Tammikuussa Alicanteen?

Alicanteen

Onko kukaan ollut tammikuussa Alicantessa? Millasta oli tuohon aikaan? Erityisesti kiinnostaa paistoiko aurinko? Lämpötilaksi riittää 15 astetta mainiosti. Kunhan olisi aurinkoa!

3

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eljefedelbarrio

      Tammikuussa on tyypillisesti päivällä 12-15 astetta ja yöllä 6-9 astetta. Illat on viileitä varsinkin jos mereltä tuulee. Lämpötilojen suhteen paras aika on loka-marraskuussa ja maalis-huhtikuussa jolloin päivälämpötilat on mukavasti 20 asteen tuntumassa. Itse olin marraskuussa ja oli just sopiva 17-20 astetta joka päivä, illalla muutama aste vähemmän.

      Talvella on siis viileempää mutta silti sataa tosi vähän. Alicanten alue on Euroopan kuivinta ja aurinkovarminta myös talviaikaan. 320 päivää vuodessa auringonpaistetta. On todella poikkeuksellisen huono tuuri jos talvellakin sataa koko viikko. Kuivuus tai paremmin sanottuna sadettomuus on samaa luokkaa kuin Marokon ja Algerian monilla alueilla. Kannattaa kuitenkin varautua että mikään lämmin ei tammikuussa ole. 15 astetta on aikalailla maximi ja jotku kämpät tai hotellihuoneet on talvella tosi koleita. Jos huoneessa tai huoneistossa on ilmastointi, siinä laitteessa yleensä myös lämmitys kuten Suomessakin ilmalämpöpumput, parempi kuitenkin varmistaa.

      • KokemustaOnnn

        Hotellit yleensä huoltavat ilmalämpöpumput. Toisin voi olla yksityisillä vuokranantajilla. Paljon on myös välittäjästä kiinni. Esim. Torre-Team ja Rantuu ovat tarkempia, mutta ainakin yksi suomalaiseksi mielletty välitystoimisto vuokraa mitä tahansa home-pölykämppiä.
        Likainen ilmalämpöpumppu voi viedä terveyden. Talvikaudella on kuitenkin pakko lämmittää, kun yöllä lämpötila laskee usein alle 10 asteen ja päivälläkin varjon puolella olevissa asunnoissa, itä ja pohjoinen, lämpötila tuskin nousee 15 asteen yläpuolelle.


    • Babelito

      Eilen oli 6 astetta ja pienen automatkan päässä tuli lunta. Vaikka olisi 15 astetta, niin tuulen kanssa on kyllä kaukana suomen 15 asteesta. On koleaa ja kylmyys tunkee luihin ja ytimiin. Aurinko kyllä useimmiten paistaa ja omalta partsilta onkin kiva lämmitellä tuulelta suojassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      290
      3307
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3134
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      27
      2074
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1942
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1864
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1691
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1430
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1263
    9. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      42
      1231
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1173
    Aihe