sama salaus WEP tai WPA sekä avaimet.
      Myöhemmin voit estää SSID:n "huutelun".

      Kannettavissa voi useimmiten tehdä profiileja, jos samaa konetta käytetään useammissa verkoissa.

      • samataasen.

        Niin, tuo langaton reititin on RoadRunner 60 ap, kun koetan etsiä langattomia verkkoja mitään ei löydy?


      • korjaus
        samataasen. kirjoitti:

        Niin, tuo langaton reititin on RoadRunner 60 ap, kun koetan etsiä langattomia verkkoja mitään ei löydy?

        laite on siis 64AP


      • korjaus kirjoitti:

        laite on siis 64AP

        Acerisi on 802.11g eli 54Mbps. Tukiasemastasi en tiedä. Tarkistapa, onko tarvetta esim. pudottaa 11Mbps:iin, jos tukiasema on 802.11b.

        Joka tapauksessa kannattaa käydä tukiaseman asetukset läpi ohjekirjan kanssa.


      • tota.
        EsaH kirjoitti:

        Acerisi on 802.11g eli 54Mbps. Tukiasemastasi en tiedä. Tarkistapa, onko tarvetta esim. pudottaa 11Mbps:iin, jos tukiasema on 802.11b.

        Joka tapauksessa kannattaa käydä tukiaseman asetukset läpi ohjekirjan kanssa.

        Ohjekirjaa tuossa ei ole, vain pieni läpyskä, myöskään netistä en ymmärrettäviä ohjeita löytänyt.

        Millain ton nopeuden voi tiputtaa?


      • lisäinfoa
        EsaH kirjoitti:

        Acerisi on 802.11g eli 54Mbps. Tukiasemastasi en tiedä. Tarkistapa, onko tarvetta esim. pudottaa 11Mbps:iin, jos tukiasema on 802.11b.

        Joka tapauksessa kannattaa käydä tukiaseman asetukset läpi ohjekirjan kanssa.

        Ajoin komentokehotteessa ipconfigin ja sieltä näkyy ettei langaton verkkoyhteys ole kytkettynä? Wheres the problem.


      • tota. kirjoitti:

        Ohjekirjaa tuossa ei ole, vain pieni läpyskä, myöskään netistä en ymmärrettäviä ohjeita löytänyt.

        Millain ton nopeuden voi tiputtaa?

        Yleensä sekä tukiaseman että verkkokorttien asetuksissa on käytössä automaattinen nopeuden asetus. Nopeus on kuitenkin mahdollista asettaa myös kiinteäksi.


      • muuri
        lisäinfoa kirjoitti:

        Ajoin komentokehotteessa ipconfigin ja sieltä näkyy ettei langaton verkkoyhteys ole kytkettynä? Wheres the problem.

        palomuuritkin estävät aika makeasti tunnistuksen


    • ????

      Itellä oolut parkin A-linkin WLAN-korttia ja ne on ollut ihan pa*****. On suurin piirtein ollut yhteensopivia ainoastaan A-linkin oman AP:n kanssa. Löysivät aina kyllä langattoman verkon, muttei pystynyt yhdistämään. Itsellä jäi ainakin tosi huono kuva A-linkin tuotteista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe