Uusi sim-kortti ?

varmistuss

Minun puhelimen sim-kortti on vähän vialla. Adapteri on poikki.
Otin sim-kortin kokeeksi kokonaan pois ja yritin soittaa, mutta eihän sillä pääse mihinkään ilman korttia, vaikka olin säästänyt kaikki numerot puhelimelle ja ne kyllä näkyvät, mutta ei se yhdistä ilman korttia.
Miten kannattaisi toimia? Ostaakko toinen sim-kortti varalle, vai voiko sillä puhelimella kuitenkin soittaa ilman korttia, vaikken minä onnistunutkaan?

10

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veitika

Hae liikkestä uusi kortti tai osta kaupasta sim adapteri

• varmistuss

No. Niin. Taisi olla tyhmä kysymys. Se kuitenkin auttoi minua pöllöä.

• yötyöläiset

Aivan. Kyllä olis tärkeä olla vara-kortti varalle, mutta sen ostaminen tuntuu olevan vaikeampaa kuin luulin. Kuinka esim. verkosta voi tilata uuden kortin? Siinä kortissahan on aivan mahtava numerosarja. Miten tietää mikä on oltava omassa puhelimessa? Vielä sekin mistä sen hinnankaan saa selville, jos on jo liittymä?

• Arvaustoimisto

Uuden kortin voi tilata operaattorin nettisivuilta (esim. OmaElisa). Siinä kortissa on kaikki koot yhdessä, sitten murretaan sopiva määrä kehyksiä pois. Puhelimen käyttöohjeesta selviää varmaan, minkä kokoinen kortti on oikea.

Jos olet tilannut uuden kortin entiselle numerolle ja aktivoit sen, niin silloin vanha kortti lakkaa toimimasta.

• lakeri-

Tuohon minäkin haluan takertua. "Jos olet tilannut uuden kortin entiselle numerolle ja aktivoit sen, niin silloin vanha kortti lakkaa toimimasta."
        Mutta juuri siksi esim. minäkin kiinnostuin ja ajattelin tilata varalle kortin ja haluaisin, että molemmat ovat toimivia. Miksei voi aktivoida samalle liittymäle ja samalle numerolle toistakin korttia?

• Arvaustoimisto
        lakeri- kirjoitti:

Tuohon minäkin haluan takertua. "Jos olet tilannut uuden kortin entiselle numerolle ja aktivoit sen, niin silloin vanha kortti lakkaa toimimasta."
        Mutta juuri siksi esim. minäkin kiinnostuin ja ajattelin tilata varalle kortin ja haluaisin, että molemmat ovat toimivia. Miksei voi aktivoida samalle liittymäle ja samalle numerolle toistakin korttia?

Kyllä useamman kortin voi kytkeä samaan numeroon. Se kulkee nimellä multi-SIM. Siinä menee kylläkin sitten toinen kuukausimaksu myös, hinnoista en ole ihan varma. Muistaakseni Elisalla menee niin, että maksetaan tosiaan kahden liittymän täydet kuukausimaksut ja lisäksi euron verran ekstraa. Telialla menee yhden liittymän päälle 6-7 euroa kuukaudessa siitä rinnakkaisliittymästä eli jos liittymän kuukausimaksu on yli tuon 7 euron, niin Telia on halvempi. Noissa menee siis kuukausimaksut jatkuvasti, vaikka toinen kortti olisi käyttämättä.

• Iakeri

Kiitos tiedosta. Paskamaista että joutuu maksamaan extraa, jos haluaa varautua. Samsungissa se numeroitten tallentaminen ja uudelleen löytäminen tuntuu vähän hankalalta.

• Arvaustoimisto

Ei varmaan pysty ilman SIM-korttia soittamaan kuin hätänumeroon 112.

Jos on käytettävissä joku WLAN, niin esim. WhatsAppilla onnistuisi.

• lfreo

saunalahti latausliittymä norppa tai norppa ovat hyviä käytössä kuin myös varana , pystyy ite säätelee esim netin nopeutta,netitön , numeronsiirto onnistuu jne.. pysyy puhelut ym.. hallinnassa

• Anonyymi

Hei Hei
      Paikallinen opettaja väestö mukaan lukien it miehet ovat väkivalta kierteessä ja ne kyttää autoin sim kortti puhetta,.
      Ne on tehnyt osituksista niin vaikeita, että ne on pakkonaimisissa.
      Pitää saada kaupasta ihana, makoisa, orgasminkin sisältävä ostos, kaikille siitä ei riitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51