Muutin vuokra asuntoon. Aunnossa ilto ilmanvaihtaja. Mitä jälkilämmitys tarkoittaa? Nyt se on pienimmällä 10 astetta ja varaa on kääntää 25 asteeseen. Voiko tuolla säästää sähkökuluissa vai mitä meinaa ja missä lämpöasennossa namukkaa pidetään esim nyt kun -5 pakkasta.
Ilto jälkilämmitys tarkoittaa?
8
4982
Vastaukset
- iltoo
Ja kumpi on halvempaa lattialämmitystä käyttää vai suora sähkö pattereita?
- helppoajayksinkertaista
Kyllä aina kaikista halvinta on olla käyttämättä mitään. Helpoiten asia hoituu kun menet sähkötaululle ja vedät kaikki sulakkeet alas
- jormaperäkylä
Silloinhan tulee kylmä?
- jorman.ystävä
jormaperäkylä kirjoitti:
Silloinhan tulee kylmä?
Ja jorma paleltuu.
- Lämmitysjälki
LTO:n kennon jälkeen lämmitetään tuloilmaa sähköllä tai kaukolämmöllä.
Jos talvipakkasilla tuntuu vetoa, säädä termostaattia vaikkapa 15:een asteeseen.
Jos maksat itse sähkön mittarin mukaan, kannattaa termostaatti pitää mahdollisimman pienellä.- InsinööriX
Niin, että jos sähkön "maksaa itse" kannattaa palella ja sairastella ja viedä rahat apteekkareille ja lääkäreille. Jos taas maksaa sen saman sähkön vastikkeessa/vuokrassa niin sitä kannatta tuhlata jolloin se tulee kaikille talon asukkaille vieläkin kalliimmaksi...
Mistä näitä hölmöläisiä oikein tulee??? - A.Sukas
InsinööriX kirjoitti:
Niin, että jos sähkön "maksaa itse" kannattaa palella ja sairastella ja viedä rahat apteekkareille ja lääkäreille. Jos taas maksaa sen saman sähkön vastikkeessa/vuokrassa niin sitä kannatta tuhlata jolloin se tulee kaikille talon asukkaille vieläkin kalliimmaksi...
Mistä näitä hölmöläisiä oikein tulee???Taitaa ingenjörX olla mustavalkoinen tyyppi, ja ei taida omistaa LTO:ta!
Säädin omasta LTO:sta jälkilämmityksen minimiin, eikä ole tarvinnut lekurissa ravata.
Jos omassa tai vuokra-asunnossa tuhlaa sähköä, ei se lisää muiden talon asukkaiden kustannuksia. - InsinööriX
Tuloilman jälkilämmitys on lähinnä mukavuuslämmitystä, jolla torjutaan kylmästä tuloilmasta johtuvaa vedon tunnetta. Noin 17 C on sopiva säätö sillä ei IV-koneella ole tarkoitus lämmittää asuntoa.
Jälkilämmitys vie tuohon 17C säädettynä etelässä normaalissa kerrostaloasunnossa alle 1.000 kWh/v sähköä; vaikka se IV-kone olisi se edullisin "grynderimalli" ristivirtakennolla. LTO-hyötysuhteeltaan paremmilla (vastavirta- tai pyörivä kenno) koneilla jää jälkilämmityksen sähkön kulutus jopa alle 500 kWh/v. Pohjoisessa kulutus tietysti on isompi.
Jälkilämmitystä ei kuitenkaan kannata kytkeä kokonaan pois tai alle 12 C, jos tuloilmakanavisto on kondenssieristämätön ja kulkee asunnon (höyrynsulun) lämpimällä puolella sillä siitä voi talvella aiheutua kosteusvaurioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla402877- 382507
- 961811
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881383Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511330Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51245Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2911181- 561068
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta10910- 34823