Hoippui mies puistosta
kulkijoiden.
Täristen kaivoi roskista rikkaan.
Löysi enemmän kuin eilen.
Lämpöä hesari paksu toisi.
Unelman vuoteesta
oikeasta.
Mielessään kiitti
kuluttajaa niin tottelevaista
Takaisin kompuroi
puistoon kulkijoiden.
Elämän repimien piruparkojen.
Noiden laitapuolen
tien menijöiden.
Saapui luo tuntemattoman.
Märän lehden syrjään siirsi.
Laittoi uuden
tuon rikkaan vanhan hesarin.
Hellästi kädet työtä nähneet
miehen toisen peitti.
Kaivoi taskustaan sätkän ruttuisen.
Sen taskuun tuon toisen työnsi
Kera saatesanojen,
jos sinulla edes hetken lämmin oisi.
-------------------------
Poistui mies tuo jonnekkin.
Minne kysyt ehkä.
Vastauksia näet.
Vaan haluatko.Se kysymys taas
toinen.
Hyvyys.
7
455
Vastaukset
- jusa62
runoilijaksi. Jatka samaa rataa ja anna ajatusten lentää.
- n52
ainesta käääk! mie en ala, ku mie meinasin jot mie oon elämän runoilija jo nyt!
- n52
n52 kirjoitti:
ainesta käääk! mie en ala, ku mie meinasin jot mie oon elämän runoilija jo nyt!
Nöyrä kiitos unohtui!Sorry!
- lemtee
Pidän usein runoistasi, erityisesti vahvan tunteen, kokemuksen, sisällön takia. Runoon vain kuuluu myös muoto. Jos jaksaisit mietiskellä sitä, uskon että syntyisi todella hyviä. Tässä vähän häiritsi käännetty sanajärjestys.
- n52
kiitän sinua!
Valittaen minun täytyy todeta,että minulla ei ole mitään tietoa miten runoja oikeasti tehdään.Olen ennen vuoden vaihtumista rustannut kymmenisen runoa elämässäni.Nyt tämän koneen saatuani halusin kokeilla oppisinko jos haluan.
Eli puolustukseni on,teen vain musta tuntuu periaatteella.
Kiitän sanoistasi vielä kerran! n52 kirjoitti:
kiitän sinua!
Valittaen minun täytyy todeta,että minulla ei ole mitään tietoa miten runoja oikeasti tehdään.Olen ennen vuoden vaihtumista rustannut kymmenisen runoa elämässäni.Nyt tämän koneen saatuani halusin kokeilla oppisinko jos haluan.
Eli puolustukseni on,teen vain musta tuntuu periaatteella.
Kiitän sanoistasi vielä kerran!Jatkan sen verran,,että vaikka huomautinkin muodon merkityksestä runossa, koska se erottaa runon proosasta - jotkut tosin puhuvat proosarunosta, mutta yhtä hyvin voi puhua perunaomenoista. Mutta asiaan, mielestäni runon sielu on kuitenkin sen tarkoitus. Se voi olla tunne tai ajatus, jopa mielikuva tai uni. Runon muoto on se kehys joka tukee sisältöä. Siksi muotokin on tärkeä. - Sinun runoissasi on sisältöä, anna sille tukea kehittämällä muotoa.
- n52
tem kirjoitti:
Jatkan sen verran,,että vaikka huomautinkin muodon merkityksestä runossa, koska se erottaa runon proosasta - jotkut tosin puhuvat proosarunosta, mutta yhtä hyvin voi puhua perunaomenoista. Mutta asiaan, mielestäni runon sielu on kuitenkin sen tarkoitus. Se voi olla tunne tai ajatus, jopa mielikuva tai uni. Runon muoto on se kehys joka tukee sisältöä. Siksi muotokin on tärkeä. - Sinun runoissasi on sisältöä, anna sille tukea kehittämällä muotoa.
taas neuvoistasi!
Olin täysin vilpitön kertoessani osaamattomuudestani.
Täytynee ottaa selville perusjuttuja.Pelkäänpä,että rima alkaa nousta liian korkealle.Voisiko lukea yhden Kerjäläisrunoni,eli onko sillä ne raamit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771242
- 1131210
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804