Volkswagen Phaeton V10 Tdi

PhaetonMan50

Tommonen kaara tuli ostettua 18.7.2016, auto on rek. Saksassa 25.08.2005 ja maksanut uutena siellä 204900 €, joku Espoolainen jantteri oli tuonut sen Suomeen 2010 kesäkuussa, ja piti sitä siis noin 6 vuotta. Minä löysin auton Nettiautosta, sillä oli ajettu vain 145000 km, aika vähän kun ottaa huomioon vuosimallin. Minulle tää auto maksoi vain 15000 €, eli mopoauton verran. Aivan kuin uusi auto maalipinnaltaan, metallin musta, tummenukset takaikkunoissa, 19 tuuman aluvanteet kesä- ja talvirenkaissa, viritetty vähän Espoossa 08/2011, tehoa vakiona 313 hv ja vääntöä 750 Nm, täs mun nyt 345 Hv ja 840 Nm vääntöä, kiihtyvyys 5,7 sek 0-100, huippunopeus rajoitettu 250 km/h ilman rajoitinta menisi 339 km/h. Kaikki varusteet mitä autossa voi olla: Täysneliveto,Säädettävä ilmajousitus,kaukosäädettävä Webasto,Imuovet, Kaksinkertaiset lasit sivuikkunoissa, parkkitutkat edessä ja takana, automaattivaihteisto (P,R,D,S, manuaali vaihtaminen)sähköinen ratin säätö, ratin lämmitys, tuulilasin lämmitys, sähköllä säädettävät istuimet 3:lla muistilla ja hieronnalla, sähköinen takaluukku, 500 litran tavaratila,Xenon ajovalot lyhyet ja pitkät, adaptiivinen vakionopeuden säädin, täysnahka istuimet, 12 kauitinta 300 watin rds stereot, bluetooth, Auto on 505,5 cm pitkä, 190,3 cm leveä ja painaa 2393 kg , autossa on kaksi akkua, 69 led lamppua takavaloissa kummallakin puolen näkyy yli kahden kilometrin päästä, autossa on 90 litran tankki, yhdellä tankilla olen ajanut joka kerta yli 950 km, elämäni paras auto ostos tuli tehtyä 49 vuotiaana :)))))))

103

5826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PhaetonMan50

      Jäi vielä mainitsematta muutama varuste, avaimeton sisään pääsy (avaimet taskussa) avaimeton käynnistys starttinappula, takana myös ilmastoinnin näyttö omilla säädöillä, lämmitettävät takaistuimien reunapaikat, automaattinen sivupeilien ja sisäpeilin himmennys kaukovaloille, alavalot taka jalkatilassa, punaiset ovivalot kaikissa ovissa, alavalo kaikissa ovissa, peili alavalo etuovissa, ei ulkoista radio antenni pahkuraa
      , antenni takalasissa :))))))))

      • janipetteri2

        Luin mielenkiinnolla kirjoituksesi ja ajattelin, että nyt on päässyt amispoju oikean auton rattiin! Lopusta oli maininta 49 vuotias! Huh, huh.... vielä tuossa iässä jaksaa saada o_ asmeja omasta autosta!


      • JäiEpäselväksi
        janipetteri2 kirjoitti:

        Luin mielenkiinnolla kirjoituksesi ja ajattelin, että nyt on päässyt amispoju oikean auton rattiin! Lopusta oli maininta 49 vuotias! Huh, huh.... vielä tuossa iässä jaksaa saada o_ asmeja omasta autosta!

        Oliko tarkoituksesi nyt koettaa ivata ihmistä ikänsä vuoksi, vai tarkoititko sitä että sinun iässäsi on vielä normaalia saada auto-orgasmeja, mutta vanhempana ei?

        Ivaaminen iän vuoksi on outoa, kukaan ei iälleen mitään voi, omien auto-orgasmien mainostaminen on vielä oudompaa.

        Avaatko vähän kirjoituksesi motiivia.


    • kallis-ylläpitää

      Mahtaa olla kallis huollettava. Varaosien hinta moninkertainen perus-perheautoon verrattuna.

    • jukka.tirkkonen

      Laatuauto tosiaan, koko malliston lippulaiva ruostuu käsiin, mahtava meininki menossa ostakaa ostakaa

      Kukkii kukkii kedolla kukkii
      https://www.youtube.com/watch?v=Yto6qLn2yVA

      Siinä kato mahtava ohjaus Phaetonissa, taisi olla ihan autopilotti päällä
      https://www.youtube.com/watch?v=DimjF01vVhg

      Ja näin ne Volkkarikuskit rakastaa autojaan, kivoja mainoksia joilla ääliöt viedään kebabille
      https://www.youtube.com/watch?v=8xOe6aTbF0U


      Ihmiset on kyllä hulluja kun moisiin rahansa hassaa

      • HyväAuto

        Phaeton ei ole ruostuva auto, eikä tuossa videossakaan ollut kysymys ruostumisesta, vaan maalin irtoamisesta peltipinnasta.

        Kahteen muuhun laittamaasi huuhaa-linkkiin en jaksa edes kommentoida.

        Auto on hyvä ja ominaisuudet huippuluokkaa, tavallista tallaajaa saattaa kustannukset vikatapauksissa kauhistuttaa. Ja kun tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa on vielä moottorin vääntömomenttia kasvatettu, vaihdelaatikko ei sitä tule kestämään.

        Kelpaisi itsellenkin, ellen olisi nyt väliaikaisessa alhaisen likviditeetin tilanteessa.


      • jukka.tirkkonen
        HyväAuto kirjoitti:

        Phaeton ei ole ruostuva auto, eikä tuossa videossakaan ollut kysymys ruostumisesta, vaan maalin irtoamisesta peltipinnasta.

        Kahteen muuhun laittamaasi huuhaa-linkkiin en jaksa edes kommentoida.

        Auto on hyvä ja ominaisuudet huippuluokkaa, tavallista tallaajaa saattaa kustannukset vikatapauksissa kauhistuttaa. Ja kun tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa on vielä moottorin vääntömomenttia kasvatettu, vaihdelaatikko ei sitä tule kestämään.

        Kelpaisi itsellenkin, ellen olisi nyt väliaikaisessa alhaisen likviditeetin tilanteessa.

        mitä kun videon otsikossakin mainittu että ruostetta, kun videolta katsoo niin samalla lailla kukkii ruoste kuin muissakin kierrätysjätteistä valmistetuissa volkseagen muka laatuautoissa. tpisen videon perusteella autossa on perinteinen audin mutteriohjaus eli aito ei tottele kuskia.

        kolmas video on juuri sellainen mainod johon tyhmät haaveilijat lankeaa, vw ansa.


      • HyväAuto
        jukka.tirkkonen kirjoitti:

        mitä kun videon otsikossakin mainittu että ruostetta, kun videolta katsoo niin samalla lailla kukkii ruoste kuin muissakin kierrätysjätteistä valmistetuissa volkseagen muka laatuautoissa. tpisen videon perusteella autossa on perinteinen audin mutteriohjaus eli aito ei tottele kuskia.

        kolmas video on juuri sellainen mainod johon tyhmät haaveilijat lankeaa, vw ansa.

        Enemmän toi näyttää maalin irtoamiselta, on otsikkona mitä vaan.

        Kaverillani on 14 vuoden ikäinen phaeton, maalipinta on kuin uudessa autossa eikä ruostetta ole missään, ei edes alustan osissa.

        Sitä en tiedä miksi jaksat lässyttää noita ääliöjuttuja noista videoista joilla ei ole mitään tekemistä kyseisen auton ominaisuuksien kanssa, kerro sinä kun minä en syytä tuohon pysty päättelemään.


      • lässytystä.vesa
        HyväAuto kirjoitti:

        Enemmän toi näyttää maalin irtoamiselta, on otsikkona mitä vaan.

        Kaverillani on 14 vuoden ikäinen phaeton, maalipinta on kuin uudessa autossa eikä ruostetta ole missään, ei edes alustan osissa.

        Sitä en tiedä miksi jaksat lässyttää noita ääliöjuttuja noista videoista joilla ei ole mitään tekemistä kyseisen auton ominaisuuksien kanssa, kerro sinä kun minä en syytä tuohon pysty päättelemään.

        lässynlässyn maahantuoja vaikenee tyyppiviat, asiakkaat maksaa tehtaan virheet


    • upea-auto

      Phaeton on insinööripornoa parhaimmillaan. Käytännössä Bentley volkkarin lätkällä.

    • Kohti_Hybridiä

      Hieno ja upea auto... kun kunnossa. Valitettavasti ko. V10 diesel on kuuluisa erittäin kallieista korjauksistaan moottorissa ja ilmajousituksessa. Ilmajousiin ei löydy varaosia helposti, ja siksi puhutaan tonni per kulma kustannuksista. Myös naviin on vaikea löytää päivityksiä muualta kuin liikkeestä, mutta on hyvä tietää, että BMW:ssä on sama navisysteemi, joskus voi käydä onni. Toivottavasti edessäsi on huolettomia kilometrejä, tutullani on vastaava auto.

      • HyväAuto

        Ebaysta löytyy osia ilmajousitukseen todella helpolla. Ja kustannukset on luokkaa 300 euroa / kulma.

        Moottorin korjauksista en taas ole löytänyt minkäänlaisia viittauksia, vaikka olen niitä internetistä ahkerasti etsinytkin.


    • tättärääpippijuu

      Muutama vuosi sitten nousi pieni kohu, kun eräs persujen kansanedustaja osti Phaetonin.

    • PhaetonMan50

      Olen ajanut sillä reilun 16 kuukauden aikana nyt noin 23500 km, ja mitään ongelmia ei ole vielä tullut, V10 Tdi moottori on ainoa moottori jossa ei ole hihnoja eikä ketjuja olenkaan, kaikki moottorin apulaitteet toimivat automaattisesti säätyvillä hammasrattailla, moottorin painokin on jopa 390 kg, rengaskokokin on aika iso kesärenkaat 255/40 R19 ja talvirenkaat 235/50 R19 :)))))))

      • hieno.projekti

        Siinä mielessä mielenkiintoinen auto että VW myy niitä alle valmistuskustannusten. Phaetonin ei ollut edes tarkoitus tuottaa volsulle voittoa vaan olla showcase siitä mitä VW osaa.
        Ehkä Phaeton-projektin kustannukset on kuitattu sitten Bentleyllä, joka pohjautuu Phaeton-projektiin.


      • riita.karjalainen
        hieno.projekti kirjoitti:

        Siinä mielessä mielenkiintoinen auto että VW myy niitä alle valmistuskustannusten. Phaetonin ei ollut edes tarkoitus tuottaa volsulle voittoa vaan olla showcase siitä mitä VW osaa.
        Ehkä Phaeton-projektin kustannukset on kuitattu sitten Bentleyllä, joka pohjautuu Phaeton-projektiin.

        no siinä se onnistui, yksi auto esitteli kaikki volkkarin tyypiviat ja ksupan päälle kori ruostui kuivissa olosuhteissa, muut ei samaan pysty ja hyvä niin :)


      • HyväAuto
        riita.karjalainen kirjoitti:

        no siinä se onnistui, yksi auto esitteli kaikki volkkarin tyypiviat ja ksupan päälle kori ruostui kuivissa olosuhteissa, muut ei samaan pysty ja hyvä niin :)

        On sulla paha olla elämäsi kanssa... Kiva että on näitä palstoja joissa pääset edes vähän purkamaan pahaa oloasi.

        Tsemiä.


      • vesaa.vituttaa
        HyväAuto kirjoitti:

        On sulla paha olla elämäsi kanssa... Kiva että on näitä palstoja joissa pääset edes vähän purkamaan pahaa oloasi.

        Tsemiä.

        vesaa näyttää vähä vituttavan kun kukaan ei oo sen volkkarista kateellinen, voimia sinne laskujen makseluun, niitä volkkareissa piisaa, muillakin kuin sulla vesa.


      • HyväAuto
        vesaa.vituttaa kirjoitti:

        vesaa näyttää vähä vituttavan kun kukaan ei oo sen volkkarista kateellinen, voimia sinne laskujen makseluun, niitä volkkareissa piisaa, muillakin kuin sulla vesa.

        Vesa?
        Never heard

        Ei minua vituta mikään vaikka en ystäväsi Vesa olekaan, ihmetyttää vaan se, että joku jaksaa vääntää noin ala-arvoista juttua täällä. Epäilen että aihe voisi olla ihan mikä vaan ja jatkaisit samalla linjalla. Eli, mikä saa sinut toimimaan noin, henkinen pahoinvointi, huomionkipeys, vaiko joku muu? Kerro ihmeessä niin voimme jatkaa keskustelua aiheesta, jota yrität tuoda esille. Phaeton ei ole selkeästi se aihe josta haluat keskustella, vaan koetat tuoda omalla häiröikäyttäytymiselläsi esille itseäsi ja ongelmiasi, hakemalla huomiota.

        Phaetonista vielä sen verran, että sillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä muiden volkkarimallien kanssa. Se on aivan eriluokan auto, eri hintaluokassa ja eri budjetilla tehty. Volkkaria siinä ei ole kuin merkki keulassa, ratin keskellä ja paksin kannessa. Kaikki muu on verrattavissa Bentley tason autoihin. Bentley Flying Spur on teknisesti hyvin lähellä sama auto kuin phaeton. Audi A8 tuntuu Phaetonissa istumisen jälkeen ihan peruspirssiltä.

        Koitahan jaksella, nyt on pahimmat ajat vitutuksen kannalta kun on valoa noin vähän, joten suosittelen kirkasvalolamppua tai masennuslääkitystä. Tsemppiä sulle.


      • premiumisti
        HyväAuto kirjoitti:

        Vesa?
        Never heard

        Ei minua vituta mikään vaikka en ystäväsi Vesa olekaan, ihmetyttää vaan se, että joku jaksaa vääntää noin ala-arvoista juttua täällä. Epäilen että aihe voisi olla ihan mikä vaan ja jatkaisit samalla linjalla. Eli, mikä saa sinut toimimaan noin, henkinen pahoinvointi, huomionkipeys, vaiko joku muu? Kerro ihmeessä niin voimme jatkaa keskustelua aiheesta, jota yrität tuoda esille. Phaeton ei ole selkeästi se aihe josta haluat keskustella, vaan koetat tuoda omalla häiröikäyttäytymiselläsi esille itseäsi ja ongelmiasi, hakemalla huomiota.

        Phaetonista vielä sen verran, että sillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä muiden volkkarimallien kanssa. Se on aivan eriluokan auto, eri hintaluokassa ja eri budjetilla tehty. Volkkaria siinä ei ole kuin merkki keulassa, ratin keskellä ja paksin kannessa. Kaikki muu on verrattavissa Bentley tason autoihin. Bentley Flying Spur on teknisesti hyvin lähellä sama auto kuin phaeton. Audi A8 tuntuu Phaetonissa istumisen jälkeen ihan peruspirssiltä.

        Koitahan jaksella, nyt on pahimmat ajat vitutuksen kannalta kun on valoa noin vähän, joten suosittelen kirkasvalolamppua tai masennuslääkitystä. Tsemppiä sulle.

        Kyllä siinä kuule on täysin volkkarin tekniikka TDI moottoria myöten. Eikä siinä mitään, hyvää tekniikkaa onkin. Itse olen ajanut volkkarin tdi ja tsi moottoreilla n. miljoona kilometriä, 1.9 TDI, 1.8 TSI, 1.6 TDI x 2, 1.4 TSI ja nyt 2.0 TDI 190 hv/400 nm. Aivan loistavia moottoreita paljon ajaville.


    • EiPelkkääPlussaa
      • hulluus.vesa.jukka

        vw ympäristön ystävä, luonnon ystävä


      • JoopatiJoopa

        Kopioiminen wikipedia sivulta ja itse ajaminen tuollaisella on kaksi aika eri asiaa.

        Nuo wikipedia sivun kulutuslukemat ei meinaan pidä paikkaansa. Maantiekulutus on oikeasti 8 - 10 paikkeilla, kaupunkikulutus noin 15. Keskikulutus pyörii noin 10 - 12 paikkeilla.

        Jos lasketaan kokonaiskustannukset verrattaessa vastaavantasoisen luksusauton omistamiseen uutena, jossa arvonalennus voi olla kymmeniätuhansia vuodessa, tuon omistaminen on halpaa.

        Tietysti verrattaessa 1998 malliseen corollaan, autoilu phaetonilla on kalliimpaa, mutta tuotekaan ei ole aivan sama.


      • EiPelkkääPlussaa
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Kopioiminen wikipedia sivulta ja itse ajaminen tuollaisella on kaksi aika eri asiaa.

        Nuo wikipedia sivun kulutuslukemat ei meinaan pidä paikkaansa. Maantiekulutus on oikeasti 8 - 10 paikkeilla, kaupunkikulutus noin 15. Keskikulutus pyörii noin 10 - 12 paikkeilla.

        Jos lasketaan kokonaiskustannukset verrattaessa vastaavantasoisen luksusauton omistamiseen uutena, jossa arvonalennus voi olla kymmeniätuhansia vuodessa, tuon omistaminen on halpaa.

        Tietysti verrattaessa 1998 malliseen corollaan, autoilu phaetonilla on kalliimpaa, mutta tuotekaan ei ole aivan sama.

        Sinulta pääsi"Luonnollisesti unohtumaan" tuo vuodessa Valtiolle maksettava täysin turha maksu, eli vuosivero, joka on Phaetonissa 1145€ Vuosi. Ja tuon veron maksat joka tapauksessa niin kauan, kun autoa liikenteessä pidät. Ajoit sillä tai et.


      • JoopatiJoopa
        EiPelkkääPlussaa kirjoitti:

        Sinulta pääsi"Luonnollisesti unohtumaan" tuo vuodessa Valtiolle maksettava täysin turha maksu, eli vuosivero, joka on Phaetonissa 1145€ Vuosi. Ja tuon veron maksat joka tapauksessa niin kauan, kun autoa liikenteessä pidät. Ajoit sillä tai et.

        Ei se unohtunut luonnollisesti eikä lunnottomatta. Kysymys on vain siitä, että et ymmärrä tuon auton olevan jotakin muuta kuin se tavallinen corolla.

        Kaikilla autoilu ei ole siitä kiinni että millä pääsee halvimmalla, joskus sitä on vaikea ymmärtää, etenkin jos itse elää siinä tilanteessa että joutuu laskemaan jokaisen euron.

        Ihan perus dieselmersu, pikkukoneella, vuosimaksu on 686.2€. Eroa tulee vuodessa 458.80€. Huomioiden autojen ero, toinen on taksimersu ja toinen on luksusauto, ero on itseasiassa hämmästyttävän pieni.

        Isommalla koneella (350E) mersun vuosimaksu onkin jo 807.38€. Eroksi jää enää 337.62 ja silti mersu jää kaikilla osa-alueella phaetonille.

        Tuon maksun saa toki pienemmäksi valitsemalla phaetoniin 4.2 litraisen bensamoottorin, jos se mieltä vaivaa.

        Ihan mielen selvennykseksi: autoilusta saa kallista myös siten, että ostaa uuden 10999 euroa maksavan Dacia Loganin. Ai mikä siitä tekee siinä tapauksessa kallista? No se, että ensimmäisenä vuotena maksat pelkästään arvonalenemaa noin 2000 euroa.

        Dacian tilalle voi valita kalliimmankin auton, jolloin phaetonin edullisuus alkaa näkymään vielä selvemmin.


      • EiPelkkääPlussaa
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Ei se unohtunut luonnollisesti eikä lunnottomatta. Kysymys on vain siitä, että et ymmärrä tuon auton olevan jotakin muuta kuin se tavallinen corolla.

        Kaikilla autoilu ei ole siitä kiinni että millä pääsee halvimmalla, joskus sitä on vaikea ymmärtää, etenkin jos itse elää siinä tilanteessa että joutuu laskemaan jokaisen euron.

        Ihan perus dieselmersu, pikkukoneella, vuosimaksu on 686.2€. Eroa tulee vuodessa 458.80€. Huomioiden autojen ero, toinen on taksimersu ja toinen on luksusauto, ero on itseasiassa hämmästyttävän pieni.

        Isommalla koneella (350E) mersun vuosimaksu onkin jo 807.38€. Eroksi jää enää 337.62 ja silti mersu jää kaikilla osa-alueella phaetonille.

        Tuon maksun saa toki pienemmäksi valitsemalla phaetoniin 4.2 litraisen bensamoottorin, jos se mieltä vaivaa.

        Ihan mielen selvennykseksi: autoilusta saa kallista myös siten, että ostaa uuden 10999 euroa maksavan Dacia Loganin. Ai mikä siitä tekee siinä tapauksessa kallista? No se, että ensimmäisenä vuotena maksat pelkästään arvonalenemaa noin 2000 euroa.

        Dacian tilalle voi valita kalliimmankin auton, jolloin phaetonin edullisuus alkaa näkymään vielä selvemmin.

        Ikäväksesi on hieman kommentoitava tuota sinun "ikäväksesi, että et ymmärrä tuon auton olevan jotakin muuta kuin se tavallinen corolla."

        Ymmärrän kyllä helvetin hyvin, mutta miksi maksaa aivan samoista kilometreistä kolme kertaa enemmän, kun on yleensäkään edes järkevää? Et selvästikään kuulu niihin, jotka ensimmäiseksi ajattelevat ilmastonmuutosta. (mulle heti kaikki nyt, eiks jeh!) Sinäkin käsittääkseni hengität sitä samaa happea, kuin me kaikki muutkin, Vai oletko muka joku avaruusolio?
        Mitä tulee taas siihen, että Corolla vs. Phaeton, niin on ikäväksesi tuotettava sinulle pettymys. En omista vanhaa, enkä uutta Corollaa sen enempää, kuin mitään muutakaan Toyotaa, mikä kyllä olisi tänä päivänä enemmän, kuin järkevää, ja tarkoituksenmukaista, verrattuna tuohon museofossiiliin nimeltä VW phaeton. Pitävätköhän siinäkään edes alkuunkaan paikkansa nuo tehtaan ilmoittavat päästöarvot, vai paljastuuko noistakin "museoajoneuvoissa" jos jonkinlainen päästöohjelmisto? Onkohan kukaan edes vaivautunut tutkimaan, kun tuon ikäisethän laitetaan paaliin jo kohta Valtiovallan nimenomaisesta määräyksestä. Ajatteleppa...Omasta mielestäsi hyväkin hankinta on kohta paalitavaraa. Ja ajattele siinä vaiheessa itse omia keuhkojasi, kun sitä sinne romuttamolle olet viemässä...

        Ps. Itse ajan Vuoden -17 autolla, jossa päästöt ovat 98g/kilometri. Mietippä sitä....


      • JoopatiJoopa
        EiPelkkääPlussaa kirjoitti:

        Ikäväksesi on hieman kommentoitava tuota sinun "ikäväksesi, että et ymmärrä tuon auton olevan jotakin muuta kuin se tavallinen corolla."

        Ymmärrän kyllä helvetin hyvin, mutta miksi maksaa aivan samoista kilometreistä kolme kertaa enemmän, kun on yleensäkään edes järkevää? Et selvästikään kuulu niihin, jotka ensimmäiseksi ajattelevat ilmastonmuutosta. (mulle heti kaikki nyt, eiks jeh!) Sinäkin käsittääkseni hengität sitä samaa happea, kuin me kaikki muutkin, Vai oletko muka joku avaruusolio?
        Mitä tulee taas siihen, että Corolla vs. Phaeton, niin on ikäväksesi tuotettava sinulle pettymys. En omista vanhaa, enkä uutta Corollaa sen enempää, kuin mitään muutakaan Toyotaa, mikä kyllä olisi tänä päivänä enemmän, kuin järkevää, ja tarkoituksenmukaista, verrattuna tuohon museofossiiliin nimeltä VW phaeton. Pitävätköhän siinäkään edes alkuunkaan paikkansa nuo tehtaan ilmoittavat päästöarvot, vai paljastuuko noistakin "museoajoneuvoissa" jos jonkinlainen päästöohjelmisto? Onkohan kukaan edes vaivautunut tutkimaan, kun tuon ikäisethän laitetaan paaliin jo kohta Valtiovallan nimenomaisesta määräyksestä. Ajatteleppa...Omasta mielestäsi hyväkin hankinta on kohta paalitavaraa. Ja ajattele siinä vaiheessa itse omia keuhkojasi, kun sitä sinne romuttamolle olet viemässä...

        Ps. Itse ajan Vuoden -17 autolla, jossa päästöt ovat 98g/kilometri. Mietippä sitä....

        Noniin, pientä hermostumista jo ilmassa selvästi. Ensin tarjottiin isoja vuosimaksuja, nyt saasteita, mitä seuraavaksi?

        "Ymmärrän kyllä helvetin hyvin, mutta miksi maksaa aivan samoista kilometreistä kolme kertaa enemmän, kun on yleensäkään edes järkevää?"

        Jos sattuu olemaan vaikkapa miljoonien omaisuus ja haluaa nauttia elämästä? Kaikkea ei pysty aina järjellä selittämään. Jos jokainen asia pitäisi järjellä selittää, emme edes kirjoittaisi tänne koska a) tämän tason väittelemisessä ei varmasti ole mitään järkeä b) tämä kirjoittaminen ei ole ekologisestikaan järkevää.

        Mitä liikkumiseen tulee, järkevintä olisi ajaa fillarilla, käveleminenkin on kalliimpaa.

        "Et selvästikään kuulu niihin, jotka ensimmäiseksi ajattelevat ilmastonmuutosta. (mulle heti kaikki nyt, eiks jeh!) Sinäkin käsittääkseni hengität sitä samaa happea, kuin me kaikki muutkin, Vai oletko muka joku avaruusolio?"

        En oikeasti sitä ajattele, ihan sen vuoksi että ilmastonmuutoksesta hörhöily on vedetty sellaisiin vääristelyihin, että tavallinen tallaaja on hukassa asian kanssa. Ilman että nyt tähän esseetä naputtelen aiheesta, kerron sinulle että tuollaisen phaetonin saastuttaminen on olematonta verrattuna siihen, että sen tilalle rakennettaisiin uusi auto. Siitä voi sitten jatkaa ajatusta, jos sai ideasta kiinni.

        Ja mitä noihin henkilökohtaisuuksiin menemisiseen tulee, toista keskustelijaa on vaikea ottaa vakavasti jos hermot on noin pinnassa.

        "Mitä tulee taas siihen, että Corolla vs. Phaeton, niin on ikäväksesi tuotettava sinulle pettymys. En omista vanhaa, enkä uutta Corollaa sen enempää, kuin mitään muutakaan Toyotaa, mikä kyllä olisi tänä päivänä enemmän, kuin järkevää, ja tarkoituksenmukaista, verrattuna tuohon museofossiiliin nimeltä VW phaeton."

        En kyllä väittänytkään sinun omistavan corollaa. Mikä nyt noin vetää hermot pintaan, tässä pitäisi käydä keskustelua eikä menettää hermojaan.

        "Omasta mielestäsi hyväkin hankinta on kohta paalitavaraa. Ja ajattele siinä vaiheessa itse omia keuhkojasi, kun sitä sinne romuttamolle olet viemässä..."

        Ööö... en omista phaetonia joten miksi olisin sellaista romuttamolle viemässä?

        "Ps. Itse ajan Vuoden -17 autolla, jossa päästöt ovat 98g/kilometri. Mietippä sitä...."

        Eli ajat niitä kolme kertaa kalliimpia kilometrejä autolla joka on tehnyt maapallollemme valtavan saastemäärän kun se on hiljattain valmistettu. En jaksa miettiä asiaa enempää, tämähän on phaeton keskustelu mutta sinä tulit tänne kiihkoilemaan saasteasioilla.

        Voisit perustaa vaikkapa saasteasiallesi oman ketjun oikealle palstalle niin löydät sitä kautta varmasti sielunkumppaneita.


      • EiPelkkääPlussaa

        Eli olet avaruusolio. Se kävi selväksi. Hyvää loppuelämää.....


      • FossiilitSulattamoon

        Mitenkä se ydinvoimalla valmistettu vähäpäästöinen auto saastuttaa ilmaa, kun se ydinjäte haudataan sinne monien satojen metrien syvyyteen loppusijoitus paikkaan, ja pysyvästi? Ei se siellä käsittääkseni enää mitään saastuta. Fossiilien puolustajien mielestä varmasti paljonkin.


      • ISISsuurempiUhka

        No tuleehan sieltä ydinvoimalasta vesihöyryä, ja lauhdevettä, joka on niin voimakasta radioaktiivisuudeltaan, että ne hauetkin, jotka maleksivat ydinvoimalan lauhdevesissä, niin niistä kasvaa kaksinkertaisia luonnolliseen kokoonsa nähden. Siinäpä se suurin vaikutus ilmastoon sitten taitaa ollakin...


      • JoopatiJoopa
        EiPelkkääPlussaa kirjoitti:

        Eli olet avaruusolio. Se kävi selväksi. Hyvää loppuelämää.....

        Ei ehkä pitäisi mutta heitetään nyt sulle vielä jäähyväiset.

        Sulla on selkeesti jotenkin paha olla, minä tai VW Phaeton ei ole se syyllinen olotilaasi, joten olisiko pienen itsetutkiskelun aika.

        Jos tykkäät kiukutella tällaisilla palstoilla niin okei homma se on sekin, mutta toi sun ongelma ei korjaannu sillä.

        Jos taas tykkäät tuoda noita viherpiiperrysasioita esille niin niille on varmasti oma palsta olemassa jossa pääset ihan oikeasti niistä keskustelemaan, mutta epäilen että kiukuttelu oli se oleellisempi asia nyt tässä.

        Jos olotila alkaa kohentua kun kevät taas koittaa, on kohdallesi iskenut kaamosmasennus, ja nyt on sille juuri otollisin aika. Sen oireina on kaikenmaailman oireet itkun, valittamisen ja kiukuttelun alueella. Jos taasen kohdallasi ei ole kaamosmasennus niin sitten se voi olla vakavampaakin ja silloin kannattaa selvittää syvemmin että mistä on kysymys.

        Huuhaan kirjoittamisella ja ihmisille kiukuttelemalla et saavuta mitään joten sitä apua pitäisi etsiä jostakin toiselta suunnalta. Kaikkea hyvää sinulle ja toivotaan parempia aikoja.


      • JoopatiJoopa
        FossiilitSulattamoon kirjoitti:

        Mitenkä se ydinvoimalla valmistettu vähäpäästöinen auto saastuttaa ilmaa, kun se ydinjäte haudataan sinne monien satojen metrien syvyyteen loppusijoitus paikkaan, ja pysyvästi? Ei se siellä käsittääkseni enää mitään saastuta. Fossiilien puolustajien mielestä varmasti paljonkin.

        Olet muuten aika kaukana aiheesta, joka oli ja on VW Phaeton.


      • SaksalainenParasKaikessa

        No joo, mutta se vanha kunnon saksa käyttää edelleen sitä HIILTÄ sähkön tuotantoon, kun moderni ydinvoima on kuulemma niin riskialtista. Eli vanha kunnon saksa näyttää esimerkkiä meille "hölmöille", miten energiaa pitää tuottaa.....Ilmaston kustannuksella toki....


      • FossiilitSulattamoon
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Olet muuten aika kaukana aiheesta, joka oli ja on VW Phaeton.

        Sinä olet näköjään siellä avaruudessa, missä tuo toinen kirjoittelija sanoikin sinun olevan. Hiipiikö jo pelko perseeseesi, milloin Phaeton pitää viedä sulattamoon


      • TyytyväinenAutoKauppias

        Mä autokauppiaana olen ainakin tyytyväinen, että sain tuon vaikeasti myytävän fossiilin pois käsistäni, ja vieläpä kelpo hintaan.


      • Eiksje

        16.5 l/100 km Kaupunki
        8.5 l/100 km Maantie
        11.4 l/100 km Yhdistetty

        Sitten kun otetaan oikeat kulutukset puntariin, niin saadaan tuhnutero maata kiertävälle radalle.

        Nämä kulutukset ovat pienet yli 700nm vääntävälle V10 moottorille.


      • FossiilitSulattamoon
        Eiksje kirjoitti:

        16.5 l/100 km Kaupunki
        8.5 l/100 km Maantie
        11.4 l/100 km Yhdistetty

        Sitten kun otetaan oikeat kulutukset puntariin, niin saadaan tuhnutero maata kiertävälle radalle.

        Nämä kulutukset ovat pienet yli 700nm vääntävälle V10 moottorille.

        Nuo kulutuksethan ovat aivan järjettömät!! Eivät missään nimessä tätä päivää. Samoin päästöt. Toivottavasti itse tukehdut niihin, kun niitä noin paljon rakastat. Mihin 5 ihmisen liikuttamiseen tarvitaan 5.0L V10 Dieselmoottoria? Ymmärtäisin paremmin, jos tuon kokoinen moottori olisi jossain isossa veneessä, mutta että autossa...Kuuluu sarjaan täys turhake.

        Ja Ps. En aja, enkä omista Toyotaa, mutta seuraava saattaa sen merkkinen Hybridi, tai täyssähköauto ollakin....


      • Euroopaneläjä
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Noniin, pientä hermostumista jo ilmassa selvästi. Ensin tarjottiin isoja vuosimaksuja, nyt saasteita, mitä seuraavaksi?

        "Ymmärrän kyllä helvetin hyvin, mutta miksi maksaa aivan samoista kilometreistä kolme kertaa enemmän, kun on yleensäkään edes järkevää?"

        Jos sattuu olemaan vaikkapa miljoonien omaisuus ja haluaa nauttia elämästä? Kaikkea ei pysty aina järjellä selittämään. Jos jokainen asia pitäisi järjellä selittää, emme edes kirjoittaisi tänne koska a) tämän tason väittelemisessä ei varmasti ole mitään järkeä b) tämä kirjoittaminen ei ole ekologisestikaan järkevää.

        Mitä liikkumiseen tulee, järkevintä olisi ajaa fillarilla, käveleminenkin on kalliimpaa.

        "Et selvästikään kuulu niihin, jotka ensimmäiseksi ajattelevat ilmastonmuutosta. (mulle heti kaikki nyt, eiks jeh!) Sinäkin käsittääkseni hengität sitä samaa happea, kuin me kaikki muutkin, Vai oletko muka joku avaruusolio?"

        En oikeasti sitä ajattele, ihan sen vuoksi että ilmastonmuutoksesta hörhöily on vedetty sellaisiin vääristelyihin, että tavallinen tallaaja on hukassa asian kanssa. Ilman että nyt tähän esseetä naputtelen aiheesta, kerron sinulle että tuollaisen phaetonin saastuttaminen on olematonta verrattuna siihen, että sen tilalle rakennettaisiin uusi auto. Siitä voi sitten jatkaa ajatusta, jos sai ideasta kiinni.

        Ja mitä noihin henkilökohtaisuuksiin menemisiseen tulee, toista keskustelijaa on vaikea ottaa vakavasti jos hermot on noin pinnassa.

        "Mitä tulee taas siihen, että Corolla vs. Phaeton, niin on ikäväksesi tuotettava sinulle pettymys. En omista vanhaa, enkä uutta Corollaa sen enempää, kuin mitään muutakaan Toyotaa, mikä kyllä olisi tänä päivänä enemmän, kuin järkevää, ja tarkoituksenmukaista, verrattuna tuohon museofossiiliin nimeltä VW phaeton."

        En kyllä väittänytkään sinun omistavan corollaa. Mikä nyt noin vetää hermot pintaan, tässä pitäisi käydä keskustelua eikä menettää hermojaan.

        "Omasta mielestäsi hyväkin hankinta on kohta paalitavaraa. Ja ajattele siinä vaiheessa itse omia keuhkojasi, kun sitä sinne romuttamolle olet viemässä..."

        Ööö... en omista phaetonia joten miksi olisin sellaista romuttamolle viemässä?

        "Ps. Itse ajan Vuoden -17 autolla, jossa päästöt ovat 98g/kilometri. Mietippä sitä...."

        Eli ajat niitä kolme kertaa kalliimpia kilometrejä autolla joka on tehnyt maapallollemme valtavan saastemäärän kun se on hiljattain valmistettu. En jaksa miettiä asiaa enempää, tämähän on phaeton keskustelu mutta sinä tulit tänne kiihkoilemaan saasteasioilla.

        Voisit perustaa vaikkapa saasteasiallesi oman ketjun oikealle palstalle niin löydät sitä kautta varmasti sielunkumppaneita.

        Päästöjen takia Phaetonin valmistus lopetettiin sekä myös sen takia ettei se mennyt kaupaksi. Volkkariksi kyllä hieno mutta joutuessaan kilpailemaan Mersun S-sarjan, Bemarin 7-sarjan ja Audi A8 kanssa, status puuttui. Siksi niitä saa halvalla kuntoonsa nähden. Moottorina V10 Tdi menee senverran överiksi ettei sellaisesta tarvitse Saksassa enää montaa tonnia maksaa ja kuten täällä on jo kerrottu, ylläpitokulut ovat erittäin korkeat mikäli ei pysty tekemään itse kaikkea.


      • Eiksje
        FossiilitSulattamoon kirjoitti:

        Nuo kulutuksethan ovat aivan järjettömät!! Eivät missään nimessä tätä päivää. Samoin päästöt. Toivottavasti itse tukehdut niihin, kun niitä noin paljon rakastat. Mihin 5 ihmisen liikuttamiseen tarvitaan 5.0L V10 Dieselmoottoria? Ymmärtäisin paremmin, jos tuon kokoinen moottori olisi jossain isossa veneessä, mutta että autossa...Kuuluu sarjaan täys turhake.

        Ja Ps. En aja, enkä omista Toyotaa, mutta seuraava saattaa sen merkkinen Hybridi, tai täyssähköauto ollakin....

        Etkö sa lukemaasi ymmärrä. Siinähän vain korjattiin teron virheellisesti antamia kulutuslukemia, jotka olivat aivan eri planeetalta todellisiin arvoihin nähden. Kyllä voi jollain ihmisellä luetun ymmärtäminen täydellisen kateissa.

        Niinhän miltei jokainen automerkki on joutunut karsimaan noita isompikokoisia moottoreitaan valikoimistaan pois, eikä volkkarillaan edes ole tuota Phaetomia pitkään aikaan ollut edes myynnissä. Missä kohtaa mä olen sanonut rakastavani noita isoja moottoreita?

        Laita linkkiä, missä yksikään toinen merkki pääsee noilla tehoilla 8,5 ltr maantie kulutukseen, koita nyt lukea tämä viesti vaikka kolmeen kertaan ennenkuin vastaat, niin et taas nolaisi itseäsi niin totaalisesti raivopäissäsi.


      • FossiilitSulattamoon
        Eiksje kirjoitti:

        Etkö sa lukemaasi ymmärrä. Siinähän vain korjattiin teron virheellisesti antamia kulutuslukemia, jotka olivat aivan eri planeetalta todellisiin arvoihin nähden. Kyllä voi jollain ihmisellä luetun ymmärtäminen täydellisen kateissa.

        Niinhän miltei jokainen automerkki on joutunut karsimaan noita isompikokoisia moottoreitaan valikoimistaan pois, eikä volkkarillaan edes ole tuota Phaetomia pitkään aikaan ollut edes myynnissä. Missä kohtaa mä olen sanonut rakastavani noita isoja moottoreita?

        Laita linkkiä, missä yksikään toinen merkki pääsee noilla tehoilla 8,5 ltr maantie kulutukseen, koita nyt lukea tämä viesti vaikka kolmeen kertaan ennenkuin vastaat, niin et taas nolaisi itseäsi niin totaalisesti raivopäissäsi.

        Phaeton EI pääse tuolla moottorilla 8,5 litran lukemiin maantiellä, ja PISTE.


      • Eiksje
        FossiilitSulattamoon kirjoitti:

        Phaeton EI pääse tuolla moottorilla 8,5 litran lukemiin maantiellä, ja PISTE.

        Ei mikään auto pääse sille lupaamiin lukemiin, ja PISTE. Se nyt on vain se luku, josta joudutaan keskustelemaan ja se on täysin eri lukema, kuin tuo 11,5 ltr, joka mainittiin aiemmin.

        Summaru summarum, yksi maailman parhaista moottoreista, kuten kaikki saksalaistehtaan kehittämät moottorit, vaikka sä et siitä ajatuksesta pitäisikään.


      • HyväAuto
        FossiilitSulattamoon kirjoitti:

        Phaeton EI pääse tuolla moottorilla 8,5 litran lukemiin maantiellä, ja PISTE.

        Olen itse ajanut tuollaisella V10 phaetonilla ja kyllä se kulutusmittari näytti 8 - 9 litran lukemia maantieajossa.

        Spiritmonitor.de sivustolla jossa autonomistajat voivat ylläpitää julkisesti oman autonsa kulutushistoriaa, näkyy että V10 phaetonilla on keskikulutus vaihdellut välillä 9,52 - 12,48 litraa satasella.Mittauksessa on käytetty 15.000 - 20.000 km ajomatkoja, joten ihan yhdestä tankillisesta ei ole kysymys.


      • Ohjaustuntuma
        FossiilitSulattamoon kirjoitti:

        Nuo kulutuksethan ovat aivan järjettömät!! Eivät missään nimessä tätä päivää. Samoin päästöt. Toivottavasti itse tukehdut niihin, kun niitä noin paljon rakastat. Mihin 5 ihmisen liikuttamiseen tarvitaan 5.0L V10 Dieselmoottoria? Ymmärtäisin paremmin, jos tuon kokoinen moottori olisi jossain isossa veneessä, mutta että autossa...Kuuluu sarjaan täys turhake.

        Ja Ps. En aja, enkä omista Toyotaa, mutta seuraava saattaa sen merkkinen Hybridi, tai täyssähköauto ollakin....

        Eihän 16,5 litraa kaupungissa ole paljon tuon painoselle autolle, jossa noin paljon tehoa! Ootko ihan idiootti? Tiedätkö, että suurimoottorisissa painavissa autoissa on iso kulutusskaala, eli matka-ajokulutus pintakaasulla voi olla aivan toisesta maailmasta kuin kaupunkikulutus. Ja monilla kaupunkiajoa on alle 5% ajosta.

        Kunnossa olevalla 80-luvun 2000 kiloa painavalla 5.0L bensa Chevrolet Capricellakin pääsee helposti alle 10 litran tasaisen nopeuden kulutukseen (70-80kmh).

        Mieleen tulee hyvä esimerkki kulutuksesta 93. vuoden TM:n vertailussa, jossa 2.5L Saratogassa on pienin keskikulutus, voittaen mm. 2.2 Camryn, 2.0 Accordin, 2.4 Volvon ja 2.3 Lancian. Saratogassa oli kuitenkin suurin kaupunkikulutus. Ja suurin omamassa.


      • Ohjaustuntuma
        FossiilitSulattamoon kirjoitti:

        Nuo kulutuksethan ovat aivan järjettömät!! Eivät missään nimessä tätä päivää. Samoin päästöt. Toivottavasti itse tukehdut niihin, kun niitä noin paljon rakastat. Mihin 5 ihmisen liikuttamiseen tarvitaan 5.0L V10 Dieselmoottoria? Ymmärtäisin paremmin, jos tuon kokoinen moottori olisi jossain isossa veneessä, mutta että autossa...Kuuluu sarjaan täys turhake.

        Ja Ps. En aja, enkä omista Toyotaa, mutta seuraava saattaa sen merkkinen Hybridi, tai täyssähköauto ollakin....

        Ja tuleeko sillon vähemmän päästöjä jos ajaa Phaettonin sijaan Passatilla, ja laittaa bensaerotuksen moottoriveneeseen ja moottoripyörään?


      • Anonyymi
        TyytyväinenAutoKauppias kirjoitti:

        Mä autokauppiaana olen ainakin tyytyväinen, että sain tuon vaikeasti myytävän fossiilin pois käsistäni, ja vieläpä kelpo hintaan.

        En tiedä mistä tuli tunne mutta tyytyväinenautokauppias on salee sama henkilö kun eipelkkääplussaa


      • Anonyymi
        FossiilitSulattamoon kirjoitti:

        Nuo kulutuksethan ovat aivan järjettömät!! Eivät missään nimessä tätä päivää. Samoin päästöt. Toivottavasti itse tukehdut niihin, kun niitä noin paljon rakastat. Mihin 5 ihmisen liikuttamiseen tarvitaan 5.0L V10 Dieselmoottoria? Ymmärtäisin paremmin, jos tuon kokoinen moottori olisi jossain isossa veneessä, mutta että autossa...Kuuluu sarjaan täys turhake.

        Ja Ps. En aja, enkä omista Toyotaa, mutta seuraava saattaa sen merkkinen Hybridi, tai täyssähköauto ollakin....

        Toi v10 moottorin murina on kaunis, kauniimpaa on katsoa peileistä polkupyöräilijää joka kylmässä ja sateessa, kököttää mun v10 tdi perässä liikennevaloissa, pinna tiukalla autoista, jotka saastuttaa ja se luulee et kaikki kuolee. Mä aina ajattelen niistä ihmisistä jotka käyttäytyy niin kuin sinä, joiden mielestä kaikkien on tehtävä ja elettävä niikuin sinä, ni mä näen nämä ihmiset samanlaisina, kun neuvosto aikana oli ne jotka ilmiantoi ihmisiä miliisille ja Saksassa ne jotka vihjas missä väärin ajatteleva on, gestapolle. Eli yhteistä teissä kaikissa tällaisissa ihmisissä on se että uskotte olevanne oikeassa kaikessa, uskotte että teoillanne on vaikutusta ja että olette parempia kun muut.


      • Anonyymi
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Ei se unohtunut luonnollisesti eikä lunnottomatta. Kysymys on vain siitä, että et ymmärrä tuon auton olevan jotakin muuta kuin se tavallinen corolla.

        Kaikilla autoilu ei ole siitä kiinni että millä pääsee halvimmalla, joskus sitä on vaikea ymmärtää, etenkin jos itse elää siinä tilanteessa että joutuu laskemaan jokaisen euron.

        Ihan perus dieselmersu, pikkukoneella, vuosimaksu on 686.2€. Eroa tulee vuodessa 458.80€. Huomioiden autojen ero, toinen on taksimersu ja toinen on luksusauto, ero on itseasiassa hämmästyttävän pieni.

        Isommalla koneella (350E) mersun vuosimaksu onkin jo 807.38€. Eroksi jää enää 337.62 ja silti mersu jää kaikilla osa-alueella phaetonille.

        Tuon maksun saa toki pienemmäksi valitsemalla phaetoniin 4.2 litraisen bensamoottorin, jos se mieltä vaivaa.

        Ihan mielen selvennykseksi: autoilusta saa kallista myös siten, että ostaa uuden 10999 euroa maksavan Dacia Loganin. Ai mikä siitä tekee siinä tapauksessa kallista? No se, että ensimmäisenä vuotena maksat pelkästään arvonalenemaa noin 2000 euroa.

        Dacian tilalle voi valita kalliimmankin auton, jolloin phaetonin edullisuus alkaa näkymään vielä selvemmin.

        Kuinkahan paljon se arvo laskee kalleilla merkeillä ja Pheatoneilla??


    • Ohjaustuntuma

      No nieleekö Phaettoni kilometrejä kuin juna, suunta vakaasti, ja itse kääntäen ja palauttaen kaarteen kallistumaprofiilin mukaan? Toivottavasti näin on, sillä silloin uskon, että automaailmassa on vielä toivoa, kun ei ole meinannut löytyä eurooppalaisista autoista niin vaivatta ja seesteisesti kulkevaa maantiejunaa kuin mitä 92 vm. Chrysler Saratoga on. Käsittämätöntä, kaikissa parikymmentä vuotta uudemmissa eurooppalaisissa joita olen ajanut on täysin passiivinen ohjaus, ohjauksessa ei ole sellaista tuntumaa ja tien kanssa yhteen sulautubeisuutta. Sitten jotkut jauhaa että jenkeistä muka puuttuu joku tuntuma tiehen... mielestäni se ohjaustuntuma on se oleellinen, ei perseen alla oleva tuntuma. Mutta koita asennevammasille selittää.

      • EroaOn

        Phaeton kulkee erittäin vakaasti ja mikä mukavinta, hiljaisesti.

        Jos laitetaan mittariin 250 km/h niin epäilen että saratogasi ei ole aivan yhtä vakaa ajettava kuin phaeton. Harmi että huippunopeus on rajoitettu tuohon, moottorissa riittäisi puhtia kovempiinkin nopeuksiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=zi4I4a6rNI0


      • Kohti_Hybridiä
        EroaOn kirjoitti:

        Phaeton kulkee erittäin vakaasti ja mikä mukavinta, hiljaisesti.

        Jos laitetaan mittariin 250 km/h niin epäilen että saratogasi ei ole aivan yhtä vakaa ajettava kuin phaeton. Harmi että huippunopeus on rajoitettu tuohon, moottorissa riittäisi puhtia kovempiinkin nopeuksiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=zi4I4a6rNI0

        Eihän tuo tartte kuin ohjelmoinnissa käynnin ja rajoitin on historiaa ja tehot kasvavat. Vanha 3.0tdiq A4 Audini otti nätisti 270kmh rajoittimen poiston jälkeen.


      • Ohjaustuntuma
        EroaOn kirjoitti:

        Phaeton kulkee erittäin vakaasti ja mikä mukavinta, hiljaisesti.

        Jos laitetaan mittariin 250 km/h niin epäilen että saratogasi ei ole aivan yhtä vakaa ajettava kuin phaeton. Harmi että huippunopeus on rajoitettu tuohon, moottorissa riittäisi puhtia kovempiinkin nopeuksiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=zi4I4a6rNI0

        Näin kerran yhden Topgearin jakson jossa ajoivat Phaettonilla Nascar-rataa ilman käsiä tehden jotain muuta samalla.

        Eli sitä tarkotin passiivisella ohjauksella, että ohjaus ei regoi ja palauta synergiassa tieprofiilin kanssa, en sitä, että ohjaus ei palauttaisi, sitä kyllä tekee, mutta ei sulavasti yhteistuumin tien kanssa, niin, että auto ohjautuu itse enemmän tai vähemmän kaarteen kallistumasta riippuen, ja menoa vain tuetaan rennolla kevyellä otteella.


      • Ohjaustuntuma
        Ohjaustuntuma kirjoitti:

        Näin kerran yhden Topgearin jakson jossa ajoivat Phaettonilla Nascar-rataa ilman käsiä tehden jotain muuta samalla.

        Eli sitä tarkotin passiivisella ohjauksella, että ohjaus ei regoi ja palauta synergiassa tieprofiilin kanssa, en sitä, että ohjaus ei palauttaisi, sitä kyllä tekee, mutta ei sulavasti yhteistuumin tien kanssa, niin, että auto ohjautuu itse enemmän tai vähemmän kaarteen kallistumasta riippuen, ja menoa vain tuetaan rennolla kevyellä otteella.

        Tai siis kaarteen kallistumasta ja kulmasta riippuen.


    • KäykääTestaamassa

      Nyt on hyvä keli ainakin täällä etelässä käydä kuksmannien kanssa kokeilemassa yleisillä teillä, että kuinka kovaa se kulkee.....

    • ruostuu.aina.phaeton
      • RealismiaKehiin

        En jaksanut lukea ketjua läpi, ilmeisesti tietyissä yksilöissä on ollut ongelmaa maalauksessa, mutta oliko tuossa ketjussa oikeasti kerrottu että "luukku on ruostunut puhki"? Sen mitä ketjua silmäilin, näin sanan "bubble" useamman kerran. Eli voisiko sittenkin olla näin, että maali on irronnut pellistä ja muodostanut kuplan. Saman firman audeissa tuota on esiintynyt jonkin verran.

        Omassakin autossa tuo ilmiö tuli esille etulokasuojissa. Noin 20 * 10 cm alueella oli isoja kuplia ja olin varma että ovat ruostuneet puhki. Puhkaisin yhden pullistumista ja sisältä tuli vettä. Maali oli irronnut pellistä ja väliin oli mennyt vesi. Rapsuttelin kuplat pois ja alta paljastui terve sinkkipinta. Auto ei ollut VAG tuote ja ikääkin sillä on jo 21 vuotta, mutta kertoo jotakin siitä, että kupliminen ei ole aina ruostetta, eikä sinkitty pelti edes ruostu helposti, vaikka olisi kosketuksissa veden kanssa.


      • huohottaja.vesa.jukka

        Eli kupliva phaeton, synnytteleekö se lisää uusia kuplia.

        On sulla meinaan kova tarve silotella kaikki tyyppiviat parhain päin, melko vaikeaa sun on hyväksyä se, että yhä useampi hylkää koko konsernin, kupliva auto, uusi ominaisuus keksitty, omissa joskus nuorempana omistamissa autoissa kyseisten kuplien alta löytyi aina ruostetta mutta peltiä ei. Ajat on muuttuneet, nyt ruostekuplista saadaan elämän eliksiiriä, puhdasta vettä, VW innovaatio tuokin.

        Muistan hyvin kun huolto ja myyjä sanoivat, että moottorin öljynkulutus n. 15 litraa per huoltoväli olisi normaalia ja että ajan kanssa loppuu, muutama vuosi meni ja kun kulutus oli jo 66 litraa huoltovälillä, niin silloin huolto halusi kokeilla josko huohotinletkun vaihto auttaisi. M

        Maahantuojan mukaan öljy kuulemma huohottuu ulos moottorista litratolkulla ja öljyn keräilyyn olisi tehtaalla tekeillä jokin muutos, muutos oli niin salainen, että siihen ei löytynyt mitään dokumenttia mistään, monta kertaa kysyttiin ja eri tahoilta, kukaan ei tiennyt mutta maahantuojan sana oli kuulemma sama kuin laki.

        Sitten TN purki yhden öljypolttimen ja löysi pahan suunnitteluvirheen, joillekkin on sattunut jopa valuviallisia moottoreita, mutta niistä ei saa puhua ääneen, pääjohtaja voi suuttua.


      • minä.minä.paras
        huohottaja.vesa.jukka kirjoitti:

        Eli kupliva phaeton, synnytteleekö se lisää uusia kuplia.

        On sulla meinaan kova tarve silotella kaikki tyyppiviat parhain päin, melko vaikeaa sun on hyväksyä se, että yhä useampi hylkää koko konsernin, kupliva auto, uusi ominaisuus keksitty, omissa joskus nuorempana omistamissa autoissa kyseisten kuplien alta löytyi aina ruostetta mutta peltiä ei. Ajat on muuttuneet, nyt ruostekuplista saadaan elämän eliksiiriä, puhdasta vettä, VW innovaatio tuokin.

        Muistan hyvin kun huolto ja myyjä sanoivat, että moottorin öljynkulutus n. 15 litraa per huoltoväli olisi normaalia ja että ajan kanssa loppuu, muutama vuosi meni ja kun kulutus oli jo 66 litraa huoltovälillä, niin silloin huolto halusi kokeilla josko huohotinletkun vaihto auttaisi. M

        Maahantuojan mukaan öljy kuulemma huohottuu ulos moottorista litratolkulla ja öljyn keräilyyn olisi tehtaalla tekeillä jokin muutos, muutos oli niin salainen, että siihen ei löytynyt mitään dokumenttia mistään, monta kertaa kysyttiin ja eri tahoilta, kukaan ei tiennyt mutta maahantuojan sana oli kuulemma sama kuin laki.

        Sitten TN purki yhden öljypolttimen ja löysi pahan suunnitteluvirheen, joillekkin on sattunut jopa valuviallisia moottoreita, mutta niistä ei saa puhua ääneen, pääjohtaja voi suuttua.

        Oliko TM 19/2017 mitä tarkoitit, juu oli se.


