Yhteishaku maisteriohjelmiin 2018, hakijat tänne.

Hei,

ajattelin hakea ensimmäistä kertaa maisteriohjelmaan (kauppatieteet) ensi keväänä. Sain kuulla avoimen puolelta, että hakupisteeni riittävät hyvin todennäköisesti sisäänpääsyyn, mutta kaikki riippuu tietysti muusta hakijamateriaalista. Joten olen varautunut siihen, että en pääse sisään, mutta kokeilen ainakin onneani.

Onko muita, jotka ovat yrittämässä sisään seuraavassa haussa? Oletko ensikertalainen vai jo aiemmin yrittänyt? Minkälaisilla arvosanoilla lähdet koittamaan onneasi?
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta

Huhuu, missä kohtalotoverit?
Ilmianna
Jaa
Itsellä vielä haaveissa/ mahdollisissa suunnitelmissa ehkä hakea juuri kauppatieteen maisteriksi kunhan saan AMK:n käytyä. Tutkiskelin, että olisi muka mahdollista päästä suoraan maisteriohjelmaan jos esim. logistiikkainsinöörinä hakee ja erikoistuu maisteriopinnoissa esim. tuotantotalouteen yhtenä aineena. Onko näin ja onko kellään kokemusta? Eli kahdessa vuodessa sais maisterinpaperit. Se kyllä itseä kiehtoisi.

Diplomi inssiks meikäläisestä ei olis, koska koen olevani niin keskiverto matikassa ja todella huono fysiikassa (uusi aine periaatteessa), eikä logistiikassa taida edes olla DI-ohjelmaa. Jäljelle jäis ylempi johtamisen AMK tutkinto. Tiedä onko siitäkään miten hyötyä. Riippuu tietty mitä haluais ylipäätänsä opiskella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Itellä on semmoista tietoa, ettei yleensä tule insinööristä kahdessa vuodessa maisteria. Melkein aina määrätään täydentäviä opintoja sen verran, että helposti vierähtää kolme vuotta. AMK:n ja yliopiston välissä on nimittäin kuilu, jonka yli on rakennettava silta.

YAMK-tutkintoa voi alkaa miettiä, kun on työkokemusta riittävästi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Insinööriopinnoista ei ole kokemusta, itse olen valmistunut liiketaloudesta. Maisteriohjelmaan saa käsittääkseni opinto-oikeuden 2+2 vuotta ja kyllä, täydentäviä kursseja määrätään aina. Itse olen tehnyt muutaman kurssin jo osaksi aiempaa tutkintoani ja teen myös työn ohella pari kurssia tässä ennen yhteishaun alkamista. Olen selvittänyt, että kyseessä on juurikin näitä kursseja, mitä minulle määrättäisiin täydentäviksi, jos sisään pääsen. Kannattaa käydä avoimen yliopiston opinto-ohjaajan juttusilla, niin saat enemmän tietoa, että mihin kannattaa panostaa ja millaiset sisäänpääsyrajat on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ettäsemmosta kirjoitti:
Itellä on semmoista tietoa, ettei yleensä tule insinööristä kahdessa vuodessa maisteria. Melkein aina määrätään täydentäviä opintoja sen verran, että helposti vierähtää kolme vuotta. AMK:n ja yliopiston välissä on nimittäin kuilu, jonka yli on rakennettava silta.

YAMK-tutkintoa voi alkaa miettiä, kun on työkokemusta riittävästi.
Ainakaan Aallossa ei enää määrätä täydentäviä opintoja AMK:sta valmistuneille kandeille, paitsi yksilöllisesti erikoistapauksissa. Syynä on, että DI-opinnot pitää olla suoritettavissa kahdessa vuodessa. Samalla valintakriteereitä tiukennettiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Yhteishaku maisteriohjelmiin 2018, hakijat tänne.

Hei,

ajattelin hakea ensimmäistä kertaa maisteriohjelmaan (kauppatieteet) ensi keväänä. Sain kuulla avoimen puolelta, että hakupisteeni riittävät hyvin todennäköisesti sisäänpääsyyn, mutta kaikki riippuu tietysti muusta hakijamateriaalista. Joten olen varautunut siihen, että en pääse sisään, mutta kokeilen ainakin onneani.

Onko muita, jotka ovat yrittämässä sisään seuraavassa haussa? Oletko ensikertalainen vai jo aiemmin yrittänyt? Minkälaisilla arvosanoilla lähdet koittamaan onneasi?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta