Tervehdys!
Voisko joku kertoa vinkin mistä löytyy suositukset
lämpimälle käyttövedelle.Mikähän on oikea lämpötila.Asun kaukolämpötalossa ja tuntuu että
lämmin käyttövesi on lähes kiehuvaa.Mun järkeen ei
mahdu että kuitenkin joudutaan turhan kuumaa vettä "lantraamaan" sopivan lämpöiseksi
Lämmin käyttövesi
17
2987
Vastaukset
- jokke
lämipän veden tulee olla yli 56asteista tai batteerit ja muut pöpöt pääsevät jyllämään halpaa lämin vesi varaa ei saa jos haluaa että se kestää kolmekymentä vuotta eikä vain viisi tai kymenen vuotta kannataa ostaa haato tai joku vastaava ruostumasta terekstä tehty varaaja maksavat noin 8000 markaa ei sekään ole kyllä kallis
- putkari
tarvitaan varaajaa jos taloon tulee kaukolämpö lataus säiliöt on historiaa...
- jokke
veden tulee olla kuumaa yksi ote hanat poistavat ongelman termostaatti hanat ne voi asetaa tulemaan halutun lämpöistä vettä eikä polta ihoaan
- Joule
Siis ajoin takaa sitä että onko mitään järkeä ajaa verkostoon turhan kuumaa (lähes kiehuvaa)vettä kun se käyttötilanteessa kuitenkin joudutaan "jäähdyttämään " totta kai se pitää olla
tietty sen verran lämpöstä että enin osa bakteereista kuolee !!
- Sopivaa
Ei ole mitään järkeä ajaa liian kuumaa vettä putkistoon, se "viilennys" voidaan tehdä jo heti kattilan jälkeen syöttösekoitusventtiilillä. Ensinnäkin nämä uudet termostaattihanat eivät kestä kattila kuumaa vettä, hanat leviävät. Toiseksi kattila/varaaja tyhjenee todella nopeasti, eli lämpöistä vettä ei riitä kaikille.
- Juha
Onko sinun systeemissä sekoitus venttiiliä??
Jos ajat tulikuumaa vettä verkostoon niin se polttaa hanan tiivisteet ym systeemit,tarkista asia! - anni
kannattaa tarkistuttaa kaukolämpölaitteiston kunto, meillä oli yksi termostaatti rikki ja se aiheutti, että hanoista tuleva vesi oli hurjan kuumaa jo perus- tai viileässä asennossa.
kaukolämpöverkossahan itsessään menee asteiltaan joskus jopa yli 100 asteista vettä, mutta se verkko on paineistettu, joten asteiden "suuruus" johtuu siitä. näin minulle on asiat kerrottu, viestitän niiitä siis eteenpäin.
:) - putkari
lämmön vaihtimella oleva moottori ventiili on luultavasti käsikäytöölä kun pitäisi olla automaatilla. tai ventiili on rikki .. asialla ei ole mitään tekemistä lämminvesi varaajan kanssa jos taloon kerta tulee kaukolämpö niin silloin vettä ei todellakaan lämmitetä varaajassa, vaan se menee vaihtimen läpi. eli putkari käymään ja asia kuntoon ettei kädet pala . ja veden lämpö on 55c astetta
- Anonyymi
Vaikuttaa paskapuheelta. Minun okt:ni on rakennettu kaikkien säännösten mukaan okt:ksi kaukolämpötaloksi Oulussa. Lämmitysveden lämmitykseen olen tyytyväinen. Mutta miksi maksan 9 kWh/vrk käyttöveden lämmityksestä / vrk, ihan riippumatta veden käytöstä! Ottakaapa Oulun energian pakkoasiakkaat tarkkailuun! Rosvolampenitt kuriin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa paskapuheelta. Minun okt:ni on rakennettu kaikkien säännösten mukaan okt:ksi kaukolämpötaloksi Oulussa. Lämmitysveden lämmitykseen olen tyytyväinen. Mutta miksi maksan 9 kWh/vrk käyttöveden lämmityksestä / vrk, ihan riippumatta veden käytöstä! Ottakaapa Oulun energian pakkoasiakkaat tarkkailuun! Rosvolampenitt kuriin!
Lämmitä vähemmän niin saat näppärän legionellan tai muun kaverin. Siinä säästää ruokakuluissakin, kun makaat pari viikkoa sängyn pohjalla.
- Anonyymi
Ohjeita kun jakelee, niin kannattaisi varmistaa, ettei ne ohjeet ole vanhetuneet jo 20 vuotta sitten....
- opikelija
mmm.. tarksistakaa asia tuolta. www.ymparisto.fi
D1 Kiinteistöjen vesi- ja viemärilaitteistot , määräykset ja ohjeet - Anonyymi
Vaikuttaa paskapuheelta. Minun okt:ni on rakennettu kaikkien säännösten mukaan okt:ksi kaukolämpötaloksi Oulussa. Lämmitysveden lämmitykseen olen tyytyväinen. Mutta miksi maksan 9 kWh/vrk käyttöveden lämmityksestä / vrk, ihan riippumatta veden käytöstä! Ottakaapa Oulun energian pakkoasiakkaat tarkkailuun! Rosvolampenitt kuriin! Jokke sinne mihin aurinko ei paista.
- Anonyymi
kWh on energian yksikkö, ei rahan. Millä lailla maksat 9kWh?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kWh on energian yksikkö, ei rahan. Millä lailla maksat 9kWh?
Taidat olla vähän tyhymä.
- Anonyymi
Vanhojen aloitusten nostelijat ynnä muut palstojen aktivoijat eivät tietenkään ole mitään tyhmiä !
- Anonyymi
Aktivointijuttu kuuluu salaliittoteorioihin.
Oletko persu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446