.....hybrideihin.
Pääkaunkiseudulla takseissa on paljon Toyotan ja Lexuksen hybridejä. Käydessäni siellä ja matkatessani tuollaisella Lexuksella kysyin, kuskilta että miksi ne yleistyvät. Hän vastasi, että dieselin vaihtoarvo putoaa nykyisin hyvin alas kun autoilijat ovat pistäneet dieselit pannaan kun taas hybridien vaihtoarvo on kaikkein korkein.
https://d3rvezpmgp265q.cloudfront.net/lexusone/lexdede/Lexus-GS-IV-ab-2016-Taxi-linke-Seite-940x343_tcm-3068-442292.jpg
Taksit vaihtavat dieselinsä Toyotan ja Lexuksen...
36
1295
Vastaukset
- kumpaan
Auris vai Yaris?
- PriusjaAuris
Lexus, Prius ja Auris:
https://www.toyotaautocenter.fi/media/kuvat/yritysautot/jm-taksi-555x249.jpg
- Automyyjänä
Autoilijoiden suureksi noussut kiinnostus hybrideihin säilyttää nyt Suomessakin hybridin hankkineen auton vaihtoarvon hyvin, sillä käytetyt hybridit menevät kaupaksi sitä mukaa kun niitä liikkeeseen tulee.
- Katsopatarkemmin
No et ole tainnut käydä pääkaupunkiseudulla. Toyotan markkinaosuus tolpalla on pudonnut nyt ihan kuriositeetiksi. Olen varma että hybriditojoa yleisempiä on esim Hyny tai Pökötti.
Kakkoskopan Priusta saattaa kiire aikana nähdä mutta tätä uusinta en kyllä ole nähnyt kuin ehkä kerran. Taksimiesten hybridikiinnostusbon sulanut ensikokeilujen jälkeen. Autoon ei mahdu eikä se tuota säästöä.
Käytännössä ne on niitä Mersuja, Volvoja ja Superppeja.- PoisDieseleistä
Käy pääkaupunkiseudulla ja perehdy asiaan:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
Hybridin edut taksikäytössä ovat suuret. Autovero on matalampi, käyttövoimaveroa ei ole lainkaan, polttoainekulut ovat alhaiset, huoltokustannukset ovat perinteistä autoa pienemmät ja vaihtoautomarkkinoilla suosittujen hybridien jäännösarvo on korkeampi. Näin se vain on.
Täällä pääkaupunkiseudulla takseissa on paljon eri Toyotan malleja hybrideinä eli Auris Touring Sports, Toyota C-HR, Prius, Prius sekä RAV4. Kaikki näkyvär tuolla kadulla. - Fkfkffkfkkf
PoisDieseleistä kirjoitti:
Käy pääkaupunkiseudulla ja perehdy asiaan:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
Hybridin edut taksikäytössä ovat suuret. Autovero on matalampi, käyttövoimaveroa ei ole lainkaan, polttoainekulut ovat alhaiset, huoltokustannukset ovat perinteistä autoa pienemmät ja vaihtoautomarkkinoilla suosittujen hybridien jäännösarvo on korkeampi. Näin se vain on.
Täällä pääkaupunkiseudulla takseissa on paljon eri Toyotan malleja hybrideinä eli Auris Touring Sports, Toyota C-HR, Prius, Prius sekä RAV4. Kaikki näkyvär tuolla kadulla.Hah, kuusi vuotta vanha uutinen Järvenpäästä argumentiksi tämän päivän PKS:stä :)
Syystä tai toisesta hybridi sen paremmin kuin Toyotakaan ei ole Suomen takseissa ollut mikään jättmenestys. Osasyynä voi olla autoveronpalautus, josta taitaisi jäädä osa saamatta, jos ostaa vähäpäästöisen ja siksi vähäveroisen ja edullisen auton.
Luettelemasi autot ovat muuten onnettoman pieniä taksiin, pitäisi kieltää, aivan kuten C-Mersukin.
- Silmät_päässä
Oli aika, kun tolpilla nähtiin Toyotan hybridejä. Se aika oli ja meni.
Entäpä Lexus ja sen arvo käytettynä? Jos Toyota pitääkin arvonsa käsittämättömän hyvin, niin Lexus vastaavasti ihmeen huonosti. Mikä voi olla syynä siihen, että Toyotan premium-sisarmerkki ei olekaan käytettynä arvostettu ja haluttu, vaikka luotettava lieneekin?- Fjfjfjfjfjffkfk
Ainakin maailmalla eli USA:ssa Lexus pitää arvonsa ihan hyvin verrattuna kilpailijoihinsa. Niin mielestäni Suomessakin. Totta kai kalliin auton hinnanpudotus on aina hirveää, muttei Lexuksella siis mitenkään sen suurempaa kuin muilla.
Lexuksia en kyllä juuri ole takseissa nähnyt, että en tiedä mistä aloittaja saanut ajatuksensa?
- AikaMuutuu
Moderni taksiauto ei ole olut enää aikoihin joku sedanmallinen Mersu. Vaan tällainen:
http://www.ammattiautot.fi/uutiset/jarkiratkaisu-taajamataksiksi-toyota-rav4-hybrid/- Silmät_päässä
Saahan sitä olla vaikka tuotakin mieltä. Tolpilla näkee, mitä mieltä taksi-isäntien ja -kuskien enemmistö on.
Satunnaisena taksinkäyttäjänä minulle kelpaa millainen taksi vain sattuu vapaana olemaan. Omassa autoilussani en ole onnistunut saamaan vielä SUV-tartuntaa. Minulle maittaa matkanteko matalammallakin menopelillä; allani on mielestäsi jo aikoja sitten vanhentunut merkki M-B, joskaan ei taksi-Sedan-E vaan C 180 T A (S205). Pelkän 115 kW -bensamoottorin voimin se tarjoaa omiin kiireisiini riittävät eväät ja tilatkin riittävät 2-henkiseksi supistuneelle ruokakunnalleni oikein hyvin. - Kfkfkfkf
Sedanin tilankäyttö ei ole optimaalista, muttei kyllä RAV4:nkään, jossa on hyödytöntä korkeutta. Kuten tuossa silmäpää kertoikin, kahdelle aikuiselle ja satunnaisille takapenkin lapsille sopivat niin C kuin Rav4:kin, kummastakaan ei taksiksi ole.
- Tfuhsea
En minä ainakaan huoli taksikseni tojon hybridejä. Vain masokisti pystyy istumaan tojon pulpetissa 12 tuntia putkeen. Konttori pitää ammattilaisella olla kunnossa. Lisäksi se on liian voimaton kunnon dieseliin verrattuna. Kaiken lisäksi se tulee sushiin purijoiden maasta. Ei jatkoon.
- aina.tuo.virsi
Älä aina syyttele kaikesta minua. En ole mikään taksikuski, vaikka Mersulla ajelenkin..
- Kohti_Hybridiä
Niissä hybriditakseissa, joiden kyydissä olen istunut, menee täysin hukkaan hybridiominaisuus. Kuskien ajotapa on niin "repivää", ettei tuosta mitään hyötyä saa muuten kuin ruuhkassa madellen. Valitettava totuus.
Myös Turussa on nähtävissä sama kehitys hybridi taksit yleistyy vauhdilla.
- Patologinen.valehtelija
Täysin omassa todellisuudessa asuu jos kuvittelee että Hesassa on taksina tojoja. Muutama niitä on mutta täysin kuriositeettina.
Omasta päästä tojoteron tämäkin juttu.- StadinJannu
Mikähän lehti tekisi tutkimuksen Helsingin taksien merkeistä. Kadut ovat täynnä hybridejä ja iso osa niistö on Auriksia.
- itsekoettua
StadinJannu kirjoitti:
Mikähän lehti tekisi tutkimuksen Helsingin taksien merkeistä. Kadut ovat täynnä hybridejä ja iso osa niistö on Auriksia.
Ei tarvitse lukea tällaisista asioista lehdistä kun asuu ytimessä ja pitää silmänsä auki. Toyota Stadin taksina on yhtä yleinen kuin aito rakkaus Reeberbahnilla.
Uskoa voi mitä vaan mutta todelisuus on toinen juttu. - Koettuapa_koettua
itsekoettua kirjoitti:
Ei tarvitse lukea tällaisista asioista lehdistä kun asuu ytimessä ja pitää silmänsä auki. Toyota Stadin taksina on yhtä yleinen kuin aito rakkaus Reeberbahnilla.
Uskoa voi mitä vaan mutta todelisuus on toinen juttu.Et ole tainnut kokea ainakaan Hampurin kuuluisaa viihdeväylää Reeperbahnia itse, koskapa ”Reeberbahnista” puhut.
- Typon.korjaus
Koettuapa_koettua kirjoitti:
Et ole tainnut kokea ainakaan Hampurin kuuluisaa viihdeväylää Reeperbahnia itse, koskapa ”Reeberbahnista” puhut.
Seison korjatuna, typoa . Täytyy myöntää että kokemukset Hampurin yöelämästä rajoittuvat yhteen kertaan ja totesin silloin että ostettu rakkaus ei ole mun juttu. Jätin sen väliin kun näin missä tilassa kaupittelijat olivat. Kovin säälittävää sekä myyvän että ostavan osapuolen kannalta.
Enempi kuitenkin kokemusta Stadin taksikannasta. Helpompi löytää Hampurin ilotytöiltä aitoa rakkautta kuin Stadista Tojon taksi. Tämä oli se perussanoma. Olen edelleen samaa mieltä. - Koettuapa_koettua
Typon.korjaus kirjoitti:
Seison korjatuna, typoa . Täytyy myöntää että kokemukset Hampurin yöelämästä rajoittuvat yhteen kertaan ja totesin silloin että ostettu rakkaus ei ole mun juttu. Jätin sen väliin kun näin missä tilassa kaupittelijat olivat. Kovin säälittävää sekä myyvän että ostavan osapuolen kannalta.
Enempi kuitenkin kokemusta Stadin taksikannasta. Helpompi löytää Hampurin ilotytöiltä aitoa rakkautta kuin Stadista Tojon taksi. Tämä oli se perussanoma. Olen edelleen samaa mieltä.Et ollut ensimmäinen, joka puhuu Reeberbahnista Reeperbahnin asemesta. Lähinnä tuolla kadulla on kaikenmoisia visuaalista aikuisviihdettä tarjoavia yökerhoja samoin kuin sen Große Freiheit -nimisellä sivukadullakin. Varsinainen ”lihatiskikatu” näyteikkunoineen on sitten lyhyt, Reeperbahnin suuntainen Herbertstraße. Kaikkien kolmen pitäisi löytyä seuraavalta kartalta:
https://tinyurl.com/yc35zl66
Itse olen käynyt noita seutuja uteliaisuuttani (päällisin puolin) ihmettelemässä 17-vuotiaana, liki puoli vuosisataa sitten. Vähäisiä rahojani eivät nuo houkutukset onnistuneet nyhtämään enkä ole tuntenut tarvetta lähteä sinne tuhlaajapojaksi myöhemminkään, vaikka Hampurissa olen muissa merkeissä vieraillut kerran jos kolmannenkin.
- tuleekohan.hyvä
Miten Trafi suhtautuu tuohon moottorin vaihtoon? Tarvitaan ainakin uusi tyyppihyväksyntä ym monta paperia ennen kuun saa kilpiin. Voikohan akun laittaa suoraan keskelle tavaratilaa tai takapenkin alle?
- taksikuskilta_kuultua
PUPPUA. TOJON HYPRIDIT OLIVAT SUHT YLEISIÄ VUOSIA SITTEN MUTTA EI ENÄÄ. TAKSIT TOTESIVAT KARVAASTI SEN ETTÄ NE EIVÄT NIMENOMAAN PIDÄ ARVOAAN KUTEN DIESELMERSUT JA -VOLVOT PITÄVÄT. MYÖS TOYOTIEN ETUPENKKI ON SURKEA ISTUA YLI TUNNIN AJAN JA RATTI AINA KAUKANA JA SAA KUROTELLA. EI RENGIT SELLAISELLA AJA.
FAKTAA ON ETTEI KÄYTETTY HYBRIDI EDES TOYOTANA OLE KUMMOINEN ARVONPITÄJÄ. KANSA EI HALUA SELLAISTA KÄYTETTYNÄ KOSKA PELKÄÄ EDELLEEN AKUSTON KESTOA JA UUDEN AKUN HINTAA SEKÄ MONIMUTKAISTA TEKNIIKKAA. SAMAAN MERKKIIN VAIHDOSSA SAA PAREMMIN MUTTA HYVITYSHINTA ON KUVITTEELLINEN ELI SIIHEN ON LEIVOTTU MAAHANTUOJAN RUNSAS KÄTEISALENNUS JA VÄLIRAHA NÄYTTÄÄ PAREMMALTA. JOS VAIHDAT SELLAISEN TOISEEN MERKKIIN, HYVITYS ON SURKEA JA ESIMERKIKSI DSG-VAGEISSAKIN PALJON PAREMPI.
VOIHAN SITÄ TEROT KUVITELLA KAIKKEA MUTTA TOTUUS ON TOINEN.- se.suurin.valhe
Suurin valhe on tuo avaus itsessään. Jokainen jolla on silmät päässään näkee että tojon hybridit eivät kelpaa taksiksi eikä niitä liikenteessä näy.
- on.nähty
se.suurin.valhe kirjoitti:
Suurin valhe on tuo avaus itsessään. Jokainen jolla on silmät päässään näkee että tojon hybridit eivät kelpaa taksiksi eikä niitä liikenteessä näy.
Kyllä maaseudulla kuskataan mummoja terkkariin Auris hybrideilläkin.
- Luotomyyrä
Luottomyyjä kertoi tehneensä nyt useamman taksikaupan, ei kuulemma perinteiset dieselit enää innosta kuin vanhoja jääriä, kun hybridi-Toyota on täysin ylivoimainen.
- Vaisellaisijutteli
vai sellaista se tojomyyjä jutteli 😂kertoiko että koska tämä tapahtuu? Nimittäin viime aikoina on vain vähentyneet.
- auris_pappa
Kävin kahveella luotto myyjän juttusilla kun kiinnosti uusi CHR. Myyjä sanoi että taksit ostaa koko ajan lisää Toyotaa ja hybriidiä pää asiassa. Juotiin aromikkaat kaffet ja oli pulla pitkoakin. CHR oli hybriidi ja nyt kuumottaa josko vaihtaisi hyvin palvelleen Aurikseni siihen. Yksi pappa oli kanssa liikkeessä ja sanoi että Auris on paremman näköinen. Ehkä sitä vaihdan taas Auriksesta samaan. Nyt tuo farmari mallinen hybriidi on ollut kohta kaksi vuotta ja olisi vaihdon aika.
- Dieselitkielletään
Ihmeen paljon on tullut takseihin myös Lexuksen hybridejä. Suunta on tietysti aivan oikea.
- Huuhaa.juttu
Mitä mallia muka? En ole nähnyt ensimmäistäkään
- valtavat.määrät
Mitkähän näistäkin ovat Q1/2018 päätyneet takseiksi ja mitkä esittelyautoiksi
TOYOTA PRIUS PLUG-IN HYBRID 22
TOYOTA PRIUS 18
TOYOTA PRIUS PLUS 15- matala.kipponen
Asiakkaalle pitäisi antaa jo auton ulkopuolella kypärä, kun kuitenkin löisi päänsä takaoven yläkarmiin kyykistyessään.
- Kansallissosisalisti
matala.kipponen kirjoitti:
Asiakkaalle pitäisi antaa jo auton ulkopuolella kypärä, kun kuitenkin löisi päänsä takaoven yläkarmiin kyykistyessään.
Näitä tumpeloita varten on joukkoliikenne.
- ihan.Teroille
Mercedes-Benz-takseja toimitettiin 741 kappaletta vuonna 2017. Maan suosituin taksimalli on edelleen E-sarja 464 auton toimituksilla ( 33,7 %).
Toiseksi suosituin taksimerkki oli Volvo yli 300 autoa pienemmällä menekillä.
Listan kolmantena on MB Sprinter 137 autolla. - laadukastaKyytiä
Eräskin taksifirma osti hiljan BMW 520 dieselitä 180kpl.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1215737- 292090
- 1771922
Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661094Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101083Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä24977- 73967
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24892Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42887Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12755