Rajapuut tontilla

retr33

Meillä on naapurin kanssa muutama puu rajalla jotka aika tasan 50/50 kummankin puolella. Jos kyseiset puut kaatuisivat niin kuka on korvausvelvollinen? Oma logiikka olisi että puoliksi mutta mikä on käytäntö näissä tapauksissa?

6

1686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V.Akuutus

Jos naapurin puu kaatuu sinun talon päälle, niin korvaus tulee omasta vakuutuksestasi, pidä se kunnossa.

• tosionn

vaikka nuo puut olisivat kokonaan naapurin/kunnan/kaupungin puolella
      niin vahingonkärsijä vastaa omalla vakuutuksellaan sattuneesta vahingosta.
      puiden omistajalla ei ole korvausvelvoitetta.
      jos et usko, niin kilautappa vaikka kaupungin puisto-osastolle, vakuutusyhtiölle ym
      näin kävi tuossa naapurillekkin, jonka talonpäälle kaatui tuulessa pari koivua, vaikka
      kaupungille oli ilmoitettu useampaan kertaan vaarallisista puista .

• V.Akuutus

Vähän oudoltahan tuo tuntuu, ettei naapurin vakuutus korvaa. Puun kunto myös vaikuttaa.
      Kuukle tietää lisää; naapurin puu kaatuu korvaus
      Esim. https://yle.fi/uutiset/3-7413830

• retr33

Thanks, tässä olikin aika selkäesti selitetty homma. Rajalla olevat puut eivät ole lahoja joten mahdollinen kaatuminen olisi myrskyn takia. Mutta pitääkin tarkastaa tuliko otettua laaja kotivakuutus talolle aikanaan vai onko siinä vain myrskyvakuutus.

• setämiespolliisi

älkää nyt kuitenkaan kuvaamaan alkako kenenkään pihapiiriä, edes naapurin
        kuuluu kotirauhan piiriin eli seuraa sakkoa, linnaa, putkaa, vankeutta!

• kurakoura

kannattaa pitää sellainen vakuutus, ettei tarvitse puun terveyttä arvailla, varsinkaan porailla siihen reikiä, jolloin se lahoaa varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      110
      5762
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4271
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      47
      2587
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2428
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1845
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1514
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1362
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1230
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      25
      1131
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1081
    Aihe