Aiotteko tuhlata

pirremiinapa

joululahjoihin ja mitä toivotte lahjaksi itsellenne?


Tällainen galluppi nyt, ei pakko vastata, jos ei taho 😊.

Hyvää lauantaita kaikille.

56

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen saanut jo osan joululahjoistani: uuden samsungin, flanelliyöpaidan, tohvelit ja käsineet. Loput lahjoista tulee aattona. Olen ostellut myös koko joukon lahjoja ensimmäinen oli varmaan crock pot tyttärelle ja pojalle ostan sähköhammasharjan ja lapsenlapset esitti että selvä raha olisi paras, summakin oli tiedossa. Vanhempi (11 v.) käyttää omaa maksukorttia. Legolassille ostan varmaan vaatteita kun olen kantanut kaikki sen vaatteet jotka sillä oli kaapissa roikkumassa ilman käyttöä ostettu joskus seitskytluvun alussa tai kuuskytluvun lopussa Lappeenrannasta tai Tukholman esikaupungeista ja joita hän ei ole pitänyt moneenkymmeneen vuoteen niin pakkasin ne muovisäkkeihin ja vein kierrätykseen: Ei hän protestoinutkaan. mutta kaappeihin tuli taas tilaa :))

      • pirremiinapa

        No niin, sinulla on hommat jo hanskassa, ja ihanko vielä aattonameinaat saada lisää lahjoja, olet ollut kilttinä kun moinlahjotaan. 😊.

        Huvitti tuo legolassin kaapintäyte,, niin varmaan meilläkin olisi jos aina oisin kuunellut mieheni mielipidettä näissä säilytettävissä vaate jutuissa, salaakin piti joskus poistaa joku esim.hääpuku 😀, tai tietty pilkkihaalari vuodelta 70 ntä, joka ei sopinut päällekään enää vuosikymmeniin .

        Nuoret haluaa rahaa, ja se kyllä helpottaa lahjapähkäilyjen kanssa, nimittäin jos on mistä antaa.

        Meillä on hautaiset sopivasti ennen joulua, ja jouduin ostamaan uutta vaatettakin sinne, joten nyt tekee tiukkaa, tänä jouluna rahojen ja lahjojen kanssa, mutta oma vika, miksikäs menit ostaan jne...no toivottavasti lapsilla on minulle paaaljon lahjoja 😊🎅.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        No niin, sinulla on hommat jo hanskassa, ja ihanko vielä aattonameinaat saada lisää lahjoja, olet ollut kilttinä kun moinlahjotaan. 😊.

        Huvitti tuo legolassin kaapintäyte,, niin varmaan meilläkin olisi jos aina oisin kuunellut mieheni mielipidettä näissä säilytettävissä vaate jutuissa, salaakin piti joskus poistaa joku esim.hääpuku 😀, tai tietty pilkkihaalari vuodelta 70 ntä, joka ei sopinut päällekään enää vuosikymmeniin .

        Nuoret haluaa rahaa, ja se kyllä helpottaa lahjapähkäilyjen kanssa, nimittäin jos on mistä antaa.

        Meillä on hautaiset sopivasti ennen joulua, ja jouduin ostamaan uutta vaatettakin sinne, joten nyt tekee tiukkaa, tänä jouluna rahojen ja lahjojen kanssa, mutta oma vika, miksikäs menit ostaan jne...no toivottavasti lapsilla on minulle paaaljon lahjoja 😊🎅.

        Sen tumma puku ja valkoinen paita ja hautajaissolmio sekä vaalea puku ja siihen sopiva paita ja solmio (kahdeksankymmentäluvulta vissiin) saivat jäädä roikkumaan mutta kaikki muut kauluspaidat ja collegepaidat ja villapuserot poistuivat tilaa viemästä. Olen ostellut sille pikkuhiljaa uusia vaatteita näiden viiden vuoden aikana että ei se ihan nakuna täällä oleskele. Sille sopii samat vaatteet päälle kuin nuorukaisena ja silloin tulee kiusaus säilyttää vanhoja rättejä kun ne vielä mahtuvatkin ja ei ole rikki hehehehehee....
        ***
        Meidän lapsuudessa ja nuoruudessakin vielä joululahjat sai olla käyttötavaraa ja vaatetta. Nyt ei edes meidän aikuiset lapset halua mitään käytännöllistä. Juttelin juuri tyttären miehen kanssa eilen illalla että minusta olisi paljon hauskempaa kun saisi itse valita lahjat eikä vaan valita listasta, mutta hän ei oikein nähnyt siinä mitään ideaa ...esitin sitten että se tulee sitten olemaan paketti kalsareita, paketti sukkia ja lahjakortti dressmanille...tosiasiassa olemme ratkaisseet hänen lahjansa suhteellisen elegantisti: tytär tilaa hänen suosikkimusiikkiansa ja laittaa laskun anopille ja äidille .


    • Selailepa palstan kommentteja, niin ei tarvitse turhia kysellä.

      H.

      • pirremiinapa

        Niimpä, hyvä huomio.


    • Kyllä minä varmaan jotain tulen ostamaan lapsilleni. Sitten jouluksi vasta, enkä mitenkään tuhlaten.
      Oman toivelistani olen lähettänyt suoraan Joulupukille.

      • pirremiinapa

        Niin minunkin täytyy tehdä, joulupukkihan se ratkaisee kuka ansaitsee lahjoja, mutta.oiskohan sillä budjetissa varaa miullekin jotain viskata..

        Hu ittaa se meidän nuorin jouluhöppänä, kun hän tietää ihan varmasti, kun vanhemmat on sanoneet, että lahjat tulee vanhemmilta ja tädeitä jne., mutta kyllä se puhe menee vielä tonttuihen, että siellä ne jo varmasti kurkkii, hän on pian seitsemän vanha, toivottavasti ei kukaan oikaise hänen käsityksiään tontuista, sen verran pitää lapsella olla jouluilojännitystä. 😊


    • hehehehee

      Joulu on vihapuhetta!

      • hehehehee

        Ajattele vähän aloittaja ennenkuin tällaista rasistista aloitusta värkkäät! Millaiselta tuntuu maahanmuuttajista, jotka juuri ovat alkamassa maatua, siis kotoutua, ja sitten tällainen jouluhässäkkä tulee. Millaiselta tuntuu maahanmuuttajaperheen lapsista, kun kantasuomalaiset lapset saavat kasapäin lahjoja ja he eivät mitään. Miten kummalliselta tuntuu maahanmuuttajasta, kun veisataan Seimen lapsesta - onneksi moista vihaveisuuta ollaan suitsittu kovalla kädellä viranomaistahon tiukilla toimilla. Ja sekin vielä, että tontturenkutuksia riekkuen suupielet rasvassa siankinkkua mässäilevät kantasuomalaiset. Sianliha on kielletty ruoka.
        Kotouttamisessa tapahtuu valtavasti takapakkia, ellemme jokainen omalla kohdallamme tee parannusta!
        Opettele käyttäytymään!


      • samoillalinjoilla
        hehehehee kirjoitti:

        Ajattele vähän aloittaja ennenkuin tällaista rasistista aloitusta värkkäät! Millaiselta tuntuu maahanmuuttajista, jotka juuri ovat alkamassa maatua, siis kotoutua, ja sitten tällainen jouluhässäkkä tulee. Millaiselta tuntuu maahanmuuttajaperheen lapsista, kun kantasuomalaiset lapset saavat kasapäin lahjoja ja he eivät mitään. Miten kummalliselta tuntuu maahanmuuttajasta, kun veisataan Seimen lapsesta - onneksi moista vihaveisuuta ollaan suitsittu kovalla kädellä viranomaistahon tiukilla toimilla. Ja sekin vielä, että tontturenkutuksia riekkuen suupielet rasvassa siankinkkua mässäilevät kantasuomalaiset. Sianliha on kielletty ruoka.
        Kotouttamisessa tapahtuu valtavasti takapakkia, ellemme jokainen omalla kohdallamme tee parannusta!
        Opettele käyttäytymään!

        kinkut ja lahjat pitää kieltää ehdottomasti
        mokomat pahan mielen aiheuttajat


      • hehehehee kirjoitti:

