Siis vahingossa 20€ eli joku 20 litraa, ajoi 5 km ja välillä vilkkui häiriövalo ja välillä ei..
Tartteeks tyhjentää vai auttaaks kun tankkaa norm 98 sekaan..?
Auto on rellu clio 1,2 16v -07
Anoppi tankkas clioon re85
14
1573
Vastaukset
- Fkfnfkfkkfkf
Vilkkuikohan siellä oikeasti mikään valo? Vai tyhjään tankkiinko ne tankkasi?
Minusta 98:lla saa ongelman ratkaistua lähes varmasti. Melkeinpä kaikki bensa-autot pystyvät käyttämään e85:ttä ainakin laimeana osana polttoaineseosta. Jos sataprosenttisesti e85:ttä, niin ongelmia tullee, varsinkin kylmänä, mutta korjaantuvat kyllä, jos e85:n määrä lantraantuu eli 98:ia perään vaan. Vähintään mielestäni kannattaa kokeilla 98:lla ongelman ratkaisua ennen kuin alkaa imemään kalliisti.
En ole ammattilainen, mutta aika paljon e85:ttä käyttänyt tavallisissa bensa-autoissa sekoitettuna 95:een tai 98:iin. - kökkötraktorix
Itsekin laitan vahingossa lähes joka kerta 50% tenttua 95-bensan sekaan. Jos laittaa enemmän, rellu nykii ja saattaa vilkuttaa vikavaloa.
- reenqivst
Mahtaa käydä melko kuivana rellukka motti etanoolil? Räjäyttää pian kanget taivaan tuuliin!
- DGC
Samaa moottoria myydään Brasiliassa E85-softalla. Minä ajoin Clio 1.2 16V:llä boxivirityksellä pelkällä RE85:llä 97000 ja koko ajomäärä oli 289000 kun auto lähti kiertoon. Uusi käyttäjä ajaa edelleen RE85:llä.
Aloittajan ongelmaan auttaa kyllä bensan tankkaaminen. Jos tuota seosta olisi kasvattanut pikkuhiljaa tuohon 50% luokkaan, eli 10% kerrallaan ja moottori ajetaan lämpimäksi, olisi ainoana oireena ollut luultavasti liian iso vääntö. Tämä tosin edellyttää sitä, että sytytstulpat ovat hyvässä kunnossa. Etanoli vaatii parempaa kipinää kuin bensa. En muista enää, mikä tulppien vaihtoväli oli, mutta etanolilla 50000km ajetut aiheuttivat epätasaista tyhjäkäyntiä ja siitä ei ollut enää pitkä matka pahempiin käyntihäiriöihin.
- AnopinHaisevaRELLU
Eikö olisi vain hyvä, että edes yksi renu poistuisi maanteiltä pahennusta aiheuttamasta?
Epävirallisen Tulevaisuustutkimuslaitoksen mukaan Renault-merkkiset vastukset tulevat poistumaan maanteiltä vuoteen 2030 lähes tyystin, syynä tietoyhteikunnassa tapahtuva positiivinen kehitys, ei voida enää piiloutua kippuraviiksien taakse, baskerin alle. Tekoäly alkaa toimimaan ja automaattiset kourat noukkivat pois ongelmapesät maanpinnalta. Hieman kyllä käy sääli, mitä nyt remontti Härski Hartikaiset ja muut trasseli Villet rassaavat, kun yksi ja tärkein on joukosta pois? Sääli on heikkoutta ja hyväähän tässä tarkoitetaan, jäähän niitä renuja vielä takapihoille joksikin aikaa eli sellainen loiva, vähittäinen muutos, mikä kyllä tervetullut vihdoinkin kaikkien renukärsimyksien jälkeen.
Toyota on ykkönen ja muutkin japanilaiset merkit nousevat entisestään, koska niiden tekniikka, sopivuus minne hyvänsä, kelle hyvänsä on ylivertaista verrattuna muihin. Maailmaa vaivaavat roska-merkit saavat hiipua ja jäädä historiaan. Huimissa ennusteissa tekoäly suunittelee ja lopulta rakentaakin lentävän Toyotan, jolla hurauttaa alle aikayksikön minne hyvänsä aurinkokunnassa, mutta tähän on vielä matkaa ja monta renupaalia ehtii syntyä, sulaa ennenkuin ollaan lentoälyToyota aikakaudella.- AnteeksiTaas
Jäi lääkkeet ottamatta illalla, joten tässä viestini korjattuna:
Eikö olisi vain hyvä, että edes yksi tojota poistuisi maanteiltä pahennusta aiheuttamasta (etten jouisi purkamaan pahaa oloani Renault palstalla)?
Epävirallisen Tulevaisuustutkimuslaitoksen mukaan Tojota-merkkiset vastukset tulevat poistumaan maanteiltä vuoteen 2030 lähes tyystin, syynä tietoyhteikunnassa tapahtuva positiivinen kehitys, ei voida enää piiloutua kippuraviiksien taakse, baskerin alle. Tekoäly alkaa toimimaan ja automaattiset kourat noukkivat pois ongelmapesät maanpinnalta. Hieman kyllä käy sääli, mitä nyt remontti Härski Hartikaiset ja muut trasseli Villet rassaavat, kun yksi ja tärkein on joukosta pois? Sääli on heikkoutta ja hyväähän tässä tarkoitetaan, jäähän niitä tojotoita ja vielä takapihoille joksikin aikaa eli sellainen loiva, vähittäinen muutos, mikä kyllä tervetullut vihdoinkin kaikkien tojotakärsimyksien jälkeen.
Ranault on ykkönen ja muutkin ranskalaiset merkit nousevat entisestään, koska niiden tekniikka, sopivuus minne hyvänsä, kelle hyvänsä on ylivertaista verrattuna muihin. Maailmaa vaivaavat paska-merkit kuten tojota saavat hiipua ja jäädä historiaan. Huimissa ennusteissa tekoäly suunittelee ja lopulta rakentaakin lentävän Sitikan (kuten siinä yhdessä Fantomas- elokuvassa), jolla hurauttaa alle aikayksikön minne hyvänsä aurinkokunnassa, mutta tähän on vielä matkaa ja monta tojotapaalia ehtii syntyä, sulaa ennenkuin ollaan lentoälySitikka aikakaudella.
(Edellinen kirjoittaja vähän selväpäisempänä)
- näinsevaan
Älä unta näe. Renault kasvattaa myyntiään. Ostaa kilpailijat kuleksimasta ja laittaa Arevan sähköä niihin. Kuten sinäkin tankkaat tulevaisuudessa Arevan sähköllä. Jutelellaan sitten lisää kun saadaan ytinvoimala käymään.
- MuistuuMieleeni
Renun tankkauksesta muistuu mieleeni, että bensakorkki meni rikki ja sitten olikin väliaikainen korkki loppuun asti siinä tekeleessä. Ensin käytin rypistettyä muovipussia reijän suojana, kunnes ostin bensa-asemalta selleisen hätävara tulpan, joka oli erittäin hyvä, ainakin parempi mitä renun oma korkki, jonka mekanismiin tuli sellainen outo vika, että se ei enää toiminut. En tienyt aiemmin, että bensakorkkikin voi mennä rikki, mutta renussa sekin on mahdollista.
Tälläistä pikkuvikaa oli jokapäivä renussani, eikä se ollut koskaan täysin kunnossa, aivan ihmeellisiä vikoja, kuten tämä bensakorkki, yksi ikävimpiä oli myös ovien lukkojen jatkuva rikkoutuminen ja rikki ne lopulta jäivätkin.
Rahaa, hermoja, elämisen mahdollisuuksia kului hukkaan ja lopulta päälle vielä tämä sairastuminen vaikea-asteiseen renukseen, jonka kanssa olen kamppaillut ja kitunut jo vuosikausia apua saamatta. No, jotenkin on seilattu pahimpien karikoiden yli tai oikeastaan tosi hyvinkin, KIITOS siitä japanilaiselle autoteollisuudelle ja sen tuomalle huippu teknologialle.
Arevan laitos taitaa jo olla ainakin kymmenen, ellei ylikin vuotta myöhässä valmistumis aikataulusta. Helvetinmoinen harmi Suomelle, jonka kanssa yritetään joten kuten luovia, koska on pakko, ei ole peruutusvaihdetta. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tämän laitoksen mukana, arvatenkin ongelmia, kun on ranskalaiset viuhtomassa ja pulisemassa "hienoine tekniikoineen" pohjan perillä. Käykö samoin kuin Konkordelle, tälle hienolle koukkunokalle, joka Suomeenkin lensi taanoin useasti, muistatteko?
Ei voi muuta kuin rumasti kirota, että voihan renuluksen renulus ja isolla timantilla otsaan jne. (anteeksi huono käytökseni, johtuu renuksesta ja unohtuneista lääkkeistä, joita tosin ei ole koskaan ollutkaan).- KorjaanpaTaas
Jälleen kerran anteeksi edellinen, pitäisi ilmeisesti tilata aika arvauskeskukseen jotta lääkitys saataisiin taas kohdalleen mutta tässä taas viesti korjattuna:
Tojotan tankkauksesta muistuu mieleeni, että bensakorkki meni rikki (ei sinänsä ihme kun rikkihän kaikki menee kun niitä vääntää apinan raivoilla) ja sitten olikin väliaikainen korkki loppuun asti siinä tekeleessä. Ensin käytin rypistettyä muovipussia reijän suojana, kunnes ostin bensa-asemalta selleisen hätävara tulpan, joka oli erittäin hyvä, ainakin parempi mitä tojotan oma korkki, jonka mekanismiin tuli sellainen outo vika, että se ei enää toiminut. En tienyt aiemmin, että bensakorkkikin voi mennä rikki, mutta tojosssa sekin on mahdollista.
Tälläistä pikkuvikaa oli jokapäivä Tojossani, eikä se ollut koskaan täysin kunnossa, aivan ihmeellisiä vikoja, kuten tämä bensakorkki, yksi ikävimpiä oli myös ovien lukkojen jatkuva rikkoutuminen ja rikki ne lopulta jäivätkin (joten ymmärrätte varmaan, kun yhdistetään heikkohermoisuus ja Tojota että päässä rupeaa heittämmään ja todellisuus hämärtyy ja joutuu purkamaan pahaa oloaan renupalstalla).
Rahaa, hermoja, elämisen mahdollisuuksia kului hukkaan ja lopulta päälle vielä tämä sairastuminen vaikea-asteiseen tojotukseen, jonka kanssa olen kamppaillut ja kitunut jo vuosikausia apua saamatta (ja hakematta) . No, jotenkin on seilattu pahimpien karikoiden yli tai oikeastaan tosi hyvinkin, KIITOS siitä ranskalaselle autoteollisuudelle ja sen tuomalle huippu teknologialle.
Arevan laitos taitaa jo olla ainakin kymmenen, ellei ylikin vuotta myöhässä valmistumis aikataulusta. Helvetinmoinen harmi Suomelle, jonka kanssa yritetään joten kuten luovia, koska on pakko, ei ole peruutusvaihdetta. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tämän laitoksen mukana, arvatenkin ongelmia, kun on suomalaiset viuhtomassa ja kärismäss "liian monimutkaisesta tekniikasta" tänne pohjan perän "vasara ja sirppi" -ylläpitokulttuuriin (mitään ei saa huoltaa ja korjaaminenkin pitää hoitua "venäläisellä pystysäätömeisselillä" ja apinan raivolla). Käykö samoin kuin tsernobulille, tälle hienolle laitokselle, jota taisivat hoitaa suomalaiset teknikot kännipäissään, muistatteko?
Ei voi muuta kuin rumasti kirota, että voihan tojotuksen tojotus ja isolla timantilla otsaan jne. (anteeksi huono käytökseni, johtuu tojottuksesta ja unohtuneista lääkkeistä, joita tosin ei ole koskaan ollutkaan, koska tojotalla ei pääse edes apteekkiin asti, nyt naapuri [rellukuski] kuskasi, oli sen verran tullut lunta ja oli pakkasta joten naapurrin renu oli lähes ainoa auto liikkeellä tuona aamuna [parin pöson ja sitikan lisäksi, Paluumatkalla nostettiin renulla pari aikuisten mopoautoa (katumaasturi) ojasta, minäkin autoin tavoustani poiketen ).
- näinsevaan
Konkorde oli hyvä kone. Nyt tulee Aerbusseja tuotannosta. Ihan hyviä vehkeitä nekin on. Areva kun valmistuu niin sieltä saadaan talveksi Säkhkö Tojotiin ydinvoimaa. Pääsee tojo terot laskemaan miten etullista ajella. Rosatomia saadaan odotella varmaan saman ajan kuten Arevaakin. Renault se vaan hyvä auto. Paranee vanhetessaan kuten viini. Kannattaa kokeilla.
- MitenAsioitaHaluaaKatsoa
Mitä tuohon Arevaan tulee, niin mikä/mitä puuttuu listasta: Idaho Falls, Jaslovské Bohunice, Tsernobyl, Toikamura, Mihama, Fukushima?
Ylläolevan perusteella en luottaisi ainakaan japanilaisiin autoihin...
- Eihätää
Niin samaa mieltä...ysikasia perään tankki täyteen. Koneessa on nakutustunnistin joka osaa muuttaa ennakkoa, mutta täällä kasifemmalla en ajaisi. Ei tee hyvää koneelle, käy vajaalla teholla.
Renault on hyvä auto ja yksi parhaiten ruoseelta suojatuista nykyään.- DGC
Aina tuo epäilys noista vajaista tehoista. Periaatteessa se on totta, mutta käytännössä ei. E85:n oktaaniluku ei ole 85 vaan 104-106 ja tehoa tulee enemmän, jos suutinten kapasiteetti riittää.
Tuolla moottorilla, vakiosuuttimilla kartan ruiskutusta lisättynä 30%, vaihde kolmosella, kenkä konehuoneessa alkaa soppaa mennä putken täydeltä 4500rpm kohdalla jolloin tehoa ei saa enää niin paljon kuin bensalla. Täyskaasu on open loop mode, jolloin lambdaa ei lueta ja seos otetaan katalta, closed loopissa eli lambdaohjattuna soppaa tyrkytetään vähemmän ja suuttimet riittävät kovemmillekin kierroksille, mutta silloin kaasu ei voi olla aivan täysin pohjassa. - DGC
Ja unohtui mainita tuosta, että ennen kuin suuttimien kapasiteetti tulee vastaan, siis käytännön kierrosalueella, E85:llä saa vääntöä lisää huonommallakin persdynolla havaittavan määrän, johtuen juurikin tuosta nakutuksentunnistimen toiminnasta ja korkeammasta oktaaniluvusta. Se kompensoi aika hyvin sitä puutetta, että täyskaasulla ei voi kierrättää yli 4500rpm.
Pidemmän päälle vaikea sanoa, kuinka paljon tuo E85:n käyttö vaikutti koneen kestävyyteen. Sadassa tuhannessa ei vielä hajonnut, mutta kyllä siitä jo tihkui öljyä vähän sieltä täältä. Mutta johtuiko se etanolin käytöstä, vai siitä että auto oli kiertoon lähtiessään 15 vuotta vanha ja liki 300tkm ajettu? Ainakin etanoli palaa viileämpänä, karstaa vähemmän ja öljyt pysyvät puhtaampana.
Se, mihin etanoli ei sovellu, on pätkäajo:
- Höyrystyy huonosti kylmässä moottorissa aiheuttaen ison kulutuksen kylmänä
- Palaa kylmempänä jolloin moottori lämpeää hitaammin
- Öljyn joukkoon päätynyt palamaton etanoli haihtuu sieltä hitaammin ja pilaa öljyn aika nopeasti jos öljyt eivät ehdi lämmetä kunnolla.
- Pakokaasut ovat bensan kaasuja kylmempiä ja sisältävät tosi paljon vettä. Jos pakoputki ei ehdi lämmetä kuumaksi, vesi jää putkeen ja ruostuttaa sen (jos se nyt ei satu olemaan rosteria).
Mutta jos ajo on sellaista jossa auto ehtii lämmetä kunnolla, muuttuvat nämä ongelmat aika merkityksettömiksi.
Ja vitsinä vielä kun muutkin ovat kääntäneet asiat päälaelleen:
...mutta tällä ysikasilla en ajaisi. Ei tee hyvää koneelle, käy vajaalla teholla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882