ajovaloautomatiikka

tojolady

Minulla on saksasta tuotu yaris verso jossa ajovalot ei syty automaattisesti kun auto käynnistetään. Miten saisin autooni ajovaloautomatiikan?

22

5661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkistavielä

      Tarkista nyt vielä. Valot saattavat näyttää himmeitä ja ajovalo voi olla koko ajan päällä vaikka luulet sitä parkkivaloksi.

      • tojolady

        Siis autossani ei syty mikään ajovalo käynnistettäessä. Ei parkkivalo tai ajovalo. Valot syttyvät vain kääntämällä viiksestä valot päälle. Aikaisemmissa suomitoyotissa syttyneet automaattisesti.


    • sit-ne-syttyy

      Ne laitetaaan tietsikasta päälle, päiväajovalot = ON

    • Saksastatojohäh

      Olet saksasta tuonut Toyotan, miksi? Toisekseen onko Toyotissa joku automatiikka jolla palaisi kaikki valot yhtä aikaa, takavalot, ajovalot jne?

    • tojolady

      Minä en ole tuonut saksasta mitään. Olen vain ostanut saksasta tuodun auton, jossa ei ole samanlaista ajovaloautomatiikkaa kun suomiautoissa. Vuosimalli 2002

    • harvinainen_tapaus

      Yaris Verso - muinaismuisto. Saksassa ei ollut vuosithannen alussa voimassa valopakkoa päiväsaikaan. Siinä syy. Muinaismuiston sähköt on niin yksinkertaista sorttia, että mitään uudelleenohjelmointia ei ole tehtävissä. Ratkaisu voi olla silti yksinkertainen. Paha sanoa mikä ilman kytkentäkaaviota. Toyota-huolto saattaa osata kertoa, jos suostuvat.

    • sitnerupeepelaan

      Laita eteen led päivävalot jotka syttyy kun virta päällä ja sammuvat jos ajovalot laitetaan päälle. Ledien piuha siitä sulakkeesta johon tulee virta kun auto käy, ja led -piuha otetaaan ajovalojen piuhasta. Relettä ei tarvita kun virrat on niin pieniä, ledit 4-6 wattia.

    • heikkoranneko

      Miksi niiden ajovalojen pitäisi syttyä itsestään, etkö jaksa vääntää sitä viikseä?

    • JosValmiusOn

      Ei ole nyt käsillä verson sulake/rele-taulukkoa, löytynee omistajan käsikirjasta. Siitä näkisi paikat automatiikan sulakkeelle ja mahdolliselle releelle.

    • Toiotatoi

      Kannattaa viedä Toyotan merkkihuoltoon eiköhän ne siellä osaa korjata, turha täältä on kysellä. Valoista näkee mitkä autot on tuotu käytettynä Saksasta, kun ajavat ilman valoja päivällä.

    • TotuusOnTuollaJossain

      Ainakin vieläkin vanhemmissa Toyotissa (itsellä oli 1994 Corolla) "ajovaloautomatiikalle" oli pannuhuoneessa rele. Jos sen otti pois, valot syttyivät vain valoviiksestä. Muutoin myös automaattisesti moottorin käydessä. Tsekkaapa tämä ensin. Vaimolla oli 2001-mallin Corolla, siinä myös sama systeemi. Luulisin, että myös Sinun Yariksessa on valmis paikka releelle, ellei se sitten ole rikkoitunut jostain syystä. Sulakkeet kandee myös tsekata. Kysypä Toyota-huollosta neuvoa, jos nämä vinkit eivät auta!

    • Kohti_Hybridiä

      Ei välttämättä ole automatiikkaa ollenkaan. Jos autossa on "päiväajovalot" niin uudemmissa ne syttyvät kun laittaa automaatissa vaihteen D- tai R-asentoon, manuaaleista en osaa sanoa.

    • eiainavaloja

      Tässä linkki alkuperäisosaan:

      http://www.japan-parts.eu/?parttt=&part=82810-52020&regi=EU&cars=ok

      Tässä linkki käytettyyn osaan, josta näet kuvan miltä osa näyttää:

      https://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Running-Light-Relay-82642-12050-82810-52020-by-Denso-for-Corolla-Yaris-/253234408061

      Sijaintia en tarkasti tiedä, mutta googlaamalla esim, Toyota day time running lights, löytyy asiaa useilta eri sivuilta, niissä on kyllä päinvastainen tarkoitus, eli moni haluaa kytkeä toiminnon pois.
      Itse veikkaan, että rele on joko hansikaslokeron takana, tai sitten ohjauspylvään yläosassa, todennäköisesti ohjauspylväässä.
      Jollei kyseistä relettä ole, veikkaan että menee aika vaikeaksi saada niitä laitettua.
      Itselläni on tavallinen Yaris, ja aion joku päivä katkaista sieltä yhden piuhan poikki, koska haluan itse päättää milloin valot palaa ja milloin ei.

    • Voihyväntähensentään

      Hei.
      Ostettiin 2018 Yaris. Kehitys on mennyt takaperoisesti, kun valot joutuu sammuttamaan viiksestä. Meillä oli Skoda ja Citikka, niissä molemmissa valot sammui virta-avaimesta sammutettaessa. Nyt täytyy muistaa sammuttaa viiksestä. Vaimea merkkiääni ilmoittaa valot päällä. Huono homma. Pettymys on melkoinen.
      Mikäli meluinen paikka, eikä kuulekaan merkkiääntä, niin akku on tyhjä, kun tulee asioilta. Plääh...

      • Ajatmuuttuu

        Niissä kahdessa muussa ei ollutkaan päivävaloja...


    • copy.error

      Tojo toimiva automatiikka = epäyhtälö

      • Toyota-trollipoju_Pentti

      • Rusketusraidat
        Toyota-trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Myös minun päässä on paha error. Siis tämä marssi soi ja soi ja soi ja soi ja soi.

        https://www.youtube.com/watch?v=hnzHtm1jhL4

        Trollipoju se näyttää vaihtavan nimeään useammin kuin Hönö kalsareitaan.


      • Kaalisilläsekoaa

        Sitä se skodan omistaminen teettää auuts


    • Nikko3

      Onkos tähän tuontiauto ajovalo automatiikkaan tullut edistystä? Puuttuiko pelkkä rele tai sulake vai menikö näpräilyksi?

      • Anonyymi

        Minulla myös yaris hybrid 2018 jossa vain päivävalot edessä syttyy..viiksestä täytyy muut laittaa. Pitkille valoille on vaihtoautomaatti. Olis kiva kun ei tarvis väännellä talvella mitään valoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla myös yaris hybrid 2018 jossa vain päivävalot edessä syttyy..viiksestä täytyy muut laittaa. Pitkille valoille on vaihtoautomaatti. Olis kiva kun ei tarvis väännellä talvella mitään valoja

        Vielä tänä päivänä tuollaisia?? Kiertoon tuollainen heti, suosittelen ennen ruostumista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2210
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1731
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1586
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe