Emme ole enään vetävän näköisiä kaduilla kulkiessamme, olemme käpertyneet omiin oloihin huomaamattomasi.
Muutummeko näkymättömäksi vanhetessa
24
495
Vastaukset
- Huomiota-herättelevä
Heräsin vastaamaan.
Kyllä minut huomataan. Siitä pidän huolen. - Collateraalia
Kyllä, vetävän oloisena saa olla näkymätön,- sanovat ilmastonmuutokseksi.
- Ihan.näkyvä
Kyllä minua oikeat ihmiset vielä väistävät kuduilla, säälittäviä katseita, varmaan ajattelevat olenko demesisoitunut eksynyt karannut jostain pitäisikö huolestua soittaa jonnekkin.
- näkyilemisiin
Kyllä huomataan, kun pukeudumme hipstereiksi tai collegehousuihin.
Valitsemme puolison niin, että olemme näyttävä pari. - pirremiinapa
Pitäskö värjätä karauttaa tukka kirkuvan punaiseksi, jo on kumma jos ei huomata :)
- niinpä.niin.tietysti
Totuus onkin tarua ihmeellisempää. Huomattu jopa ulkoisia maita myöten. Vain suomalaisilla naisilla, suhteitettuna eniten, on tapana värjätä hiuksessa punaisiksi, jostain käsittämättömästä syystä?
- lacucaracha
Jutustasi kuultaa kaipuu nuoruuden päiviin, jolloin perään katsottiin. Niih, suomalaisessa tapakulttuurissa tuijottelu ei välttämättä tarkoita, että kohde on nimenomaan vetävän näköinen, Yhtä hyvin katsotaan kummallisen näköistä ja sellaiseksi kelpaavat melkein kaikki, jotka eivät ole harmaaseen tai mustaan pukeutuneita. Joten, useinpia mummoja ja ukkeleita katsotaan milloin säälivästi, milloin siten, että menis toikin pois kuleksimasta ja jokunen sillä silmällä, että kannattaisko kolkata ja viedä rahnat. Vaihtoehtoja on siis monia tuijottelulle ja peräänkin katsomiselle, vaikka tämänikäisten peräkalustossa ei liiemmin seksi elä enää.
Olen yrittänyt elää siten, että vanhana ei tarvitsisi haikailla mennyttä eikä elää sitku-elämää. Nyt on vaan nytky-elämää, eläkää sitä ja pitäkää korttinne ja rahanne visusti tallessa yhtä hyvin kuin ne tunnusluvut, sillä maailma on kavala. Ja mikäpäs siinä, nytky voi värjätä pään tai miksei koko kropan kasvoista alkaen vaikka sinipunaiseksi. Ainakin päiväsaikaan näkyy ja jokunen saattaa jopa peljästyä. Pimeässä, kuten tiedämme, kaikki kissat ovat kuitenkin harmaita. Värikästä viikkoa ja suokoon joku taho kaikille luovaa mieltä värien ja tuijottelun parissa. Ei haittaa, minä olen aina ollut harmaa hiiri tai siili enkä koskaan mikään vetävännäköinen ollutkaan :).
Emmä tiedä kyllä meidät on nähty Legolassin kanssa ainakin siinä vaiheessa kun olemme edenneet jonossa kassalle saakka.
Kylän raitillakin kaikki moikkaavat ja autoistakin nostavat käden tervehdykseksi. Pimeessä minä kävelytän Legolassia kadunpuolella, heijastin käsivarressa ettei olla näkymättömiä.Aloitus auttoi huomaamaan erään asian :)
Nykyisin vaahdotaan kuinka tuomittavaa seksuaalinen häirintä on. Olen ihmetellyt kuinka rauhassa saan nykyisin olla, eipä ole häiritty.- 1eero
Lapsena ihminen on näkyvimmillään, mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän sinulta vaaditaan olla näkyvissä kunnen tulet tiettyyn ikään tulet enempi näkymättömäksi.
Vanhus työelämän ulkopuolella on melko hyödytön yhteiskunnalle riippuen mitä olet saavuttanut, liikaa meitä näkymättömiä vanhuksia verrattuna työikäisiin tuo paineita millä heidät hoidetaan, olemme lopulta ikäloppuja lapsia....vaippa vanhuksia.l - Siinäseon
Totta osiaa olet näkymätön ,jos siten pukeudut.Olenpa pannut merkille,miten katseet kohtaa ja minut huomataan ,ei tarvitse muuta kuin normaali ryhdikäs suht hoikka vartalo ,kirkkaanpunainen trenssitakki,huulipuna samaa sävyä,pirteä itselaitettu tukka (edellyttää hyvää leikkausta) iholle sopiva hiusväri ja poskipuna,iloinen ilme.Kokenut tän olen 69v.
Kyllä varmasti huomataan.
Ainakin minut saa hymyilemään aina hellyttävästi, kun näen vanhalla ihmisellä kirkkaanpunaista huulipunaa ohuissa huulissaan ja poskipäihin pyyhkäistyt kirkkaanpunaiset pyöreät pallukat muuten kalvakkaassa naamassaan.- Älykäskin
Tellukka kirjoitti:
Kyllä varmasti huomataan.
Ainakin minut saa hymyilemään aina hellyttävästi, kun näen vanhalla ihmisellä kirkkaanpunaista huulipunaa ohuissa huulissaan ja poskipäihin pyyhkäistyt kirkkaanpunaiset pyöreät pallukat muuten kalvakkaassa naamassaan.Kirjoittaja voi sen stailauksen tehdä tyylikkäästikin,jos sellaisesta jotain ymmärrät.
- Näkyvyysennuste
Utsjoki Kevo näkyvyys kaksi metriä.
Sumua ja lumisadetta. Paksua yläpilveä.
Muualla maassa hallanvaara ja vesisadetta.
Aurinko ei nouse ollenkaan. On jo laskenut ennen kuin pimeää.
Katuvaloissa ihmiset ovat mustia ja harmaita. Enpä ole asiaa edes ajatellut, vaan nyt jos sen teen, niin en ole kummenpaa näkymättömyyttä huomannut.
Tukankin värjäyksestä on vissiin 20 vuotta aikaa, joen ei vaikuta sekään.
Nuo tummatkin, monet, jotka tuossa vastaanottokeskuksessa asuvat, tervehtivät.
Tänäänkin kävin asioilla ja heti, kun rahapussiaan availee, niin kyllä huomataan.
Kesäisin, tuolla maalla, kun tiellä kävelee, melkein kaikki ovat lapa pystyssä ohi mennessään.
Sitten, kun kaivan sen vanhan Chevyn talviunelta ja sillä päästelen, niin ukot vahtaa.
Melkein kuulen, kun ne ajattelee, että mikähän tuokin vanha ämmä on.- Taikuritässä
Näköjään en ollut näkymätön, kun jokin aika sitten pari miestä tyrkytti esitettä ja kysyi, että loppuuko kärsimys? Olisin halunnut olla näkymätön. Olisi tehnyt mieli vinoilla, että sori, nyt jäi kristallipallo kotiin.
Mikäli ihmisten kärsimykset olisivat minusta kiinni, sanoisin oitis, stop the wars.
Yhtiön asukkaat tervehtivät ja smalltalkkaavat ohimennen.
Mitään huomiotaherättävää en päälleni laita talviaikaan, muuta kuin heijastimet. - Yksi_toivoja
Vaadin saada käyttää vaippahousuja Tenojen kanssa sitten, kun niiden aika on. en halua, että pelkkä vaippa roikkuu ja pullottaa takapuolessa, jos rollaattorilla kurvailen
- Saga.Kabinetti
On ihanaa kadota välillä tapettiin. Näkee itse enemmän.
- Halpa-samba
Kesän tanssilavat kaipaavat seinäruusuja. Sinne vaan istumaan jos aika käy pitkäksi.
- Saga.Kabinetti
Halpa-samba kirjoitti:
Kesän tanssilavat kaipaavat seinäruusuja. Sinne vaan istumaan jos aika käy pitkäksi.
Ensi kesänä sitten. Vaan voi sydän saada rytmihäiriöitä niistä nappaskenkien ja korkokenkien jytkeestä. Lisänä orkesterin tahditus ja solistin soinnut. Vaan vielä ehtii harkita.
- Kalle.Tippinen.tango
Saga.Kabinetti kirjoitti:
Ensi kesänä sitten. Vaan voi sydän saada rytmihäiriöitä niistä nappaskenkien ja korkokenkien jytkeestä. Lisänä orkesterin tahditus ja solistin soinnut. Vaan vielä ehtii harkita.
Juu ei kannata rynnätä soitellen sotaan vaikka illan viimeinen valssaus.tanssaus olisi menossa. Harkinta-aika, kokonainen talvi, on paikallaan.
Mutta kaikkiaan, myös kesä lavat on oiva paikka testata, huomataanko joku vai ei?
Voi siinä jotain perää ollakin, että silloin tällöin pystyy muuttumaan näkymättömäksi.
Silloin tällöin osuu vastaan sellaisia, jotka sanovat, että sinuahan ei ole näkynyt aikoihin.- huhutkin-huomioitava
Minun näkymiset ovat sen verta harvinaisempia, että kohdattu yleensä tokaisee "herra jestas etkö sä olekaan kuollut".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133808Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283123Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2812982Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin81990- 2401707
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61510- 751301
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2081295Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi351096Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41081