Pk-seudulla on mystinen tarve keskittää työpaikat pahimpaan sumppuun eli ydinkeskustaan / lähes meren rantaan. Tämä aiheuttaa aamuisin tolkuttomat ruuhkat.
Autoilijan kannalta esim. kehä 1 tai kehä 3 olisi helpompi saavuttaa myös kauempaa tullessa.
Kenen etu on tämä keskittäminen? Yritysten johdon joka asuu jo muutenkin ydinkeskustassa? Tällöin neliöhinnat nousevat jatkossakin?
Työpaikat keskitetään, kuka sitä haluaa?
13
213
Vastaukset
- 222333
On käynnistetty massiivinen propakanta- ym. kampanja erityisesti Hässinkin keskustan kasvattamiseksi ja asuttuna pitämiseksi. Nää puheet kaupungistumisen megatrendistä ovat osa tätä kampanjaa, niin kuin on tämä massiivinen mamujen sinne haaliminen ympäri maailman. Aivan kuin meidän täällä olisi pakko seurata väestöräjähdyksen vuoksi maailmalla tapahtuvaa ihmisten suurkaupunkien slummeihin pakkautumista kaikkine ongelmineen, ei varsinkaan siksi kun ei sitä väestönkasvun räjähdystäkään meillä täällä omintakeisesti ole, vaan sekin on siis tuotava meille.
Ja miksi muuten nämä laivaliikenteenkin terminaalit pitää Hässinkin keskusta-alueilla pitää, kun ne voitaisiin siirtää muualle niinkuin miten sentään tavaraliikenne siirrettiin Vuosaareen pakon sanelemana. Esim. länsisatamasta miseliininkatu on jumalattoman ruuhkainen, kun laivoihin menevät ja tulevat autotkin sitä vielä joutuvat ajamaan. Keskusta-alueella ei ole myöskään asiallisia kevyen liikenteen väyliä, niin kuin mitä niitä sentään lähiöissä on.
Hässinkin keskusta-alue on pohjaltaan suunniteltu ihan toisenlaisen elämisen menon tarpeisiin kuin mitä nykyään. Liikenteenkin osalta se on suunniteltu hevospeleille, mikä siis näkyy valtavina ruuhkina ja liikenteen aiheuttamina saasteina, joita yritetään torjua hirmukalliiksi tulevilla ja vaarallisillakin järjestelyillä kuten maanalaisella metroliikenteellä.
Jo ajat sitten olisi pitänyt lähteä siitä, että puretaan Hässinkin keskusta-alueelta suurin osa siellä sijaitsevista röttelöistä, vain jotkut maamerkit kuten eduskuntatalo ja presidentin linna ja kirkko yms. arvokkaampia taloja sinne jättäen. Tällöin olisi sen alueen päässyt suunnittelemaan väljemmäksi nykyisen elämänmenon tarpeisiin.
No joskus siinä vaiheessa kun ei enää pystytä kustantamaan tätä Hässinkin mätäpaisetta sen tulevat valtaamaan syöpäläiset, rotat erityisesti joille se maanalaisine kaivauksineen on otollinen elinympäristö. > Kenen etu on tämä keskittäminen?
Työntekijän. Jätetään se auto jonnekin parkkiin ja vetäistään junalla tai metrolla loppumatka. Hitto, kotoa voi päästä jopa julkisilla suoraan, jos on työpaikka keskustassa.
Muutoinkin loistava paikka. Jossain kolmoskehällä lounasmahdollisuudet rajoittuvat yleensä pariin snäkäritason "ravintolaan". Keskustassa voi valita kymmenistä eri paikoista, missä haluaa lounastuntinsa viettää.- keskustan_tekohengitys
Aika nolo vedätys.
Työpaikat ovat pitkään vaeltaneet ulos keskustasta, joka on liian ahdas ja liikenteenkin osalta melkoinen sumppu. Ensi, jo puoli vuosisataa sitten, lähti tilaa vaativa teollisuus . Sehän on jo karannut Kehä I tienooltakin, nyt uudiskohteet rakennetaan jo kauas Kehä III ulkopuolelle (Sipooseen yms.) Toimistoja rakennettiin 90-luvulla Kehä I:n varrelle ja 2000 luvun alussa Kehä III varrelle (Aviapolis ym.).
Taannoin muutettiin keskustan asuintaloja toimistoiksi, nyt virta kulkee päinvastaiseen suuntaan eli toimistoja palautetaan asuinkäyttöön. Toimisto- ja liiketilojen kysyntä keskittyy yhä kapeammalle alueelle ja hinnat eriytyvät - ihan ytimessä vuokra voi olla melkein mitä vaan, pari korttelia sivummalla ei mene edes puoli-ilmaiseksi. Kivijalkakaupatkin ovat katoamassa asiakkaiden puutteeseen - vaikka kuinka korulausein tätä yritetään toisin selittää.
Häslingissä pelätään yli kaiken, että kehityksen päätepiste on sama kuin monessa muussa maassa - keskusta kuihtuu pelkäksi virastokeskittymäksi, jossa on iltaisin ja viikonloppuisin vain tuulen tuivertamia aukioita patsaineen. Pieni määrä asuintaloja (niitä asuinkäyttöön palautettuja toimistoja) ei riitä ylläpitämään nykyisenkaltaista ravintoloiden ja myymälöiden määrää.
Häslinki on ottanut työmatkaliikenteen panttivangikseen. Liikennejärjestelyt on jäädytetty 50-luvun tasolle = kaikki tiet vievät keskustaan. Vaikka työpaikat ovat jo ihan muualla, Kehäteiden varsilla tai jopa ulkopuolella.
Esim. nykyään useampi Helsinkiläinen käy Vantaalla töissä kuin Vantaalainen Helsingissä, vaikka mielikuvissa asia on ihan päinvastoin. Nykyään työmatkat kulkevat valtaosin "poikittaissuuntaan", mistä esimerkkinä olkoot, että valtakunnan vilkkaimmin liikennöity väylä on Kehä I eikä mikään Häslingin sisäänmenoteistä.
Häslinki junaili pikavauhtia rahat Länsimetron rakentamiseen, koska Länsimetro on hyvä, koska tärkein vaihtoasema on keskustassa = pakkosyötetään työmatkaliikenne sinne, jolloin saadaan kauppakeskuksille asiakkaita.
Sipoon suunnallekin on syytä rakentaa metro, vaikka maksaa helvetisti ja ennusteiden mukaan vain 1/5-osa käyttäjistä matkustaa keskustaan. Työmatkaliikenne tulee ennusteiden mukaan suuntautumaan pääasiassa Kehäteiden varsille, missä työpaikatkin ovat, joten tuolle suunnalle kääntyvä pikaraitiotie palvelisi Sipoon suunnan asukkaita paljon paremmin. Mutku se ei palvele keskustan liikekiinteistöjen etua ja koko PKS asukkaiden velvollisuus on uhrautua tärkeän asian eteen!
Häslinki onnistui junailemaan Kehä III lisäkaistoille varatun valtion rahoituksen pois, jolloin Kehä III perusparannus jäi puolivillaiseksi. Toimivat poikittaisyhteydet antaisivat mahdollisuuden kiertää keskustan liikennehelvetti, mikä romahduttaisi keskustan liikekiinteistöjen arvon. Samat kaupathan löytyy aluekeskuksistakin, Tapiola, Leppävaara, Itäkeskus jne.
Häslinki vastustaa Kehä II jatkoa. Sama perustelu kuin Kehä III kohdalla - paremmat mahdollisuudet kiertää keskustan liikennehelvetti eivät palvele omistajien etua.
Aika hidasta on ollut myös raidejokerin kehittely. Periaatteessa ollaan tekevinään, mutta kauheaa kiirettä ei ole pidetty. Onhan tätäkin jo 90-luvulta asti suunniteltu ja tällä välin saatu rakennettua mm. Kehärata ja Länsimetro.
Kehärata oli Häslingin mielestä täysin tarpeeton. Sen valmistuttua lehdet täyttyivät itkusta "miksi matka keskustasta lentoasemalle kestää puoli tuntia". No kun ei sitä ole tätä varten rakennettu, vaan työmatkaliikenteen tarpeisiin - saatiin yksi uusi poikittaisyhteys, jollaisista ei varsinaisesti ole ylitarjontaa ollut. Aika moni tätä "tarpeetonta" ja hidasta yhteyttä tuntuu kaikesta huolimatta käyttävän...
Häslinki haluaa tuhlata miljoonia melko täysin järjettömään pisararataan. Homma saatiin polkaistua käyntiin, kun hankkeen arvoidut hyödyt kerrottiin härskisti kolmella -> saatiin julistettua, että hanke maksaa itsensä 1,5 kertaisesti. Muutama kk myöhemmin, kun "juna oli saatu liikkeelle" voitiin kertoa, että todelliset hyödyt jäävät paljon kustannuksia pienemmiksi. Siis arvioituja kustannuksia. Sehän on itsestäänselvää, että kustannukset on arvioitu alakanttiin tällaisessa poliittisessa hankkeessa, vrt. länsiMetro. Jos pisararata toteutuu, niin todelliset kustannukset lie 1,5-2 kertaa kustannusarvio ja hyödyt siis 0,5x alkup. kustannusarvio.
Hälslinki ja sen pää-äänenkannattaja HS ovat ilmoittaneet, ettei edes saa keskustella aiheesta "onko kaikkien junien pakko ajaa keskustaan". Rataverkon kuormitus on tapissa ja jo yhden junan tai vaihteen vika sotkee liikenteen Tamperetta myöten.
Kiellettyksi on julistettu myös keskustelu aiheesta voisiko mikään etäämmälle jatkava juna koukata Kehäradan kautta.
Eihän siinä ole mitään tolkkua, että vaihtoasema on häslingin keskustassa, kun liikennevirtojen painopiste osuu nykyään Pasilaan ja Helsingin väestöllinen keskipiste on siitäkin pohjoiseen, Maunulassa. Puhumattakaan koko pääkaupunkiseudusta. - jarrutustaktiikka
> Aika hidasta on ollut myös raidejokerin kehittely. Periaatteessa ollaan tekevinään, mutta kauheaa kiirettä ei ole pidetty. Onhan tätäkin jo 90-luvulta asti suunniteltu ja tällä välin saatu rakennettua mm. Kehärata ja Länsimetro.
Tarvettahan moiselle olisi, koska pitkän jahkailun jälkeen hätävarana käyttöön otetut bussit ovat koko ajan olleet ylikuormitettuja.
Tampereellekin taitaa ensimmäiset (pitkän tauon jälkeen) raitiovaunulinjat valmistua ennen kuin Raidejokerin rakentaminen alkaa... - Mielenkiinnolla-
keskustan_tekohengitys kirjoitti:
Aika nolo vedätys.
Työpaikat ovat pitkään vaeltaneet ulos keskustasta, joka on liian ahdas ja liikenteenkin osalta melkoinen sumppu. Ensi, jo puoli vuosisataa sitten, lähti tilaa vaativa teollisuus . Sehän on jo karannut Kehä I tienooltakin, nyt uudiskohteet rakennetaan jo kauas Kehä III ulkopuolelle (Sipooseen yms.) Toimistoja rakennettiin 90-luvulla Kehä I:n varrelle ja 2000 luvun alussa Kehä III varrelle (Aviapolis ym.).
Taannoin muutettiin keskustan asuintaloja toimistoiksi, nyt virta kulkee päinvastaiseen suuntaan eli toimistoja palautetaan asuinkäyttöön. Toimisto- ja liiketilojen kysyntä keskittyy yhä kapeammalle alueelle ja hinnat eriytyvät - ihan ytimessä vuokra voi olla melkein mitä vaan, pari korttelia sivummalla ei mene edes puoli-ilmaiseksi. Kivijalkakaupatkin ovat katoamassa asiakkaiden puutteeseen - vaikka kuinka korulausein tätä yritetään toisin selittää.
Häslingissä pelätään yli kaiken, että kehityksen päätepiste on sama kuin monessa muussa maassa - keskusta kuihtuu pelkäksi virastokeskittymäksi, jossa on iltaisin ja viikonloppuisin vain tuulen tuivertamia aukioita patsaineen. Pieni määrä asuintaloja (niitä asuinkäyttöön palautettuja toimistoja) ei riitä ylläpitämään nykyisenkaltaista ravintoloiden ja myymälöiden määrää.
Häslinki on ottanut työmatkaliikenteen panttivangikseen. Liikennejärjestelyt on jäädytetty 50-luvun tasolle = kaikki tiet vievät keskustaan. Vaikka työpaikat ovat jo ihan muualla, Kehäteiden varsilla tai jopa ulkopuolella.
Esim. nykyään useampi Helsinkiläinen käy Vantaalla töissä kuin Vantaalainen Helsingissä, vaikka mielikuvissa asia on ihan päinvastoin. Nykyään työmatkat kulkevat valtaosin "poikittaissuuntaan", mistä esimerkkinä olkoot, että valtakunnan vilkkaimmin liikennöity väylä on Kehä I eikä mikään Häslingin sisäänmenoteistä.
Häslinki junaili pikavauhtia rahat Länsimetron rakentamiseen, koska Länsimetro on hyvä, koska tärkein vaihtoasema on keskustassa = pakkosyötetään työmatkaliikenne sinne, jolloin saadaan kauppakeskuksille asiakkaita.
Sipoon suunnallekin on syytä rakentaa metro, vaikka maksaa helvetisti ja ennusteiden mukaan vain 1/5-osa käyttäjistä matkustaa keskustaan. Työmatkaliikenne tulee ennusteiden mukaan suuntautumaan pääasiassa Kehäteiden varsille, missä työpaikatkin ovat, joten tuolle suunnalle kääntyvä pikaraitiotie palvelisi Sipoon suunnan asukkaita paljon paremmin. Mutku se ei palvele keskustan liikekiinteistöjen etua ja koko PKS asukkaiden velvollisuus on uhrautua tärkeän asian eteen!
Häslinki onnistui junailemaan Kehä III lisäkaistoille varatun valtion rahoituksen pois, jolloin Kehä III perusparannus jäi puolivillaiseksi. Toimivat poikittaisyhteydet antaisivat mahdollisuuden kiertää keskustan liikennehelvetti, mikä romahduttaisi keskustan liikekiinteistöjen arvon. Samat kaupathan löytyy aluekeskuksistakin, Tapiola, Leppävaara, Itäkeskus jne.
Häslinki vastustaa Kehä II jatkoa. Sama perustelu kuin Kehä III kohdalla - paremmat mahdollisuudet kiertää keskustan liikennehelvetti eivät palvele omistajien etua.
Aika hidasta on ollut myös raidejokerin kehittely. Periaatteessa ollaan tekevinään, mutta kauheaa kiirettä ei ole pidetty. Onhan tätäkin jo 90-luvulta asti suunniteltu ja tällä välin saatu rakennettua mm. Kehärata ja Länsimetro.
Kehärata oli Häslingin mielestä täysin tarpeeton. Sen valmistuttua lehdet täyttyivät itkusta "miksi matka keskustasta lentoasemalle kestää puoli tuntia". No kun ei sitä ole tätä varten rakennettu, vaan työmatkaliikenteen tarpeisiin - saatiin yksi uusi poikittaisyhteys, jollaisista ei varsinaisesti ole ylitarjontaa ollut. Aika moni tätä "tarpeetonta" ja hidasta yhteyttä tuntuu kaikesta huolimatta käyttävän...
Häslinki haluaa tuhlata miljoonia melko täysin järjettömään pisararataan. Homma saatiin polkaistua käyntiin, kun hankkeen arvoidut hyödyt kerrottiin härskisti kolmella -> saatiin julistettua, että hanke maksaa itsensä 1,5 kertaisesti. Muutama kk myöhemmin, kun "juna oli saatu liikkeelle" voitiin kertoa, että todelliset hyödyt jäävät paljon kustannuksia pienemmiksi. Siis arvioituja kustannuksia. Sehän on itsestäänselvää, että kustannukset on arvioitu alakanttiin tällaisessa poliittisessa hankkeessa, vrt. länsiMetro. Jos pisararata toteutuu, niin todelliset kustannukset lie 1,5-2 kertaa kustannusarvio ja hyödyt siis 0,5x alkup. kustannusarvio.
Hälslinki ja sen pää-äänenkannattaja HS ovat ilmoittaneet, ettei edes saa keskustella aiheesta "onko kaikkien junien pakko ajaa keskustaan". Rataverkon kuormitus on tapissa ja jo yhden junan tai vaihteen vika sotkee liikenteen Tamperetta myöten.
Kiellettyksi on julistettu myös keskustelu aiheesta voisiko mikään etäämmälle jatkava juna koukata Kehäradan kautta.
Eihän siinä ole mitään tolkkua, että vaihtoasema on häslingin keskustassa, kun liikennevirtojen painopiste osuu nykyään Pasilaan ja Helsingin väestöllinen keskipiste on siitäkin pohjoiseen, Maunulassa. Puhumattakaan koko pääkaupunkiseudusta."Häslingissä pelätään yli kaiken, että kehityksen päätepiste on sama kuin monessa muussa maassa - keskusta kuihtuu pelkäksi virastokeskittymäksi, jossa on iltaisin ja viikonloppuisin vain tuulen tuivertamia aukioita patsaineen. Pieni määrä asuintaloja (niitä asuinkäyttöön palautettuja toimistoja) ei riitä ylläpitämään nykyisenkaltaista ravintoloiden ja myymälöiden määrää"
Olisi mielenkiintoista kuulla missä EU-maissa sinun näkemyksesi mukaan on näin? Eli maan pääkaupungin keskusta on pelkkä virastokeskittymä? Mielenkiinnolla- kirjoitti:
"Häslingissä pelätään yli kaiken, että kehityksen päätepiste on sama kuin monessa muussa maassa - keskusta kuihtuu pelkäksi virastokeskittymäksi, jossa on iltaisin ja viikonloppuisin vain tuulen tuivertamia aukioita patsaineen. Pieni määrä asuintaloja (niitä asuinkäyttöön palautettuja toimistoja) ei riitä ylläpitämään nykyisenkaltaista ravintoloiden ja myymälöiden määrää"
Olisi mielenkiintoista kuulla missä EU-maissa sinun näkemyksesi mukaan on näin? Eli maan pääkaupungin keskusta on pelkkä virastokeskittymä?Veikkaan Brysseliä. Näin moni paikalla käymätön tuntuu kuvittelevan... :)
- Mielenkiinnolla-
TheRat kirjoitti:
Veikkaan Brysseliä. Näin moni paikalla käymätön tuntuu kuvittelevan... :)
Heh, kas kun sattui. :-) Nimittäin asun Brysselissä ja täällä tuo ainakin on täysin järjetön väite. Keskustassa on sekä asuntoja että liiketoimintaa valtavasti.
Mikään muukaan EU-maan pääkaupunki jossa olen käynyt ei mitenkään vastaa tuota väitettä. Tietenkään en ole käynyt kaikissa, joten siksi odotan mielenkiinnolla kommenttia tähän.
Esim. USA on tietysti asia erikseen mutta sehän on typerä vertailukohta koska kulttuuri on niin totaalisen erilainen. - 222333
Mielenkiinnolla- kirjoitti:
Heh, kas kun sattui. :-) Nimittäin asun Brysselissä ja täällä tuo ainakin on täysin järjetön väite. Keskustassa on sekä asuntoja että liiketoimintaa valtavasti.
Mikään muukaan EU-maan pääkaupunki jossa olen käynyt ei mitenkään vastaa tuota väitettä. Tietenkään en ole käynyt kaikissa, joten siksi odotan mielenkiinnolla kommenttia tähän.
Esim. USA on tietysti asia erikseen mutta sehän on typerä vertailukohta koska kulttuuri on niin totaalisen erilainen.Esim Minnesotan St Pauli on jo vuosikymmeniä sitten hiljentynyt keskustastaan.
- Mielenkiinnolla-
*Huokaus*
Viestistä johon vastasit:
"Esim. USA on tietysti asia erikseen mutta sehän on typerä vertailukohta koska kulttuuri on niin totaalisen erilainen."
Täällä olisi miellyttävämpää keskustella jos ihmiset vaivautuisivat lukemaan viestit joihin vastaavat ja kommentoisivat sitä mitä kysytään.
Kaupungin nimi on muuten Saint Paul. - Anonyymi
keskustan_tekohengitys kirjoitti:
Aika nolo vedätys.