      • Anonyymi

        Ei mun phaeton ainakaan ole ruosteessa


    • muuten.hei.hei

      Tämä se on ollut kiusallinen kuva, jo kolme topikkia poistettu, kukhan tästä rollii kun ihan maahantuojan omilla sivuilla on sama kuva, onko mielleyhtymän kertominen sääntöjen vastaista, jos sanon että auto on pässeille tehty kun kuvassa pässi kuolaa T-Roc volkkaria niin siitäkö Tirkkonen ja Riitta suuttui taas? On se perkele kun ei aikuiset ihmiset kestä totuutta.

      https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/vw-t-roc-ad-suggests-even-satan-might-be-afraid-of-the-new-crossover_2.jpg

      Volkkarin omat kotisivut, siellä se sama pässi on

      https://www.volkswagen.fi/fi.html

      • Anonyymi

        Sä sit jaksat tota nimimerkkiä muuttaa kokoaika


    • Molemmat.viallisia

      "jos sanon että auto on pässeille tehty kun kuvassa pässi kuolaa T-Roc volkkaria niin siitäkö Tirkkonen ja Riitta suuttui taas? On se perkele kun ei aikuiset ihmiset kestä totuutta"
      Helpottaisi maailmantuskaasi jos ymmärtäisit että tätä palstaa on moderoinut jo pitkään robotti. Täysin turhaa avautua todelliselle tai kuvitteelliselle henkilölle kun robotti poistaa tökeröt sepustukset.
      Tiedän kyllä että nämä sekopäät näkevät aina jonkun muun syylliseksi omiin sekoiluihinsa. Tässä casessa toki autokin oli viallinen, mutta kyllä tämä omistajakin on klassinen vainoharhainen.

      • mielenhäiriö.vesa

        sinä ne poistot tilaat vesa.

        mutta eiköhän tämä phaeton ole jo käsitelty, joukossamme on siis henkilöitä joilla on vaan niin paljon herkempi hipiä, että he tarvitsevat törkeän kalliita kulkineita vaikka auton kustannukset aivsn järjetöntä luokkaa, kokonaan erikseen ovat tosi rikkaat, heille nuo on suunnattu ja he eivät tule suoli24 palstalle kehuskelemaan ellei sitten mielenhäiriössä.


      • Anonyymi
        mielenhäiriö.vesa kirjoitti:

        sinä ne poistot tilaat vesa.

        mutta eiköhän tämä phaeton ole jo käsitelty, joukossamme on siis henkilöitä joilla on vaan niin paljon herkempi hipiä, että he tarvitsevat törkeän kalliita kulkineita vaikka auton kustannukset aivsn järjetöntä luokkaa, kokonaan erikseen ovat tosi rikkaat, heille nuo on suunnattu ja he eivät tule suoli24 palstalle kehuskelemaan ellei sitten mielenhäiriössä.

        Jokainen voi kehua omaa autoaan ihan vapaasti, mitä se sulle kuuluu. Propleemaksi se kehuminen muuttuu sitten kun joku ei näe kehuja tai kehujaa oikeutettuna sanomaan niin. Miks joillekkin ajatus siitä että toisten elämä, ehkä parempi kuin niiden oma, olis jotenkin niiku pois niiltä, ja se pitää keinoja kaihtamatta estää.


    • Tyhmä.ei.ymmärrä

      "sinä ne poistot tilaat vesa."

      Teillä vainharhaisilla on tarve henkilöidä kaikki. Möys sellaiset asiat joiden takana ei ole henkilöä. Robottiosaa poistaa viestejä täysin itsenäisesti, siksi sitä sanotaan robotiksi. Ihminen tarvitaan vain rajatapausten vahvistamiseen.

    • Autoharrastajanvalinta

      "joukossamme on siis henkilöitä joilla on vaan niin paljon herkempi hipiä, että he tarvitsevat törkeän kalliita kulkineita vaikka auton kustannukset aivsn järjetöntä luokkaa,"

      Mitä tekemistä herkällä hipiällä on Phaetonin ostamisen kanssa? Kai jokainen saa laittaa autoon niin paljon rahaa kuin haluaa. On meikäläiselläkin ollut pahimmillaan kolme harrasteautoa ja kaksi moottoripyörää. Ei mitään tekemistä herkän hipiän kanssa. Tykkään vain hienoista autoista ja nopeista prätkistä. Halvemmallakin tietysti pääsisi, mutta tämä kallis harrastus on mun oma valinta. Voisi ennemminkin kysyä kuinka herkkä hipiä on yksilöllä joka kommentoi sitä kuinka paljon joku täysin tuntematon kaveri laittaa rahaa autoon. Mikä pakottaa kommentoimaan toisen ihmisen valintoja?

      • mauton.auto

        Vittu nyt tuli sohastua ampiaispesää, kylläpä nyt otti herkälle hipiälle pienen pieni arvostelu, pitäisi varmaan palvomaan alkaa nyt kun on Phaeton :)

        Tottakai jokinen saa ostaa sen auton minkä haluaa, vai onko joku kieltänyt ostamasta?


      • Autoharrastajanvalinta
        mauton.auto kirjoitti:

        Vittu nyt tuli sohastua ampiaispesää, kylläpä nyt otti herkälle hipiälle pienen pieni arvostelu, pitäisi varmaan palvomaan alkaa nyt kun on Phaeton :)

        Tottakai jokinen saa ostaa sen auton minkä haluaa, vai onko joku kieltänyt ostamasta?

        Täysin metsään menee sun tulkinnat. Sun kirjoitukset ei ole käyneet kenenkään hipiälle. Ihmettelin vain miten toisen ihmisen autovalinnat aiheuttavat sinussa noin suuren tarpeen kommentoida asiaa. Eikä mulla edes ole Phaetonia.
        Ps. Todella hieno auto on kyseessä, arvostan avaajan automakua.


      • göögeligöö

        "Mikä pakottaa kommentoimaan toisen ihmisen valintoja?"

        No se, että sillä saa huomiota. Joku mielenterveyden ongelma ajaa tuohon pisteeseen.


      • potilasliitto
        göögeligöö kirjoitti:

        "Mikä pakottaa kommentoimaan toisen ihmisen valintoja?"

        No se, että sillä saa huomiota. Joku mielenterveyden ongelma ajaa tuohon pisteeseen.

        Skitsofrenian ennakko-oireet ja jopa akuuttivaiheen oireet tuntuu osuvan muutaman kirjoittajan olemukseen, vai onko niin että kyseessä on aina sama tyyppi.

        No jokatapauksessa, kun skitsofrenikoita on noin 1% väestössä, niin jollekinhan toikin nakki napsahtaa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia#Ennakko-oireet


      • vesa.on.hoidossa
        potilasliitto kirjoitti:

        Skitsofrenian ennakko-oireet ja jopa akuuttivaiheen oireet tuntuu osuvan muutaman kirjoittajan olemukseen, vai onko niin että kyseessä on aina sama tyyppi.

        No jokatapauksessa, kun skitsofrenikoita on noin 1% väestössä, niin jollekinhan toikin nakki napsahtaa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia#Ennakko-oireet

        Kyllä Vesa hoidot tietää, Vesa on itsekin hoidossa Volkswagenin pettymysten takia, ei usko todeksi että hänkin meni halpaan vaikka aina väitti ettei häntä voi kusettaa, niin vei Riitta Vesan kebabille että heilahti


      • Bentleymies
        potilasliitto kirjoitti:

        Skitsofrenian ennakko-oireet ja jopa akuuttivaiheen oireet tuntuu osuvan muutaman kirjoittajan olemukseen, vai onko niin että kyseessä on aina sama tyyppi.

        No jokatapauksessa, kun skitsofrenikoita on noin 1% väestössä, niin jollekinhan toikin nakki napsahtaa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia#Ennakko-oireet

        Katsoin noita muitakin keskusteluja volkkaripalstalla ja näyttää sille että samat tyypit käy latomassa aivotoimintansa olemattomuutta jokaiseen keskusteluun.

        Arvio voi olla ihan oikea että mielenterveysongelmista on kysymys.


      • Anonyymi
        mauton.auto kirjoitti:

        Vittu nyt tuli sohastua ampiaispesää, kylläpä nyt otti herkälle hipiälle pienen pieni arvostelu, pitäisi varmaan palvomaan alkaa nyt kun on Phaeton :)

        Tottakai jokinen saa ostaa sen auton minkä haluaa, vai onko joku kieltänyt ostamasta?

        No jos se olis susta kiinni, ni salettiin kieltäisit kaikki Phaetonit maapallolta.


    • VWäääääntääääää

      Puolitutulla on vw touareg tuolla samalla koneella. On aivan uskomaton voimanpesä ja täysin äänetön. Ei voi muuta sanoa kuin että saksalainen osaa.

      • veesaa.vituttaaaaaaa

        Elvikselläkin oli monta Cadillakkia, ähähä


    • kaikki.nauraa

      Halvalla tehty Kiinassa, kierrätysmateriaaleista joka sinänsä ok , mutta kun puhuvat premium autosta niin tonnikalapukeista kyhätty katiska on kaukana Premiumista, katsokaa tämä video kun autotoimittajat nauraa:

      https://www.youtube.com/watch?v=b2v0-OdN78g

      Pelkästään takaluukun saranointi on jotain käsittämätöntä ja kömpelöä johon vain VW pystyy :)

      • Anonyymi

        Miten sitten sinun takaluukku, onko se toiminut aina kuin juuri rasvattu salama. Vai näkyykö tiivisteissä löystymistä suuren käytön takia


    • on.se.vaan.hieno.auto

      Ja eiku jatkuu totuudet

      Volkswagen Joke, ylistyslaulu Phaetonille, Jeremy Clarkson ylistää

      https://www.youtube.com/watch?v=xm2swohEtYM

      Takaluukut saranat oli taas pääosissa, on ne vaan saatanan hienot ja jos noi ei kestä niin sitten ei kestä mikään!

    • ozzyyyyy

      Mikään volkkari ei ole maksanut 200 000 euroa saksassa. Eikä noilla tehoilla päästä yli kolmeasaataa. Esim. Ferrari Testarossa 390 hv. huiput 290km/h. Onkohan autoa ostettukaan.

      • Anonyymi

        En ole varma. Mutta siitä olen varma että sä et ole omistanut niin Ferraria kuin Phaentoniakaan


    • Mieletön.ratkaisu

      Tietääkseni Phaeton on maksanut kalleimmillaan Saksassa noin 120-130 tuhatta. Ei mulla muuta kuin että raju on ökyauton arvonlasku.

      • KöhhhKöhhh

        Pakollista paalikamaa lähitulevaisuudessa. Syy: Järjettömät päästöt.


      • Anonyymi

        Laskua on ja ainoastaan hölmö ei tartu näin hyvään tilaisuuteen.


      • Anonyymi
        KöhhhKöhhh kirjoitti:

        Pakollista paalikamaa lähitulevaisuudessa. Syy: Järjettömät päästöt.

        Sulle auton päästöt on selkeästi iso tekijä auton hankkimisessa, no mulle ei.


    • Semmoista

      Ruma auto

      • Anonyymi

        Omistatko paremman näköisen sitten. Ja totuus on se että parhaat kyydit oon saanut aina niiltä rumemmilta autoilta.


    • HepillinenHekotusta

      Mahtaako Terska mahtua pakoputkeen ?

    • Niiimmmppä

      Tuo auto maksaa sitten sen toiset 15 tonnia hyvin äkkiä korjausten muodossa. Ja uskon että kolmannetkin. Sitten se ei enää niin halpa olekkaan. Mutta ehkä olet tästä tietoinen. Hyvä ja halpa ei kuulu samaan.

      • likhuiygyug

        Kerro ihmeessä, kun tietoa tuntuu olevan, että mihin tuo 15000 euroa saadaan menemään?


      • Luxus.kiinnostaa

        On se kuitenkin pikkaisen eri asia ajaa 15.000 euron Phaetonilla kuin 15.000 euron Avella. Ei ihme että on tullut näin paljon kommentteja.


      • Euroopaneläjä
        Luxus.kiinnostaa kirjoitti:

        On se kuitenkin pikkaisen eri asia ajaa 15.000 euron Phaetonilla kuin 15.000 euron Avella. Ei ihme että on tullut näin paljon kommentteja.

        Phaeton on ajettava loppuun itse koska ei sitä kukaan normaali ihminen uskalla paljon ajettuna ostaa. Kalliiden korjausten ja ongelmien riski on liian suuri tavalliselle palkansaajalle. Se ettei autoa kovin moni halua edes Saksassa, kertoo Phaetonin hinnanmuodostuksen. Hieno auto toimiessaan ja jos joku tuollaisen ostaa, ainoa järkevä moottori on 3.0 Tdi. Ostettaessa on muistettava kuitenkin kuunnella jakoketjun ääntä kylmäkäynnistyksessä. Sekin remontti nimittäin maksaa. Terve jakopää ei ääntele.


      • SinneSeMeneeAinakin
        likhuiygyug kirjoitti:

        Kerro ihmeessä, kun tietoa tuntuu olevan, että mihin tuo 15000 euroa saadaan menemään?

        15 vuodessa ainakin veroihin, vaikka et ajaisi sillä metriäkään, jos pidät sen liikenteessä tuona aikana.

        Verot 1145€/vuosi


      • raipei
        Euroopaneläjä kirjoitti:

        Phaeton on ajettava loppuun itse koska ei sitä kukaan normaali ihminen uskalla paljon ajettuna ostaa. Kalliiden korjausten ja ongelmien riski on liian suuri tavalliselle palkansaajalle. Se ettei autoa kovin moni halua edes Saksassa, kertoo Phaetonin hinnanmuodostuksen. Hieno auto toimiessaan ja jos joku tuollaisen ostaa, ainoa järkevä moottori on 3.0 Tdi. Ostettaessa on muistettava kuitenkin kuunnella jakoketjun ääntä kylmäkäynnistyksessä. Sekin remontti nimittäin maksaa. Terve jakopää ei ääntele.

        Jos et tiennyt niin kaikki maksaa.

        Kun tästä ulottuvuudesta kerran erkanemme, on perikunnan ja verottajan iloksi kannattanut elää säästeliäs elämä.


      • raipei
        SinneSeMeneeAinakin kirjoitti:

        15 vuodessa ainakin veroihin, vaikka et ajaisi sillä metriäkään, jos pidät sen liikenteessä tuona aikana.

        Verot 1145€/vuosi

        Näin oli kirjoitettu: "Tuo auto maksaa sitten sen toiset 15 tonnia hyvin äkkiä korjausten muodossa."

        Ja näin vastasit: "15 vuodessa ainakin veroihin, vaikka et ajaisi sillä metriäkään, jos pidät sen liikenteessä tuona aikana. Verot 1145€/vuosi"

        Kerrottakoon nyt sinulle, että nuo maksut, joita veroksi sanot, eivät ole korjaamista.


      • Anonyymi

        Joo, ymmärretään että se on sulle ongelma. Sitten on niitä joille se ei ole


      • Anonyymi
        likhuiygyug kirjoitti:

        Kerro ihmeessä, kun tietoa tuntuu olevan, että mihin tuo 15000 euroa saadaan menemään?

        Ei kerkee ku keskityn penkin hieronnan tuottamaan nautintoon


      • Anonyymi
        Euroopaneläjä kirjoitti:

        Phaeton on ajettava loppuun itse koska ei sitä kukaan normaali ihminen uskalla paljon ajettuna ostaa. Kalliiden korjausten ja ongelmien riski on liian suuri tavalliselle palkansaajalle. Se ettei autoa kovin moni halua edes Saksassa, kertoo Phaetonin hinnanmuodostuksen. Hieno auto toimiessaan ja jos joku tuollaisen ostaa, ainoa järkevä moottori on 3.0 Tdi. Ostettaessa on muistettava kuitenkin kuunnella jakoketjun ääntä kylmäkäynnistyksessä. Sekin remontti nimittäin maksaa. Terve jakopää ei ääntele.

        Ei. V10 5,0 tdi on parempi ku toi 3.0 järkevä ihminen on tylsä ihminen ja sen tietää kaikki


    • Ymmärrän.hyvin

      "Kalliiden korjausten ja ongelmien riski on liian suuri tavalliselle palkansaajalle."

      Se nyt on selvää että tuollaiset Phaetonin kaltaiset autot eivät ole tarkoitettu tavallisille palkansaajille. Mulkosilmä Corolla on keksitty tuolle kuluttajaryhmälle jolla ei ole väliä millä pääsee paikasta A paikkaan B. Autoharrastajat ovat eri porukkaa.

    • OctaVIAT

      Passateissahan on juuri samoja ruostevikoja. Kattokaiteiden / katon saumoissa, koristelistojen ja ovenkahvojen kiinnityskohdissa.
      Ja uusissa Octavioissa sinkkikuplia maalauksessa jo melko uutena. Hankala saada muuten takuuseen korjattua. Edelliskoppaisessa Octaviassa ruostuivat takaluukut ja vanhemmiten myös kori sivuilta alhaalta.
      OctaVIAT....

    • käet.sonnassa.myöten

      onhan se melkoinen pohjanoteeraus kun konsernin huippumalli ei laadussa yllä edes Corollan tasolle, mitä tulee tehoihin ja moottoriin nin kaikissa vanhoissa jenkkiautoissa oli vastaavat isot moottotit, ne hylättiin koska polttoaineen kulutus oli liian suurta, nyt niitä on vain harrasteautoissa, phaetonin omistajaja on siis autoharrastaja joka ei pelkää suuria polttoaine laskuja tai kalliita korjauksia ym, mutta käyttöautoksi perssukisille tuollsinen on liian tyyris omistaa. ja kuten olen jo aiemmin todennut, varakkaat ihmiset ei tule suoli24 palstalle leuhkimaan ostoksillaan, joten nyt on isketty kädet syvälle paskaan kun on vähistä rahousta hankittu muka premium auto.

      • Bentleymies

        Sen verran kysyisin, että mitä saat tuon misinformaation jakamisesta? Kerjäätkö huomiota provosoimalla ja nautit sitä saadessasi, tuntuu melkein kuin olisi kavereita kun joku vastaa?

        Mistä tuo paha olo kumpuaa? Alkoholismi ei ole syy, se on seuraus, joten se ei kelpaa vastaukseksi vaan hieman syvempää pohdintaa olisi mukava lukea. Se voi avata uusia näkemyksiä ongelmasta itse pohtijallekin.


    • MBMaan

      En ostaisi volkkaria, vaikka olisi V-20 diesel. Pelkkää pa*kaa!

    • Anonyymi

      Ihme kommentteja täällä. Itse ajan paljon ja ostan auton käytettynä yleensä malliston yläpäästä. Arvostan ajomukavuutta ja 70 - 100 tonnia uutena maksaneet ovat yleensä antaneet parhaan ajonautinnon . Kymmenessä tai viidessätoista vuodessa niiden ostohinta on tippunut jo sen verran, että sillä rahalla ei saisi edes halvinta pikkuautoa. Vuosittain korjauskustannukset on olleet tonnin kieppeillä, joskus yli ja joskus alle, se on vaan hyväksyttävä. Joittenkin mielestä pitäisi kaikkien tyytyä ajamaan jollain golfilla tai dacialla.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe