chrome ei starttaa

chromelinux

asensin chromen linux minttiin mutta mitään ei tapahdu kun painaa sitä. asennus onnistui mutta ei toimi. olisko vinkkejä mitä pitää tehdä?

23

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linuxchrome

      myöskään vlc ei toimi. kun laittaa dvd:n sisään ei vaan lähde toimiin... oliskohan vikana että linux ei toimi kunnolla fujitsu ah531? muihin koneisiin olen kyllä saanut chromen ja vlc:n toimiin mutta fujitsujen ja linuxin kanssa on aikaisemminkin ollut ongelmia

    • Komento_rivi

      Ja miten asensit google-chrome:n? Voit kokeilla käynnistää selaimen komentoriviltä. Muistaakseni käynnistyskomento on google-chrome-stable (jos olet noutanut ja asentanut stable-version). Saat ainakin jonkin virheilmoituksen, josta voi mahdollisesti jotakin päätellä.

    • LMDE2

      Chrome asentuu Chromen sivulta muutamalla klikkauksella.
      Vanhassa raakissa voi DVD-soitin olla kuollut.

      • ei-nyt-raakki

      • Komento_rivi

        No, et vaivautunut kokeilemaan komentoriviä.
        Olisimme voineet ko. virheilmoitusten perusteella ihmetellä, missä mättää Googlen Chrome -selaimen ongelmista.


      • täys-nuhapumppu
        ei-nyt-raakki kirjoitti:

        Mikään raakki vielä.

        https://www.prisma.fi/fi/prisma/fujitsu-lifebook-ah531-156-kannettava-tietokone

        Tuossa on nopeampi pros. kuin monessa uudessa.

        romurutaa tuo on, etkö sinä ymmärrä täys raakki, mitään tekemätön paska


      • kyvyttömyys-yleistä
        täys-nuhapumppu kirjoitti:

        romurutaa tuo on, etkö sinä ymmärrä täys raakki, mitään tekemätön paska

        Varmaan sellaiselle joka ei osaa sitä käyttää.


    • poistakokokura

      Linux aina toimimaton poista koko kura koneelta.

      • lopeta_jo

        Sinä itse olet kuraa, poista itsesi linux-palstoilta!
        Linux ei ole toimimaton eikä mitään kuraa!


      • Bersel

        Näissä linukseissa on näitä ongelmia. Itse törmäsin siihen, että jossain jakelussa vaikka asensi ohjelmia mukana tulleella paketinhallintasoftalla, niin ohjelmien käynnistämiskuvaketta ei tullut mihinkään. Ainoa paikka mistä ne sai auki oli se paketinhallintasofta. Osa ohjelmista asentui normaalisti, osassa kävi näin.

        Uusimmassa ubuntussa taas on se kuvake, josta saa kaikki ohjelmat näkyviin... Joo mutta ei kyllä saa järjestettyä kuvakkeita mitenkään, vaan esimerkiksi toimisto-ohjelmiston tekstinkäsittely voi olla yhdellä välilehdellä, taulukkolaskenta toisella ja powerpoint kolmannella. Kukahan tuonkin taas on suunnitellut. Onneksi sentään ovat alkaneet yhdistää asetuksia yhteen paikkaan niin ettei niitä tarvitse tusinasta eri paikasta etsiä.


      • win-pulassa
        Bersel kirjoitti:

        Näissä linukseissa on näitä ongelmia. Itse törmäsin siihen, että jossain jakelussa vaikka asensi ohjelmia mukana tulleella paketinhallintasoftalla, niin ohjelmien käynnistämiskuvaketta ei tullut mihinkään. Ainoa paikka mistä ne sai auki oli se paketinhallintasofta. Osa ohjelmista asentui normaalisti, osassa kävi näin.

        Uusimmassa ubuntussa taas on se kuvake, josta saa kaikki ohjelmat näkyviin... Joo mutta ei kyllä saa järjestettyä kuvakkeita mitenkään, vaan esimerkiksi toimisto-ohjelmiston tekstinkäsittely voi olla yhdellä välilehdellä, taulukkolaskenta toisella ja powerpoint kolmannella. Kukahan tuonkin taas on suunnitellut. Onneksi sentään ovat alkaneet yhdistää asetuksia yhteen paikkaan niin ettei niitä tarvitse tusinasta eri paikasta etsiä.

        Lällällää


    • chromelinux

      Poistin koko linuxin koneelta ja asensin Windowsin niin pääsin tuostakin ongelmasta.

      • win-osaamaton

        Osaamattomuus ei kaunista!


      • Bersel
        win-osaamaton kirjoitti:

        Osaamattomuus ei kaunista!

        Sanos muuta. Linuksin käyttöliittymäsuunnittelijat tarvitsisivat lisää osaamista!


      • win-osaamaton
        Bersel kirjoitti:

        Sanos muuta. Linuksin käyttöliittymäsuunnittelijat tarvitsisivat lisää osaamista!

        Erilaisista Linuxeista löytyy paljonkin erilaisia käyttäliittymiä mutta käytä sinä vaan sitä Windowsiasi koska kaikki muu tuntuu olevan liian vaikeaa.


      • Bersel
        win-osaamaton kirjoitti:

        Erilaisista Linuxeista löytyy paljonkin erilaisia käyttäliittymiä mutta käytä sinä vaan sitä Windowsiasi koska kaikki muu tuntuu olevan liian vaikeaa.

        Olen kokeillut varsin monia linux-jakeluita(Ubuntu, Mint, CentOS, Lubuntu, RedHat, Fedora nyt ainakin), eikä hyvää ole vielä vastaan tullut. En kaipaa montaa eri versiota, vaan yhden kunnolla suunnitellun.


    • oikeachromelinux

      Näköjään joku kirjoittelee täällä puolestani. On se jännä mikä riita voi syntyä yksinkertaisesta kysymyksestä. Nyt siis kirjoitan ensimmäistä kertaa kysymyksen jälkeen. Kyllä. Kone on "vanha raakki" ja siinä on näyttö rikki. Kuitenkin kyseinen raakki on huomattavasti tehokkaampi ja nopeampi kuin älytelkkarin "älytoiminnot" joten pidän sitä telkkariin kytkettynä ja käytän vain netflixiin youtubeen jne... ja toimii siinä hyvin.
      Linuxin olen asentanut yli kymmeneen koneeseen chromen ja vlc:n kanssa ja ikinä ei ole ollut ongelmia, paitsi fujitsu läppäreiden kanssa. Sain nyt kuitenkin windowsin asennettua niin ei tarvi enään taistella ja täälläkin voidaan rauhoittua.

      • näyttöä-vaihtaa

        Oletko ajatellut vaihtaa siihen näytön?
        Ei ole edes ensikertalaisellekaan vaikeaa.
        15.6" LED (1366x768) niinkun tuossa koneessa on luulisi löytyvänkin romummasta koneesta halvalla.


      • oikeachromelinux

        Vaihdan näytön jos joskus tulee oikein halvalla vastaan tai tulee romukone jossa on sopiva näyttö. Koneessa on myös akku kuollut eli sitä ei kuitenkaan voi mukaan ottaa niin tällähetkellä tuo mediasoittimen rooli on sille sopiva, Omistan kuitenkin kunnollisiakin kannettavia ja kaapit täynnä "romu kannettavia" niin en halua käyttää tuohon rahaa että alkaisin erikseen akkua ja näyttöä ostaan. Harrastan noiden romukoneiden kanssa räpeltämistä niin näyttöjä on kyllä tullut vaihdettua.


    • oikeachromelinux

      Ja chrome ja dvd soitin muuten toimii normaalisti vlc:llä windowsin kautta.

    • dfasdfsd

      Chromium on muuten turvallisempi selain kuin Chrome. Miksei Chromium riitä? Miksi tämä Googlen perseennuolenta?

      • oikeachromelinux

        Windows on paska linux on paska ah531 on paska chrome on paska... Vastataan nyt tähänkin.... Halusin chromen että netflix (kai netflixkin on paska)? olisi toiminut linuxilla. Chromiumilla ei toiminut. Olin valmis ottamaan sen suunnattoman riskin että joku haluaa vakoilla mitä katson netflixissä. Ja kuten sanoin nyt käytössä on windows ja kaikki toimii (syvimmät pahoittelut kaikille joille tämä aiheuttaa päänsärkyä!).


    • oikeachromelinux

      Ja nyt kun seuraavaksi joku nero kertoo toisen tavan jolla netflix olisi toiminut linuxilla niin kerron nyt jo etukäteen että googlettamalla selvisi että pitäisi toimia chromella enkä alkanut selvittään sen enempää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe