uusia päivityksiä ketjuihin

Nyt kun sesonki taas on jo alkanut, niin kertokaapas meille niitä matkakokemuksianne.
Kuitenkin monet etsivät kokemuksia hotelleista ja uudet päivitykset kiinnostaa.

Otsikoksi hotellin nimi ketjuun, niin on helppo löytää myöhemminkin. Tai päivittää vanhoja ketjuja.

Myös kaikenlaiset retkikokemukset varmasti kiinnostaa, olivat ne sitten, omatoimisia tai matkanjärjestäjän puolesta.

Varmaan myös pyhien vietto kiinnostaa monia.

Preferinsta:lle kiitos hienosta arvostelusta Gracelandistä.

5

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina ajankohtaista.

      Itsellä viikko vielä kiduttavaa odottelua. Sääennusteet lupaa sadetta ja ukkosmyrskyjä. Et silleen.

      No eiköhän mulla ole hyväreissu, säästä riippumatta.

      Ensimmäiseksi hotelliksi valikoitui Briza, joten ei paljon uutta kerrottavaa liene.
      Toisestakin hotellista olen ketjuun kirjoittanut.

      Poikkeuksellisesti varasin etukäteen hotellit koko lomani ajaksi. Tarkoitus oli vain ekaksi viikoksi varata mut, Bhandariin pääsin 1000 thb yö aamiaisella, niin en kyl tohtinut odottaa parempaa tarjousta.
      Hotellit on mielestäni hyvä combo. Molemmissa on hyvät puolensa. Briza on minulle paremmassa paikassa. Kaikki toimii , Isohko ja tehokas. Vähän laitosmainen

      Bhandarissa taas on mm. isompi huone, aamiaisella smootiet plussaa. Lähellä keskustaa, lähempänä bang niang markkinoita. Kauempana taas lam kaenista, jossa vietän paljon aikaa.
      Myös paljon pienempi uima-allas, mut toukokuussa siellä ei ruuhkaa. Toisaalta kylpyamme taas on suurempi.
      Bhandarissa ehkä hieman mukavampi henkilökunta. Ei Brizankaan henkilökunnassa mitään vikaa ole. Vastaanotossa, tullessa hieman jäykähköä, mut aamiaisen hoitajat taas oikeinkin mukavia.

      Bhandarissa respat taas melkorentoja. Ymmärrän hyvin jos joku olis närkästynyt, kun mulle opastettiin *MIkään ei ole muuttunut* Mut minusta se oli vain osoitus siitä että minut muistetaan.

      Toisaalta Brizassakin luki sängyllä * well come home*. ja jostakin luin myös että palaava asiakas. Joten ainakin respan kone muistaa.

      Olen luvannut pakata matkalaukun 10:ssä minuutissa. Pomo lähdössä samoihin aikoihin reissuun, toiseen maahan, niin hänellä jo matkalaukku levitettynä.

      On mullakin sentään matkalaukku hommattu, kun entinen ei enää halunnut lähtä kanssani reissuun. Lienee matkalaukkukin eläkepäivänsä ansainnut.Toisaalta ainahan ne samat tavarat ja vaatteet sinne laukkuun joutuu. Mitä nyt jotain uutta joutunut hankkimaan. Toisaalta sekin voi johtua osaltaan matkakuumeesta. Khao höpö kun on paha ja parantumaton sairaus minulla.

    • navas

      Tammikuu oltiin tällä kertaa reissussa. Koh Lantalla viikko ja Lakissa 3 viikkoo. Tällä kertaa säät ei suosinut niinkun edellisillä reissuilla... Takana n. 20 kertaa Thaimaassa. Yleensä helmi-maaliskuulla, jolloin säät ihan mahtavat. Mutta paikallisten kaverienkin mielestä harvinaisen huonot kelit tänä vuonna. No, lomahan on lomaa, vaikka kelit nyt ei pelkkää arskaa olisikaan. Moottoripyöräilyä se silti hivenen haittaa jos kadut tulvii kovin.
      Sama Khao höpö on meilläkin. Ei siitä eroon pääse vaikka muitakin vaihtiksia kattelee. Lennot jo varattu ens vuodelle. Tällä kertaa jäätävä tarjous tuli finskiltä. Suorat Phukettiin. Nähdäänpä uus terminaalikin.
      Hyvää lomaa mymmis! :)

    • Suoralento olisi kyl iso plussa.
      Niitä vain ei ole tarjolla, kun yleensä matkustan.
      Talven jaksaa painaa töitä tietäen, kun kausi on ohi, pääsee heti reissuun. Ilmeisesti sunnuntaina vielä töissä jos, ei lauantaina ehdi kaikkea tekemään.

      Reissuun pitää päästä, saadakseen kipeytyneet paikat taas työkuntoon. Laukun kun saa huoneeseen, ensimmäiseksi hierontaan. Juu on hieroja varattu jo :) .

      Koh Lanta voisi olla itsellekin mukava paikka. Ainakin samanmoisista lomista pitävät ovat kovasti kehuneet paikkaa.

      Minä myös katsellut vaihtoehtoja mut, viimeistään kuvat rannalta saa minut valitsemaan khao lakin uudelleen. Toisaalta myös se että kaikki on tuttua. Ei tarvitse miettiä mistä mitäkin löytää.

      Suunnitelmia ei tälle matkalle paljon ole. Jos kovasti sateista, saatan lähteä käymään Phang ngan kaupungissa.

      Mahdollisesti käyn myös katsomassa *keltaista jakkaraa* Se harvoja nähtävyyksiä Khao lakissa, joka vielä näkemättä. Tuskin mitään menettäisin vaikken näkiskään.

      http://bluewaterphuket.com/wp-content/uploads/2018/04/3-1515976070344.jpg

      Kyllä hotellien ja lentojen etsiminen on oleellinen osa matkaa. Hyvien löytäminen, tuo kiksejä. Vaikka se *säästö* olisikin vain vähäinen.

      Tosin vaihtamalla kenttää bangkokissa, olisin *säästänyt* parikymppiä. Nyt ei tarvitse vaihtaa kenttää, ja olen 2 tuntia aikaisemmin perillä. 55 euroa Suvarnabhumilta Phukettiin ei vaikuta pahalta. Finnairilla pitkään ollut lennot siinä 500 euron tuntumassa. Maksoin 2 euroa alle. Onhan se paljon vähemmän kuin esim. 2 euroa yli.

      Khao höpö on paha sairaus. Minullakin oli tarkoitus käydä vain *kerran elämässä* reissu Thaimaahan ja khao lakkiin. Sain pahan tartunnan. Parannuskeinoa ei ole. Hoito on hyvin kallista, eikä se kuulu korvattavien hoitojen piiriin. Toisaalta hoito on hyvin miellyttävää. Etähoitona käytetään myös terapiaryhmiä, samaan sairastuneiden kanssa. Ns. vertaistukea. Kaikkiin se ei tartu, joitakin jopa hylkii. Vieroitushoito tuntuu vieraalta.

      Kiitos lomatoivotuksista.

      • Puusilmä1

        Pukkaa tilanne raporttia sitten kelit ym. Mukavaa lomaa!


    • Viikko vietetty ja Briza vaihtunut tänään Bhandariin.

      Jos olisi säänappula jolla voisi sään muuttaa mieleiseksi, varoisin koskemasta siihen.

      Ihan loistokelit ollut koko viikon. Yks ukkoskuuro tullut ennen auringonlaskua.

      Vesi tosin aamuisin korkealla, rannalla kannattaa kävellä vain paljain jaloin. Punaiset liput rannalla. Kyllä siellä aikuiset uida voi, mut toki lapsille vaaralliset aallot.


      Hieronnassa olen maannut urakalla. Mikäs on maatessa kun, ei paljon muita asiakkaita ole näkynyt. Etenkään nousuvedenaikaan. Huomenna saan kuulemma toisen hieronnan ilmaiseksi. Täytyy varmistaa että hieroja saa kuitenkin palkkansa.

      Brizassa oli vaihtelevasti porukkaa, riippuen thaikkujen määrästä. Eilen aamiaisella ruuhkaa, tänään oli 2 mun lisäksi samaan aikaan.

      Täällä Bhandarissa näytti altaalla olevan yllättävänkin paljon väkeä. Ilmeisesti saksalaisia, kielestä päätellen.

      lomaterveisin m.y.m

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe