Kun julkisilla paikoilla lataustarve ja sähköautojen määrä ohittaa latauspaikkojen määrän kaupunkien keskustoissa jne.
Maanisen shoppauksen ja joulukaupparumban keskellä ei yhdestäkään vierailemastani kauppakeskuksesta löytynyt viikon aikana yhtäkään vapaata latauspistettä jossa olisin saanut ajossani olleen E350e hybridin ladattua. Itseäni ei tilanne haitannut, mutta voin kuvitella kuinka ylistressaantuneella ja väsyneellä sähköautoilijalla alkaa päässä keittää, kun latauspaikat ovat kriittisellä hetkellä varattuja tuntien ajan ja lisäksi mahdollisten väärinpysäköintien takia.
Latauspaikkaraivoa tiedossa
22
305
Vastaukset
- MarielliAnanas
Tulee olemaan melko toivotonta. Tilannetta hankaloittaa entisestään se, että lataus on niin pitkä, että ihmiset lähtevät auton luota pois, ja kun lataus loppuu, he ovat edelleen poissa. Niinpä autot seisovat turhaan latauspisteissä.
Todennäköisesti tulevaisuudessa sähköautojen akkujen lataaminen ei todellakaan tule olemaan ilmaista julkisilla paikoilla, koska sanomattakin selvää, että sähkön kulutuksen noustessa myös hinta nousee. Yksinkertainen kysynnän ja tarjonnan laki.
Mitäpä käy talvella sähkön hinnalle ja kulutukselle kylmimpinä päivinä? Täyssähköautot eivät ole mikään ainoa oikea ratkaisu vaan vain osa ratkaisua, jossa autokannassa on useita eri käyttövoimaperiaatteita kuten sähkö, hybridit, dieselit, bensat, maakaasu.- Sähköllä_säästöä
Jos kaikki Suomen autot vaihtuisivat yhtäkkiä sähköautoiksi, nousisi Suomen sähkönkulutus 1%. Sillä ei olisi mitään vaikutusta pörssisähkön hintaan.
- turhautunutko
Tällä hetkellä on suurin ongelma polttiskuskit jotka pysäköivät autonsa latauspaikoille. Onko tuo lapsellista kiusantekoa vai välinpitämättömyyttä.
Eihän ole
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12403917/muisto-vuodelta-2014
Annetaan kehittelijöiden kehitellä ja sähköautot ladataan samassa ajassa kuin bensa-auto tankataan... Eipä asemillakaan juuri ikinä joudu paljoa jonottelemaan- Patteri-Paavo
Jos sähköauton akkuun pitäisi saada energiaa samalla nopeudella kuin polttonestettä pumpusta, pitäisi olla megawattien latausteho. Sellainen vaatii todella paksut kaapelit, eikä millään pistokeliittimillä onnistu. Että sitä kehittelyä odottaessa ei kannata hengitystä pidätellä. Ja vaikka ei henkeä pidättelisikään, todennäköisesti ehtii henki lähteä joka tapauksessa ennen kuin tuollaiset latauspisteet tulee näkemään.
- Sähköllä_säästöä
Tähän ongelmaan saattaa löytyä ratkaisu langattomasta induktiivisesta latauksesta! Sitäkin kehitellään ympäri maailmaa.
Patteri-Paavo kirjoitti:
Jos sähköauton akkuun pitäisi saada energiaa samalla nopeudella kuin polttonestettä pumpusta, pitäisi olla megawattien latausteho. Sellainen vaatii todella paksut kaapelit, eikä millään pistokeliittimillä onnistu. Että sitä kehittelyä odottaessa ei kannata hengitystä pidätellä. Ja vaikka ei henkeä pidättelisikään, todennäköisesti ehtii henki lähteä joka tapauksessa ennen kuin tuollaiset latauspisteet tulee näkemään.
Onneksi kondensaattori on keksitty... Eihän huoltoasemillekaan se bensa tule suoraan jalostamolta letkua ptikin vaan heillä on omat isot säiliöt
- suut_kiinni
Bussissa kirjoitti:
Onneksi kondensaattori on keksitty... Eihän huoltoasemillekaan se bensa tule suoraan jalostamolta letkua ptikin vaan heillä on omat isot säiliöt
Noniin, hyvä että sulla on siihen ratkaisu. Varo ettei joku osta keksintöäsi sinulta hiljaiseksi.
- Keuliiko_bussi
Bussissa kirjoitti:
Onneksi kondensaattori on keksitty... Eihän huoltoasemillekaan se bensa tule suoraan jalostamolta letkua ptikin vaan heillä on omat isot säiliöt
Miten ihmeessä kondensaattorikaan ratkaisisi tuon sähkönsiirto-ongelman latauslaitteesta auton akkuihin? Ei se virta siitä pienene eikä sen lämpövaikutus vähene, vaikka se virta tulisi mistä tahansa kondensaattorista. Megawattien teho tarkoittaa tuhansien ampeerien virtaa. Ei sitä siirretä millään töpseliroikalla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12403917/muisto-vuodelta-2014
Tossahan noita hiljennettyjä keksintöjä vaikka kuinka... ja lisää tulee
- 225xe
Juuri lataushybridit pitäisi aina saada liekaan kiinni, koska niiden akku on kovin pieni.
Voisin kuvitella että uuden Nissan Leaf 40kW akulla ei tarvitse latausta joka Prisma reissun yhteydessä, Tesloista nyt puhumattakaan.
Terveisin plug-in kuski.- Huolta.kerrakseen
Minkä arvoinen on käytetty lataushybridi siinä tilanteessa kun litiumakusto on loppu. Ennustan hinnan romahdusta.
- Järkikäteen
Justiin päinvastoin! Saat blugariin puolen tunnin kauppareissulla vaivaisen 1,5 kwh eli noin 8km edestä sähköä. Oikea sähköauto saa 11kwh eli n. 80km. Jätetään type2 laturit sähköautoille, blukareille riittää mahdollinen shuko.
Nämä ovat näitä ongelmia, joita ratkaistaan ja tulevaisuus valaistaan.
M-B E350e saa kuulemma rinnalleen uuden diesel-hybridin mallimerkinnällä E300h ja siinä pitäisi olla joku poikkeuksellinen ratkaisu voimalinjassa.- sähköautolla
Järkikäteen kirjoitti:
Justiin päinvastoin! Saat blugariin puolen tunnin kauppareissulla vaivaisen 1,5 kwh eli noin 8km edestä sähköä. Oikea sähköauto saa 11kwh eli n. 80km. Jätetään type2 laturit sähköautoille, blukareille riittää mahdollinen shuko.
Asiaa! Moni sähköautoilija on näiden prismojen latureiden varassa kun ei ole kotilatausmahdollisuutta. Jättäkää blugariautoilijat type 2 laturit niitä oikeasti tarvitseville, toisaalta täyssähköautoilijan pitäisi jättää shukolatauspisteet blugareille.
- 1.__Markkinat
Norjassa ei esiinny "latauspaikkaraivoa".
Latauspaikkaraivo on sähköautovastustajista lähtevää muutosvastarintaa.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/vuosi-2021-muuttaa-koko-liikenteen-autovalmistajille-ei-jaa-juuri-muuta-vaihtoehtoa-kuin-sahkoautot-200545979/
https://www.stat.fi/tup/suomi90/lokakuu.html
Perinteinen kauppa/korjaamotoiminta/varaosakauppa/öljy-polttoinekauppa on jo auringonlaskun ala.
Liikearvoja on jo laskettu. Pankit on laskeneet vakuusarvoja.
100% varmaa tietoa. - nelitahtinen
Laita agrikaatti paksiin, jos epäilet sähkön riittävyyttä.
- 1.__Markkinat
Sähköautot on olleet framilla nyt tiiviisti jo 10 vuotta. Transitio on ollut hidasta. Onneksi sähköuskontonaivismista on päästy eroon ja todelliset innovaatiot alkaa muuttaa maailmaa.
Aikajana on valtamuutokseen 20-30 vuotta. Norjassa 10 v vähemmän. - 1.__Markkinat
Realismi on tärkeää.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomalaisesta-superautosta-paljastui-lisaa-ihmeita/X2ABFPPR - 1.__Markkinat
Vastaavati TerraFame alkaa liuottaa nikkeliä rikkihappoon ja "sillä jalostuksella lisäarvoa".
Nikkelisulfaattin valmistus ei tuo todellista lisäarvoa.
Naivia lisäarvoa akkuvalmistukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p601967Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,511701- 551617
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51547Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61525Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61445Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81326Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121291Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41183Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41158