Hamsterini puree!

Hamsu122

Eli sain viikko sitten talvikkohamsterin joka on uros. Se on syntynyt heinäkuussa ja olen ostanut sen eläinkaupasta. Eläinkaupan omistaja on itse kasvattanut sen, ja hän kertoi sen ostaessani, että se on kesy. Hän alussa haisteli ja nuoli kättäni, ja käveli pari kertaa jopa kätrni päältä. Sitten se tuli kerran haistamaan kättäni jonka keskellä oli juusto. Se alkoi purra sormeani ja säikähdin. Siitä pari päivää se taas antoi jopa silittää itseään eikä purrut, mutta seuraavana päivänä alkoi heti purra kun pistän käteni häkkiin. Olen pistänyt välillä herkun käteeni ja kokeillut hanskojenkin kanssa ja vaikka mitä muuta, mutta se vain puree. Olen puhaltanut naamaan kun pureee mutta lopettaa hetkeksi ja alkaa taas purra. En enää uskalla laittaa kättäni Hamsun lähelle ja en tiedä mitä teen:( iso apu jos joku antaavinkkejä!:)

3

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zedä

      Kannattaa nostaa se terrasta ulos esim. vessapaperirullan avulla, ja käsitellä sitä sitten muualla kuin sen reviirillä. Pureminen yleensä vähenee sillä huomattavsti. Kevyt maistelu on jyrsijöille normaali tapa tutstua asioihin, ja se voi tehdä yllättävän kipeää. Kannattaa myös vinkaista kun suhun sattuu, ainakin lauamssa asuvat jyrsijät on tuntuneet tajuavan mitä se tarkoittaa.

    • PhodopusSungorus

      Okei,kokeiles tätä jippoa pese kädet mahdollisimman kuumalla vedellä siis pelkällä vedellä anna kuivaa itsestään älä mieluusti kuivaa mihinkään sitten hiero hamsusi puruja käsiin.Ja sit kokeile mitä hamsu tuumaa.Itse en suosittele mitään purkkiin nostamisia.Jouduin kerran tommoisen tapauksen tuttavaks ja mä vaan nostelin sen käsiin enkä piitannut sen puremisista katoin vaan ettei pääse putoo joten istuin lattialla patjan päällä ja tarjoilin herkkuja ja vaikka näpit meni verille niin hamsu riuhuttuaan riehumisensa oli parin parin viikon jälkeen kuin uus tykkäs istua sylissä ja sitä rataa.Tosin moni ei innostu päivittäisestä näppien uhraamisesta parin viikon ajan...Voit myös antaa kokeilla sen nuolla jotain hyvää esim.kookosjugurttia ja kun purasee otat herkun pois ja pidä pikkaisen taukoa semmoiset puol minuuttia ja annat taas,eli opettaa sen ''saa nuolla muttei purra''.Jos käytät voiteita tms se voi olla syy tai jos kädet hikoo paljon niin suola houkuttaa.Paras kumminkin on kun touhuut sen kaa paljon ja kun tuutte 'sinuiksi' niin ei ongelmaa.Kokeilkaa hyvä päivärytmi vaikka otat sen aamupalalle,sitten häkkiin sitten taas päivällä touhuumista esim.koulun tai töitten jälkeenja sit illalla touhuut pitemmän aikaa päästät vaikka huoneeseen juoksee vapaana.

    • Jotkut hamsterit puree ihan ilman syytä se voi olla sen tapa kertoa jotain! Jos on häkki niin anna kaltereiden välistä sen herkkuja jos taas on terraario voi vaikka antaa sen esim pihdeillä aluks sit jossain vaihees annat niitä herkkuja sormilla. Voit myös kaapata sen puruista ja samalla ottaa puruja käteen. Mutta jos se on uusi niin se voi vielä vähän aristaa, toinen syy sille on että se pitää monia paikkoja sen reviirinä eli se saattaa suojella niitä. Tai sitä voi pelottaa se että uusi ihminen jolla on eri haju koskee sitä. Ja hamsteri ei heti tule käsikesyksi vaan se vie aikaa! Vaikka hamsteri puree niin käsittele sitä silti hellästi. Muista että hamsteri ei ole niinkuin kissa tai koira!😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe