Ostetaan Suomi kp,n tukki

Harrastaja66

Dekoase kaipaisi hieman parempikuntoista tukkia,olisko kellään?

8

1090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukkiko

Aseen tukki on vaarallinen posti ei kuljeta edes puuta josta aiotaan veistää aseen tukki!

• tollo1212

Se pollo1212 tulee varmaan kohta tähänkin keskusteluun meuhkaamaan että onko tukki laillisesti dekottu.. tehty esim styroksista, ettei sillä voi kumauttaa ketään päähän.

• Pollo1212

Ei ole tarvetta meuhkata, tukki kun on niitä harvoja aseen lupavapaita osia.

Anteeksi ihan helvetisti jos aiemmat kirjoitukseni ovat häirinneet itsemääräämisoikeuttasi ("vapaa suomalainen heteromies ei lupia ano eikä kysele!")
        ...
        Tätä vapaan miehen periaatetta noudattamalla elämä on sopivan leppoisaa, ja voi kerskailla kavereilleen olevansa young rebel , ja 2000-luvun uusi James Dean.
        ...
        Seuraamuksista sitten jokainen vastaa itse.
        ...
        Miksi työnnän nenääni muitten asioihin, ja "meuhkaan"???

Yksinkertaisesti siitä syystä että ampumaharrastus on Suomessa tehty jo nyt ihan riittävän hankalaksi lupaharkintoineen ja kaikkineen, yhtään ainoaa aserikosta ei enää tarvita harrastajien mainetta mustaamaan, niillä kun tapaa olla yleistä asenneilmapiiriä kiristävä vaikutus...

• tollo1212

Olet osittain oikeassa. Osittain todella ahdistava lakipykäläkyylä. suoraansanottuna alkaa vituttamaan koko tämä yhteiskunta kaikkineen lupineen ja kyttäilyneen. Pitää olla lupa.. Mitä voit tehdä tänäpäivänä ilman lupaa? käydä paskalla? Ainiin siinäkin pitää olla jo rakennusvaiheessa lupa ja ympäristölupa jne. Aseet on vaarallisia? Metallinpala mistä lentää klöntti ja pam. Kyllä tästä maasta löytyy vaarallisempiakin "aseita" esim auto. Sillä kun ajaa väkijoukkoon niin raatoja tulee varmasti enemmän kun jonkun turakaisen korjaamalla dekopyssyllä joka on jumissa parin kudin jälkeen. Pitäiskö autojakin ruveta dekoilemaan? Narautetaan kone kiinni ja renkaat hitsataan lukkoon. Lupia minulle ei ole myönnetty nuoruuden hölmöilyjen takia ja olenkin näinollen ottanut itselleni vapauden keräillä mitä minä haluan. Onko siinä mitään väärää? Olen varmasti viimeinen ihminen josta olisi vaaraa toisille tai yhteiskunnalle. Siinä olen täysin samaa mieltä että vastuuttomille idiooteille ei saa antaa lusikkahaarukkaa vaarallisempaa. En millään muotoa halua osaltani pilata toisten luvallisia harrastuksia, mutta kyllä sitä kireetä pipoa voi välillä ottaa pois päästä että pääsee veri kiertämään.

• Pollo1212

Tunnustan. Ja olet tuskin ainut jota tyylini ärsyttää.
        Toisaalta, tällä foorumilla tuntuu olevan porukkaa joka neuvoo kyselijöitä ihan tahallaan ja kiusallaan väärin...

Ei ole ihan samantekevää mitä täällä kirjoittelee, seuraavista syistä:

1) Julkinen kehottaminen rikokseen on Suomen rikoslain 17 luvun 1 §:ssä määritelty sananvapausrikos.

2) Poliisi seuraa ja valvoo tieliikenteen ohella myös verkkokeskusteluja, ja näin ollen ihan varmasti tätäkin palstaa.

3) Kuvitelma omasta anonymiteetistä on puhdas illuusio... Vaikka huutelemme täällä nimimerkkien takaa, jokaisesta viestistä jää palvelimelle jälki, mukaanlukien lähettäjän IP-osoite...

See my point?

• tollo1212

1. Kerroin vaan oma mielipiteeni nykyisistä pykälistä 2. Ei epäilystäkään, suuri osa harrastajista on jonkinasteen viranomaisia. 3. sekin on tiedossa. Eikai kukaan täysjärkinen säilytä mitään kyseenalaista kotonaan tai hallinoimissaan tiloissa.. tai huutele että mitä omistaa. Minäkin keräilen vain kelloja ja meriantiikkia. Ja luvat on kunnossa, Ollaan kavereita ja juodaan safareita :)

• Järjettömäksi_mennyt

Mulla koko asekkin dekona, mutta eihän sitä enää voi myydä, kun tulee tappiota uuden aselain mukaan, että pitäisi käyttää asesepällä uudelleen ennen myyntiä, ja näyttää asetta ties missä, niin myynnistä jäisi itselle vain 20 euroa, täysin järjettömäksi mennyt koko touhu. Aivan kuten sekin, että kukkahatut soittaa poliisit kun pikkupojat menee nallipyssyillä nykyisin sotaa. Ei ennen ollut tollasta, ja meilläkin oli välistä sellainen pauke isolla porukalla nuoruudessa, että nykytilanteessa paikalle olisi tullut kaikki Suomen poliisit, kaikki panssarivaunut, ja varmasti kaikki nato joukotkin, jos sellaiseen roskaan kuuluttaisiin.

• Höpö_juttuja

Omistajan/myyjän ei tarvitse dekota vanhaa dekoa uudestaan eikä edes hankkia siihen dekotodistusta ennen myyntiä. Aikoinaan laillisesti dekottu ase on yhä laillinen deko eikä sitä myydessään tarvitse tehdä yhtään mitään. Dekon voi laillisesti myydä vaikka naapurin pikku pojalle. Mikään laki ei tätä estä. Uuden dekolain säännöt koskevat vain ostajaa ja hänen velvollisuuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7996
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3782
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3289
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      253
      2528
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2175
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2025
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      28
      1950
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    Aihe