Diak Helsinki sh avoin amk.

Susseli123

Kuinka moni haki ja mille varasijalle jäi roikkumaan? Ihmeellinen nopeustesti ja itse jäin varasijalle 1! Suututtaa vaikka mahiksia toki vielä on. Onko täällä joku joka haki avoimen kautta mutta odottaa edelleen mahdollisesti varsinaista opiskelupaikkaa?

13

1121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulevasosionomi

      Pääsin polkuopintoihin toiselle alalle. Uskon, että suututtaa, mutta millä tavalla opintoihin pääsevät pitäisi valita jos ei ilmoittautumisjärjestyksessä? Toivottavasti pääset vielä!

      • Susseli123

        Ei kait mitenkään. Harmituksen purkaus vaan. :D


    • moikkur

      Minä hain! Ja ilmeisesti pääsin :D Ei ainakaan vahvistussähköpostissa lukenut mitään varasijasta. Yritin viikko sitten päästä metropoliaan, jossa jäin kylmästi varasijoille, kun ilmottautuminen alkoi 12.00 ja ilmottautumisen vahvistusviesti tuli jo klo 12.02 sähköpostiin, en ollut silti tarpeeksi nopea, joten ymmärrän kyllä harmituksesi. Tossa on kuitenkin sulla mahdollisuus vielä päästä, jos joku pääseekin opiskelemaan kun perjantaina pitää vissiin viimeistään nuo yhteishaun paikat ottaa vastaan, niin sitten saattaa vielä joku peruuttaa nuo polkuopinnot. Yhteishaussa oon tällä hetkellä jamkin kätilölinjalle varasijalla 6, mutta en usko tuon tosta liikkuvan niin paljoa, että koulupaikka kuitenkaan aukeisi..

    • Susseli123

      Vastasi tuo opintotoimisto,että yleensä aina peruutuksi tulee mutta varmaksi ei voi sanoa. Mulla meni aikaa ilmoittautumiseen 6min kun kännykällä tein ja alko joissain kohti herjaa. :D Olisi pitänyt tehdä koneella. No ei auta kuin keväällä hakea yhteishaussa uusiksi tai silloin avoimen kautta jos nyt ei natsaa. :)

      • moikkur

        Jep :) mäki tein metropolian polkuopinto ilmon kännykällä, kun en ollut ilmottautumisaikaan tietokoneen lähettyvillä, ja vaikka meni vain se pari min nii silti en ollut tarpeeks nopee.. mut toivottavasti saat vielä paikan :)


    • PolkuX

      Nuo polkuopintojen paikat menee kyllä todella nopeaan. Sain itse Metropoliasta paikan, kun täytin ilmoituksen mahd. nopeasti tietokoneella. Vahvistusviesti tuli klo 12.01.

    • Susseli123

      Tänään tuli sähköpostia,että joku perui ja sain paikan! Onko kenelläkään kokemusta onko työnantaja antanut opintovapaata polkuopintoihin? Esimieheni sanoi,ettei siihen pitäisi olla estettä mutta hieman.sitä vielä jännitän. :)

      • moikkur

        Jee onneks olkoon, siellä sit nähdään :)


      • tsemptsemp

        En ottaisi opintovapaata polkuopintoihin, toimeentulon vuoksi. Vai elättääkö joku sinut polkuopintojen aikana? Polkuopinnot eivät edes takaa varsinaista opiskelupaikkaa, joten ne voivat mennä täysin hukkaan.

        Mutta yritä!


      • Susseli123

        Siis mähän saan aikuiskoulutustukea koska olen ollut työsuhteessa jo 10v ja siihen tarvitsen sen opintovapaan töistä. Sillä minä elän plus avomiehen tuloilla.


      • Susseli123
        moikkur kirjoitti:

        Jee onneks olkoon, siellä sit nähdään :)

        Nähdään! :)


      • hiukkahämmästyny
        Susseli123 kirjoitti:

        Siis mähän saan aikuiskoulutustukea koska olen ollut työsuhteessa jo 10v ja siihen tarvitsen sen opintovapaan töistä. Sillä minä elän plus avomiehen tuloilla.

        Siis saako polkuopintoihin aikuiskoulutustukea tai opintotukea?


      • Susseli123

        Et ole oikeutettu opintotukeen mutta kyllä,aikuiskoulutustukea saa kunhan olet pääsääntöinen opiskelija. Asian olen varmistanut aikuiskoulutusrahastosta sekä koululta,että tosiaan olen pääsääntöinen opiskelija ja saan todistuksen siitä. Tietyt kriteerit pitää täyttyä mitkä löytyy aikuiskoulutusrahaston sivuilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe