Kannattaako kelaan lähettää mitään uo:n todistusta velkojen (40 000) ulosmittauksesta veronpalautuksista? Kannattaako hyväksyä mielummin että ne vähentää veronpalautukset (200 eur) perusosasta? Mietin vaan että mihin toimiin kela ryhtyy, jos näkee miten paljon minulla uo velkaa? Ilmoittaako kunnan sossuun? Alkaako soittelemaan velkojille, sitten kun näkisi niiden nimet uo:n todistuksessa? Entä jos peittää velkojen määrän?
UO: todistus ja kelan toiminta
17
713
Vastaukset
- neiti39
Mitenkäs velallisen epärehellisyys minuun liittyisi? Olet ehkä ymmärtänyt tämän väärin?
Maksan kyllä 200 euron veronpalautuksen suoraan ulosottomiehelle, tai siis se ottaa sen suoraan itselleen, ei tule edes mun tilille.
Ja kela, tttuki taas antaa mulle 200 euroa vähemmän perusosaa, jos en ilmoita ulosmittauksesta kelaan, elikkä minä siinä häviän 200 euroa, jonka kela vähentää minulta tuloina, eli kela voittaa, joten mistään petoksesta minua ei mitenkään voida syyttää. Ongelma tässä on että saan -200 euroa vähemmän tttukea joulukuussa tai vaihtoehtoisesti joudun ottamaan riskin että kela ilmoittaa minut johonkin neuvontaan, kuten kunnan sossuun, mikä olisi myös täysin turhaa, sillä velkaantumiseni on jo pysähtynyt, koska luottotiedot ovat menneet. - 167-176
neiti39 kirjoitti:
Mitenkäs velallisen epärehellisyys minuun liittyisi? Olet ehkä ymmärtänyt tämän väärin?
Maksan kyllä 200 euron veronpalautuksen suoraan ulosottomiehelle, tai siis se ottaa sen suoraan itselleen, ei tule edes mun tilille.
Ja kela, tttuki taas antaa mulle 200 euroa vähemmän perusosaa, jos en ilmoita ulosmittauksesta kelaan, elikkä minä siinä häviän 200 euroa, jonka kela vähentää minulta tuloina, eli kela voittaa, joten mistään petoksesta minua ei mitenkään voida syyttää. Ongelma tässä on että saan -200 euroa vähemmän tttukea joulukuussa tai vaihtoehtoisesti joudun ottamaan riskin että kela ilmoittaa minut johonkin neuvontaan, kuten kunnan sossuun, mikä olisi myös täysin turhaa, sillä velkaantumiseni on jo pysähtynyt, koska luottotiedot ovat menneet."ottamaan riskin että kela ilmoittaa minut johonkin neuvontaan, kuten kunnan sossuun, mikä olisi myös täysin turhaa, sillä velkaantumiseni on jo pysähtynyt, koska luottotiedot ovat menneet. "
On se kumma ettei saada suuta auki muualla kun ruokapöydässä tai hammaslääkärissä. Jos sen suun saa auki sossutantan edessä edes sen verran että sanoo ettei hänen palvelukisiaan tarvitse, tuon syynkin voi kertoa mutta ei ole pakko. Voi tietenkin sossutantalle sanoa että tarvitsee noita palveluita vain siinä tapauksessa että sossu maksaa koko velan. Tai voi sanoa ihan mitä vaan ja tapauksesta riippuen joko lyö luurin korvaan tai vetää hatun korville ja poistuu paikalta, vastakitinöitä ei kannata kuunnella. - neiti39
167-176 kirjoitti:
"ottamaan riskin että kela ilmoittaa minut johonkin neuvontaan, kuten kunnan sossuun, mikä olisi myös täysin turhaa, sillä velkaantumiseni on jo pysähtynyt, koska luottotiedot ovat menneet. "
On se kumma ettei saada suuta auki muualla kun ruokapöydässä tai hammaslääkärissä. Jos sen suun saa auki sossutantan edessä edes sen verran että sanoo ettei hänen palvelukisiaan tarvitse, tuon syynkin voi kertoa mutta ei ole pakko. Voi tietenkin sossutantalle sanoa että tarvitsee noita palveluita vain siinä tapauksessa että sossu maksaa koko velan. Tai voi sanoa ihan mitä vaan ja tapauksesta riippuen joko lyö luurin korvaan tai vetää hatun korville ja poistuu paikalta, vastakitinöitä ei kannata kuunnella.En minä sinne menisikään, sossuun siis, mutta en halua edes että kela mitenkään puuttuu velkoihini. Kunnan sossun kanssa en halua olla enää missään tekemisissä, koska ne ei maksanut tttukea 2012-2016 lainkaan, vaikka se olisi lainmukaan minulle kuulunut. Typistä erosin jo 10 v sitten. En halua että velkojen takia minua luullaan joksikin moniongelmaiseksi. Kela voisi kukatietää alkaa soittelemaan velkojille, eihän sitä tiedä. Mitä vähemmän kelalle paljastaa omista asioista, sen parempi. Viranomaisille ei kannata antaa yhtään sen sen enempää tietoja kuin on pakko, muuten seuraa ongelmia.
- 167-176
neiti39 kirjoitti:
En minä sinne menisikään, sossuun siis, mutta en halua edes että kela mitenkään puuttuu velkoihini. Kunnan sossun kanssa en halua olla enää missään tekemisissä, koska ne ei maksanut tttukea 2012-2016 lainkaan, vaikka se olisi lainmukaan minulle kuulunut. Typistä erosin jo 10 v sitten. En halua että velkojen takia minua luullaan joksikin moniongelmaiseksi. Kela voisi kukatietää alkaa soittelemaan velkojille, eihän sitä tiedä. Mitä vähemmän kelalle paljastaa omista asioista, sen parempi. Viranomaisille ei kannata antaa yhtään sen sen enempää tietoja kuin on pakko, muuten seuraa ongelmia.
"Kela voisi kukatietää alkaa soittelemaan velkojille, eihän sitä tiedä."
Ei niin tiedäkkään mutta jos saa tietää niin se on rikosilmoituksen paikka, salassapitorikokset on kyllä sellaisia että ne tutkitaan ja niistä saa virkanilkitkin tuomioita. En kyllä usko että Kelalla on mitään intressejä eikä resurssejakaan soitella velkojille, muuat jos soittavat niin rikos se silloin on.
- strhht
Jouduthan sää kelallekin tiliotteesi näyttämään miksi et muitakaan lappuja näyttäs..Ei ne ketään minnekään ole ohjaillut muualtakaan koskaan mutta jos haluat velasta eroon muuta vaihtoehto ei taida olla kun velkajärjestelyyn yrittäminen tuolla summalla. Se on ainoo keino. Sitä minä en halua edes tietää mistä tollanen määrä on revitty kun ei kukaan työttömälle yleensä edes mitään lainaa.
- neiti39
Velat on otettu silloin kun en ollut vielä työtön.
- neiti39
Tiliotteet näytän kelalle, siksi en ymmärräkkään miksi uo:n todistus pitäisi näyttää, koska tiliotteellahan näkyisi jos veronpalutusta ei ulosmitattaisi eli silloin se tulisi tilille. Miksei tiliote riitä todistamaan ettei saa veronpalutusta?
- serhg
No se vaan pitää. Veron palautushan on tuloa eli jos et näytä sitä ulosmittaus lapuketta nehän olettaa ettei sitä ei ulosmitata. Joulukuun tiliotekin tulee vasta tammikuussa niin eihän ne sieltä mitään etukäteen nää. Ulosmittaus lapun saat etuajassa. Kiva systeemi vai mitä
- Lawetorder
neiti39 kirjoitti:
Tiliotteet näytän kelalle, siksi en ymmärräkkään miksi uo:n todistus pitäisi näyttää, koska tiliotteellahan näkyisi jos veronpalutusta ei ulosmitattaisi eli silloin se tulisi tilille. Miksei tiliote riitä todistamaan ettei saa veronpalutusta?
Annan tähän neuvon joka pätee. Jos haluat hävitä, et esitä todistetta siitä, että veronpalautuksesi on ulosmitattu, jos haluat voittaa lotossa tuon 200€, niin silloin esität veronpalautuksen ulosmittaustodisteen, koska silloin sitä veronpalautusta ei oteta tulona huomioon ja tuossa aiemmin joku jo sanoi tämän.
Kelalla kaikilla henkilöillä on vaitiolovelvollisuus asiakkaan asioista. - Lawetorder
Lawetorder kirjoitti:
Annan tähän neuvon joka pätee. Jos haluat hävitä, et esitä todistetta siitä, että veronpalautuksesi on ulosmitattu, jos haluat voittaa lotossa tuon 200€, niin silloin esität veronpalautuksen ulosmittaustodisteen, koska silloin sitä veronpalautusta ei oteta tulona huomioon ja tuossa aiemmin joku jo sanoi tämän.
Kelalla kaikilla henkilöillä on vaitiolovelvollisuus asiakkaan asioista.Siis tämä neuvo oli ketjun aloittajalle.
- Lawetorder
Ps. esitithän sinä jo täälläkin tietojasi, paljonko ulosmitattu, paljonko velkaa ulosotossa, täällä ei ole vaitiolovelvollisuutta.
- neiti39
Niin nimettömänä, tor-verkon kautta. Voi olla että hyväksyn -200 euron tappion. Täytyy valita vähiten ahdistava vaihtoehto, se minkä vaisto käskee valitsemaan, takaamaan turvallisuuden. Kiitos neuvoista kuitenkin :)
- Lawetorder
neiti39 kirjoitti:
Niin nimettömänä, tor-verkon kautta. Voi olla että hyväksyn -200 euron tappion. Täytyy valita vähiten ahdistava vaihtoehto, se minkä vaisto käskee valitsemaan, takaamaan turvallisuuden. Kiitos neuvoista kuitenkin :)
Tiedäthän että, kelassa on jo sinun tietojasi, ihan syntymästäsi lähtien, niin mitä väliä vaikka yks 200€ tieto olis lisää, koska sinähän siinä voitat, eikä sinun turvallisuus ole ainakaan tuon summan takia uhattuna, ole rohkea ja itsenäinen, ota rahat mitkä saatkin.
- Kyllävoitnäyttää
Jos asut yksin, tuosta palautuksesta vähennetään 50 euroo, jos perheellinen 100 euroo.. Ei niillä tosiaan oo intressejä kenenkään velkoja alkaa järjestelemään.. Ei muuta kun esität ulosottokuitin!
- Velkajärjestelyyn
Oletko yrittänyt hakeutua velkajärjestelyyn? Kannattais koettaa. Tuntuu tuollaisen summan maksaminen ulosoton kautta aika toivottomalta..
- ilmoitavaaan
Laita se ulosottotodistus vaan Kelaan. Ei niitä kiinnosta se ulosoton määrä, koska ei sille voida enää mitään tehdä. Tuskin sossukaan siitä mitään meinaa, koska ei hänkään siihen voi vaikuttaa. Se todistus pyydetään vain sen vuoksi että huomioidaanko se veronpalautus vai ei tuloksi joulukuulle. Ja varmasti tuolla on satoja ellei tuhansia toimeentulotuen saajia joilla vielä enemmän velkaa ulosotossa.
Lähinnä niitä kiinnostaa enemmän se, että maksat nykyiset maksusi ja niistäkin lähinnä vuokra ja sähkö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574