Valmennusryhmään pääseminen?

Miten valmennusryhmään pääsee? Mitkä on kriteerit ja millä perusteella henkilöt tule valituiksi?
Ilmianna
Jaa

41 Vastausta


Kun muistaa olla oikean tiimi pyällikön kaveri niin tie on auki tähtiin. Samaa sisäpiirin salaista leikkiä ollut jo vuosi kausia. Ajotaidoilla ja uranäkymillä ei ole mitää merkitystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joo samaa mieltä , ei ne mitään osaa ja ruokakin varikolla huonoa ja saakeli kun sataa vettä tänäänkin . Ei ole helppoa , naapurikin osti uuden auton, ei edes kertonu etukäteen . Niin ja akk , ei ei , en päässyt edes pj vaaliin asti , kiitos kankkusen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Noin 20 vuoden kokemuksella tässä lajissa voin sanoa että kriteerit on mm. seuraavat:

- Osaa mielistellä hyvin. - Tarpeeksi ruskea kieli. -Kuuluu tiettyyn tiimiin ja vie sinne helvetisti rahaa.

Sen jälkeen paikka valmennusryhmään on taattu.

Kentältä löytyisi aivan varmasti monta hyvää ja taitavaa kuskia, joilla on myös hyvä fyysinen kunto, jotka pesisi noita juuri valittujua henkilöitä mennen tullen ja palatessa, mutta kun heiltä puuttuu ylempänä mainitut taidot niin he ei pääse tuohon ryhmään!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vai olisko että tekee jotain eikä marise täällä?!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pitää tuntea oikeat henkilöt ja osata olla mieliksi. Systeemiä ei saa kritisoida ja pitää muistaa mielistellä.
Ilmianna
Jaa
Aivan oikein, täytyy osata valita oikeet henkilöt, teamit ja mosamiehetkin. Pikkasen täytyy osata myös arvostaa valmennuksesta vastuussa olevia henkilöitä. Kritiikki on aina plussaa. Mariseminen johtaa vain itsesääliin ja ulos kuvioista.
Ilmianna
Jaa
"Kokemusta 20v takana" ja edelleen ulkona huippuvalmennuksesta. Voi harmien harmi!
Voisiko ajatella, että mielistelylle, ruskealle kielelle, tietylle tiimille ja raha löytyisi synonyymisanat.
Neuvottelutaito, yhteistyökuviot, oikeat taustahenkilöt ja oikea markkinointi. Olisi näitä, mitkä olisi ehkä ratkaissut sinunkin ongelmasi.
"Kentältä löytyisi aivan varmasti monta hyvää ja taitavaa kuskia, joilla on myös hyvä fyysinen kunto, jotka pesisi noita juuri valittujua henkilöitä mennen tullen ja palatessa" Aivan varmasti näin on ja sitä ei pidä kiistämän. Suurin este kuskisi etenemiseen olet juuri sinä itse. Oma kateutesi, oma itsepäisyytesi, oma marisemisesi on pilannut kuljettajasi etenemisen hyviin tuloksiin.
Ilmianna
Jaa
-kunto: cooperissa pitäs mennä 3000-3500m, lihaskunto
-esiintymistaidot
-käytöstavat
-ajosilmä, menestystä kisasta toiseen
-vanhemmilla kyky hankkia rahoitus pikkuformuloihin 150000e/kausi