        Ajattele vähän aloittaja ennenkuin tällaista rasistista aloitusta värkkäät! Millaiselta tuntuu maahanmuuttajista, jotka juuri ovat alkamassa maatua, siis kotoutua, ja sitten tällainen jouluhässäkkä tulee. Millaiselta tuntuu maahanmuuttajaperheen lapsista, kun kantasuomalaiset lapset saavat kasapäin lahjoja ja he eivät mitään. Miten kummalliselta tuntuu maahanmuuttajasta, kun veisataan Seimen lapsesta - onneksi moista vihaveisuuta ollaan suitsittu kovalla kädellä viranomaistahon tiukilla toimilla. Ja sekin vielä, että tontturenkutuksia riekkuen suupielet rasvassa siankinkkua mässäilevät kantasuomalaiset. Sianliha on kielletty ruoka.
        Kotouttamisessa tapahtuu valtavasti takapakkia, ellemme jokainen omalla kohdallamme tee parannusta!
        Opettele käyttäytymään!

        Ei ole aloittajan syy, mutta totta on eriarvo myös kantaväestössä- niissä moninaisiin vaikeuksiin joutuneissa lapsiperheissä. Olen yrittänyt sanoa omille lapsenlapsille, että he antaisivat niitä leluja ym pois jotka on ikäänkuin jäämässä sivuun, ei koske kirjoja.
        -----------------------------------
        Lastenlapset saavat jotakin ja vanhempansa myös. En lähetä joulukortteja kuin sisaruksille, terveiset niisä heidän lastensa perheille. Ne ihmiset ja työyhteisöt joiden kanssa teen yhteistyötä saavat lahjat , se on siinä


      • pirremiinapa
        hehehehee kirjoitti:

        Ajattele vähän aloittaja ennenkuin tällaista rasistista aloitusta värkkäät! Millaiselta tuntuu maahanmuuttajista, jotka juuri ovat alkamassa maatua, siis kotoutua, ja sitten tällainen jouluhässäkkä tulee. Millaiselta tuntuu maahanmuuttajaperheen lapsista, kun kantasuomalaiset lapset saavat kasapäin lahjoja ja he eivät mitään. Miten kummalliselta tuntuu maahanmuuttajasta, kun veisataan Seimen lapsesta - onneksi moista vihaveisuuta ollaan suitsittu kovalla kädellä viranomaistahon tiukilla toimilla. Ja sekin vielä, että tontturenkutuksia riekkuen suupielet rasvassa siankinkkua mässäilevät kantasuomalaiset. Sianliha on kielletty ruoka.
        Kotouttamisessa tapahtuu valtavasti takapakkia, ellemme jokainen omalla kohdallamme tee parannusta!
        Opettele käyttäytymään!

        Höpötä nyt kyllältes.


      • pirremiinapa
        samoillalinjoilla kirjoitti:

        kinkut ja lahjat pitää kieltää ehdottomasti
        mokomat pahan mielen aiheuttajat

        Joo, samaa mieltä, kyllä se taas joulun jälkeen on paha mieli kun vaakalle hyppää.


      • pirremiinapa
        kawe kirjoitti:

        Ei ole aloittajan syy, mutta totta on eriarvo myös kantaväestössä- niissä moninaisiin vaikeuksiin joutuneissa lapsiperheissä. Olen yrittänyt sanoa omille lapsenlapsille, että he antaisivat niitä leluja ym pois jotka on ikäänkuin jäämässä sivuun, ei koske kirjoja.
        -----------------------------------
        Lastenlapset saavat jotakin ja vanhempansa myös. En lähetä joulukortteja kuin sisaruksille, terveiset niisä heidän lastensa perheille. Ne ihmiset ja työyhteisöt joiden kanssa teen yhteistyötä saavat lahjat , se on siinä

        Aina on eriarvoisuutta, ja se on sääli, en väheksy missään tapauksessa maamme vähävaraisten lapsiperheiden ahdinkoa, olen köyhistä oloista itsekin ja vähään oli tyytyminen, joululahjoihinkin, mutta sitä onnellisempi niistä vähistäkin oli kun ei ollut tottunut yliyltäkylläisyyteen, mutta ajat oli silloin toiset, harvoilla oli sen kummempaa, tai ainakun lapsena sitä ei huomannut, sen vaan muistan että kyllä siellä koulussa kaverien kesken kyseltiin mitä lahjoja olit saanut, ja ikyisesti jäi mieleeni kun eräältä tytöltä niinikään kysyttiin lahjoista ja hän vastasi että saimme uuden kodin, ilmeisesti mitään henkilökohtaista ei sinä joiluna saatukaan.
        Olisinko ollut silloin neljännellä luokalla.