Työpaikat ovat pitkään vaeltaneet ulos keskustasta, joka on liian ahdas ja liikenteenkin osalta melkoinen sumppu. Ensi, jo puoli vuosisataa sitten, lähti tilaa vaativa teollisuus . Sehän on jo karannut Kehä I tienooltakin, nyt uudiskohteet rakennetaan jo kauas Kehä III ulkopuolelle (Sipooseen yms.) Toimistoja rakennettiin 90-luvulla Kehä I:n varrelle ja 2000 luvun alussa Kehä III varrelle (Aviapolis ym.).
Taannoin muutettiin keskustan asuintaloja toimistoiksi, nyt virta kulkee päinvastaiseen suuntaan eli toimistoja palautetaan asuinkäyttöön. Toimisto- ja liiketilojen kysyntä keskittyy yhä kapeammalle alueelle ja hinnat eriytyvät - ihan ytimessä vuokra voi olla melkein mitä vaan, pari korttelia sivummalla ei mene edes puoli-ilmaiseksi. Kivijalkakaupatkin ovat katoamassa asiakkaiden puutteeseen - vaikka kuinka korulausein tätä yritetään toisin selittää.
Häslingissä pelätään yli kaiken, että kehityksen päätepiste on sama kuin monessa muussa maassa - keskusta kuihtuu pelkäksi virastokeskittymäksi, jossa on iltaisin ja viikonloppuisin vain tuulen tuivertamia aukioita patsaineen. Pieni määrä asuintaloja (niitä asuinkäyttöön palautettuja toimistoja) ei riitä ylläpitämään nykyisenkaltaista ravintoloiden ja myymälöiden määrää.
Häslinki on ottanut työmatkaliikenteen panttivangikseen. Liikennejärjestelyt on jäädytetty 50-luvun tasolle = kaikki tiet vievät keskustaan. Vaikka työpaikat ovat jo ihan muualla, Kehäteiden varsilla tai jopa ulkopuolella.
Esim. nykyään useampi Helsinkiläinen käy Vantaalla töissä kuin Vantaalainen Helsingissä, vaikka mielikuvissa asia on ihan päinvastoin. Nykyään työmatkat kulkevat valtaosin "poikittaissuuntaan", mistä esimerkkinä olkoot, että valtakunnan vilkkaimmin liikennöity väylä on Kehä I eikä mikään Häslingin sisäänmenoteistä.
Häslinki junaili pikavauhtia rahat Länsimetron rakentamiseen, koska Länsimetro on hyvä, koska tärkein vaihtoasema on keskustassa = pakkosyötetään työmatkaliikenne sinne, jolloin saadaan kauppakeskuksille asiakkaita.
Sipoon suunnallekin on syytä rakentaa metro, vaikka maksaa helvetisti ja ennusteiden mukaan vain 1/5-osa käyttäjistä matkustaa keskustaan. Työmatkaliikenne tulee ennusteiden mukaan suuntautumaan pääasiassa Kehäteiden varsille, missä työpaikatkin ovat, joten tuolle suunnalle kääntyvä pikaraitiotie palvelisi Sipoon suunnan asukkaita paljon paremmin. Mutku se ei palvele keskustan liikekiinteistöjen etua ja koko PKS asukkaiden velvollisuus on uhrautua tärkeän asian eteen!
Häslinki onnistui junailemaan Kehä III lisäkaistoille varatun valtion rahoituksen pois, jolloin Kehä III perusparannus jäi puolivillaiseksi. Toimivat poikittaisyhteydet antaisivat mahdollisuuden kiertää keskustan liikennehelvetti, mikä romahduttaisi keskustan liikekiinteistöjen arvon. Samat kaupathan löytyy aluekeskuksistakin, Tapiola, Leppävaara, Itäkeskus jne.
Häslinki vastustaa Kehä II jatkoa. Sama perustelu kuin Kehä III kohdalla - paremmat mahdollisuudet kiertää keskustan liikennehelvetti eivät palvele omistajien etua.