nämä kun olis kaikki samassa paketissa, niin pitäs olla itsestään selvyys, että on valmennusryhmässä.
Ilmianna
Jaa
...aivan ja vielä kun näiden lisäksi muistaisi että mielistely, toisten pers..n nuoleminen ja rahaa vieminen oikeaan tiimiin on yht kuin "Neuvottelutaito, yhteistyökuviot, oikeat taustahenkilöt ja oikea markkinointi" niin kaikki olisi ihan kohdallaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Auttaa jos on hyvä muotoinen äiti :) Sitä voi pikkasen käyttää ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
pers pers pers , h..ojako olette
Ilmianna
Jaa
Akkn valmennus on huippuvalmennusta. Tavoitteena täytyy olla kansainvälinen ura ja urapolku selvä sinne KV tasolle.. Taustat täytyy olla kunnossa, samoin osaava tiimi/ henkilöt, huoltajat messissä. Onnex meillä vielä löytyy näitäkin. Ei ihan persaukisten puuhaa, mikäli ei omassa massissa ole riittävästi euroja ne täytyy saada muualta kasaan. Välineet täytyy olla myös huipputasolla, eihän suomen hiihtoliittokaan hiihtele enää puusuksill ja riotinkisauvoilla.. Näin se vain menee.
Ihan turha on valita huippuvalmennukseen kuskeja, ketkä keskittyvät, ajavat pelkkiä harrastesarjoja kotimaassa Joreteltoista"Rotax ja X30 "luokissa.....
Ilmianna
Jaa
Kirjoituksesi on ylimielistä paskaa ja sen tietää kaikki. Tuon asrnteen takia suuri osa kartingissa on kääntänyt selkänsä AKKlle. Pysyvästi, jos tuo asennevamma ei korjaudu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Täysin samaa mieltä. Kun tunnustusta ei ulkopuolelta tule täytyy marginaaliryhmän keskittyä itsensä kehumiseen. Kaikki pieni piperrys puetaan mahtipontisiin sanoihin joilla ei lopuksi mitään merkitystä. Ei ole todellakaan mainituista asioista ja yhteyksistä kiinni tuo urapolku ja kanasivälisen uran luominen. Sinne pääse kuka vaan joka haluaa. Ja jos kansainvälinen ura kiinnostaa, voi ja kannattaa katse kääntää suoraan sinne ja siellä oleviin palvelun tarjoajiin. Helposti samaan rahaan saa parempaa ja enemmän, vaihtoehtoja kun on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uskotko todella, että Joresta luodaan, aukenee se uskottavuus ja kansainvälinen ura maailmalle. Ja jos sinulla on tarvetta viedä rahasi kansainvälisiin huippu tiimeihin, sinne sitä vain sitten. Kyllähän nuo pari kotimaista tiimiä pystyy myös järkkäämään auttamaan sinut sinne sisään. Suhteita löytyy sinne ja pikkasen pystyvät myös vaikuttamaan siihen, ettet tule heti kusetetuksi siellä.
Ilmianna
Jaa
On aivan yhdentekevää kotimaan kartingin kannalta keillä on suhteita joihinkin ulkomaan tiimeihin. AKK ja SM uskovaiset ovat menettäneet täysin todellisuudentajunsa. Eletään jossain kummallisessa kuplassa ilman halua käsittää missä kenttä menee. On pari hassua kuskia ja tiimiä joilla on massia ajaa maailmalla. Se on ilmeisesti ainoa autuaaksitekevä asia. Jos näin on, Suomi 100-kartit voi pätkiä romunkeräykseen. Ne on itsepetosta, koska vain pari hassua kv-sarjoihin rahoituksen saamiseen kykenevää on ne,mistä AKK ja SM-uskovaiset ovat oikeasti kiinnostuneita. Muut ovat Jore-köyhälistöä joista ei kannata olla mitenkään kiinnostuneita, koska niistä ei ole mihinkään. Mistähän sitten mahtaakaan johtua kuskien puute SM-luokissa. Täysin ääliömäisistä linjanvalinnoista, joista tämän ketjun ylimieöiset kommentit ovat valaiseva esimerkki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Oikeassa olet. AKKn huippuvalmennuksella ei ole mitään merkitystä karting sarjojen harrastekuljettajille, ajavathan he vain kotimaan harrastekisoja. Sama tilanne suhteiden luomisen kanssa kotimaisiin- ulkomaisiin tiimeihin. Miksi pitäisi valita näitä harrastesarjojen kuljettajia huippuvalmennettaviin. Tämä kai oli tän saitin keskustelun pointti. "Miten päästä valmennusryhmään".
Mikäli et tähtää huipulle, voit kysellä valmennusta omalta seuraltasi, alueeltasi tai mahdillisesti tiimeiltä mihin viet rahasi, heiltä kait voit ostaa hiihtolomalla tahi keväällä jonkin tutustumisreissun etelän lämpöön, siellä voi silmäsi aueta.
Älähän nyt lähde kuitenkaan "rälläköimään" nuita Suomi100 cadetteja, sieltä kasvaa nuo tulevat huippuvalmennettavat + harrastesarjojen kuljettajat.
Ja kyllä AKKn KV-valmennettavat ajavat myös harrastesarjoja. Tämäkö sinua häiritsee. Itse en käyttäisi sanaa "Jore- köyhälistö" heitä tarvitaan myös, että harrastesarjat elävät ja voivat hyvin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ÄläpäKatkeroidu kirjoitti:
Oikeassa olet. AKKn huippuvalmennuksella ei ole mitään merkitystä karting sarjojen harrastekuljettajille, ajavathan he vain kotimaan harrastekisoja. Sama tilanne suhteiden luomisen kanssa kotimaisiin- ulkomaisiin tiimeihin. Miksi pitäisi valita näitä harrastesarjojen kuljettajia huippuvalmennettaviin. Tämä kai oli tän saitin keskustelun pointti. "Miten päästä valmennusryhmään".
Mikäli et tähtää huipulle, voit kysellä valmennusta omalta seuraltasi, alueeltasi tai mahdillisesti tiimeiltä mihin viet rahasi, heiltä kait voit ostaa hiihtolomalla tahi keväällä jonkin tutustumisreissun etelän lämpöön, siellä voi silmäsi aueta.
Älähän nyt lähde kuitenkaan "rälläköimään" nuita Suomi100 cadetteja, sieltä kasvaa nuo tulevat huippuvalmennettavat + harrastesarjojen kuljettajat.
Ja kyllä AKKn KV-valmennettavat ajavat myös harrastesarjoja. Tämäkö sinua häiritsee. Itse en käyttäisi sanaa "Jore- köyhälistö" heitä tarvitaan myös, että harrastesarjat elävät ja voivat hyvin.
Vastauksesi tiivistää oivallisrsti Suomen nykykartingin ja vähän muunkin keskeiset ongelmat. Jos tuo asennevei muutu AKKn alaisten SM sarjojen päivät on luetut. Loppuu tulee koska ymmärrys puuttuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Todellakin ylimielistä paskaa koko akk hännysteliöineen. Luulevat että sm sarjan ajaminen tekee kuskeista jotenkin parempia kuin muut.
Parhaat kuskit kehittyy niissä luokissa joissa on eniten kuskeja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
""Jotenkin""". se vain meni niin, että akkn hännystelijät, sm-sarjan kuskit ajoivat""jotenkin"" parempaa tulosta tuolla harrastesarjojenkin mualmakupeissa, kuin Rotax ja X30 suomen vakikuskit omine teamineen..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tääonprovoomuttatosi kirjoitti:
""Jotenkin""". se vain meni niin, että akkn hännystelijät, sm-sarjan kuskit ajoivat""jotenkin"" parempaa tulosta tuolla harrastesarjojenkin mualmakupeissa, kuin Rotax ja X30 suomen vakikuskit omine teamineen..
Kukamuka?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Whowho kirjoitti:
Kukamuka?
Vaikkany Sario, Nurmi ja Salonen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
AKKn huippuvalmennus on tosiasiassa ihan puhdasta markkinointipotaskaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onhan se ihan selviö, ett potaskaa pitää olla pelissä, pääset sinäkin toteuttamaan itseäsi tällä ja muilla suolipalstalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yhden tiimin pelleilyä ja hyvä veli toimitaa, sitä se on ollut jo monta vuotta sekä sm:ssä ja akk;n touhuissa. Yksi tiimi määrää kaiken ja sanelee mitä tehdään,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onhan siellä SM-kisoissa nyt muitakin tiimejä ja yksittäisiä ilmoittajia ihan useammalta vuodelta ja vuosien takaa, kuin pelkästään yhden tiimin kuljettajia. Miksi olet noin valtavan katkera ja mitä siitä saat tai voitat? Ihan totta tiedätkö, että apuakin on saatavissa ? Aivan varmasti apua saat, mikäli pystyt avautumaan ammatti-ihmisille. Sinun tyyppiset persoonat ovat uhka koko nuorisoautourheilulle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
https://www.facebook.com/AKKDriverAcademy/?hc_ref=ARQOmYjM_xT8YVTj0YmSdfowSimWTKzdAop8lQO7raJ_tkjtVgdvJaP7Lp4HxfHOCnI&fref=nf
Näillä nyt mennään, tässä lisää kademielisille, mutta myös niille ketkä arvostavat tehtyä työtä.
Ilmianna
Jaa
Niin kauan kun tää ylimielinen AKK asennevamma jatkuu Suomikarting pysyy jakautuneena. Todennäkösesti täältä ikuisuuteen. Suurin osa porukasta on äänestäny jaloillaan jo ja tekee ihan omia juttujaan kun kansallisesta lajiliitosta ei ole näkeen tosiasioita. Siinä ei paljon valmennusryhmät paina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olen täysin samaa mieltä. Tosiasia on että tänä päivänä se on yksi v:n maku onko suomen mestari vai ei tai kuuluuko johonkin valmmennusryhmään vai ei. Jokainen pääsee lajissa eteenpäin kunhan lompakko on kunnossa. Ja ulkomailta löytyy paljon hyviä ammattitiimejä, joissa voi pärjätä ihan hyvin jos vain ranteet on kunnossa.

Lisäksi jos pärjää sellaisessa sarjassa, jossa on 40 kuskia on huomattavasti arvokkaampaa kuin pärjätä jossakin sm-sarjassa, jossa kusekja on vain 10-15!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kerro kun kerta tiedät KV-team ja vuosipudjetti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Esim: Forza motorsport, KSM, DPK racing, jne. Budjetti riippuu siitä mitä kaikkea ajat, menetkö vain EM ja MM kisat, ajatko saksan sarjaa, kenties päälle vielä muutama WSK, jne. Eli budjetti riippuu mitä ajat ja minkälaisen paketin haluat. Sä saat siihen kulumaan mitä vain 20 000 ja 50 000 väliltä ja tämäkin riippuu mitä lasket mukaan. Lasketko mukaan vain team paikan vai lentoliput, hotellit, vuokra-autot, syömiset, jne.

Se että joku kysyy budjettia on ihan ok, mutta sitten pitäis vähän jo osata kertoa että mitä siihen pitää sisällyttää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kerrohan. Mitä toi 50 000€ piti sinulle sisällään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
DPK racin ?? Käyttääkö joku suomalainen heidän palveluaan. ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"jos pärjää sellaisessa sarjassa, jossa on 40 kuskia on huomattavasti arvokkaampaa kuin pärjätä jossakin sm-sarjassa, jossa kusekja on vain 10-15!"
Mites nuilla x40 vakkari kuskilla meni tuolla mailman-cupissa, ja eikös siellä ajanut jokunen SM-tasonkin kuski, mites heillä meni
Ilmianna
Jaa
Aivan ihmeellistä vääntöä! Oikeesti alun kysymys oli hyvä ja toivottavasti kysyjä sai jonkun vastauksen. Se mitä valmennus antaa on OK. Valmennus avaa silmiä huippu urheiluun. Mutta valmennuksella pelkästään ei mennä "maailmalle".... Kaikki tässä ketjussa kirjoittaneet ei oikein näköjään tiedä mikä suunta tulee mistäkin. Mutta hiukan vois miettiä esim. sellaista et mitä haetaan autourheilussa henkilökohtaisesti. Ei siihen tarvitse valmennusta jos ajaa esim. Raksua Ruotsissa, KF6 Virossa, x30 sarjaa Belgiassa, Rotaxia Italiassa tai joitakin ok/okj kisoja EM kisoissa puhumattakaan SM-kisat. Näihin pitää pystyä/osata lähteä itse tai kavereiden kanssa. Kaikki nämä on harrastamista ja touhutaan pääasiassa omista rahoista. On aivan sama mitä luokkaa on ajanut jos meinaa palkan saada ajamisesta esim. Saksassa Opel sarjassa, Espanjassa Seat cup tai esim. GT-autoja ajamalla. Eli jos ajaa Rotaxia,x30 tai ok autoja kaikilla näillä on mahdollisuus tuohon. Kartingista ei taida olla ollut montakaan palkkakuskia Suomesta? Formuloissa on tainnut olla jopa enempi? Mutta valmennus helpottaa ymmärtämään mitä huippu urheilu on ja mitä sen eteen pitää tehdä. Koska lähes kaikki on harrastamista mistä ei saa palkkaa. Sarjat ei vaikuta mitenkään valmennus ryhmään pääsyä. Voi lähteä siitä ajatuksesta et löytyykö paalua 1 milj. Montako kansainvälistä kisaa on ajanut viimeisen 2 vuoden aikana( 1-4 ei riitä), mikä on yleinen suhtautuminen/sitoutuminen lajiin ja kuinka on esiintynyt mediassa aijemmin. Sillä ei myöskään ole mitään väliä ajaako Suomessa jotakin sarjaa 15 vai 40 kuskia "maailmalle" pääsyn kanssa. Ei se Kuismasen Pertti varmaan paljon ajellut kartingia aikoinaan.. ok toki Pertsakin vain harrasti, vaikka voitti jokusen kisan. Pikku Formuloita ajaa kaverit jotka ei saa palkkaa, eikä harrasta vaan ovat töissä ilman palkkaa.
Tulipas melko vaikea lukuinen teksti. Mutta harrastetaan me kartingia pohjois Euroopan sarjoissa luokasta riippumatta.
Ilmianna
Jaa
On todella sääli suomen kartingille että valmennukset ja maajoukkueet ovat vain suuria vitsejä ilman kentän arvostusta. Tähänhän on johtanut epäoikeudenmukaisuus ja salassa tapahtuvat valinnat. Sama leimaa sm sarjaa. Kaikkiin näihin vaikuttaa yksi tiimi päällikköineen. Tämä johtaa ainoastaan kv karting kuljettajien vähenemiseen suomesta tai sitten kenttä kokoaa rivinsä ja nousee kapinaan. Tällaiset norsunluutornit pitäisi hajoittaa jotta saataisiin valmennukset 2000 luvulle ja oikealle tielle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei kartingissa ole sellaista huippuvalmennusta, kun oikeissa kovissa urheilulajeissa.
Jokaisen kannattaa tehdä omat jutut , jos meinaa kehittyä ja eteenpäin päästä.
Harjoittelua vaan paljon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juurikin näin. Jotenkin huvittaa tuo "huippu".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koko valmennusjuttu on ihan huuhaa. Voi myös pärjätä todella hyvin ilmankin tätä "huippuvalmennusata" jos vaan tekee kovasti töita ja tekee asiat oikein. Pitähän noiden saada jotakin vastinetta kun ovat vieneet kauden aikana vi***ti rahaa tiimille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
voi voi sinua, kerrohan, kun kerta tiedät, miten homma pitäis hoitaa ja mikä onkaan sinun oma panoksesi. Miksi vi***ssa otat kantaa, jos sinulle ei mitään ehdotusts tilalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jyväskylän mitallikaalassa sai väärät miehet mitalleja. Mutta ei mikään ihme kun ne olivat akademyn valmennettavia. Epäreilua peliä.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Valmennusryhmään pääseminen?

Miten valmennusryhmään pääsee? Mitkä on kriteerit ja millä perusteella henkilöt tule valituiksi?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta