Kertokaa minkä pituisia päiviä teillä on ollut ja jos haluat niin kerro myös koulu missä opiskelit. Tiesikö kaikki päivät etukäteen valmiiksi vai tuliko päivän aikana yllätyksiä ja joutuikin jäämään pidemmäksi aikaa? Töiden ja lemmikkien takia tässä mietiskelen asiaa :) Muutenkin saa jakaa kokemuksia sairaanhoitajaksi opiskelusta!
Opiskelu sairaanhoitajaksi
6
300
Vastaukset
- jojonkinaikaa
Koulua oli ma - pe noin klo 8-16, hiukan vaihdellen. Illat ja viikonloput vapaat, paitsi lukemista, kirjallisia töitä ym.
Harjoittelu on sitten asia erikseen.
Aluksi kannattaa keskittyä pelkkään opiskeluun. - kouluissaoneroja
Aika hyvin pystyi itse valitsemaan kursseja ja säätämään päivän pituutta. Opiskelut on mitoitettu täysaikaisesti, mutta jos valitsee monimuotototeutuksia ja verkkokursseja, niitä voi tehdä muulloinkin kuin 8-16 välillä arkisin. Harjoitteluissa on läsnäolopakko ja tunnit lasketaan työvuorolistan mukaan.
- laureassa
Opiskelen monimuoto-opintoina. Opiskeluun kuuluu lähipäiviä, etäpäiviä, intensiiviviikkoja ja harjoitteluja.
Lähipäivinä on opetusta 2 päivänä viikossa 8-16. Lisäksi menee aikaa matkoihin. Moni hoitoalan työssä oleva pitää viikon vapaapäivät lähipäivinä ja on viikonloput töissä.
Loput 3 päivää viikossa opiskellaan etänä. Etäpäivinä ei yleensä ole pakollisia sovittuja aikoja milloin pitää olla verkossa paikalla, mutta joskus on ja ne sovitaan kurssilla. Etäpäivien aikana menee opiskeluun 8 tuntia, mutta itse voi päättää mihin aikaan opiskelee, eikä mene aikaa matkoihin. Joillakin työpaikoilla saa yövuorossa tehdä opiskelutehtäviä, jos on hiljaista.
Intensiiviviikkoja on pari kertaa vuodessa, silloin on työpajoja, simulaatioita tai muita pakollisia harkkoja koululla koko viikon 8-16. Ne ilmoitetaan etukäteen. Intensiiviviikkojen aikana ei minusta voi käydä töissä, vaikka kyllähän sitkeimmät on käyneet yöllä töissä ja tulleet aamulla suoraan yövuorosta kouluun. Monet pitää intensiiviviikkojen aikana vuosilomapäiviä.
Harjoitteluja on puolet opiskeluista, paikalla ollaan ohjaajan työvuorojen mukaan täydet päivät, ei yövuoroja. Harjoittelujaksojen aikana ei voi käydä lisäksi muualla töissä. Se on varmasti kielletty jo potilasturvallisuuden vuoksikin. Harjoittelujaksojen ajaksi pitää ottaa töistä vapaata.
Päivät tietää yleensä etukäteen valmiiksi. Ei ole tullut suuria yllätyksiä,. Joskus me jäädään muuten vain tekemään ryhmätyötä kirjastoon koulupäivän jälkeen.
Mitä lemmikkejä sulla on? Vaatiiko ne paljon hoitoa?- Sapou
Hei
Kiitos vastauksesta vaikka olenkin menossa ihan päiväopiskeluihin. Minulla on kaksi koiraa, mutta tarvittaessa saan kavereita niitä ulkoiluttamaan jos päivät ovat pitkiä. En kuitenkaan haluaisi, että joka viikko näin tarvitsisi välttämättä tehdä... Olen toki varautunut, että lääkärinluentoja saattaa olla iltaisin ja joudun heti koirat jättämään yksin kun olen ne koulupäivän jälkeen lenkkeilyttänyt, mutta ei se ole ongelma. - onkoniitävieljossai
Meillä ei ollut lääkäriluentoja. Niiden tilalla on nykyään verkkoluentoja ja sitten simulaatiohluokassa harjoituksia. Simulaatiot on päivällä ja verkosta voi kuunnella luennot koska vain ja kotonakin.
- sh20017
Mulla on eka lukukausi takana (päiväopetus). Alkusyksystä oli aika paljon vapaata, monena viikkona oli vaan 1-3 päivää lähiopetusta. Oli paljon itsenäisiä tehtäviä ja ryhmätöitä. Joulua kohden tahti tiheni ja lopulta meillä oli aina ma-pe koulua ja pitkiä päiviä. Koulu alkoi aikaisintaan 8:30 ja saattoi kestää puoli viiteen. Viikonloput oli vapaat, mutta tentteihin tuli luettua paljon ja itsenäisiä tehtäviä oli kauheasti vapaa-ajalla.
Tuleva kevään lukukausi näyttää lukkarin puolesta epäilyttävän tyhjältä, koko kevät vaan 1-3 päivää lähiopetusta viikossa ja lyhyitä päiviä (lukuunottamatta työharjoittelua). Luultavasti tulee siis olemaan taas paljon itsenäisiä tehtäviä ja projekteja jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764