Aika hidasta on ollut myös raidejokerin kehittely. Periaatteessa ollaan tekevinään, mutta kauheaa kiirettä ei ole pidetty. Onhan tätäkin jo 90-luvulta asti suunniteltu ja tällä välin saatu rakennettua mm. Kehärata ja Länsimetro.
Kehärata oli Häslingin mielestä täysin tarpeeton. Sen valmistuttua lehdet täyttyivät itkusta "miksi matka keskustasta lentoasemalle kestää puoli tuntia". No kun ei sitä ole tätä varten rakennettu, vaan työmatkaliikenteen tarpeisiin - saatiin yksi uusi poikittaisyhteys, jollaisista ei varsinaisesti ole ylitarjontaa ollut. Aika moni tätä "tarpeetonta" ja hidasta yhteyttä tuntuu kaikesta huolimatta käyttävän...
Häslinki haluaa tuhlata miljoonia melko täysin järjettömään pisararataan. Homma saatiin polkaistua käyntiin, kun hankkeen arvoidut hyödyt kerrottiin härskisti kolmella -> saatiin julistettua, että hanke maksaa itsensä 1,5 kertaisesti. Muutama kk myöhemmin, kun "juna oli saatu liikkeelle" voitiin kertoa, että todelliset hyödyt jäävät paljon kustannuksia pienemmiksi. Siis arvioituja kustannuksia. Sehän on itsestäänselvää, että kustannukset on arvioitu alakanttiin tällaisessa poliittisessa hankkeessa, vrt. länsiMetro. Jos pisararata toteutuu, niin todelliset kustannukset lie 1,5-2 kertaa kustannusarvio ja hyödyt siis 0,5x alkup. kustannusarvio.
Hälslinki ja sen pää-äänenkannattaja HS ovat ilmoittaneet, ettei edes saa keskustella aiheesta "onko kaikkien junien pakko ajaa keskustaan". Rataverkon kuormitus on tapissa ja jo yhden junan tai vaihteen vika sotkee liikenteen Tamperetta myöten.
Kiellettyksi on julistettu myös keskustelu aiheesta voisiko mikään etäämmälle jatkava juna koukata Kehäradan kautta.
Eihän siinä ole mitään tolkkua, että vaihtoasema on häslingin keskustassa, kun liikennevirtojen painopiste osuu nykyään Pasilaan ja Helsingin väestöllinen keskipiste on siitäkin pohjoiseen, Maunulassa. Puhumattakaan koko pääkaupunkiseudusta.Tämähän on hyvä kirjoitus. Paljolti juuri näin on asioiden laita.
- OK-Kurko
Aika vanhanaikaista tuollainen etätöihin matkustaminen joka päivä. Onhan se tietysti joskus mukavaa - näkee etätyökavereita ja voi käydä lounaalla vaikka jossain kivassa ravintolassa etätyötoimiston lähellä.
Tälläisinä päivinä kun sataa kylmää räntää ja joka paikka on loskassa, on tosi mukava vetäytyä OK-talon työhuoneeseen, joka sijaitsee varaavan takan välittömässä läheisyydessä, napsauttaa espressoautomaatista kuppi kahvia ja paneutua työtehtäviin, omassa rauhassa, täydellisessä hiljaisuudessa. Rotukoira (Suomen Pystykoira) ottaa aamupäiväunet työpöydän alla ja lämmitää jalkoja.
Huomenna pitääkin ajaa premiumautolla etätyöpaikalle lounaalle. Toimistolla taitaa olla hyvää ruokaa.- terveiset_peräkammariin
Niin, äitisi eläke tulee suoraan tilille ja ruokaa saa jääkapista.
- Anonyymi
Me muutettiin aviapolikseen työpaikkojen perässä. Tässä meillä on suht pieni koti, mutta hieman kauempana meillä on sitten oma kesäparatiisi. Toimii meidän perheellä. Lapsilla on perjantaisin lyhyt päivä, joten joskus lähdetään jo torstaina maalle. Kotikouluna tehdään se päivä, kun ei olla paikalla.
Toimii meillä todella hyvin. Säästyy aikaa viikossa paljon, kun ei tarvitse ruuhkissa olla ja töihin pääsee kävellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1077714Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu372852- 352432
- 1192155
- 171819
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais101583- 101436
Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...
Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan381434Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa151397"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla111359