        Tulipa pötköä kerralseen 😊.

        Tekee se mieli jotenkin muistaa kaikkia lastemme perheitä, mutta ehkä nyt muuten kuin rahalla ostettavalla lahjalla, niinkuin tuolla sanoin pitää laittaa jotain ruokaa esim tapaniksi ja nauttia yhdessä olosta.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Aina on eriarvoisuutta, ja se on sääli, en väheksy missään tapauksessa maamme vähävaraisten lapsiperheiden ahdinkoa, olen köyhistä oloista itsekin ja vähään oli tyytyminen, joululahjoihinkin, mutta sitä onnellisempi niistä vähistäkin oli kun ei ollut tottunut yliyltäkylläisyyteen, mutta ajat oli silloin toiset, harvoilla oli sen kummempaa, tai ainakun lapsena sitä ei huomannut, sen vaan muistan että kyllä siellä koulussa kaverien kesken kyseltiin mitä lahjoja olit saanut, ja ikyisesti jäi mieleeni kun eräältä tytöltä niinikään kysyttiin lahjoista ja hän vastasi että saimme uuden kodin, ilmeisesti mitään henkilökohtaista ei sinä joiluna saatukaan.
        Olisinko ollut silloin neljännellä luokalla.

        Tulipa pötköä kerralseen 😊.

        Tekee se mieli jotenkin muistaa kaikkia lastemme perheitä, mutta ehkä nyt muuten kuin rahalla ostettavalla lahjalla, niinkuin tuolla sanoin pitää laittaa jotain ruokaa esim tapaniksi ja nauttia yhdessä olosta.

        Ei ole tarkoitus syyllistää ketään, mitä enemmin ostamme sitä paremmin niiden tekijät voivat, ostetaan jos mahdollista suomalaisia tuotteita,


    • Vain lapsenlapselle vähän enemmän, mm. pari peliä, legoja sekä Mauri Kunnaksen Koiramäen Suomen historia-kirja.
      Itselleni en toivo mitään, jotain tulee kuitenkin.

      • pirremiinapa

        Sinulla onkin vasta yksi lapsenlapsi, eikös niin ollut.., ja jos oikein muistan, hän onkin oikeassa joilun riemu iässä, mummikin saa lahjan sitä onnea katsellessa.

        Minulla on jo seitsemän lapsenlasta, vaikka suurin osa alkaa olla aikuisia ja sen kynnyksellä, yksi jo kotoaan muuttanutkin on. Taidan kutsua heidät vain joulupuurolle tänä vähä rahaisena jouluna, iloitaan toistemme seurasta sitten 😊🎅.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Sinulla onkin vasta yksi lapsenlapsi, eikös niin ollut.., ja jos oikein muistan, hän onkin oikeassa joilun riemu iässä, mummikin saa lahjan sitä onnea katsellessa.

        Minulla on jo seitsemän lapsenlasta, vaikka suurin osa alkaa olla aikuisia ja sen kynnyksellä, yksi jo kotoaan muuttanutkin on. Taidan kutsua heidät vain joulupuurolle tänä vähä rahaisena jouluna, iloitaan toistemme seurasta sitten 😊🎅.

        Aivan, yksi vain ja eipä taida lisää tullakaan.
        Poika on viiden vanha, tammikuussa täyttää kuusi ja joulu on kova sana, sen näin kun viime viikolla Helsingissä muutaman päivän luonaan olin.
        Tytär on osan joulua töissä, mutta tulevat sitä ennen meille vajaaksi viikoksi. Eiköhän me siinä ajassa ehditä jouluisesta riemusta nauttia.

        Lastenlasten seurasta nautit varmasti myös jouluna ja yhdessäolohan parhainta onkin.


      • Minä annan Venla´lle 6.12 8v lahjaksi Kunnaksen kirjan.


      • kawe kirjoitti:

        Minä annan Venla´lle 6.12 8v lahjaksi Kunnaksen kirjan.

        On mukavaa, kun lapsenlapsi on perinyt äitinsä ja mummonsa kiinnostuksen lukemiseen ja kirjoihin. Myös tietoa sisältäviin, avaruuteen, eläimiin (tällä hetkellä erityisesti dinosauruksiin) ja toivottavasti historiaankin.


    • TammikuussaHelteeseen

      En tuhlaa yhtään, vaikka aika paljon käytänkin rahaa lahjoihin. Kaikki lahjat jotka annan ovat tarpeellisia ja toivottuja. Itselläni on "reissutili", eli sinne olen saanut lähes kaikki lahjani jo monen vuoden ajan, silti siellä on vielä paljon tilaa :)

      • pirremiinapa

        Ai tuohan on kätevää, pitääpä vinkata omillekin jälkeläisille, sain mie 50 vuotis lahjaksi matkan, mutku siitä on jo hiiirmu pitkä aika, nyt menisi taas..
        Pianhan se tammikuu jo onkin, kun joulu on ohi ei ole kuin rippeet jälellä tästä kuusta.

        Toivotan mukavaa matkan odotusta, sehän on kuin joulupukkia odottelisi 😊


    • Toivoisin Joulurauhaa edes hetken. Mitään mammonaa en tarvitse enkä halua. Lapsille laitan jotain pientä, nykyajan lapsilla on jo kaikkea.

      • pirremiinapa

        Niinpä, vaikea heille on mitään järkevää keksiä, ehkä lahjakortit esim.vaateliikkeisiin olisivat mieleen.

        Minulla tätä rauhaa ja kai joulurauhaakin on ihan kyllin, ettäpäinvastoin tahtoisin että joku häiritsisi yletöntä rauhaani. 😊🎅, mutta niin ne tarpeet ja toiveet on erilaisia eri ihmisten kesken.

        Kyllä minäkin olen elänyt vaiheita, jolloun joulurauha olisi ollut hyvinkin mukava lahja.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Niinpä, vaikea heille on mitään järkevää keksiä, ehkä lahjakortit esim.vaateliikkeisiin olisivat mieleen.

        Minulla tätä rauhaa ja kai joulurauhaakin on ihan kyllin, ettäpäinvastoin tahtoisin että joku häiritsisi yletöntä rauhaani. 😊🎅, mutta niin ne tarpeet ja toiveet on erilaisia eri ihmisten kesken.

        Kyllä minäkin olen elänyt vaiheita, jolloun joulurauha olisi ollut hyvinkin mukava lahja.

        Lahjakortti vaateliikkeisiin o hyvä idea ja sitä olemme toteuttaneetkin, tai johonkin lelu/peliliikkeisiin. Kohta 12 vuotiaan kummityttöni vien liikkeeseen ja kerron summan millä voi itse valita itselleen haluamansa. Lisäksi käymme samalla reissulla syömässä jouluaterian.


      • pirremiinapa

        Oi tuo yhdessä ruokailu on mainio juttu, ja.varmasti mieleen, kyllä kummi muistetaan 😊.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Oi tuo yhdessä ruokailu on mainio juttu, ja.varmasti mieleen, kyllä kummi muistetaan 😊.

        Totta. Tämä kummityttö on useampilapsisen perheen esikoinen, näin saa nimenomaan hänelle suunnattua aikaa.


      • pirremiinapa

        Ihana lahja , laita sulle joulupukin 🎅😊


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Ihana lahja , laita sulle joulupukin 🎅😊

        Kiitos pukista :)


    • henrjii

      mun paras toive on että kukaan ei antaisi lahjoja toisilleen

      • pirremiinapa

        Ai, kotonako vai yleensäkään?


    • En tuhlaa lahjoihin, käytän sen mitä niihin tarvitsen. Isommille lapsenlapsille lahjakortit ja pienemmille jotain kivaa vaatetta ja lelua, aikuisille usein kirjoja. Itselleni en osaa toivoa mitään, mutta tiedän että saan varmasti taas jotain kivaa. Rahaa minulla ei ole tapana antaa, enkä onneksi ole saanutkaan, rahassa ei ole mitään ajatusta antajalta, arvostan enemmän kohdistettuja lahjoja.

      • Kai käytin väärää ilmausta, kun puhuin tuhlaamisesta, eihän lahjan antaminen ole turhuuteen "tuhlaamista^ .


    • verimeerishoppinki
      • En avannut linkkiä, joten jäi epäselväksi tuo.shoppailu.


    • erotiikkaanetistä
    • Varia

      Jo 1970-luvun alkuvuosina vanhempani, isovanhempani ja minä päätimme, että emme anna toisillemme yhtään joululahjaa. Ja se päätös piti, heidän kuolemaansa asti. Hyvää ruokaa varasimme toki, ja yhdessäolo kuusen koristeluineen ja saunassa käynteineen oli ikimuistoista. Ei tarvinnut lahjoja hössöttää.
      Nyt annan joululahjani Kirkon Ulkomaanavun kautta. Minusta on ihanaa ajatella että joku jossain saa vuohen, sianporsaita tai ammatin - todella suureen tarpeeseen !
      Mitä hyvää siinä on että antaisin lahjoja niille joilla jo muutenkin on liikaa kaikkea.

    • Saga.Kabinetti

      En aio tuhlata. Olen kutonut molemmille lapsenlapsilleni villapaidat. Olen ostanut myös käyttövaatteita niin koululaiselle kuin päiväkotilaisellekin.
      Me aikuiset emme toisillemme osta lahjoja. En siis odota mitään.
      Muutto edessä, joten siinä on lahjaa loppuelämäksi :)

      • pirremiinapa

        No varmasti, onko pitkäkin muuttomatka?
        Ja omatekoiset lahjat ovat ihania, kumpa olisinkin puikkojen heiluttaja mummo, mutku ei oikein innosta neulominen, jotain pienempää olen tehnyt sukkia ja lapasia.


      • Saga.Kabinetti
        pirremiinapa kirjoitti:

        No varmasti, onko pitkäkin muuttomatka?
        Ja omatekoiset lahjat ovat ihania, kumpa olisinkin puikkojen heiluttaja mummo, mutku ei oikein innosta neulominen, jotain pienempää olen tehnyt sukkia ja lapasia.

        Ei mitään dramaattisia muutoksia. Ihan vaan vanhoille kotikulmille muutan. Eikä ne kotikulmat ole kaukana.
        Sinuun verrattuna minulla on pienet ympyrät. Muutos kuitenkin.


    • Alle60

      En tuhlaa, kirjoja....

      • pirremiinapa

        Kirjat ovat olleet minunkin mielilahjoja, ei mene tuhlailuiksi.


    • Iloista-antajaa

      Tuhlata?
      Onpa outo vertaussana kun puhutaan lahjan ostamisesta jollekin kohdehenkilölle.
      Tuhlaus / Katumus / Morkkis

    • En osaa ostaa jälkikasvulle lahjoja, olen huomannut että heidän tarpeensa ja makunsa on sellainen jota en hallitse. Ollaan sovittu että aikuisille ei lahjoja, lapsille annan rahaa, saavat itse hankkia mieleisiään lahjoja.
      Sain etukäteen kaverilta mökille uuden pölyimurin joululahjaksi, on oikein hyvä lahja, olen käytännöllinen tykkään että lahjalla on käyttöä.

    • Tuhlaamaan en pysty. Taloudelliset rajoitteet pitävät siitä huolen, mutta mielikuvituksella ei ole rajoja kun lahjan antoa suunnittelee. Jokainen rakkaani saa joululahjakassin. Itse en toivo muuta kuin, että selviän tulevista haasteista ja saisin jatkossa elää terveenä. Menen lääkärin vastaanotolle 8.12 ja toivon, että saan lähetteen leikkaukseen. Ja kuten tiedät ilmaistahan terveydenhoito ei meille kantasuomalaisille ole.

      • tsemppiii

        Voi ei, onko selkä vai rinnat :(


      • Korppistäällä
        tsemppiii kirjoitti:

        Voi ei, onko selkä vai rinnat :(

        Ei syöpä, ei selkä vaan pienen pieni nivustyrä, joka on alkanut tosi pahasti oireilemaan. Kiitos ystävä tsemppauksesi kantaa.


      • Heikunkeikku

        Voisin kuvitella, että mielikuvituksesi tekee hurjan mukavia lahjoja.
        Taidat antaa jotakin itse värkättyä?
        Ootko kätösilläsi tehnyt keramiikasta joitakin kivoja palleroisia:)
        Semmoset tyypit, joilla kädet ja luovuus pelaavat samoilla aalloilla ja silmää riittää muillekin jakaa, niin vaikka he tekisivät mitä pientäkin, niin se näyttää hyvältä.

        Tsemppiä minultakin nivustyrän hoitoon. Kaikki menee varmasti hyvin.


      • Korppistäällä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Voisin kuvitella, että mielikuvituksesi tekee hurjan mukavia lahjoja.
        Taidat antaa jotakin itse värkättyä?
        Ootko kätösilläsi tehnyt keramiikasta joitakin kivoja palleroisia:)
        Semmoset tyypit, joilla kädet ja luovuus pelaavat samoilla aalloilla ja silmää riittää muillekin jakaa, niin vaikka he tekisivät mitä pientäkin, niin se näyttää hyvältä.

        Tsemppiä minultakin nivustyrän hoitoon. Kaikki menee varmasti hyvin.

        Kiitos heikku. Olen opetellut uuden tekniikan kopioida valokuvia savilautasiin. Tänään viimmeistelin työt ja nyt jännitän miten kakkospoltto onnistuu. Torstaina jos kaikki menee hyvin saan paketoida kivoja persoonallisia lahjoja rakkailleni. 😊


      • Heikunkeikku
        Korppistäällä kirjoitti:

        Kiitos heikku. Olen opetellut uuden tekniikan kopioida valokuvia savilautasiin. Tänään viimmeistelin työt ja nyt jännitän miten kakkospoltto onnistuu. Torstaina jos kaikki menee hyvin saan paketoida kivoja persoonallisia lahjoja rakkailleni. 😊

        Onpa mielenkiintoista. Aivan uusi tekniikka minulle. Ikinä kuullutkaan, että voisi savilautasiin kopioida valokuvia.
        Valokuvien kopioiminen vaatteisiin on tuttua juttua. Tein aikanani paljonkin kaikenmaailman juttuja tuohon liittyvää ja lisäsin kangasväreillä maalaamista, tekstejä ym., mutta tuo savilautasjuttu on uutta.
        Kenties (toivottavasti) tälläät jonkun työsi framille, että saadaan nähdä mimmosesta on kysymys.

        Hyvää yötä sinulle ja muille. Itse en mene vielä maata, mutta jatkan musiikin kuuntelua. Tärkiää puuhaa :)


    • Kävin tuossa jouluostoksilla.
      Olen vähentänyt jonkin verran lahjojen ostoa, kun suurin osa on jo aikuisia.
      Olin valoristeyksessä odottamassa valojen vaihtumista.
      Katsoin hölmistyneenä, kun naakka marssi keskellä katua yli, eikä ollut moksiskaan. ohi ajavista autoista.

    • Mulle.koru

      Lahjoihin kuluu 300-500 euroa, mitä kivaa löydänkään.

    • Minnamalla

      Ostan varmasti joululahjoja! Mut pidän ostokset pieninä ja semmosina symboolisina. Esimerkiks ostan äidille uudet lapaset jne.

      Nää ostan kyl sisustuksesta innostuneelle siskolleni: https://satisfying.fi/water-beads/
      Ihania väripalleroita, jotka voi laittaa vaik kulhoon hohtamaan ja piristämään :))

    • Heikunkeikku

      En ole ostanut vielä ainuttakaan lahjaa.
      Minulla on "varastossa" joitakin "vanhoja" asioita, joita ajattelin antaa lapsilleni.
      Sellaisia joista tiedän, että halajavat, mutta eivät kuunaan ajattelisi, että saisivat ainakaan minun eläessä.
      Elokuvalippuja annan aika monelle. Saavat itse päättää mitä menevät katsomaan. Liput käyvät mihin vaan.
      Mielessä on lahjoja, mutta en ole vielä niitä käynyt ostamassa.
      Miniä on aktiivinen urheilija ja ajattelin josko hän tarvitsisi uudet alusasut. Edellisetkin olen lahjaksi ostanut. Materiaali on sellainen, että vaikka hiki lähtisi helmeilemään viimesen päälle pläts ja pläts, niin vaate ei tunnu märältä. Vastaavia materiaaleja käytin itse, kun harjoittelin ja kilpailin.

    • Per-kel

      En etsi valtaa, loistoa, en kaipaa kultaakaan;
      mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan!

      • Taikuritässä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2555
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1127
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1084
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1034
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      769
    Aihe